27 Δεκ 2013

Οδός Γιάννη Σταυρουλάκη.

ΣΤΑΥΡΟΥΛΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ - ΑντίγραφοΗ συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου Αμαρουσίου στις 19 Δεκέμβρη 2013 συνέπεσε με την 8η επέτειο από τον φόνο του 25χρονου Γιάννη Σταυρουλάκη σε παράνομη διαφημιστική πινακίδα επι της λεωφόρου Κηφισίας.
Μετά από πρόταση του δημάρχου Γ. Πατούλη, με ομόφωνη απόφαση του το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε να δώσει το όνομα του Γιάννη στο δρόμο κάτω από το σημείο του συμβάντος.
 Αναδημοσιεύουμε παρακάτω δυο αναρτήσεις της Αφροδίτης Κουκουτσάκη καθηγήτριας του Γιάννη στο Πάντειο, απο την σελίδα της στο facebook.
Οδός Γιάννη Σταυρουλάκη  
Το ιστορικό της υπόθεσης του θανάτου του Γιάννη Σταυρουλάκη τον Δεκέμβρη του 2005 και οι αναφορές στους υπεύθυνους γι’ αυτό το θάνατο, οι καθυστερήσεις, οι παλινωδίες, τα οκτώ χρόνια δικαστικών αγώνων αναφέρονται σ’ αυτό το δημοσίευμα του Ιού (ΕΔΩ)
Συμπληρώνω ότι αργότερα, τον Σεπτέμβρη του 2013, ο πρώην δήμαρχος Αμαρουσίου Π. Τζανίκος καταδικάστηκε τελισίδικα από το πενταμελές Εφετείο Αθηνών σε δέκα μήνες με αναστολή, ως υπεύθυνος για τον θάνατο του Γιάννη Σταυρουλάκη του οποίου το αυτοκίνητο προσέκρουσε σε μια από τις παράνομες διαφημιστικές πινακίδες που είχαν κατακλύσει την περιοχή Αμαρουσίου επί δημαρχίας του.
Σήμερα το μεσημέρι, μού τηλεφώνησε ο κ. Μανώλης Σταυρουλάκης, ο πατέρας του Γιάννη, και με ενημέρωσε ότι το δημοτικό συμβούλιο Αμαρουσίου αποφάσισε να δώσει το όνομα του παιδιού στον δρόμο στον οποίο σκοτώθηκε.
Δεν ξέρω πόσοι από τους διερχόμενους οδηγούς θα αναρωτηθούν τα επόμενα χρόνια ποιος είναι ο Γιάννης Σταυρουλάκης και γιατί πήρε ένας δρόμος το όνομά του.
Δεν ξέρω εάν η ποινή θα συνετίσει δημαρχαίους κι επιχειρηματίες να μην παίζουν με τις ζωές των ανθρώπων
Φοβάμαι πως όχι κι αυτό ο Γιάννης το ήξερε καλά, το συζητήσαμε εξάλλου σε μια σχεδόν προφητική συζήτηση που, τυπικά, ήταν προφορική εξέταση στην εγκληματολογική θεωρία.
Έστω και συμβολικά, όμως, έστω και ως αίτηση συγνώμης κι ας είναι ανεπανόρθωτος ο θάνατος, αυτή η ενέργεια ήταν μια οφειλή.

Ο Γιάννης ήταν φοιτητής μου, ένα από τα πιο αγαπημένα μου παιδιά.
Τον Γιάννη τον γνώρισα -και με το γνώρισα εννοώ ότι το εντόπισα και τον ξεχώρισα από τη μάζα των φοιτητών που συμμετείχαν στα μαθήματά μου- κάποτε που χρειάστηκε να εξετασθεί προφορικά κι επειδή η αίθουσα των εξετάσεων ήταν μακριά απ’ το γραφείο μου, καθίσαμε σε δυο καρέκλες έξω από το αμφιθέατρο Καράγιωργα, πλάι στην τζαμαρία.
Ο Γιάννης ήταν ένα εξαιρετικά ευγενικό και χαμηλών τόνων παιδί αλλά εκείνη η διαδικασία των εξετάσεων η οποία πάντα μου προκαλούσε εξαιρετικό άγχος κατέληξε να γίνει σαν βόλτα σε μια γνωστή και πολυπερπατημένη παραλία όπου όμως, ξαφνικά κι απρόσμενα, ανακαλύπτεις τοπία που δε φανταζόσουνα. Και όχι, δεν σκοπεύω να πλέξω το εγκώμιο του Γιάννη, ήταν ένα ξεχωριστό παιδί αλλά το ίδιο θα μπορούσε να είχε συμβεί και σ’ ένα παιδί λιγότερο ξεχωριστό. Ο λόγος που γράφω αυτό το σημείωμα είναι κάτι που με κυνηγάει με την ίδια επιμονή και ένταση από τη στιγμή που έμαθα τον βίαιο θάνατό του.
Μιλούσαμε, λοιπόν, για την έννοια του εγκλήματος, για την κοινωνική κατασκευή της κατηγορίας έγκλημα και την επιλεκτικότητα του ποινικού μηχανισμού. Και με ρώτησε, “δεν θεωρείται έγκλημα ένας θάνατος που τον προκάλεσε μια κακοτεχνία στον δρόμο ή ένα αντικείμενο τοποθετημένο παράνομα που διακυβεύει την ασφάλεια των οδηγών;” Δε μεταφέρω κατά λέξη τα λόγια του αλλά αυτό ήταν το νόημα, σαν να είχε προβλέψει το θάνατό του και να ρωτούσε εάν θα ήταν έγκλημα. Όχι, τίποτα το μεταφυσικό, όπως μου είπε στη συνέχεια είχε χαθεί ένα γνωστό του παιδί κάπως έτσι.
Ξέρω ότι η μνήμη μπορεί να παραποιήσει ή να διορθώσει ένα τραυματικό γεγονός αλλά αυτό έγινε ακριβώς όπως το περιγράφω, μετά από τόσα χρόνια είναι σαν να μας βλέπω καθισμένους στις καρέκλες πλάι στην τζαμαρία και ήθελα να διηγηθώ στην ακριβή του μνήμη.  γιαν
Δείτε τη συζήτηση στο βίντεο της συνεδρίασης από το 37΄και μετά. Πηγή: www.soste.gr

Τρεις χαμένες ζωές και μια χαμένη ευαισθησία.

 Άντα Ψαρρά     Εφημερίδα των Συντακτών, 24-26/12/2013
Το 2008 ένας ειδικός φρουρός ετών 37 που «είχε τα νεύρα του» έβγαλε το υπηρεσιακό του περίστροφο και σκότωσε με μια σφαίρα στην καρδιά έναν δεκαπεντάχρονο στα Εξάρχεια. Ο Αλέξης Γρηγορόπουλος έπεφτε νεκρός ενώ ξεσπούσε η συγκλονιστική εξέγερση της νεολαίας σε όλη την Ελλάδα.
Ο ειδικός φρουρός Κορκονέας προσπάθησε να φύγει, να κρυφτεί, να δικαιολογηθεί, να αιτιολογήσει την πράξη του κατηγορώντας ακόμα και το δολοφονημένο παιδί. Ο «ράμπο των Εξαρχείων» καταδικάστηκε σε ισόβια και συνεχίζει τη ζωή του κρατούμενος στις φυλακές Δομοκού. Στην απολογία του επέμεινε ότι κάποια παιδιά τούς είχαν επιτεθεί νωρίτερα με πλαστικά μπουκάλια, ότι δεν θυμόταν πώς πυροβόλησε, ενώ τελικά δήλωσε ότι συμμερίζεται τον πόνο της οικογένειας.
Χθες το βράδυ ένας άλλος ειδικός φρουρός, ο Θόδωρος Π., ετών 28, παρέσυρε και σκότωσε τρέχοντας πολύ με τη μηχανή του μια ηλικιωμένη γυναίκα σε έναν σχετικά σκοτεινό δρόμο. Δεν έσπευσε να φύγει κατά το σύνηθες, σταμάτησε, πήγε κοντά κι έπαθε φοβερό σοκ αντικρίζοντας τη διαμελισμένη γυναίκα. Περπάτησε μερικά βήματα και χωρίς κανείς να μπορούσε εκείνη τη στιγμή να προβλέψει, έβγαλε το υπηρεσιακό του περίστροφο και τίναξε τη… ζωή του στον αέρα. Δεν στάθηκε να σκεφτεί, δεν μπόρεσε να αφομοιώσει ότι έγινε αιτία να πεθάνει ένας άνθρωπος και δυστυχώς έδρασε ακαριαία με την πιο ακραία κίνηση αυτοδικίας και θύμα τον εαυτό του.
Ο πρώτος ειδικός φρουρός, πριν κάνει την εν ψυχρώ δολοφονία, είχε λάβει εύφημο μνεία από την ΕΛ.ΑΣ. για τις «ικανότητές» του. Ο δεύτερος φρουρός έχει ήδη πάρει εύφημο μνεία από κάθε έναν πολίτη αυτής της χώρας για την ευαισθησία του, που όμως πέρασε -δυστυχώς- και την κόκκινη γραμμή της ζωής του. Κι όμως θα μπορούσε να συνεχίσει να ζει και μάλιστα χωρίς ιδιαίτερη ποινική μεταχείριση, την ώρα που όλοι όσοι σκοτώνουν ανθρώπους σε τροχαία, ένστολοι ή μη, κυκλοφορούν ατιμώρητοι -στο όνομα της δολοφονίας εξ αμελείας- χωρίς να έχουν χάσει ούτε καν το κέφι τους. REAL LIFE - Αντίγραφο

Είναι οι ποδηλάτες «επικίνδυνοι» ;

Πρόσφατα διαβάσαμε με όχι με έκπληξη ομολογούμε ένα άρθρο στο protagon.gr. Γνωρίζουμε πως διεθνώς η τάση αύξησης χρήσης του ποδηλάτου έχει οδηγήσει κάθε λογής δημοσιογράφους – μη χρήστες ποδηλάτου- να γράφουν θέματα σχετικά με το ποδήλατο, γιατί αποδεδειγμένα το θέμα “πουλάει”. Η αλήθεια είναι πως υπήρξε προβληματισμός για το εάν άξιζε τον κόπο μια ανάρτηση – απάντηση. Καθώς όμως υπήρξαν αρκετές τοποθετήσεις φίλων και μελών μας για το θέμα καταλήξαμε να δημοσιεύσουμε την παρακάτω επιστολή μέλους μας και ποδηλάτισσας οι θέσεις της οποίας μας βρίσκουν απολύτως σύμφωνους.
Αγαπητέ κύριε Κακαρίκα,
θα ήθελα να εκφράσω τους προβληματισμούς μου καθώς διαβάζοντας το άρθρο σας αναρωτήθηκα μήπως τελικά εμείς οι ποδηλάτες αποτελούμε δημόσιο κίνδυνο.
Κατ αρχήν να πω ότι νιώθω κολακευμένη που οι ποδηλάτες προκαλούν το θαυμασμό σας απλώς και μόνο με το να κυκλοφορούν στο δρόμο. Φαίνεται ότι η παρουσία μας στη δεξιά λωρίδα του δρόμου στην οποία επιτρέπεται η κίνηση του ποδηλάτου είναι πράξη γενναιότητας δεδομένων των χιλιάδων τρελών οδηγών όπως και εσείς χαρακτηριστικά αναφέρετε.
Βέβαια δε σας κρύβω ότι προβληματίστηκα, καθώς από το άρθρο σας φαίνεται ότι κινδυνεύω περισσότερο να τραυματιστώ από συν-ποδηλάτες μου που παραβιάζουν stop, ερυθρούς σηματοδότες ή κινούνται ανάποδα σε μονόδρομους. Βλέπετε μέχρι σήμερα που κινούμαι στο δρόμο οι παραπάνω παραβάσεις αποτελούν μια πραγματικότητα, αλλά σχεδόν κατ εξοχήν από οδηγούς ΙΧ, δικύκλων κτλ. Για να είμαι ειλικρινής εντυπωσιάζομαι που στο άρθρο σας δεν αναφέρεστε σε αυτήν την τεράστια ομάδα οδηγών και ασχολείστε με μια πολύ μικρή μειοψηφία οδηγών – ποδηλατών.
Πιο συγκεκριμένα το άρθρο σας μου δημιούργησε την αντίληψη ότι εμείς οι ποδηλάτες είμαστε αδιάφοροι για τον ΚΟΚ. Χωρίς να θέλω να περιαυτολογήσω θα ήθελα να σας πω ότι τηρώ τον ΚΟΚ καθώς δεν είμαι «οχυρωμένη» στο ασφαλές μου αυτοκίνητο. Επιπλέον, φοράω και το κράνος μου. Μάλλον όμως θα έχετε κάποια στατιστική έρευνα στην κατοχή σας που να λέει ότι οι ποδηλάτες παραβιάζουμε τον ΚΟΚ περισσότερο από τους υπόλοιπους οδηγούς, καθώς με βάση τη δική μου εμπειρία και παρατήρηση συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο.
Ίσως βέβαια και εμείς οι «επικίνδυνοι ποδηλάτες» να γινόμαστε κάποιες φορές ενοχλητικοί. Για παράδειγμα πολλές φορές τα αυτοκίνητα με προσπερνάνε γρήγορα περνώντας πολύ κοντά μου, χωρίς καν να αλλάξουν λωρίδα κατά την προσπέραση, ενώ εγώ εύχομαι εκείνη την ώρα να μην υπάρχει φρεάτιο ή λακκούβα μπροστά μου, γιατί αν αναγκαστώ να στρίψω έστω και λίγα χιλιοστά το τιμόνι θα προκαλέσω “ατύχημα”* και θα ταράξω τη μέρα τους. Μάλλον δημιουργώ πρόβλημα και όταν σταματάω στο φανάρι. Βλέπετε πρέπει να ξεκινήσω πολύ γρήγορα, δεδομένου ότι παρακωλύω τη συγκοινωνία με την αργή μου εκκίνηση. Οι ευγενείς οδηγοί μου κορνάρουν επίμονα, επισημαίνοντάς μου ότι είμαι ένα εμπόδιο στο δρόμο τους και επ’ ουδενί ένα ισάξιο προπορευόμενο όχημα. Τέλος, ανησυχώ πραγματικά μήπως το πίσω φως μου δεν είναι αρκετό – γι αυτό βάζω 2 και 3 φωτάκια – καθώς μπορεί κάποιο ΙΧ να θέλει να κινηθεί στη δεξιά λωρίδα με ταχύτητα πάνω από το επιτρεπόμενο όριο στην πόλη, οπότε πάλι θα προκαλέσω “ατύχημα” αν δε με δει εγκαίρως.
amsterdam-bicycles-photo
Επιπλέον δε σας κρύβω ότι προβληματίστηκα με τους 6 ανθρώπους που χάνουν τη ζωή τους κάθε χρόνο στο Amsterdam με το ποδήλατο, καθώς – ναι – και το ποδήλατο έχει την επικινδυνότητά του και η συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων του Amsterdam δε φοράει κράνος. Τηρουμένων των αναλογιών με πληθυσμιακά κριτήρια, αν κινούμασταν και στην Αθήνα με το ποδήλατο θα είχαμε περίπου 13 νεκρούς το χρόνο. Πόσα άρθρα έχετε σκοπό να αφιερώσετε στους 1.500 νεκρούς που έχουμε στην Ελλάδα κάθε χρόνο από τα τροχαία?
Τέλος, δεδομένου ότι προβλέπετε ότι θα αυξηθούν τα “ατυχήματα” όσο αυξάνεται ο αριθμός των ποδηλάτων στους δρόμους, σκέφτομαι μήπως είναι καλύτερα όλοι εμείς οι ποδηλάτες, «επικίνδυνοι» ή όχι, να πάρουμε πάλι τα αυτοκίνητά μας και να κυκλοφορούμε στους δρόμους?
Ή μήπως καλύτερα αντί να ασχολούμαστε με μια μειοψηφία «επικίνδυνων» ποδηλατών να ενθαρρύνουμε τη χρήση του ποδηλάτου και να ασκούμε την κριτική μας στο κράτος και στους ιθύνοντες διεκδικώντας υποδομές για το ποδήλατο και την τήρηση του ΚΟΚ?
Σκέψεις μιας ποδηλάτισσας
Eύη Αρώνη
* O όρος ατύχημα έχει σταματήσει να χρησιμοποιείται από τον ΠΟΥ και όλους τους φορείς που ασχολούνται σοβαρά με την οδική ασφάλεια καθώς η επιστημονική άποψη είναι πως οι τροχαίες συγκρούσεις είναι καθ’ όλα προβλέψιμες και αναστρέψιμες, οπότε και δεν μπορούν να περιγραφούν επαρκώς με τον όρο “ατύχημα”.
 
Πηγή: www.soste.gr

Δημήτρης Βουρβαχάκης Βαγγέλης Κελαράκης

Ένα χρόνο πριν στις 12/12/2012 ο Διευθυντης του ΕΚΑΒ Κρήτης Δημήτρης Βουρβαχάκης και ο πρόεδρος των Διασωστών Βαγγέλης Κελαράκης έχασαν την ζωή τους μετά από μια σφοδρή συγκρουση ενός ΙΧ που μπηκε στο αντίθετο ρεύμα με το ασθενοφόρο στο οποίο επέβαιναν.                                        Που αλλού, στον ΒΟΑΚ λίγο εξω από το Ηράκλειο στο δρόμο για το Ρέθυμνο.
???????????????????????????????
Δημήτρης Βουρβαχάκης                         Βαγγέλης Κελαράκης    
Ο κόσμος θάταν καλύτερος αν μιλούσαμε λιγότερο.
Και πολύ καλύτερος αν λίγα απ αυτά που λέμε τα κάναμε πράξη.
Ενας χρόνος πέρασε.
Ας αναρωτηθούμε τι κάναμε για να σταματήσουμε τα τροχαία.
Σαν άτομα και σαν σύνολο. Σαν πολίτες και σαν πολιτεία.
Τα τροχαία δεν είναι ατυχήματα. Δεν πέφτουν απ τον ουρανό.
Είναι εγκλήματα.
Είναι έγκλημα να μπαίνεις στο αντίθετο ρεύμα.
Είναι έγκλημα να έχεις «εθνικό δρόμο» χωρίς διαχωριστικό στηθαίο.
Είναι έγκλημα να αφήνεις τους εγκληματίες ελεύθερους.
Μια μειοψηφία έδινε και δίνει τη μάχη με αυταπάρνηση και αυτοθυσία να ανατρέψει αυτήν την κατάσταση.
Ο Δημήτρης και ο Βαγγέλης ανήκαν και ανήκουν σ αυτούς.
Πάντα θα είναι σημεία αναφοράς για τους ανθρώπους που θέλουν να σταματήσουν την γενοκτονία στους δρόμους. Και αυτό θα οφείλεται βασικά όχι στο πως έχασαν την ζωή τους αλλά στο πως έζησαν την ζωή τους.
Δεν έχουμε λόγια που να μπορούν να απαλύνουν τον πόνο των οικογενειών τους. Αν για μας σήμερα πέρασε ένας χρόνος ξέρουμε πως γι αυτούς ο χρόνος σταμάτησε στις 12 Δεκέμβρη του 2012 και πως ο Δημήτρης και ο Βαγγέλης είναι στην  πραγματικότητα οι μόνοι που μπορούν να τους βοηθήσουν.
Ελπίζουμε τουλάχιστον το τεράστιο κύμα αγάπης που εκφράστηκε από τις χιλιάδες των  απλών ανθρώπων και τους συναδέλφους τους να τους δίνει την δύναμη να αντιμετωπίσουν το δεύτερο μαρτύριο που θα βρουν μπροστά τους, τις δικαστικές διαδικασίες.
12.12.2013                                 SOS Τροχαία Εγκλήματαkr

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΗΣ ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΗΣ ΡΟΔΟΥ


 

ΥΠΟΜΝΗΜΑ

                                                 

                                                             Προς : όπως ο πίνακας αποδεκτών

 

Τα τελευταία χρόνια η οδική ασφάλεια αποτελεί για τη χώρα μας ένα θέμα μείζονος σημασίας με ιδιαίτερες επιπτώσεις τόσο στην οικονομική όσο και στην κοινωνική ζωή του τόπου και  συνοδεύεται δυστυχώς από βαρύτατες κοινωνικές συνέπειες οι οποίες εκφράζονται με την απώλεια πολλών συνανθρώπων μας και το βαρύτατο τραυματισμό- αναπηριών.

Τα θανατηφόρα δυστυχήματα, αριθμοί που τρομάζουν, οι σοβαροί τραυματισμοί, τα πολλά ατυχήματα με υλικές ζημιές, που από τύχη δεν καταλήγουν σε θανατηφόρα, στην περιοχή μας, επιβεβαιώνουν για άλλη μια φορά, ότι κυρίαρχη πολιτική είναι οι «μπίζνες» των αυτοκινητοβιομηχανιών, των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων, των ασφαλιστικών εταιρειών σε βάρος των χρηστών των οδών.

Η υποτιθέμενη πολική της οδικής ασφάλειας, η οποία εξαγγέλλεται κατά καιρούς με βαρυσήμαντες δηλώσεις από τις κυβερνήσεις και την Ε.Ε.  έρχεται κάτω από τις σοβαρές πιέσεις της αγανάκτησης του κόσμου και στοχεύει στο να κρύψει την ουσία της εξυπηρέτησης συμφερόντων. Ελάχιστα έχει να κάνει με πραγματικά μέτρα ή υλοποίηση εξαγγελιών για την οδική ασφάλεια.

Ένας από τους πολλούς και βασικούς παράγοντες που υπεισέρχονται στην οδική ασφάλεια είναι αυτός των υποδομών των οδικών δικτύων. Ορθότητα γεωμετρικών στοιχείων, μέτρων ασφαλείας, ρυθμιστικών σημάνσεων, πληροφοριακών στοιχείων κλπ

Η πάγια εκτίμηση μετά από κάθε δυστύχημα για  την  ευθύνη του χρήστη της οδού ή του οχήματος, καλύπτει, εν μέρει, τις στοχευόμενες με βάση τα οικονομικά συμφέροντα επιλογές στην κατασκευή, τις σοβαρότατες κακοτεχνίες, αστοχίες, αντοχές, ή παραλείψεις στα γεωμετρικά στοιχεία των οδών,  τόσο του Εθνικού όσο και του Επαρχιακού δικτύου.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ καταγγέλλει  δημόσια ότι:

1.    Η Εθνική Οδός Ρόδου-Λίνδου, από το 4οχλμ έως το 20ο χλμ συμπεριλαμβάνεται στους πιο επικίνδυνους οδικούς άξονες της Ελλάδας το 2012.

2.    Η  Εθνική Οδός Ρόδου - Λίνδου παραμένει πάνω από 10ετία εργοτάξιο, στην περιοχή Αφάντου. Δαπανήθηκαν τεράστια ποσά με σκοπό την βελτίωσή της, ήρθαν και έφυγαν οι μεγάλες εταιρείες, αλλά το εργοτάξιο παραμένει. Δόθηκαν υποσχέσεις επί υποσχέσεων τόσο από υπουργούς όσο και από ντόπιους «άρχοντες» χωρίς αποτέλεσμα. Αμέτρητα είναι τα ατυχήματα ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, τα οποία συμβαίνουν καθημερινά στην συγκεκριμένη περιοχή και  τα οποία δεν βλέπουν το φώς της δημοσιότητας.

3.    Η σήμανση στα σημεία του εργοταξίου παραμένει ανεπαρκής και σε πολλές περιπτώσεις επικίνδυνη. Η πρόσφατη  αναφορά της εταιρείας κατασκευής ότι αφαιρούνται ή μετατίθενται οι σημάνσεις ασφαλείας, περισσότερο έχει να κάνει με την κάλυψη της ανεπαρκούς σήμανσης παρά με την οσία του προβλήματος. 

4.    Η εθνική οδός Ρόδου – Λίνδου από το Ροδίνι μέχρι και το Φαληράκι δηλ. σε μήκος 12Κμ διακόπτεται από 12 (!) φωτεινούς σηματοδότες, ενώ άλλοι 8 έχουν ήδη τοποθετηθεί στην πρόσφατη διαπλάτυνσή  της από το Φαληράκι μέχρι τα Κολύμπια (απόσταση 10 χλμ) και ποιος ξέρει πόσοι ακόμη θα τοποθετηθούν μελλοντικά, καθιστώντας στην ουσία το κύριο εθνικό δίκτυο του νησιού, αστική περιοχή. Παγκόσμια ίσως πρωτιά!  Για τη Ρόδο φαίνεται ότι είναι πολυτέλεια οι ανισόπεδοι ή κυκλικοί κόμβοι. Είναι επίσης πολυτέλεια η δημιουργία παρόδιων οδών εξυπηρέτησης καθώς επίσης βοηθητικών παράπλευρων οδών όπως εξ’ άλλου ορίζουν οι προδιαγραφές.

5.    Σε όλο το μήκος του Εθνικού και Επαρχιακού οδικού δικτύου, οι κόμβοι εισόδου - εξόδου από τα κτίρια καταστημάτων και παρεμφερών χρήσεων, που πληρούν τις προδιαγραφές και τους κανόνες ασφαλείας είναι ελάχιστοι. Ο κίνδυνος "παράνομων" παρεισφρήσεων στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο επιβαρύνεται όχι μόνο από την έλλειψη διασταυρώσεων στα σημεία συναντήσεως του με παράπλευρες οδούς, αλλά και από την καθημερινή λειτουργία επιχειρήσεων που δεν πληρούν τη νομοθεσία όσον αφορά στη κυκλοφοριακή σύνδεση της επιχείρησής τους με το οδικό δίκτυο.

6.    Εντός του τμήματος αυτού (Ροδίνι- Φαληράκι) εισέρχονται τροχοφόρα από δεκάδες παράπλευρες χρήσεις από αγροτικούς ή δημοτικούς  δρόμους,  με ελάχιστες κυκλοφοριακές συνδέσεις εντός προδιαγραφών. Το ίδιο και στο επόμενο τμήμα Φαληράκι – Κολύμπια που υποτίθεται ότι γίνεται με σύγχρονες προδιαγραφές.

7.     Οι οριζόντιες κυκλοφοριακές σημάνσεις (διαγραμμίσεις) στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι σβησμένες. Η έλλειψη ορατών σημάνσεων στις διαβάσεις των πεζών καθιστά την διέλευση εγκληματικά επικίνδυνη.

8.    Οι κάθετες  πινακίδες σήμανσης οδών (ρυθμιστικές), όπου υπάρχουν έχουν παραμείνει από την αρχική κατασκευή των οδών.

9.    Ούτε λόγος να γίνεται για τις πληροφοριακές πινακίδες.

10. Μεγάλα τμήματα των στηθαίων, αλλά και σημάνσεων, είναι καλυμμένα από την παρόδια  βλάστηση  με αποτέλεσμα να μην είναι ορατά από τους χρήστες της οδού.

11. Οι φθορές των στηθαίων ασφαλείας μετά από δυστυχήματα παραμένουν  υπενθυμίζοντας στον οδηγό το ατύχημα η το δυστύχημα.

12. Σε πολλές περιπτώσεις κλαριά δέντρων ακουμπούν στο οδόστρωμα, μειώνοντας την ορατότητα και καλύπτοντας τις εναπομένουσες πινακίδες.

13. Η φύτευση στην διαχωριστική νησίδα, απαραίτητη για την προστασία των οδηγών της αντίθετης κίνησης από τους προβολείς των οχημάτων είναι σε πολλά σημεία ή ανύπαρκτη είτε αφημένη στην φυσική της εξέλιξη.

14. Ένα από τα βασικότερα στοιχεία οδικής ασφάλειας κατά τις νυκτερινές ώρες, ο φωτισμός του οδικού δικτύου, σε αρκετές περιπτώσεις είναι εκτός προδιαγραφών τόσο στην επάρκεια, όσο και στην τοποθέτησή  του. Οι κολώνες φωτισμού σε πολλές περιπτώσεις, λόγω θέσης, αποτελούν καταλυτικά στοιχεία των οδικών δυστυχημάτων.

15.  Εξακολουθούν να παραμένουν παρά τις συνεχείς  προσπάθειες και παρεμβάσεις, οι παράνομες διαφημιστικές πινακίδες, οι οποίες αποτελούν εστίες πολλών δυστυχημάτων,   αλλοιώνοντας ακόμη και την αισθητική εικόνα της οδού.

16.  Η εισροή μεγάλων ποσοτήτων όμβριων υδάτων και πολλές φορές φερτών υλικών  από παράπλευρους δρόμους ή ρέματα στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο, είναι ένα σοβαρός επιπρόσθετος κίνδυνος ιδιαίτερα  κατά τη χειμερινή περίοδο, όπως πρόσφατα συνέβη.     

17. Τα πρώτα 15 χιλιόμετρα του δυτικού επαρχιακού δικτύου (Ρόδου – Καμείρου) διέρχονται μέσα από αστικές περιοχές με διασταυρώσεις, και χρήσεις που δημιουργούν κυκλοφοριακό κομφούζιο με καταγραφή στο ιστορικό σοβαρών δυστυχημάτων. Η οριστική μελέτη με τίτλο « Λειτουργική βελτίωση επαρχιακής οδού Ρόδου- Αεροδρομίου» δυστυχώς έμεινε στα συρτάρια.

18. Εντύπωση προκαλεί η παντελής απουσία κυκλικών κόμβων στοιχείο, το οποίο έχει καθιερωθεί παγκόσμια, ως η πλέον ασφαλής κίνηση σε διασταυρώσεις όπου υπάρχουν προδιαγραφές εφαρμογής τους.

19. Πολυσύχναστοι δρόμοι όπως αυτός του Ρόδου Καλλιθέας και μάλιστα σε περιοχές με πολλές εμπορικές επιχειρήσεις και μεγάλες τουριστικές ξενοδοχειακές μονάδες έχουν  παντελή έλλειψη πεζοδρομίων και διαβάσεων πεζών.

20.  Πεζοδρόμια ακατάλληλα για τους χρήστες με πληθώρα παρόδιων στοιχείων,  αποτελούν καταλυτικά στοιχεία των οδικών δυστυχημάτων και ανύπαρκτα στο επαρχιακό δίκτυο στις αστικές περιοχές.

21.  Ένας επί πλέον επιβαρυντικός παράγοντας στην ασφάλεια των χρηστών των οδών και ο οποίος τυγχάνει της πλήρους αδιαφορίας των αρχών είναι αυτός της ολισθηρότητας των οδοστρωμάτων, τα οποία παραμένουν για χρόνια χωρίς συντήρηση.

22. Συχνό φαινόμενο κατά τη διαδρομή Ρόδος - Κατταβιά, είναι οι κατολισθήσεις. Ενώ έχουν δαπανηθεί τεράστια ποσά για ογκοδέστατους και άκομψους τοίχους αντιστήριξης (περιοχή Κολυμπίων, Αφάντου), τα σημεία όπου ανέκαθεν υπήρξε και υπάρχει πρόβλημα (στροφή Πυλώνα, περιοχή Χαράκι) δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα αφήνοντας τους οδηγούς στην τύχη τους. Μετά από έντονη βροχόπτωση τα κατολισθητικά φαινόμενα, ειδικά στην Πυλώνα, είναι έντονα και πολύ επικίνδυνα. Στο Χαράκι, θα μπορούσε με τη χρήση ενός συστήματος μεταλλικών πλεγμάτων το οποίο συγκριτικά με άλλα μέσα αντιστήριξης είναι οικονομικότερο, να λυθεί το πρόβλημα των κατακρημνίσεων μικρών αλλά και μεγάλων βράχων. Κατολισθήσεις στο Μήδεια στον επαρχιακό Τσαίρι –Αεροδρόμιο και στην πόλη της Ρόδου.

23.  Η διέλευση μέσα από μεγάλα ρέματα του επαρχιακού οδικού δικτύου όπως αυτό της Κρεμαστής χωρίς σημάνσεις και μηχανισμούς ασφαλείας, χωρίς εξασφάλιση συγχρόνων γεφυρών και αντιπλημμυρικών έργων  οδηγεί σε τραγωδίες όπως αυτή των πρόσφατων πλημμυρών.

24. Δυστυχώς, όποιος φορέας, δημόσιος ή ιδιωτικός, αποφασίζει να οδεύσει το οποιοδήποτε δίκτυό του (ρεύμα, τηλεφωνία, ύδρευση) θα επέμβει στο οδόστρωμα (εκσκαφή, τοποθέτηση) χωρίς να λαμβάνει ειδικά μέριμνα κατά την αποκατάσταση του, με αποτέλεσμα ο οδηγός να κινδυνεύει λόγω της τοπικής ανωμαλίας που παρουσιάζει το οδόστρωμα. Η επίβλεψη, δυστυχώς, της Πολιτείας είναι απούσα και ο οδηγός βρίσκεται έρμαιο απέναντι στην ασυδοσία των συμφερόντων και την αδιαφορία του Κράτους.

25. Τόσο το εθνικό όσο και το κύριο επαρχιακό δίκτυο του νησιού έχουν μετατραπεί σε οικιστικούς υποδοχείς με σοβαρότατες αρνητικές συνέπειες σε πολλαπλά επίπεδα και κυρίως στην οδική ασφάλεια. Στο γεγονός αυτό συντείνουν η καταστρατήγηση του θεσμικού πλαισίου για τις παρεκκλίσεις αρτιότητας, οι αλλαγές χρήσεων με υπερεκμετάλλευση του Σ.Δ. και το συνονθύλευμα των παρόδιων χρήσεων. Οι παρόδιες χρήσεις της εθνικής οδού είναι εξαιρετικά σημαντικό κεφάλαιο και πρέπει να αντιμετωπισθούν κάτω από ενιαίο πρίσμα. Προτείνουμε τη λεπτομερή καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης με στόχο τη διατύπωση προτάσεων έτσι ώστε να υπάρχει συνέργεια των χρήσεων με το χαρακτήρα της οδού.

26. Οι πρόσφατες μελέτες για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος επιβάλλονται χωρίς τη συνολική αξιολόγηση και ιεράρχηση του οδικού δικτύου της πόλης.

27. Οι όποιες παρεμβάσεις γίνονται είναι αποσπασματικές και μετά από συνεχείς πιέσεις.

28. Ερωτηματικά επίσης προκαλεί η ευκολία με την οποίαν Στρατηγικές Περιβαλλοντικές Μελέτες, οι οποίες υιοθετούνται από τους αρμόδιους φορείς, εκτιμούν με περισσή ευκολία την επάρκεια του σημερινού οδικού δικτύου και την αξιοπιστία του, όταν η επί πλέον επιβάρυνσή του με την «επένδυση» θα αυξήσει σε υπέρμετρο βαθμό τον κυκλοφοριακό φόρτο. Και αναφερόμαστε  σε οδικό δίκτυο το οποίο αδυνατεί να ανταποκριθεί ακόμα και στις σημερινές  ανάγκες.

29. Πρέπει επί τέλους (έστω και μετά από πολλά χρόνια καθυστερήσεων) να τεθούν σε διαδικασία υλοποίησης σε δυο σοβαρά έργα που τα «μελετάμε» δεκαετίες και που ουδέποτε υλοποιούνται και τα οποία θα επιλύσουν πολλά προβλήματα. Αυτά είναι ο περιμετρικός δακτύλιος της πόλης της Ρόδου σε συνδυασμό με τη νέα είσοδο πόλης Ρόδου (αρτηρία αεροδρόμιο – Ρόδος που θα «κουμπώσει» στον περιμετρικό δακτύλιο). Αυτή τη στιγμή ο μεν περιμετρικός παρότι είχε ώριμη μελέτη εγκαταλείφθηκε στην τύχη του, η δε νέα είσοδος πόλης Ρόδου, ξαναμελετάται. Πολύ φοβούμαστε ότι έτσι όπως προχωρούν τα πράγματα είμαστε ακόμη (δυστυχώς μετά την πάροδο πολλών ετών) στην αρχή.

30. Παράλληλα πρέπει να μελετηθεί η διασύνδεση του τμήματος της περιμετρικής οδού που έχει κατασκευασθεί στην περιοχή «Ζέφυρος» με το λιμάνι της Ακαντιάς και να συνδυασθεί με το αντίστοιχο master plan των χερσαίων εγκαταστάσεων. Άλλως το έργο είναι ημιτελές.

31. Είναι σε διαδικασία μελέτης η διαπλάτυνση της εθνικής οδού Ρόδου - Λίνδου από τα Κολύμπια μέχρι τη Λίνδο. Και το έργο αυτό είναι καθοριστικής σημασίας για το νησί και πρέπει να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατόν. Στη μελέτη αυτή πρέπει να υπάρξουν ρυθμίσεις για παράκαμψη οικιστικών περιοχών (π.χ. Κάλαθος) και βελτίωση χαράξεων που είναι προβληματικές λόγω γεωλογικών φαινομένων (π.χ. περιοχή Τσαμπίκας). Επίσης τονίζουμε ότι δεν πρέπει να επαναληφθούν τα σφάλματα που διαπιστώνουμε στο τμήμα Ρόδος – Κολύμπια. Όχι πια φωτεινοί σηματοδότες, να προβλεφθούν κυκλικοί ή ανισόπεδοι κόμβοι, παράπλευρες εξυπηρετήσεις κλπ.

  Μπορεί οι αρμοδιότητες για το Εθνικό και Επαρχιακό δίκτυο να πηγαινοέρχονται από τις υπηρεσίες, τα προβλήματα όμως παραμένουν και οξύνονται. Το οδικό δίκτυο αφήνεται στη τύχη του μαζί με τους χρήστες του, οι οποίοι, όμως καλούνται να πληρώνουν συνεχώς περισσότερα, πολλές φορές με τίμημα την ίδια τη ΖΩΗ τους. Πρέπει επιτέλους να σταματήσει η υποκριτική στάση όλων- όσων έχουν την ευθύνη του οδικού δικτύου της Ρόδου.

Μπορεί σε συζητήσεις με αρμόδιους να προβάλλονται τα ποσά που διαθέτουν στους προϋπολογισμούς τους, για το οδικό δίκτυο, κανένας όμως δεν είναι σε θέση να απαντήσει, τι ποσό χρημάτων είναι αναγκαίο  κάθε χρόνο για την συντήρηση του οδικού δικτύου και εάν αυτό  εξασφαλίζεται.

Η οδική ασφάλεια σε περίοδο βαθειάς οικονομικής κρίσης και ο αγώνας για την εξασφάλισή της φαντάζει πολλές φορές περιττή πολυτέλεια. Μια πιο βαθειά ματιά για τις αιτίες, θα μας οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι οι αιτίες είναι κοινές.

Είναι υποχρέωση της πολιτείας να εξασφαλίσει την  πληρότητα του οδικού δικτύου, χωρίς επί πλέον οικονομικές επιβαρύνσεις στους πολίτες, μέσα από τους δημόσιους φορείς, ώστε αυτό να είναι ασφαλές στον χρήστη, αναλογίζοντας το τεράστιο οικονομικό κόστος και το κοινωνικό κόστος  των τροχαίων δυστυχημάτων και των αναπηριών.

Είναι ιδιαίτερο σημαντικό για τη χώρα μας το γεγονός ότι ενώ στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες οι δείκτες της οδικής ασφάλειας τα τελευταία είκοσι χρόνια μειώνονται, στη χώρα μας παρατηρείται στασιμότητα, παρ' όλα τα κατά περιόδους μέτρα που οι αρμόδιες υπηρεσίες λαμβάνουν.

Οι δρόμοι φτιάχτηκαν για να ενώνουν τους ανθρώπους και όχι οι ίδιοι δρόμοι να τιμωρούν με θάνατο το χρήστη σε μια λάθος συμπεριφορά του σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ρωτά ποια πολιτική βούληση, ποια κοινωνική ευαισθησία, διαφαίνεται στον ορίζοντα, στην πόλη μας στο νησί της Ρόδου…..  στην κοιτίδα του πολιτισμού, του τουρισμού… η μήπως πλήρης απαξίωση… στη Ρόδο… στην ναυαρχίδα του τουρισμού, στον εθνικό και επαρχιακό οδικό άξονα, στις δημοτικές ενότητες του  Καλλικρατικού Δήμου, πολλά και αναπάντητα ερωτήματα για το οδικό δίκτυο. Αρνούμαστε τον υπολογισμό της αξίας της  ανθρώπινης ζωής, όπως τα κόστη των υλικών κατασκευής και ασφάλειας των οδών,   όπως γενικά τα εμπορεύματα.

Στόχος της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ είναι: η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων, εφόσον υπάρχει πολιτική βούληση και ευαισθησία για να κατανοήσουν την σοβαρότητα του προβλήματος οδικής ασφάλειας….. και της ασφάλειας των χρηστών του.

Μετά από όσα προαναφέρθηκαν και στο πλαίσιο των ατομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων καθίσταται επιτακτική ανάγκη να ληφθούν όλα τα μέτρα από τους αρμόδιους φορείς προκειμένου να εξασφαλιστεί η ασφαλής χρήση του οδικού δικτύου με γνώμονα πάντοτε ότι ο χρήστης τηρεί τον Κ.Ο.Κ απρόσκοπτα και με σεβασμό.

Δεν μπορούμε να καταθέσουμε τα όπλα, να σωπάσουμε. Έχουμε δικαίωμα να είμαστε ασφαλείς κατά την χρήση του οδικού δικτύου, είτε έχει χαρακτηριστεί Εθνική οδός ή επαρχιακή οδός ή δημοτική οδός.

 

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ

Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ρόδου

Υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων

Γενικό Γραμματέα Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων

Βουλευτές Δωδ/σου

Κόμματα: ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, ΔΗΜΑΡ, Κ.Κ.Ε

Γενική Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης

Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου

Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου: Δ/νση Τεχνικών έργων Δωδ/σου-Τμήμα Συγκοινωνιακών Έργων

Δήμαρχο Ρόδου

Αντιδήμαρχο Τεχνικών  Υπηρεσιών

Διακομματική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής

Αστυνομική Δ/νση Δωδ/σου

Τροχαία Ρόδου

ΤΕΕ-Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας

ΤΕΕ Δωδ/σου

ΕΒΕ Δωδ/σου

Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου

 Δικηγορικό Σύλλογο Ρόδου

 Ιατρικό Σύλλογο Ρόδου   

Συνάντηση «SOS Τ.Ε.» με τον γ.γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης για το θέμα της παράνομης υπαίθριας διαφήμισης.

σχόλιο
Ετικέτες
Μετά από αίτημα του συλλόγου μας πραγματοποιήθηκε σήμερα 9/12/2013 συνάντηση του εκπροσώπου του   «SOS Τροχαία Εγκλήματα» Μανώλη Σταυρουλάκη με τον γενικό γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης κο Γ. Δεικτάκη. Αντικείμενο της συνάντησης ήταν η κατάσταση με τις παράνομες υπαίθριες διαφημιστικές πινακίδες στην Κρήτη.
Ηράκλειο Κρήτης παράνομη πινακίδα σε νησίδα στην Οαση
Ηράκλειο Κρήτης παράνομη πινακίδα σε νησίδα στην Οαση
Όπως διαπιστώθηκε από απάντηση του Υπουργού Εξωτερικών κου Μιχελάκη στις 25/11/2013 σε ερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ κκ Διώτη, Δρίτσα, Ξανθού και Αγαθοπούλου για το θέμα της παράνομης υπαίθριας διαφήμισης ο υπουργόςπροκειμένου να δείξει την δραστηριοποίηση της πολιτείας σε σχέση με το πρόβλημα παρέθεσε «ενδεικτικά» αποφάσεις σχετικές με το θέμα των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων: Αιγαίου, Μακεδονίας – Θράκης, Αττικής και Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας.
Κατά την συνάντηση με τον κο Δεικτάκη και υπηρεσιακούς παράγοντες διαπιστώθηκε ότι στην Κρήτη δεν έχουν εκδοθεί παρόμοιες αποφάσεις. Το γεγονός αυτό διευκολύνει όσους δημοτικούς  παράγοντες προφασίζονται άγνοια της ισχύουσας νομοθεσίας γεγονός ορατό με την επανεμφάνιση παράνομων διαφημιστικών πινακίδων σε νησίδες πεζοδρόμια και άλλα σημεία  σε πόλεις της Κρητης.
Ο κ. Δεικτάκης υποσχέθηκε ότι εντος 30 ημερών θα ολοκληρώσει την έκδοση όλων των απαραίτητων εγκυκλίων προς τους εποπτευόμενους φορείς ώστε  να μην υπάρχουν προσχήματα για την διαιώνιση των παρανομιών και της αυθαιρεσίας.
Από την πλευρά του συλλόγου μας ζητήθηκε η ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΚΑΘΗΛΩΣΗ όλων των παράνομων διαφημιστικών πινακίιδων και έγινε υπόμνηση των ποινικών ευθυνών που έχουν οι υπεύθυνοι  αξιωματούχοι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης,  γεγονος που έχει οδηγήσει και στις προσφατες τελεσίδικες καταδικαστικές αποφάσεις σε βάρος του τ. δημάρχου Αμαρουσίου και του δημάρχου Γαλατσίου καθως και στην άσκηση πονικών διώξεων κατά του τ. αντιπεριφερειάρχη Αττικής και των αντιδημάρχων Καλλιθέας και Μοσχάτου για την ύπαρξη παράνομων διαφημιστικών πινακίδων στους δήμους τους που οδήγησαν στο θάνατο οδηγούς ΙΧ.
Η Κρήτη που δυστυχώς βρίσκεται στην πρωτοπορία των τροχαίων εγκλημάτων δεν έχει κανένα λόγο στα χρόνια άλυτα ανθρωποκτόνα προβλήματα όπως ο ΒΟΑΚ να προσθέτει και άλλα αίτια που μπορουν να οδηγήσουν σε απώλεια ανθρώπινων ζωών. Παράλληλα με τις ενέργειες του γγ. αποκεντρωμένης διοίκησης που ελπίζουμε να πραγματοποιηθούν στο χρόνο που ο ίδιος όρισε καλούμε τους Δήμους να αποκαθηλώσουν άμεσα τις παράνομες διαφημιστικές πινακίδες. Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ποιες είναι και που βρίσκονται. Περιττό να τονίσουμε βέβαια ότι για το ζήτημα αυτό αρμόδια είναι και η εισαγγελία.
Τέλος επειδη στην προαναφερθείσα απάντηση του κ. Μιχελάκη μνημονεύονται αποφάσεις μονον τεσσάρων (4) από τις 13 περιφέρειες της  χώρας ο σύλλλογος μας όπως έκανε με την περιφέρεια Κρήτης θα διερευνήσει την κατάσταση και στις οκτώ άλλες μη αναφερόμενες περιφέρειες.
Η Λερναία Υδρα της παράνομης υπαίθριας διαφήμισης δεν θα ξαναβγάλει κεφάλι.
Πανελλαδικός Σύλλογος “SOS Τροχαία Εγκλήματα”
Διαβάστε την αναφερόμενη ερώτηση: ΕΔΩ
και την απάντηση του υπουργού: ΕΔΩ

Ο δήμαρχος μεταθέτει την ευθύνη για το θάνατο των ποδηλατών στο Λονδίνο.

σχόλιο
Ετικέτες
Δημοτικοί σύμβουλοι του Λονδίνου υποστηρίζουν πως ο δήμαρχος κατηγορεί τους ποδηλάτες για τα τροχαία.
Ο δήμαρχος του Λονδίνου Bohris Johnson κατηγορείται για “έλλειψη ευαισθησίας” και “αποποίηση ευθύνης” μετά τις δηλώσεις του πως ο θάνατος πέντε ποδηλατών μέσα σε εννέα μόλις μέρες στο Λονδίνο επιβεβαιώνει την ανάγκη να τηρούν οι ποδηλάτες τον ΚΟΚ.
Επίσης ο Johnson φαίνεται ν’ αρνείται τις εκκλήσεις για ανάγκη μιας επείγουσας, ανεξάρτητης μελέτης κι έρευνας για την ποδηλατική ασφάλεια στην πρωτεύουσα, υποστηρίζοντας  την άποψη πως αν οι ποδηλάτες δεν τηρούν τον ΚΟΚ “ όσο κι αν επενδύσουμε σε οδικές υποδομές δε θα καταφέρουμε να σώσουμε ούτε μια ανθρώπινη ζωή”.
Οι δηλώσεις αυτές του δημάρχου έγιναν λίγες ώρες μετά το θάνατο ενός 30χρονου άντρα που χτυπήθηκε  από λεωφορείο στο ανατολικό Λονδίνου, αυξάνοντας σε 13 τους νεκρούς ποδηλάτες στο Λονδίνο μέσα στο 2013.
Την Πέμπτη η αστυνομία έδωσε στη δημοσιότητα τα ονόματα άλλων δυο ποδηλατών που έχασαν τη ζωή τους πρόσφατα στο Λονδίνο. Η 24χρονη Venera Minakhmetova που χτυπήθηκε από φορτηγό και ο 43χρονος Roger William De Klerk που χτυπήθηκε από λεωφορείο.
Η αδερφή της  Venera Minakhmetova, Dinara, έγραψε σ’ ένα ποδηλατικό φόρουμ πως αναζητούνται μάρτυρες για να περιγράψουν τι και πως ακριβώς συνέβη και πως ελπίζει η αδελφή της να είναι η τελευταία νεκρή ποδηλάτισσα.
Σε μια ραδιοφωνική συνέντευξη την Πέμπτη το πρωί ο δημαρχος Bohris Johnson είπε πως ενώ δεν τίθεται κάποιο θέμα “κατηγορίας ή υπόδειξης” οι ποδηλάτες υποχρεούνται να τηρούν τον ΚΟΚ.
Και συνέχισε λέγοντας “ κάποιες από τις υποθέσεις που είδαμε τις τελευταίες μέρες σου ματώνουν την καρδιά καθώς βλέπεις πως κάποιοι άνθρωποι έκαναν κάποιες επιλογές με τις οποίες έθεσαν τον εαυτό τους σε κίνδυνο….Δεν μπορείς να κατηγορήσεις το θύμα σ’ αυτές τις περιπτώσεις. Όμως αυτό που μπορείς με σιγουριά να πεις είναι πως όταν οι άνθρωποι κάνουν επικίνδυνες επιλογές στο δρόμο- όπως παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, ή ποδηλατούν επικίνδυνα μέσα στην κίνηση χωρίς οι άλλοι οδηγοί να μπορούν να προβλέψουν την κατεύθυνσή τους- είναι αδύνατο για τους συγκοινωνιολόγους να κάνουν προβλέψεις για τέτοιες συμπεριφορές.”
Οι παραπάνω δηλώσεις προκάλεσαν οργή και αντιδράσεις καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα το πόρισμα για τις συνθήκες που συνέβησαν τα θανατηφόρα τροχαία με τους ποδηλάτες τις τελευταίες ημέρες. Συγκεκριμένα o δημοτικός σύμβουλος των “πράσινων” Darren Johnson κατηγόρησε το δήμαρχο για προσπάθεια μετάθεσης της προσωπικής του ευθύνης για τους πρόσφατους θανάτους, αλλά και γιατί προσπαθεί να μετακυλίσει την ευθύνη στους ίδιους τους ποδηλάτες. Είπε: “4 στους 5 θανάτους τον τελευταίο καιρό εμπλέκουν είτε την μπλε μπογιά του, είτε τα κόκκινα λεωφορεία του”, υπονοώντας τη δημιουργία ποδηλατόδρομων με απλό βάψιμο του δρόμου σε μπλε χρώμα.
Και συνέχισε λέγοντας “είναι προσβολή τόσο στους νεκρούς όσο και στους τραυματίες ότι ο δήμαρχος συνεχίζει να κατηγορεί τα θύματα, αντί ν’ αποδέχεται το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί και ν’ ασχολείται με τη διόρθωση θεμάτων στα οποία έχει την απόλυτη ευθύνη.”
Γενικά υπάρχει μεγάλος σκεπτικισμός γύρω από τη συνύπαρξη λεωφορείων, φορτηγών και βαρέων οχημάτων, καθώς σ’ όλες τις περιπτώσεις στο Λονδίνο – εκτός από μια-  τα θανατηφόρα τροχαία ποδηλατών οφείλονται σε παράσυρση από τέτοια οχήματα. Είναι γεγονός πως το μέγεθος αυτών των οχημάτων σε συνδυασμό με το ύψος θέσης οδήγησης στερεί από τον οδηγό την πλήρη εικόνα του δρόμου γύρω του – τα λεγόμενα “τυφλά σημεία”.
Οι πρόσφατοι θάνατοι ποδηλατών συντάραξαν τη Λονδρέζικη ποδηλατική κοινότητα, η οποία και κάλεσε σε διαμαρτυρία σ’ ένα από τα επικίνδυνα σημεία που έχουν γίνει προσφάτως τροχαία με θύματα ποδηλάτες. Πάνω από 1.000 ποδηλάτες συγκεντρώθηκαν για να τιμήσουν τη μνήμη των συμποδηλατών τους, δίνοντας την υπόσχεση να μην τους ξεχάσουν, αλλά και για να διεκδικήσουν ασφαλέστερες οδικές συνθήκες για όλους. London calling
Εδώ μπορείτε να υπογράψετε την έκκληση των Λονδρέζων ποδηλατών προς το δήμαρχό τους για ασφαλείς δρόμους:
 
Πηγή: www.soste.gr

Νέα τελεσίδικη καταδίκη δημάρχου για παράνομες διαφημιστικές πινακίδες.

ΚΑΡΑΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΚΑΡΑΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου το πενταμελές Εφετείο Αθηνών αποφάσισε την τελεσίδικη καταδίκη δημάρχου για υπόθεση που αφορά θάνατο οδηγού από παράνομη διαφημιστική πινακίδα. Ο δήμαρχος Γαλατσίου Κυριάκος Τσίρος καταδικάστηκε σε οκτώ μήνες φυλάκιση με αναστολή για την ύπαρξη πινακίδας σε νησίδα της λεωφόρου Βείκου που προκάλεσε τον θάνατο του 21χρονου οδηγού ΙΧ Παναγιώτη Καραλή στις 18 Οκτωβριου 2007.
Είναι η δεύτερη τελεσίδικη καταδίκη δημάρχου για το ίδιο αδίκημα μετά την καταδίκη του τ. δημάρχου Αμαρουσίου Π. Τζανίκου τον Σεπτέμβριο για τον θάνατο του 25χρονου Γιάννη Σταυρουλάκη το Δεκέμβρη του 2005 στη Λ. Κηφισίας. Ας σημειωθεί πως στις 17 Δεκεμβρίου δικάζονται ο τότε αντιπεριφερειάρχης Αττικής και οι αντιδήμαρχοι Καλλιθέας και Μοσχάτου για τον φόνο του 22χρονου Αντώνη Κυριακόπουλου στην Λ. Ποσειδώνος στις 12 Οκτωβρίου 2008 από παράνομη διαφημιστική πινακίδα.
Μιά εταιρία – ένας μάρτυς.
Είναι εντυπωσιακό πως και για τις τρις περιπτώσεις οι πινακίδες σύμφωνα με το κατηγορητήριο ανήκαν στην ίδια εταιρία, την MASTER, η οποία παρά την καταδίκη των δημάρχων και την δεδομένη παράνομη τοποθέτηση των πινακίδων που προκάλεσαν τον θάνατο αθωώθηκε με το σκεπτικό πως αν οι δήμαρχοι δεν είχαν συνάψει συμβάσεις ή είχαν αφαιρέσει τις πινακίδες, δεν θα είχαν επέλθει οι συγκρούσεις που προκάλεσαν τον θάνατο των νεαρών οδηγών…
Το θέμα της απόσπασης της προσοχής των οδηγων απο τις πινακίδες παρα τις τόσες αποφάσεις και εγκυκλίους που έχουν εκδοθεί δεν θεωρήθηκε σαν κάτι που μπορεί να αποδειχθεί…
Εντυπωσιακό είναι επίσης το στοιχείο πως και στις δύο περιπτώσεις ως μάρτυρας υπεράσπισης των δημάρχων έσπευσε να καταθέσει ο προιστάμενος της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Αθηνών Φ. Κουτσάφτης υποστηρίζοντας και στις δύο περιπτώσεις πως ο θάνατος των νεαρών οδηγών δεν προκλήθηκε από την σύγκρουση με τις πινακίδες…
Ας σημειώσουμε πως μια βδομάδα πριν εκδικάστηκε αγωγή της MASTER κατά των δημοσιογράφων Γ. Δάμα, Σ. Πολυμίλη και Θ. Τεγόπουλου από  τους οποίους ζητούσε ούτε λίγο ούτε πολύ 300.000 αποζημίωση για συκοφαντική δυσφήμιση για ένα άρθρο που δημοσιεύτηκε στην “Ελευθεροτυπία” το 2009 και αφορούσε στην παράνομη υπαίθρια διαφήμιση όπου ουτε καν αναφέρονταν ονομαστικά η εταιρία αλλα υπήρχε μια φωτογραφία γιγαντοαφίσας με το σήμα της. (Μπορείτε να δείτε το άρθρο ΕΔΩ). Ένοιωθαν τόσο ισχυροί και τόσο αθώοι που προχωρούσαν και σε αγωγές. Το δικαστήριο δεν έγινε γιατι ο δικηγόρος τους ζήτησε αναβολή δηλώνοντας ότι η εταιρία είναι σε εκκαθάριση.
Η Λερναία Ύδρα βγάζει κεφάλια
Είχαμε αναφερθεί με διαδοχικές αναρτήσεις στα τέλη Οκτώβρη στην επανεμφάνιση της παράνομης υπαίθριας διαφήμισης μέσω των γιγαντοαφισών του τηλεοπτικού σταθμού Ε. Η κινητοποίηση που ακολούθησε είχε σαν αποτέλεσμα την αποκαθήλωση των πινακίδων, Σε σχετική ερώτηση που κατέθεσαν οι βουλευτές Η. Διώτη, Θ. Δρίτσας, Α. Ξανθός και Ειρ. Αγαθοπούλου απο την απάντηση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη σημειώνουμε μερικά στοιχεία ενδεικτικά του μεγέθους του προβλήματος:
Από τις 24-6-2011/7-11-2013
«Διαπιστώθηκαν 7.540 παράνομα τοποθετημένες διαφημιστικές πινακίδες. Υπεβλήθησαν 2.625 μηνυσεις σε βάρος υπευθύνων.
Έγιναν 3.0555 ενημερώσεις αρμοδίων υπηρεσιών.                                   Αφαιρέθηκαν 3.018 παράνομες διαφημιστικές πινακίδες.
Υποβλήθηκαν 303 μηνυσεις για πινακιδες που παραμενουν.                               Εγιναν 381 εκ νεου ενημερώσεις αρμοδιων υπηρεσιων.
Σε 10 περιπτώσεις ακολουθηθηκε η αυτοφωρη διαδικασια.
Στις 31/10 και 6/11/2013 από το Α.Τ. Αμαρουσίου για 5 παράνομες διαφημιστικες πινακιδες του τηλεοπτικου σταθμου Ε (με την εμφάνιση των οποιων κατατέθηκε η ερωτηση) έγιναν μηνυσεις και ενημερωθηκαν οι συναρμόδιες υπηρεσίες». 1395876_10151809502724760_371755202_n
Διαβαστε ολόκληρη την ερώτηση ΕΔΩΚαι τις απαντησεις του Υπουργείου Εσωτερικών  ΕΔΩ και Προστασίας του Πολίτη ΕΔΩ. Το υπουργειο Μεταφορων δεν εχει απαντήσει ακόμα.

Πηγή: www.soste.gr

Από τον James Dean στον Paul Walker. Ράλι θανάτου στην California.

Paul+Walker+dead+out
Στις 30 Νοεμβρίου ο 40χρονος ηθοποιός Paul Walker έχασε την ζωή του σε τροχαίο. Ήταν συνοδηγός σε μία Porsche όταν σύμφωνα με την ανακοίνωση των αρχών ο οδηγός Roger Rodas, πρώην οδηγός αγώνων αυτοκινήτου, έχασε τον έλεγχο του οχήματος λόγω υπερβολικής ταχύτητας βγήκε απ το δρόμο και έπεσε πάνω σε ένα   δέντρο στην περιοχή Santa Clarita, της California.
Το αυτοκίνητο τυλίχτηκε στις φλόγες και εξερράγη. Πήγαιναν σε εκδήλωση για φιλανθρωπικούς σκοπούς προς όφελος των θυμάτων του τυφώνα Haiyan…
Ο Paul Walker ήταν γνωστός από τους ρόλους του στη σειρά “Fast And The Furious” οι 5 από τις 6 ταινίες της οποίας αφορούσαν σε παράνομους αγώνες αυτοκινήτου και ληστείες. Ήταν παντρεμένος και είχε μια 15χρονη κόρη.
Αυτή είναι μια χαρακτηριστική φωτογραφία απ ότι απέμεινε από το αυτοκίνητο των θυμάτων την “θρυλική” PORSCHE CARRERA GT του 2005, ένα “απόλυτα ασφαλές” αυτοκίνητο με κινητήρα 5.700cc, με δύναμη 612 ίππων, τελική ταχύτητα 330km/h, επιτάχυνση 0-60 mph (97 km/h) σε 3.5 sec.paulwalkercar                                                Φυσικά αυτές οι επιδόσεις όπως μας ενημερώνουν πάντα οι εταιρίες δεν  έχουν στόχο την ταχύτητα αλλά την μεγαλύτερη ασφάλεια και η εικόνα που βλέπουμε είναι πλασματική. Η πραγματική εικόνα είναι αυτή:
porsche-carrera-gt-3 Προφανώς και αυτό το συμβάν παρά την δημοσιότητα που γνώρισε  και την θλίψη που προκάλεσε δεν θάχει την  παραμικρή επίπτωση στις πωλήσεις της εταιρίας μια και το κατά συνθήκην ψεύδος της εποχής μας, η μη επικινδυνότητα της ταχύτητας δεν είναι απλά κατασκεύασμα της αυτοκινητοβιομηχανίας αλλά ευρέως αποδεκτή “αλήθεια” και για τους χρήστες των αυτοκινήτων.        
James_Dean_-_GiantΣτις 30 Σεπτεμβρίου 1955 o 24χρονος ηθοποιός James Dean έχασε την ζωή του μετά από μια τροχαία  σύγκρουση τρέχοντας με υπερβολική ταχύτητα. Πάλι στην California πάλι με μια PORSCHE την 550 SPYDER.         Ο θάνατος του όχι μόνο δεν αποτέλεσε αφορμή για περίσκεψη γύρω απο το θέμα της ταχύτητας αλλά αντίθετα την νομιμοποίησε κιόλας μέσω της προβολής του αποδιδόμενου στον ίδιο (οδηγό και αγώνων ταχύτητας) συνθήματος: Live Fast, Die Young.                                                                           
Το αυτοκίνητο του James Dean η αποκαλούμενη “Little Bastard” όταν πραγμάτωσε το Die Young πήρε αυτήν την μορφή:
?????????????????????Φυσικά όταν διαφημίζονταν προς πώληση για το live fast η μορφή διέφερε λίγο:         porsche-550-spyder-11
Πριν λίγο καιρό η Porsche προβληματιζόταν αν θα πρέπει να ξανακυκλοφορήσει την 550 SPYDER θεωρώντας ότι το γεγονός ότι αποτέλεσε το φέρετρο του James Dean θα αποτελούσε ελκυστικό παράγοντα για πωλήσεις…
Να σημειώσουμε εδώ πως η οικογένεια Porsche υπήρξε απο τους στυλοβάτες του γερμανικού ναζιστικού καθεστώτος, παραγωγός πολεμικού υλικού και πως ο ιδρυτής της δυναστείας Ferdinand Porsche κρατήθηκε για 20μηνες στις φυλακές της Γαλλίας ως εγκληματίας πολέμου, ενω στο γιο του είχε απαγορευτεί μεταπολεμικά η είσοδος ατη Γερμανία. Πολύ γρήγορα αυτά ξεχάστηκαν και ο καλός κόσμος του αυτοκινήτου τίμησε το 1999 μετά θάνατον τον εγκληματία πολέμου σαν τον “μηχανικό αυτοκινήτου του αιώνα“. Εν ζωή πρόλαβε πάντως και βραβεύτηκε απο τον ίδιο τον Χίτλερ με το “Γερμανικό Εθνικό Βραβείο για την Τέχνη και την Επιστήμη“.
Δυστυχώς η αυτοκινητοβιομηχανία διατηρεί ακέραια την δύναμη της να επιβάλει όχι μόνο την χρήση του ΙΧ όλο και περισσότερο αλλά και όλο και μεγαλύτερες ταχύτητες και επιταχύνσεις. Παρά  την ανάπτυξη κινημάτων αμφισβήτησης που θέτουν το ζήτημα του ορίου ταχύτητος με αξιόπιστο και αποτελεσματικό τρόπο τουλάχιστον μέσα στις πόλεις (επιβολή ζωνών ήπιας κυκλοφορίας) η παραγωγή ολοένα και ταχύτερων αυτοκινήτων και τα αλλεπάλληλα τροχαία συμβάντα που οφείλονται σε υπερβολική ταχύτητα δεν επιτρέπουν καμιά αισιοδοξία για το μέλλον.

Πηγή: www.soste.gr

ΑΓΡΟ – SOS! Μια πρωτοβουλία για τα τροχαία από αγροτικά μηχανήματα.

al 1
Η “Πρωτοβουλία Κατοίκων Ημαθίας” είναι μια ανοιχτή αυτοοργανωμένη ομάδα κατοίκων, χωρίς νομική μορφή, η οποία δημιουργήθηκε μόλις τον  Ιούνιο με σκοπό την ενημέρωση, ευαισθητοποίηση, αλληλουποστήριξη και άσκηση πιέσεων σχετικά με το ζήτημα των τροχαίων εγκλημάτων. Η πρώτη και μοναδική μέχρι στιγμής παρέμβαση αφορούσε στη δημιουργία και διανομή 6.000 περίπου εντύπων με σκοπό την ευαισθητοποίηση των οδηγών αγροτικών οχημάτων. Τα έντυπα διανεμήθηκαν κυρίως σε αγροτικούς συνεταιρισμούς,  τοπικούς γεωργικούς φορείς (ΟΣΔΕ, ΠΑΣΕΓΕΣ, Τοπικοί Σύλλογοι, Διεύθυνση Μηχανικής Καλλιέργειας) και συνεργεία αγροτικών οχημάτων στους νομούς Ημαθίας, Κοζάνης και Σερρών, ενώ πραγματοποιήθηκαν και  συναντήσεις με δύο Διοικητές Τροχαίας.al 2
Οι άνθρωποι που στηρίξανε την παρέμβαση ήταν περίπου 15 άτομα από το  νομό Ημαθίας, οι περισσότεροι από τους οποίους είναι από Αλεξάνδρεια, Βέροια και τα γύρω χωριά, ανάμεσα τους είναι τρείς συγγενείς θυμάτων. Στην πορεία προέκυψε στήριξη και από τοπικές ομάδες δράσης και αλληλεγγύης. Και υπάρχει διάθεση και για συνέχεια..
Το ιδιαίτερα σημαντικό θέμα των αγροτικών τροχαίων παρότι παράγει κάθε χρόνο πάρα πολλά θύματα ουσιαστικά ουδέποτε αντιμετωπίστηκε σαν κάτι που άξιζε παραπάνω από ένα μικρό μονόστηλο στις εφημερίδες.al 3
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό που συγκροτήθηκε μια τέτοια πρωτοβουλία. Όσοι ενδιαφέρονται να ρθούν σε επαφή μπορούν να επικοινωνήσουν μέσω του: agrosos.imathias@gmail.com
Θα ενημερώνουμε για κάθε δράση της πρωτοβουλίας και ελπίζουμε στην διεύρυνση της και στην επέκταση της και σε άλλες περιοχές της χώρας μια και τα προβλήματα που θίγουν δεν είναι

τοπικά. al 4
Δείτε – εκτυπώστε το  φυλλάδιο σε μορφή αφίσας σε μέγεθος Α3: ΕΔΩ 
Δείτε εικόνες απο τις δράσεις για την Ημερα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας: EΔΩ

Πηγή: www.soste.gr
 

Τέμπη: η ωραιότητα της ταχύτητας.

Ξέχασε την κορυφαία τεχνολογία                                                                            
Ξέχασε τις προδιαγραφές                                                                                        
 Ξέχασε ακόμα και τον προορισμό σου                                                                                                            Απλά οδήγησε                                                                                    
(από την τελευταία διαφήμιση της Alpha Romeo)alpha tempi
Αυτή είναι η Alpha Romeo της οποίας ο οδηγός επιχείρησε να προσπεράσει λεωφορείο που κινούνταν με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη με αποτέλεσμα να συγκρουστεί με την νταλίκα που ερχόταν από το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Πού; Μα στα Τέμπη…Δευτέρα βράδυ 25 Νοέμβρη… Έχοντας μέσα στο αυτοκίνητο όλη του την οικογένεια…Όντας κάτοικος (και άρα γνώστης) της περιοχής….
Στα Τέμπη όπου για να θυμηθούμε μόνο τα μεγάλα:
Στις  4 Οκτωβρίου 1999, στις 4:30 τα ξημερώματα, το τουριστικό λεωφορείο, που μετέφερε 77 οπαδούς του ΠΑΟΚ επιστρέφοντας απο την Αθήνα,  συγκρούστηκε με διερχόμενο φορτηγάκι στην προσπάθειά του να προσπεράσει και ανατράπηκε πέφτοντας σε χαντάκι. Αυτή η σύγκρουση σήμανε το θάνατο για έξι νέους και τον τραυματισμό αρκετών από τους επιβάτες του λεωφορείου, καθώς και τον θάνατο για τον οδηγό του δευτέρου οχήματος.
Στις 13 Απριλίου 2003, μία νταλίκα φορτωμένη με πλάκες νοβοπάν μπήκε στο αντίθετο ρεύμα, μετατοπίστηκε το φορτίο,  συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά και έκοψε  οριζοντίως  την  αριστερή πλευρά του λεωφορείου με μαθητές.   21  μαθητές και μαθήτριες της Α΄ Λυκείου Μακροχωρίου Ημαθίας, βρήκαν τραγικό θάνατο   επιστρέφοντας από τριήμερη εκδρομή στην Αθήνα.
Ένας νεκρός και 14 τραυματίες είναι ο απολογισμός του νέου σοβαρού τροχαίου δυστυχήματος στο οποίο ενεπλάκησαν τρία οχήματα: το ΙΧ ένα λεωφορείο του ΚΤΕΛ και μια νταλίκα με βουλγαρικές πινακίδες.
Στα δύο νοσοκομεία της Λάρισας διακομίσθηκαν συνολικά 15 άτομα, εκ των οποίων ο 45χρονος οδηγός του IX που κατέληξε, τέσσερις βαριά τραυματίες και δέκα με ελαφρά τραύματα. Ανάμεσα στους τραυματίες είναι και η 6χρονη κόρη του οδηγού του ΙΧ η 17χρονη ετεροθαλής αδελφή της, όπως και η μητέρα της.
Σοβαρότερη μεταξύ των τραυματιών είναι η κατάσταση των επιβατών του λεωφορείου, μιας 23χρονης από την Κυπαρισσία, με κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις, μιας 39χρονης, η οποία είναι πολυτραυματίας και νοσηλεύεται στη θωρακοχειρουργική κλινική και μιας 34χρονης, που παρακολουθείται για εσωτερική αιμορραγία. Τραυματισμένος νοσηλεύεται και ο Βούλγαρος οδηγός της νταλίκας, η κατάσταση του οποίου είναι ελεγχόμενη.
17 ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ  και οχήματα της Πυροσβεστικής μετείχαν στην επιχείρηση διάσωσης  ενώ εκτός του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου και το Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας, αν και δεν εφημέρευε δέχθηκε αρκετούς από τους τραυματίες.
Το πολεμικό τοπίο που δημιουργήθηκε στα Τέμπη μας φέρνει αναπόφευκτα στο μυαλό τα λόγια του φουτουριστή λάτρη του αυτοκινήτου και συνδιαμορφωτή του ιταλικού φασισμού Φ.Τ. Μαρινέττι γραμμένα στις αρχές του 1900:
Επιβεβαιώνουμε ότι η μεγαλοπρέπεια του κόσμου έχει εμπλουτιστεί με μια νέα ωραιότητα: την ωραιότητα της ταχύτητας…Θέλουμε να υμνήσουμε τον άντρα που κρατάει το τιμόνι, που εκσφενδονίζει το δόρυ του πνεύματος σε όλον τον πλανήτη, σ’ όλο το μήκος της τροχιάς του… την χειρονομία των αγγελιαφόρων της ελευθερίας που σπέρνουν τον όλεθρο…
Αυτή η λατρεία της ταχύτητας συνδιασμένη με τον μύθο του ασφαλούς αυτοκινήτου και την ακαταμάχητη βεβαιότητα του υπεροδηγού που το “πιλοτάρει” έχει στοιχίσει δεκάδες χιλιάδες ζωές και στη χώρα μας. Φυσικά και ο ηθικός αυτουργός αυτών των εγκλημάτων είναι το ίδιο το κράτος που επι τόσες δεκαετίες όχι μόνο δεν κατορθώνει να ολοκληρώσει ένα δρόμο άλλα γνωρίζοντας τι συμβαίνει στο συγκεκριμένο σημείο ούτε καν το αστυνομεύει. Ενα κράτος που εξαντλεί το ρόλο του αποκλειστικά σαν εισπρακτικός μηχανισμός (εδώ μέσω και για την “Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου”).
Και αν μας ενοχλεί η ψυχρότητα του εκπροσώπου του κου Χατζηδάκη που στην τηλεοπτική εκπομπή εκπομπή του Ν. Χατζηνικολάου όπου μεταδόθηκε “ζωντανά” η είδηση δεν βρήκε να πει μια λέξη για τα (τόσα μέχρι σήμερα) θύματα  αλλά αρκέστηκε να μας  ενημερώσει  ότι “αν όλα πάνε καλά“(!) τα τούνελ στα Τέμπη θα ολοκληρωθούν μέσα στο 2015, μας ενοχλεί εξίσου η θερμότητα των Ελλήνων οδηγών που για να σταματήσουν να σκοτώνουν και να σκοτώνονται πρέπει σε ολόκληρη τη χώρα οι δρόμοι να έχουν διαχωριστικό στηθαίο και να υπάρχει τροχονόμος και περιπολικό κάθε 100 μέτρα.
Είναι απίστευτο το γεγονός πως όταν προσπαθείς να ενημερωθείς μέσω οποιασδήποτε μηχανής αναζήτησης στο διαδίκτυο για ένα από τα πιο όμορφα και ζωντανά μέρη της Ελλάδας τα Τέμπη ο συντριπτικός όγκος των ενημερωτικών άρθρων που σου προσφέρονται περιλαμβάνουν τις λέξεις θάνατος και τροχαίο…
Πηγή: www.soste.gr