25 Οκτ 2012

Γενική Συνέλευση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων (FEVR)

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η Γενική Συνέλευση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων (FEVR στις  23 Σεπτεμβρίου  2012  στο Λουξεμβούργο.
Συμμετείχαν αντιπροσωπείες από Ελλάδα, Ιταλία, Πορτογαλία,  Γαλλία, Αγγλία, Κροατία, Ρουμανία, Ισπανία,  Πολωνία, Σλοβενία, Ολλανδία, Τουρκία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο, Λίβανο και Συρία.
Την ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ , http://www.efthita.gr/ και την You Are What U Do –Κώστας Κουβίδης http://kostaskouvidis.com/  , εκπροσώπησε το μέλος της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, Καρύδη Ιωάννα.

Η έναρξη των εργασιών έγινε στο κτήριο Jean Monnet II του Ευρωπαϊκού  Κοινοβουλίου,  με αναρτημένες τις σημαίες στην αίθουσα διεξαγωγής των εργασιών όλων των χωρών που συμμετείχαν στις εργασίες της Γ.Σ.

Κατά την έναρξη ο πρόεδρος της FEVR Jeannot Merch  καλώς όρισε τους αντιπροσώπους.
Στη συνέχεια ο mr Koen Van Wonterghem (PEVR- Βέλγιο )ανέλυσε το θέμα της Οδικής Ασφάλειας στην Ε.Ε. Συζητήθηκαν στη συνέχεια νομικά θέματα από δικηγόρους στο θέμα της δικαιοσύνης –Θύματα τροχαίων Δυστυχημάτων.
Η Αντιπρόεδρος  και Επίτροπος   της Δικαιοσύνης της Ε.E Viviane Reding   χαιρετίζοντας τις εργασίες της Γ.Σ της FEVR, αναφέρθηκε στη δυσκολία που αντιμετωπίζει η Ε.Ε στο να προωθήσει ίδιους νομοθετικούς κανονισμούς σε όλες τις χώρες της Ε.Ε γιατί κάθε μια έχει την κουλτούρα της και το δικές της νομοθετικές διατάξεις που περιπλέκουν το θέμα δικαιοσύνη  και θύματα τροχαίων δυστυχημάτων.
Τόνισε: «όπως τα θύματα από ένα έγκλημα έτσι και τα θύματα από αυτοκινητιστικά δυστυχήματα που έχουν τραυματιστεί ή έχουν χάσει ένα δικό τους οικογενειακό μέλος έχουν το δικαίωμα να προστατεύονται από το νόμο. Πρέπει να αντιμετωπίζονται σαν θύματα εγκληματικών πράξεων στις κοινωνίες μας. Φυσικά με τη συνεχή απόκλιση των θυμάτων από τις νομοθετικές διατάξεις μπορεί να θεωρηθεί (λανθασμένη ιδέα) ότι η κοινωνία το έχει αποδεχτεί ως κατεστημένο και ότι δεν κάνει κάτι για να το αλλάξει. Φυσικά αυτό δεν ισχύει γιατί καθημερινώς γίνονται προσπάθειες για την καλύτερη αντιμετώπιση του θέματος και από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα τελευταία χρόνια ανέφερε η Επίτροπος έχουν ξεκινήσει εντατικές ενέργειες για την καθιέρωση νόμων που ισχύουν σε όλη την Ε.Ε σχετικά με το αν συμβεί ένα τροχαίο δυστύχημα σε μια άλλη ευρωπαϊκή χώρα σε ένα ευρωπαίο πολίτη εκτός έδρας του »
Τελειώνοντας ανέφερε ότι στόχος της Ε.Ε είναι να μην αποκλειστούν τα θύματα οδικής κυκλοφορίας από τα προσχεδιασμένα μέτρα για τα θύματα εγκλημάτων και να συμπεριλάβει τα θύματα με βάση τους κανονισμούς of the Charter of Fundamental Rights καταλήγοντας λέγοντας ότι η Ε.Ε μεταχειρίζεται το θέμα των θυμάτων της οδικής κυκλοφορίας με την ίδια σοβαρότητα όλων των άλλων θεμάτων.
Ο mr Koen Van Wonterghem (PEVR- Βέλγιο )ανέλυσε το θέμα της Οδικής Ασφάλειας στην Ε.Ε. Συζητήθηκαν στη συνέχεια νομικά θέματα από δικηγόρους στο θέμα της δικαιοσύνης –Θύματα τροχαίων Δυστυχημάτων.
Στη συνέχεια ο Πρόεδρος της FEVR Jeannot Merch, ανέφερε ότι από το 2010 ισχύει ο ειδικός νόμος 5156 στο Λουξεμβούργο  για τα θύματα οδικής κυκλοφορίας δίνοντας την δυνατότητα στα θύματα να:
·         Να ενημερωθούν που μπορούν να βρουν νομική, ψυχολογικό και πρακτική βοήθεια
·         Κάθε θύμα μπορεί να έχει οποιαδήποτε πληροφόρηση στη γλώσσα του
·         Η οποιαδήποτε ενημέρωση- διαδικασία  θα πρέπει  να έχει ένα  χρονοδιάγραμμα
·         Όταν μια υπόθεση έχει κλείσει, θύμα τροχαίου δυστυχήματος   έχει δικαίωμα να ζητήσει οποιαδήποτε πληροφορία  και να ενημερωθεί σχετικά.
Οι εκπρόσωποι των οργανώσεων που συμμετείχαν παρουσίασαν τις δράσεις τους για το 2012.
Συζητήθηκαν:
1)θέματα πως αντιμετωπίζονται  νομικά τα θύματα  τροχαίων δυστυχημάτων σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες, ποια η υποστήριξή τους από το κράτος και να δοθεί έμφαση και να γίνει κατανοητό από την Κυβέρνηση του κάθε κράτους μέλους της Ε.Ε η ανθρώπινη διάσταση του  θέματος της  Οδικής Ασφάλειας. Το θύμα ενός τροχαίου δυστυχήματος  να είναι το κέντρο όλων των σχεδιασμών για την πρόληψη και τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων.
2) Πρόταση να θεσπιστεί το όριο ταχύτητας 30χλμ/ωρα σε κατοικημένες περιοχές « Ζώνες ήπιας κυκλοφορίας»,  με δεδομένο  την αύξηση των θανατηφόρων δυστυχημάτων μέσα στην πόλη.
3)Κωδικός «ρίσκου» Στόχος η ενημέρωση του οδηγού για την ασφάλειά του και  πως θα δράσει σε περίπτωση τροχαίου δυστυχήματος   Με ένα αυτοκόλλητο γράφοντας το κωδικό και κάνοντας ένα scan στο κινητό να εμφανίζονται αμέσως οι οδηγίες.
4) Συνεργασία με τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα χωρών της Ε.Ε  προκειμένου να διεξαχτεί έρευνα, ανάλυση στοιχείων για την εγκληματικότητα στην οδική ασφάλεια και πως αντιμετωπίζεται νομικά.
5) Συνεργασία με την Global Alliance of NGOs for Road Safety
6) Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Τροχαίων Δυστυχημάτων: Τρίτη Κυριακή του Νοέμβρη
7) Θέματα σχετικά με την πρόληψη και τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων



   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου