16 Οκτ 2011

ΒΕΛΤΙΩΝΕΤΑΙ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΕΡΑ

Bελτιώνεται και η ποιότητα του αέρα
Η μετατροπή παλαιών οχημάτων σε υγραεριοκίνητα θα μπορούσε να συμβάλει στη βελτίωση της ποιότητας αέρα στις μεγάλες πόλεις, όπως η Αθήνα, επισημαίνει ο τεχνολόγος- μηχανικός οχημάτων, εθνικός εμπειρογνώμονας στην Kομισιόν, Δημήτρης Σαββίδης, αναφερόμενος στην οικολογική διάσταση της υγραεριοκίνησης. Αυτό θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε κάποια οχήματα δημοσίας χρήσεως καθώς, όπως αναφέρει ο κ. Σαββίδης, ο μέσος όρος ηλικίας των επαγγελματικών οχημάτων στην Ελλάδα είναι ο μεγαλύτερος της Ε.Ε. και φτάνει τα 17 έτη. Η ρύπανση, ωστόσο, που προέρχεται από τα καινούρια βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, επισημαίνει, δεν είναι πολύ μεγαλύτερη από τα υγραεριοκίνητα.

Ανάλογη άποψη εκφράζει, μιλώντας στην «Κ» και ο καθηγητής της σχολής Χημικών Μηχανικών του ΕΜΠ Γιάννης Ζιώμας. «Σίγουρα πρόκειται για ένα φιλικό καύσιμο, ωστόσο δεν μπορούμε να πούμε ότι είναι ιδιαίτερα πιο καθαρό από ένα σύγχρονο πετρελαιοκίνητο ή και ντιζελοκίνητο όχημα». Ερωτώμενος για το αν θα πρέπει η χρήση υγραεριοκίνητων αυτοκινήτων να πριμοδοτηθεί με κάποιον τρόπο από το κράτος ο κ. Ζιώμας είναι ξεκάθαρος: «Θα καταλάβαινα την ενίσχυση άλλων τεχνολογιών, όπως είναι τα υβριδικά, τα ηλεκτρικά ή και τα οχήματα υδρογόνου. Δεν βλέπω τον λόγο να ενισχυθεί το υγραέριο, τουλάχιστον για περιβαλλοντικούς λόγους. Εξάλλου, οι λόγοι για τους οποίους οι οδηγοί μετατρέπουν τα οχήματά τους είναι καθαρά οικονομικοί» επισημαίνει. Οπως υποστηρίζει ο κ. Ζιώμας, αυτό που θα πρέπει να απασχολήσει την πολιτεία είναι οι προδιαγραφές ασφαλείας των πρατηρίων, καθώς ένα ατύχημα θα μπορούσε να προκαλέσει μεγάλη καταστροφή λόγω της φύσης του καυσίμου.

Tι γίνεται στην Eυρώπη
Ωστόσο, αρκετές είναι οι χώρες που στράφηκαν στο υγραέριο. Ιταλία, Βέλγιο, Μ. Βρετανία, Γαλλία, Αυστρία και άλλες χώρες διαθέτουν χιλιάδες σημεία ανεφοδιασμού υγραερίου και σε αρκετές περιπτώσεις τα κράτη παρέχουν κίνητρα, όπως πρόσβαση στον δακτύλιο, φοροελαφρύνσεις κ. ά. Την ίδια ώρα, μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες εγκαθιστούν ανάλογα συστήματα στα οχήματά τους. Κρίνοντας, μάλιστα, από τη συνεχή άνοδο της τιμής της βενζίνης μπορεί κάποιος να υποθέσει ότι η στροφή στο υγραέριο θα συνεχιστεί. Τουλάχιστον μέχρι να βγει στην αγορά ένα πιο φτηνό και καθαρό καύσιμο.
ΠΗΓΗ: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 8/10/2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου