Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















24 Ιαν 2012

Η Αττική Οδός έχει μετατραπεί σε πίστα για να... σπάνε τα κοντέρ

Η Αττική Οδός έχει μετατραπεί σε πίστα για να... σπάνε τα κοντέρ

Της Λινας Γιανναρου

Το βίντεο αναρτήθηκε στο YouTube μόλις πριν από λίγες ημέρες, στις 20 Ιανουαρίου. Η κάμερα δείχνει το ταμπλό μιας μηχανής μεγάλου κυβισμού, καθώς ένα πρωινό εργάσιμης ημέρας διασχίζει την Αθήνα, από το Μπουρνάζι ώς το Ολυμπιακό Στάδιο. Το βίντεο διαρκεί εννέα λεπτά, όσο και η διαδρομή. Ο οδηγός ελίσσεται ανάμεσα στα αυτοκίνητα στην εθνική οδό, φτάνοντας με χαρακτηριστική άνεση τα 150 χλμ./ώρα – δεν είναι όμως τίποτα μπροστά στα 207 χλμ. που θα πιάσει λίγο αργότερα στην Αττική Οδό. «Μια συνηθισμένη μέρα πηγαίνοντας στη δουλειά», σημειώνει ο χρήστης. Είναι ένα μόλις από τα δεκάδες βίντεο που κυκλοφορούν στο Ιντερνετ με οχήματα (κυρίως αυτοκίνητα) που «σπάνε» τα κοντέρ στην Αττική Οδό, προκαλώντας ίλιγγο στον θεατή. Το γεγονός επισημαίνει ο Πανελλαδικός Σύλλογος Συγγενών Θυμάτων Τροχαίων «SOS Τροχαία Εγκλήματα», με αφορμή τη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής με θέμα «Οδική Ασφάλεια στην Αττική Οδό». Οπως επισημαίνει ο Σύλλογος, δεν είναι μόνο η καλή κατάσταση του οδοστρώματος που έχει μετατρέψει την Αττική Οδό σε πίστα ταχύτητας, αλλά προφανώς και το ακαταδίωκτο των δραστών. Δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότεροι χρήστες δεν διστάζουν να αναφέρουν τον τόπο του «ρεκόρ» τους, υποδεικνύοντάς τον σε άλλους φιλόδοξους πιλότους. «Μερικοί χρησιμοποιούν πραγματικό όνομα, ενώ άλλοι διαφημίζουν τις εταιρείες τους που μπορούν να μετατρέψουν ένα μέσο αυτοκίνητο σε πύραυλο», σημειώνεται. Σε άλλα ιντερνετικά φόρουμ, χρήστες συμβουλεύουν άλλους χρήστες να αποφεύγουν συγκεκριμένα σημεία του αυτοκινητοδρόμου λόγω ύπαρξης καμερών ή ραντάρ, ενώ αρκετοί «διαμαρτύρονται» γιατί έλαβαν κλήσεις από παλαιότερες υπερβάσεις του ορίου ταχύτητας.

Οπως αναφέρεται στην ίδια την ιστοσελίδα των Αττικών Διαδρομών Α.Ε. (οι καμπάνιες της για την οδική ασφάλεια έχουν βραβευθεί), η υπερβολική ταχύτητα ευθύνεται για το 1/3 των ατυχημάτων και των δυστυχημάτων που σημειώνονται στους δρόμους (στοιχεία ΟΟΣΑ). Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με την τελευταία διαθέσιμη σχετική μελέτη (2005), το 30% των χρηστών της Αττικής Οδού, δηλαδή κατά μέσο όρο 75.000 οχήματα την ημέρα, κινείται με εκτός ορίων ταχύτητα. Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι μολονότι τα δίκυκλα που κινούνται στην Αττική Οδό αντιπροσωπεύουν μόλις το 3% των οχημάτων, πάνω από το 50% των θανάτων στον αυτοκινητόδρομο αφορούν μοτοσικλετιστές.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_24/01/2012_469975

Δεν υπάρχουν σχόλια: