9 Απρ 2012

Αυστηρές προδιαγραφές στον σχεδιασμό της μάσκας των αυτοκινήτων




Τι κάνουν οι εταιρείες


Οι αυστηρότερες προδιαγραφές διαμορφώνουν νέα δεδομένα στον σχεδιασμό της μάσκας των αυτοκινήτων. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται πρέπει να υποχωρούν και να παραμορφώνονται εύκολα, για να μην προκαλούν θανατηφόρους τραυματισμούς στους πεζούς, από την άλλη πλευρά όμως οφείλουν να αντέχουν στις συγκρούσεις με άλλα οχήματα για να προστατεύονται αποτελεσματικά οι επιβάτες. Στο παιχνίδι έχουν μπει πλέον και οι κατασκευαστές φωτιστικών σωμάτων, πλαστικών προφυλακτήρων, οι οποίοι συνεργάζονται στενά με τις αυτοκινητοβιομηχανίες κατά τη φάση εξέλιξης των νέων μοντέλων.
Η BASF εξέλιξε, για παράδειγμα, υπερσύγχρονους αισθητήρες πρόσκρουσης, η Du Pont κατασκεύασε μία μαλακή λωρίδα από θερμοπλαστικά υλικά για τη μάσκα του οχήματος, ώστε να μειώνεται η σφοδρότητα του χτυπήματος με τον πεζό και τα φωτιστικά σώματα της Automotive Lighting αποδεικνύονται φιλικότερα προς τους πεζούς χάρη στον σχεδιασμό τους και στη χρήση νέων υλικών.
Οι προσπάθειες για μεγαλύτερη προστασία των πεζών έχουν αρχίσει πάντως εδώ και αρκετά χρόνια. Για παράδειγμα, η Honda παρουσίασε το 2004 το καπό Pop-Up, το οποίο ανασηκωνόταν σε περίπτωση πρόσκρουσης, ώστε να χτυπά το ευαίσθητο κρανίο του πεζού πάνω στη μαλακότερη λαμαρίνα και να μη βρίσκει πάνω στο συμπαγές σκληρό μέταλλο του κινητήρα, ακριβώς κάτω από αυτήν. Το παράδειγμα της Honda ακολούθησε η Ford με δική της πατέντα, αλλά και ο όμιλος PSA (Citroen, Peugeot) με την ειδική διαμόρφωση της μάσκας των μοντέλων του.
Υπ' αριθμόν ένα «εχθρός» των πεζών θεωρούνται τα μεγάλα τετρακίνητα οχήματα υψηλού κυβισμού λόγω όγκου και επιθετικού σχεδιασμού, ενώ πολύ πιο ακίνδυνα αποδεικνύονται τα κόμπακτ SUV. Ακόμη όμως και εδώ έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος το τελευταίο διάστημα, όπως επιβεβαιώνει το κρας τεστ του νέου Ford Ranger. Για πρώτη φορά ένα πίκαπ κατέκτησε πριν από λίγες εβδομάδες πέντε αστέρια στα κρας τεστ του Euro NCAP, ενώ εντυπωσίασε μεταξύ άλλων με τις επιδόσεις του στο κεφάλαιο της προστασίας των πεζών.

ΠΗΓΗ: autoNEA

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου