16 Οκτ 2011

ΠΡΑΣΙΝΟ ΠΑΡΙΣΙ ΜΕ ¨ΚΑΘΑΡΑ " ΟΧΗΜΑΤΑ

Πράσινο Παρίσι με «καθαρά» οχήματα
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα Bluecar, που νοικιάζει ο δήμος, είναι οικονομικά, αθόρυβα και δεν εκπέμπουν καυσαέρια
The Guardian
Λίγο καιρό μετά την ενθουσιώδη υιοθέτηση του προγράμματος συνδρομητικής χρήσης κοινόχρηστων ποδηλάτων Velib, το Παρίσι εγκαινιάζει μία ακόμη καινοτομία, με τη μορφή κοινόχρηστων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μέχρι το 2013, η γαλλική πρωτεύουσα φιλοδοξεί να θέσει σε λειτουργία 5.000 ηλεκτρικά Bluecar, που θα κινούνται εντελώς αθόρυβα και χωρίς να επιβαρύνουν το περιβάλλον, περιορίζοντας παράλληλα την ανάγκη χρήσης ιδιωτικών οχημάτων.
Δοκιμαστική χρήση
Την περασμένη Κυριακή, που έτυχε να είναι ηλιόλουστη, οι κάτοικοι του ένατου δημοτικού διαμερίσματος του Παρισιού είδαν στη λεωφόρο Τριντέν μία σειρά Bluecar, που πήραν τις θέσεις τους για δοκιμαστική χρήση διάρκειας δύο μηνών. Καθώς οι πιο περιπετειώδεις έδιναν τα στοιχεία τους για μία βόλτα, θαμώνες των γύρω καφενείων κοιτούσαν με περιέργεια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που παρά το όνομά τους (Bluecar) δεν είναι μπλε, αλλά ασημένια. Ουδείς παραπονέθηκε για τον θόρυβο ή τις εξατμίσεις τους, καθώς τα Bluecar είναι εντελώς αθόρυβα και δεν εκπέμπουν το παραμικρό καυσαέριο. Αν δεν βλέπετε το Bluecar, δεν θα μπορέσετε ποτέ να καταλάβετε ότι ένα τέτοιο όχημα κινείται κοντά σας.

Η Ανίκ Λεπετί, επικεφαλής συγκοινωνιών στη δημαρχία του Παρισιού, βρισκόταν επί τόπου και τόνιζε με ενθουσιασμό ότι το Bluecar αποτελεί το μέλλον της αστικής αυτοκίνησης, φροντίζοντας να αποδώσει εύσημα στον σοσιαλιστή δήμαρχο της πόλης, Μπερτράν Ντελανοέ, εμπνευστή του Autolib –όπως ονομάζεται το πρόγραμμα χρήσης των ηλεκτρικών οχημάτων– αλλά και του ποδηλατικού προκατόχου του, Velib. Η χρήση Ι.Χ., έλεγε η κ. Λεπετί, είναι πια ξεπερασμένη.

«Τα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα είναι δαπανηρά και οι κάτοικοι των πόλεων τα χρησιμοποιούν ολοένα και πιο σπάνια. Η κουλτούρα των κοινόχρηστων αυτοκινήτων αρχίζει να κερδίζει έδαφος. Η ιδέα είναι ίδια με εκείνη των ποδηλάτων Velib: χρησιμοποιείς το αυτοκίνητο, το αφήνεις και τελείωσε. Απλά πράγματα. Εχω οδηγήσει ένα από αυτά και είναι εντυπωσιακό. Είναι οικολογικά και οικονομικά. Πρόκειται για πραγματική επανάσταση και είμαι βέβαιη ότι πολλές πόλεις θα ακολουθήσουν το παράδειγμά μας», λέει η κ. Λεπετί με ενθουσιασμό.

Ο δήμαρχος του ένατου διαμερίσματος, Ζακ Μπραβό, μπήκε σε ένα από τα Bluecar για μία βόλτα και επέστρεψε εντελώς πεπεισμένος για την αξία τους. «Αναγκάστηκα να σταματήσω και να ζητήσω από έναν πεζό να κάνει στην άκρη, αφού δεν μας είχε ακούσει. Είναι εντελώς αθόρυβο», λέει ο κ. Μπραβό.

Ολοι, όμως, δεν φαίνεται να έχουν πεισθεί. «Ζω στην περιοχή για τριάντα χρόνια και κανείς δεν μας ρώτησε αν τα θέλουμε στη γειτονιά μας», λέει περίοικος, εμφανώς οργισμένος.
Η διαφωνία του περαστικού αυτού ίσως να σχετίζεται με το ότι τα Bluecar αποτελούν επένδυση ύψους 1 δισ. ευρώ από την εταιρεία του δισεκατομμυριούχου βιομηχάνου Βενσάν Μπολορέ, εταιρεία του οποίου κατασκευάζει και τις μπαταρίες του οχήματος. Ο Μπολορέ είναι στενός προσωπικός φίλος του προέδρου Σαρκοζί. «Αυτή η υπόθεση έχει να κάνει με τους φίλους των φίλων», μονολογεί ο οργίλος περαστικός.
Ο Μοράλ Σιμπού, εκπρόσωπος Τύπου της εταιρείας του κ. Μπολορέ, που παρακολουθούσε την επίσημη παρουσίαση, λέει ότι η επανάσταση στις μεταφορές δεν μπορεί να αναβληθεί από τις αμφιβολίες λίγων σκεπτικιστών. Ο κ. Σιμπού εξήγησε ότι πολλές πόλεις έχουν δηλώσει ενδιαφέρον για το πρόγραμμα Bluecar.

Το Bluecar μοιάζει περισσότερο με τον «μεγάλο αδελφό» του Smart, ενώ σχεδιάσθηκε από την ομάδα σχεδιασμού της Ferrari. Εκεί, όμως, τελειώνουν οι ομοιότητες. Το Bluecar έχει δύο ταχύτητες, πρόσω και όπισθεν, διαθέτει τέσσερα καθίσματα και μπορεί να φθάσει τα 130 χλμ. την ώρα. Η αυτονομία του με μία φόρτιση είναι της τάξης των 250 χλμ. Οι επίδοξοι οδηγοί θα πρέπει να εγγραφούν στο πρόγραμμα χρήσης, ενώ η ετήσια συνδρομή θα φθάνει τα 144 ευρώ και η εβδομαδιαία τα 10 ευρώ.
πηγή: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 8/10/2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου