24 Ιαν 2012

Η Αττική Οδός έχει μετατραπεί σε πίστα για να... σπάνε τα κοντέρ

Η Αττική Οδός έχει μετατραπεί σε πίστα για να... σπάνε τα κοντέρ

Της Λινας Γιανναρου

Το βίντεο αναρτήθηκε στο YouTube μόλις πριν από λίγες ημέρες, στις 20 Ιανουαρίου. Η κάμερα δείχνει το ταμπλό μιας μηχανής μεγάλου κυβισμού, καθώς ένα πρωινό εργάσιμης ημέρας διασχίζει την Αθήνα, από το Μπουρνάζι ώς το Ολυμπιακό Στάδιο. Το βίντεο διαρκεί εννέα λεπτά, όσο και η διαδρομή. Ο οδηγός ελίσσεται ανάμεσα στα αυτοκίνητα στην εθνική οδό, φτάνοντας με χαρακτηριστική άνεση τα 150 χλμ./ώρα – δεν είναι όμως τίποτα μπροστά στα 207 χλμ. που θα πιάσει λίγο αργότερα στην Αττική Οδό. «Μια συνηθισμένη μέρα πηγαίνοντας στη δουλειά», σημειώνει ο χρήστης. Είναι ένα μόλις από τα δεκάδες βίντεο που κυκλοφορούν στο Ιντερνετ με οχήματα (κυρίως αυτοκίνητα) που «σπάνε» τα κοντέρ στην Αττική Οδό, προκαλώντας ίλιγγο στον θεατή. Το γεγονός επισημαίνει ο Πανελλαδικός Σύλλογος Συγγενών Θυμάτων Τροχαίων «SOS Τροχαία Εγκλήματα», με αφορμή τη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής με θέμα «Οδική Ασφάλεια στην Αττική Οδό». Οπως επισημαίνει ο Σύλλογος, δεν είναι μόνο η καλή κατάσταση του οδοστρώματος που έχει μετατρέψει την Αττική Οδό σε πίστα ταχύτητας, αλλά προφανώς και το ακαταδίωκτο των δραστών. Δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότεροι χρήστες δεν διστάζουν να αναφέρουν τον τόπο του «ρεκόρ» τους, υποδεικνύοντάς τον σε άλλους φιλόδοξους πιλότους. «Μερικοί χρησιμοποιούν πραγματικό όνομα, ενώ άλλοι διαφημίζουν τις εταιρείες τους που μπορούν να μετατρέψουν ένα μέσο αυτοκίνητο σε πύραυλο», σημειώνεται. Σε άλλα ιντερνετικά φόρουμ, χρήστες συμβουλεύουν άλλους χρήστες να αποφεύγουν συγκεκριμένα σημεία του αυτοκινητοδρόμου λόγω ύπαρξης καμερών ή ραντάρ, ενώ αρκετοί «διαμαρτύρονται» γιατί έλαβαν κλήσεις από παλαιότερες υπερβάσεις του ορίου ταχύτητας.

Οπως αναφέρεται στην ίδια την ιστοσελίδα των Αττικών Διαδρομών Α.Ε. (οι καμπάνιες της για την οδική ασφάλεια έχουν βραβευθεί), η υπερβολική ταχύτητα ευθύνεται για το 1/3 των ατυχημάτων και των δυστυχημάτων που σημειώνονται στους δρόμους (στοιχεία ΟΟΣΑ). Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με την τελευταία διαθέσιμη σχετική μελέτη (2005), το 30% των χρηστών της Αττικής Οδού, δηλαδή κατά μέσο όρο 75.000 οχήματα την ημέρα, κινείται με εκτός ορίων ταχύτητα. Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι μολονότι τα δίκυκλα που κινούνται στην Αττική Οδό αντιπροσωπεύουν μόλις το 3% των οχημάτων, πάνω από το 50% των θανάτων στον αυτοκινητόδρομο αφορούν μοτοσικλετιστές.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_24/01/2012_469975

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου