28 Ιουλ 2012

[Λόγια του δρόμου] Λούνα παρκ στους δρόμους

 
 
 
Θεματικό πάρκο. Μόνο έτσι μπορώ να χαρακτηρίσω τους αυτοκινητόδρομους στη χώρα μας, κρίνοντας από τη συμπεριφορά πολλών οδηγών την Κυριακή όταν ταξίδεψα από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα. Τι κι αν κατορθώσαμε να φτιάξουμε ύστερα από δεκαετίες έναν αξιοπρεπή δρόμο, αν και με ανολοκλήρωτα σημεία, π.χ. στα Τέμπη και τον Καραβόμυλο; Τι κι αν βλέπεις συνεχώς στον δρόμο αστραφτερά μοντέλα τελευταίας τεχνολογίας με όλα τα σύγχρονα συστήματα άνεσης και ασφάλειας; Τι κι αν υπάρχουν παντού πινακίδες, που προειδοποιούν για τη λειτουργία ραντάρ και αστυνομικούς ελέγχους;
Του Ελληνα ο τράχηλος ζυγό δεν υπομένει, ιδιαίτερα αν πάρει στα χέρια του ένα τιμόνι οπότε λειτουργεί σαν επισκέπτης σε λούνα παρκ. Το φαινόμενο του χαλαρού συνοδηγού με ανεβασμένα τα πόδια στο ταμπλό έχει πάρει πλέον διαστάσεις επιδημίας το καλοκαίρι, αφού κανένας δεν μπορεί να αντιληφθεί τι θα πάθει αν τύχει και ανοίξει ο αερόσακος. Τα παιδιά κυκλοφορούν ελεύθερα μέσα στα Ι.Χ., προφανώς για να μη νιώσουν καταπιεσμένα από τους γονείς τους, ενώ και πολλοί από τους επιβάτες των πίσω καθισμάτων δεν αισθάνονται την ανάγκη να χρησιμοποιήσουν τη ζώνη ασφαλείας. Τις περισσότερες φορές η αλλαγή πορείας γίνεται χωρίς φλας και πλησιάζοντας στα διόδια γίνεσαι μάρτυρας προσπεράσεων με στόχο τα καλύτερα πλασαρίσματα, οι οποίες παραπέμπουν σε αγώνες Φόρμουλα 1. Αφήστε τη φόρτωση, στην οποία μπορείς να αφιερώσεις τόμους ολόκληρους αφού σε ορισμένα οχήματα επικρατεί... ορατότης μηδέν, ενώ σε άλλα κινδυνεύει να αυτονομηθεί κάποιο αντικείμενο από την οροφή τους. Μοναδικό θετικό σημείο στο ταξίδι μου ήταν οι μοτοσικλετιστές, οι οποίοι φορούσαν όλοι κράνος και γενικώς συμπεριφέρονταν - με ελάχιστες εξαιρέσεις - αρκετά προσεκτικά. Η Αστυνομία απαντά σε αυτή την παραβατική συμπεριφορά σταθμεύοντας τα περιπολικά της στην άκρη του αυτοκινητόδρομου και ανάβοντας τους φάρους τους ή στήνοντας ραντάρ σε προσοδοφόρα σημεία, κατά προτίμηση με χαμηλά όρια ταχύτητας. Μια βολική αλλά αποτυχημένη συνταγή!
Ρεπορταζ: του Πέτρου Πιτσίνι
ΠΗΓΗ: AutoNEA, 11 Ιουλίου 2012

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου