23 Μαρ 2014

Πως μειώνονται τα τροχαία (στη Σουηδία)

       Ιούνιος 6, 2012        

Προεκλογική περίοδος ξανά και δεν έχουμε αυταπάτες πως το ζήτημα των τροχαίων εγκλημάτων και της οδικής ασφάλειας θα χωρέσει στα κομματικά προγράμματα. Ας δραπετεύσουμε για λίγο: η δημοσιογράφος Μαρία Ψαρά ταξίδεψε πρόσφατα στη Στοκχόλμη καλεσμένη (μαζί με δημοσιογράφους απ όλες τις χώρες της Ευρώπης) της Σουηδικής κυβέρνησης που τους ενημέρωσε για την πολιτική της για τον περιορισμό των τροχαίων εγκλημάτων που συνοψίζεται σε δύο λέξεις: Vision Zero – Όραμα Μηδέν. Στην εκδήλωση που πραγματοποίησε ο σύλλογος μας στις 2 Απριλίου στη Αθήνα όσοι παρευρέθησαν είχαν την τύχη να ενημερωθούν αναλυτικά από την ίδια γι αυτήν την πολιτική. Μικρό μέρος των εντυπώσεων της μας μεταφέρει εδώ:
Vision Zero – Όραμα Μηδέν
«Δείτε αυτό το γράφημα. Πρώτοι στα δυστυχήματα είναι οι Έλληνες, τελευταίοι οι Σουηδοί». Ήταν από τα πρώτα λεπτά της ομιλίας του καθηγητή Κλάους Τινγκβαλ από τον Σουηδικό Οργανισμό Μεταφορών και ήδη, είχα έρθει σε δύσκολη θέση καθώς όλοι οι συνάδελφοι από άλλες χώρες «κάρφωσαν» το βλέμμα τους σ’ εμένα. Ήδη με είχαν «κράξει» πολύ: για την οικονομία μας, τους δημοσίους υπαλλήλους, τη γκρίνια μου για το κρύο και αυτή η νέα… διάκριση δεν μου έκανε καλό…
Βρισκόμουν εκεί ως δημοσιογράφος, με έξοδα του Υπουργείου Εξωτερικών της Σουηδίας, για να καλύψω τις εξελίξεις στο πρόγραμμα Vision Zero, ή αλλιώς μηδενικά δυστυχήματα. Πρόκειται για μια δέσμη ενεργειών, πράξεων και –κυρίως- πολιτικών αποφάσεων που στοχεύει στον μηδενισμό των τροχαίων στη χώρα! Κι αν για την Ελλάδα αυτό φαντάζει… επιστημονική φαντασία, στην Σουηδία, φαίνεται ότι μπορεί να επιτευχθεί.
Για τους Σουηδούς, το θέμα της οδικής ασφάλειας είναι ένα από τα πρωτεύοντα ζητήματα στην εθνική ατζέντα. Η προεργασία ξεκίνησε από το Σεπτέμβριο του 1967, όταν η τότε κυβέρνηση αποφάσισε να μετατρέψει το δεξιοτίμονο σύστημα (τύπου Μ.Βρετανίας) σε αριστεροτίμονο, για να συνάδει με τα υπόλοιπα σκανδιναβικά κράτη και τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά, με τα οποία –όπως ήταν φυσικό- είχαν εμπορικές και άλλες σχέσεις. Από τότε, οργανώθηκαν οι δημόσιοι οργανισμοί που εξειδικεύτηκαν στην οδική ασφάλεια και που παίζουν καθοριστική σημασία στη νομοθεσία και τις υποδομές για την αντιμετώπιση των τροχαίων δυστυχημάτων ––τα Υπουργεία στη Σουηδία είναι πολύ μικρά, της τάξης των 40 υπαλλήλων και τα θέματα τα χειρίζονται οι εξειδικευμένοι δημόσιοι οργανισμοί που με τις αποφάσεις τους «δεσμεύουν» τους Υπουργούς.
«Το νομικό σύστημα αντιμετώπιζε το θύμα του τροχαίου ως υποκείμενο του δυστυχήματος, σα να ήταν δηλαδή αποκλειστικά δική του η ευθύνη για αυτό που συνέβη. Το μοντέλο αυτό ήταν βασισμένο στον «τέλειο άνθρωπο», που ποτέ δε θα έκανε το λάθος και άρα μας οδηγούσε σε λάθος συμπεράσματα», μας εξήγησε ο Κλάες Τινγκβαλ, καθηγητής του Σουηδικού Οργανισμού Μεταφορών (Swedish Transport Administration), που είναι διάσημος παγκοσμίως για τις έρευνες και τις διαλέξεις του για τα τροχαία δυστυχήματα. «Αυτό άλλαξε το 1997 με το «Vision Zero». Ξεκινήσαμε να το «δουλεύουμε ήδη από το 1994. Σκεφτήκαμε ότι πρέπει να φτιάξουμε ένα σύστημα που να είναι «ανοιχτό» σε τυχόν λάθη, να μετασχηματίσουμε το οδηγητικό περιβάλλον ώστε τα δυστυχήματα που έτσι κι αλλιώς θα γίνουν να μην είναι τόσο σοβαρά, ώστε να θρηνούμε θύματα. Με απλά λόγια, το πρόγραμμα βασίζεται στη λογική ότι η ζωή και η υγεία είναι πιο σημαντικά από οτιδήποτε άλλο».
Στην μεγάλη σε έκταση και αραιοκατοικημένη χώρα, οι κίνδυνοι είναι πολλοί και διαφέρουν από την Ελλάδα: χιόνι, παγετός, ομίχλη και άλλα έντονα καιρικά φαινόμενα, καθώς και… τάρανδοι απασχολούν τις έρευνες των ειδικών επιστημόνων για την ασφάλεια των αυτοκινητοδρόμων. Αυτό όμως δε σημαίνει πως δεν αντιμετώπισαν προβλήματα από μέθη, διάσπαση προσοχής και υπερβολική ταχύτητα.
Για το λόγο αυτό, μείωσαν τα όρια ταχύτητας κατά 10 χιλιόμετρα: μέσα στην πόλη, το όριο σήμερα είναι 40 και στην εθνική 110. Επίσης, τα συχνά αλκοτέστ έχουν όριο τα 0,2 γραμμάρια οινοπνεύματος ανά λίτρο αίματος. Μάλιστα, σε επαγγελματικές κατηγορίες που σχετίζονται με το τιμόνι, όπως οδηγοί νταλίκας, ταξί και λεωφορείου, είναι υποχρεωτικό το ενσωματωμένο στο όχημα αλκοτέστ, το οποίο αν ανιχνεύσει παραπάνω αλκοόλ δεν επιτρέπει στο όχημα να ξεκινήσει. Επίσης, σε ολόκληρη τη χώρα υπάρχουν 1000 κάμερες παρακολούθησης κυκλοφορίας, οι οποίες είναι ορατές και δουλεύουν εναλλάξ, ώστε να μην ξέρει ο οδηγός ποια ακριβώς καταγράφει και πότε. Βέβαια, σε αντίθεση με την Ελλάδα, στη Σουηδία η χρήση κινητών κατά την οδήγηση επιτρέπεται, ίσως γιατί οι μεγαλύτερες εταιρίες κινητής τηλεφωνίας είναι σκανδιναβικές (δεν είπα ότι είναι και η… τέλεια χώρα!) …
Το βασικότερο είναι ότι έχουν επενδύσει σε κάτι που διαπερνάει όλη τη λογική των ενεργειών του Vision Zero: την εκπαίδευση. Προγράμματα οδικής ασφάλειας πραγματοποιούνται στα σχολεία και οι επισκέψεις στους οργανισμούς που ασχολούνται με το θέμα είναι μέρος της πρακτικής…
«Υπάρχουν ήδη τομείς, στους οποίους έχουμε πετύχει, όπως βελτιώσεις σε δρόμους με κατασκευή νησίδων και άλλων μέτρων ασφαλείας, κάμερες παρακολούθησης κυκλοφορίας και μείωση ορίων ταχύτητας. Ωστόσο, μπορούμε να γίνουμε ακόμη καλύτεροι. Τα οχήματά μας πρέπει να είναι ασφαλέστερα και να βοηθούν τον οδηγό. Το επίπεδο της βελτίωσης μπορεί να αυξηθεί περαιτέρω», δήλωσε η Υπουργός Υποδομών, κ.Ελμσέτερ-Σβερντ.
Πράγματι, στην ίδια λογική ασφαλέστερων οχημάτων κινούνται και οι σκανδιναβικές εταιρίες παραγωγής αυτοκινήτων, όπως η Volvo που έχει βάλει το δικό της όριο, ως το 2020 κανένα αυτοκίνητό της να μην εμπλακεί ή προκαλέσει θανατηφόρο ατύχημα. Δεκάδες, μπορεί και εκατοντάδες, πειράματα και μετρήσεις πραγματοποιούνται ήδη σε ολόκληρη τη Σουηδία γι’ αυτόν τον σκοπό.
Συνηθίζω να το λέω συχνά κι ακόμη πιο συχνά να το σκέφτομαι την ώρα που μπαίνω στο αυτοκίνητό μου: το ταξίδι στη Σουηδία μού άλλαξε τη ζωή ως προς τον τρόπο και τη λογική της οδήγησης. Είμαι σίγουρη ότι, δυνάμει, ίσως να μου ΣΩΣΕΙ και τη ζωή… 
Μαρία Ψαρά 
Κάποια παραπάνω στοιχείαΕΔΩ  και: ΕΔΩ

22 Μαρ 2014

EYΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ: 10 Χρόνια Δράσεων 2004-2014. " Οι περιπέτειες του Αττικούλη"

H EYΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ  για τα  10 Χρόνια Δράσεων 2004-2014, έχοντας δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην Κυκλοφοριακή Αγωγή, έχει την χαρά να παρουσιάσει στους μικρούς μας φίλους την διαδραστική θεατρική παράσταση « Οι Περιπέτειες του Αττικούλη»
Είμαστε πολύ αισιόδοξοι για την άμεση ανταπόκρισή σας- οι μικροί μας φίλοι θα ζήσουν μια μοναδική εμπειρία. Σας το υποσχόμαστε..
Οι μικροί μαθητές μας θα χαρούν ιδιαίτερα και η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ θα συνεχίσει την προσπάθειά της στην Οδική Ασφάλεια.
 Από το 2006  με τη στήριξη της Αττικής Οδού και των Αττικών Διαδρομών η «Σύγχρονη Παιδική Σκηνή» του θεάτρου «Ελεύθερη Έκφραση»  ασχολείται με την κυκλοφοριακή αγωγή.
Ήδη πάνω από 35.000 παιδιά έχουν πρωταγωνιστήσει στις περιπέτειες του «Αττικούλη και της Αχδενπροσεξούλας» και έχουν φωνάξει το μήνυμα «ΣΤΟΠ στα τροχαία ατυχήματα».
Ο Αττικούλης η Αχδενπροσεξούλα και ο μαγικός καθρέφτης της Ειρήνης Φ. Κουτσαύτη είναι η διαδραστική θεατρική παράσταση κυκλοφοριακής αγωγής με τη συμμετοχή παιδιών από 4 έως 12 ετών που ζουν μαζί τους (και μαζί μας) αυτή την εμπειρία.
Τα παιδιά χορεύουν, τραγουδούν, λένε απόψεις, ξεφωνίζουν με τα απρόβλεπτα που τα ίδια δημιουργούν μέσα στην παράσταση με αποτέλεσμα  να γίνονται προσεκτικά στα μυστήρια των δρόμων αλλά και να μεταμορφώνονται στην συνείδηση των γονιών τους!
Και όλα αυτά, γιατί η «Σύγχρονη Παιδική Σκηνή» του θεάτρου μας, θέλει τα παιδιά πρωταγωνιστές και όχι θεατές.
Οι παραστάσεις θα δοθούν στο ΣΙΝΕΜΑ ΜΕΤΡΟΠΟΛ
 1) Πέμπτη 27 Μαρτίου  2014 11:30-13:30 και
2)  Παρασκευή 28 Μαρτίου 2014 10:00-12:00

Σας ενημερώνουμε:
1) ότι δεν θα υπάρξει οικονομική επιβάρυνση για τους μικρούς μας φίλους των νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων της Ρόδου,
2) επειδή ο αριθμός είναι περιορισμένος  για κάθε παράσταση σας παρακαλούμε όπως δηλώσουν έγκυρα την επιθυμία τους  τα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία στην κ. Καφρίτσα Δήμητρα  τηλέφωνο 6977 162892, μέχρι την Τετάρτη 26 Μαρτίου 2014, θα ακολουθηθεί σειρά προτεραιότητας.
Σας επισυνάπτουμε την αφίσα της  διαδραστικής θεατρικής παράστασης  « Οι Περιπέτειες του Αττικούλη»

Ευχαριστούμε τους Χορηγούς
1) Αττικές Διαδρομές
2) Εμπορικό Επιμελητήριο Δωδεκανήσου
3) BLUE STAR FERRIES
4) CINEMA METROPOL

EYΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ: 10 Χρόνια Δράσεις 2004-2014

Πρόσκληση

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ-Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

Σας προσκαλούν  στην διημερίδα με θέμα:

Οδική Ασφάλεια-Δεκαετία Δράσεις

που θα πραγματοποιηθεί στις 27 & 28 Μαρτίου 2014 στο Hotel Mediterranean

 H παρουσία σας θα μας τιμήσει ιδιαίτερα.
Για την ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ
Η Πρόεδρος  
 Ελένη Καρύδη                                         
Για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου
Η Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού
 Ελευθερία (Λίτσα)  Φτακλάκη

 

               
Πρόγραμμα

27 Μαρτίου 2014, ημέρα Πέμπτη και ώρα 17:30

Η Γελοιογραφία στην Εκπαίδευση

 17:30-18:00 Προσέλευση –εγγραφές

18:00-18-15 Καλωσόρισμα

 
18:35-18:45 Ιωάννα Παπανικολάου Δασκάλα

1ο  Πανελλήνιο βραβείο μαθητικού εντύπου

18:45-19:00 Μιχάλης Κουντούρης σκιτσογράφος

 Η γελοιογραφία στην Εκπαίδευση

19:00-19:15  Σοφιάννα Παξιμαδάκη, Φιλόλογος

Εισαγωγικό βίντεο για την γελοιογραφία στην Εκπαίδευση

19:15-19:45  Γκουτζιαμάνη Δώρα  Δασκάλα

Η χρήση της γελοιογραφίας στην κυκλοφοριακή αγωγή.

Σχέδιο εργασίας για την ασφαλή μετάβαση από το σπίτι στο σχολείο

19:45-20:00 Νίκος Νίκας  Υπεύθυνος σχεδιασμού Educartoon

Η λειτουργία της ιστοσελίδας

20:00-20:15 Συγγραφέας: Δώρα Γκουτζιαμάνη

Παρουσίαση νέου βιβλίου-ασκησιολογίου

 28 Μαρτίου 2014, ημέρα Παρασκευή και ώρα 10:30 πμ

Οδική Ασφάλεια-Δεκαετία Δράσεις

 10:30-11:00 Προσέλευση-εγγραφές

11:00-11:30 Χαιρετισμοί:

Χαιρετισμός από τον Υφυπουργό Υποδομών  Μεταφορών και Δικτύων κο  Μιχάλη Παπαδόπουλο

 11:30-11:45 Γεώργιος Κανελλαϊδης  Δρ. Πολιτικός Μηχανικός Καθηγητής Ε.Μ. Πολυτεχνείου

Στρατηγικό Σχέδιο για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα, 2011-2020

11:45-12:00 Σοφία Βαρδάκη Δρ. Αγρονόμος και Τοπογράφος Μηχανικός ΕΜΠ, Συγκοινωνιολόγος

Η εκπαίδευση οδικής ασφάλειας στο Στρατηγικό Σχέδιο για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα, 2011-2020

12:00-12:15 Νίκος Παπαδάτος Δικηγόρος  Παρά  Αρείω  Πάγω  

Οι επιπτώσεις της κρίσης στο  Τροχαίο συμβάν. Αντιμετώπιση

12:15-12:30 Σωκράτης Τσαντήρης  Ιατροδικαστής, Αν. Καθηγητής στην Αστυνομική Ακαδημία Αθηνών

Η Ιατροδικαστική διερεύνηση του οδικού τροχαίου συμβάντος

 
12:30-12:45 ΔΙΑΛΛΕΙΜΑ

 
12:45-13:00 Εμμανουήλ Φωκίδης Λέκτορας ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Αιγαίου

Κυκλοφοριακή Αγωγή και εκπαίδευση-Μια διαφορετική  προσέγγιση

13:00-13:15 Γιάννης Παπαδομαρκάκης   Διευθυντής Δ/νσης Β/μιας Εκπ/σης Ν. Δωδ/σου

Παρουσίαση  έρευνας μαθητών Λυκείων Ρόδου. Οδική συμπεριφορά εφήβων

13:15-13:35 Γιάννης Μηνούδης Παιδαγωγός  κυκλοφορίας στη Σουηδία

Εθνικό πρόγραμμα βελτίωσης της Οδικής Ασφάλειας σε μοτοσικλέτες -μοτοποδήλατα για το 2012-2020 στη Σουηδία. Μέτρα που έχουν ληφθεί και μέτρα που έπονται

13:35-13:40 Αλίκη Διακίδου Γενική Διεύθυνση  Οδικής Ασφάλειας Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων

Δράσεις Οδικής Ασφάλειας του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων

 

13:45-14:30 Συζήτηση-Τέλος  Διημερίδας

 

 

Δελτίο Τύπου: «Ευρωπαϊκή Ημέρα Ευγένειας στο Δρόμο» καμπάνια ενημέρωσης για τη συμπεριφορά στο δρόμο.


H ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, για έκτη(6) συνεχόμενη χρονιά, συμμετέχει στην «Ευρωπαϊκή Ημέρα Ευγένειας στο Δρόμο» καμπάνια ενημέρωσης για τη συμπεριφορά στο δρόμο, παράλληλα με άλλες 27 Ευρωπαϊκές Χώρες.
Στόχος: Η ευγένεια στο δρόμο είναι πολιτισμός και θα πρέπει να γίνει στάση ζωής .
Η επιθετική οδήγηση αντιπροσωπεύει την οδήγηση κατά την οποία ο οδηγός θεωρεί τους άλλους οδηγούς σαν εμπόδιο στην πορεία του. Περιγράφεται ως οδήγηση υπό την επήρεια συναισθηματικής φόρτισης, η οποία δημιουργεί συμπεριφορά που συντελεί σε αύξηση του κινδύνου τροχαίου ατυχήματος. Είναι μια παράβαση ή ένας συνδυασμός παραβάσεων, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει ο οδηγός ή και οι άλλοι οδηγοί.

Είναι λοιπόν σημαντικό να γνωρίζουμε για το πρόβλημα της επιθετικής οδήγησης, έτσι μπορούμε να αποφύγουμε να γίνουμε θύμα μιας τέτοιας συμπεριφοράς, παράλληλα μπορούμε να συμβάλλουμε σε ένα πιο ασφαλές οδικό περιβάλλον. Δεν υπάρχουν τεχνικές που μπορούν απόλυτα να μας προστατέψουν.
 Όμως υπάρχουν αρχές και που είναι δυνατόν να προσφέρουν πολλά σε καταστάσεις δύσκολες που κινδυνεύουν να εκφυλλιστούν με απρόβλεπτες συνέπειες. Όμως μπορούμε όλοι να συμβάλλουμε στη μείωση και ελαχιστοποίηση του φαινομένου αυτού. Τα θύματα θα μειωθούν με την κατανόηση από όσο το δυνατό περισσότερους χρήστες του δρόμου.
Μαζί μπορούμε να σώσουμε πολλές ζωές. Είναι ώρα για δράση. Θα μοιραστεί το ενημερωτικό έντυπο από όλες τις εφημερίδες της Ρόδου προκειμένου να ενημερωθούν οι αναγνώστες τους για τους κανόνες της καλής οδηγικής συμπεριφοράς και να γίνουν αποδέκτες του μηνύματος της Ευγένειας στο δρόμο, στοιχείο πολιτισμού και ασφάλειας.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, θα προσπαθεί πάντα για την Οδική Ασφάλεια με στόχο να σωθεί έστω και μια ζωή, ενώ υπόσχεται πως όσο είναι στο μέτρο των δυνατοτήτων της θα διοργανώνει εκδηλώσεις που θα προάγουν τον πολιτισμό της καθημερινότητας μας. Ας ξεκινήσουμε από σήμερα να θεωρούμε τους υπόλοιπους χρήστες των δρόμων ως συνανθρώπους μας και όχι ως δυνητικά αντιπάλους μας. Η ευγένεια δεν στοιχίζει τίποτα, αντίθετα βελτιώνει την ασφάλεια στους δρόμους.
 Ευχαριστούμε την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου-Τομέας Κοινωνικής Μέριμνας για την υποστήριξη στην αναπαραγωγή του εντύπου «ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΗΜΕΡΑ ΕΥΓΕΝΕΙΑΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ» και τις Εφημερίδες ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ, ΠΡΟΟΔΟΣ και ΡΟΔΙΑΚΗ για την υποστήριξή τους με σκοπό να φτάσει το έντυπο στους αναγνώστες τους στη Ρόδο και σε όλα τα νησιά της Δωδεκανήσου.

H ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, για έκτη(6) συνεχόμενη χρονιά, συμμετέχει στην «Ευρωπαϊκή Ημέρα Ευγένειας στο Δρόμο» καμπάνια ενημέρωσης για τη συμπεριφορά στο δρόμο, παράλληλα με άλλες 27 Ευρωπαϊκές Χώρες. Στόχος: Η ευγένεια στο δρόμο είναι πολιτισμός και θα πρέπει να γίνει στάση ζωής Η επιθετική οδήγηση αντιπροσωπεύει την οδήγηση κατά την οποία ο οδηγός θεωρεί τους άλλους οδηγούς σαν εμπόδιο στην πορεία του. Περιγράφεται ως οδήγηση υπό την επήρεια συναισθηματικής φόρτισης, η οποία δημιουργεί συμπεριφορά που συντελεί σε αύξηση του κινδύνου τροχαίου ατυχήματος. Είναι μια παράβαση ή ένας συνδυασμός παραβάσεων, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει ο οδηγός ή και οι άλλοι οδηγοί. Είναι λοιπόν σημαντικό να γνωρίζουμε για το πρόβλημα της επιθετικής οδήγησης, έτσι μπορούμε να αποφύγουμε να γίνουμε θύμα μιας τέτοιας συμπεριφοράς, παράλληλα μπορούμε να συμβάλλουμε σε ένα πιο ασφαλές οδικό περιβάλλον. Δεν υπάρχουν τεχνικές που μπορούν απόλυτα να μας προστατέψουν. Όμως υπάρχουν αρχές και που είναι δυνατόν να προσφέρουν πολλά σε καταστάσεις δύσκολες που κινδυνεύουν να εκφυλλιστούν με απρόβλεπτες συνέπειες. Όμως μπορούμε όλοι να συμβάλλουμε στη μείωση και ελαχιστοποίηση του φαινομένου αυτού. Τα θύματα θα μειωθούν με την κατανόηση από όσο το δυνατό περισσότερους χρήστες του δρόμου. Μαζί μπορούμε να σώσουμε πολλές ζωές. Είναι ώρα για δράση. Θα μοιραστεί το ενημερωτικό έντυπο από όλες τις εφημερίδες της Ρόδου προκειμένου να ενημερωθούν οι αναγνώστες τους για τους κανόνες της καλής οδηγικής συμπεριφοράς και να γίνουν αποδέκτες του μηνύματος της Ευγένειας στο δρόμο, στοιχείο πολιτισμού και ασφάλειας. Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, θα προσπαθεί πάντα για την Οδική Ασφάλεια με στόχο να σωθεί έστω και μια ζωή, ενώ υπόσχεται πως όσο είναι στο μέτρο των δυνατοτήτων της θα διοργανώνει εκδηλώσεις που θα προάγουν τον πολιτισμό της καθημερινότητας μας. Ας ξεκινήσουμε από σήμερα να θεωρούμε τους υπόλοιπους χρήστες των δρόμων ως συνανθρώπους μας και όχι ως δυνητικά αντιπάλους μας. Η ευγένεια δεν στοιχίζει τίποτα, αντίθετα βελτιώνει την ασφάλεια στους δρόμους Ευχαριστούμε την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου-Τομέας Κοινωνικής Μέριμνας για την υποστήριξη στην αναπαραγωγή του εντύπου «ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΗΜΕΡΑ ΕΥΓΕΝΕΙΑΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ» και τις Εφημερίδες ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ, ΠΡΟΟΔΟΣ και ΡΟΔΙΑΚΗ για την υποστήριξή τους με σκοπό να φτάσει το έντυπο στους αναγνώστες τους στη Ρόδο και σε όλα τα νησιά της Δωδεκανήσου.

Πηγή: www.dimokratiki.gr
H ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, για έκτη(6) συνεχόμενη χρονιά, συμμετέχει στην «Ευρωπαϊκή Ημέρα Ευγένειας στο Δρόμο» καμπάνια ενημέρωσης για τη συμπεριφορά στο δρόμο, παράλληλα με άλλες 27 Ευρωπαϊκές Χώρες. Στόχος: Η ευγένεια στο δρόμο είναι πολιτισμός και θα πρέπει να γίνει στάση ζωής Η επιθετική οδήγηση αντιπροσωπεύει την οδήγηση κατά την οποία ο οδηγός θεωρεί τους άλλους οδηγούς σαν εμπόδιο στην πορεία του. Περιγράφεται ως οδήγηση υπό την επήρεια συναισθηματικής φόρτισης, η οποία δημιουργεί συμπεριφορά που συντελεί σε αύξηση του κινδύνου τροχαίου ατυχήματος. Είναι μια παράβαση ή ένας συνδυασμός παραβάσεων, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει ο οδηγός ή και οι άλλοι οδηγοί. Είναι λοιπόν σημαντικό να γνωρίζουμε για το πρόβλημα της επιθετικής οδήγησης, έτσι μπορούμε να αποφύγουμε να γίνουμε θύμα μιας τέτοιας συμπεριφοράς, παράλληλα μπορούμε να συμβάλλουμε σε ένα πιο ασφαλές οδικό περιβάλλον. Δεν υπάρχουν τεχνικές που μπορούν απόλυτα να μας προστατέψουν. Όμως υπάρχουν αρχές και που είναι δυνατόν να προσφέρουν πολλά σε καταστάσεις δύσκολες που κινδυνεύουν να εκφυλλιστούν με απρόβλεπτες συνέπειες. Όμως μπορούμε όλοι να συμβάλλουμε στη μείωση και ελαχιστοποίηση του φαινομένου αυτού. Τα θύματα θα μειωθούν με την κατανόηση από όσο το δυνατό περισσότερους χρήστες του δρόμου. Μαζί μπορούμε να σώσουμε πολλές ζωές. Είναι ώρα για δράση. Θα μοιραστεί το ενημερωτικό έντυπο από όλες τις εφημερίδες της Ρόδου προκειμένου να ενημερωθούν οι αναγνώστες τους για τους κανόνες της καλής οδηγικής συμπεριφοράς και να γίνουν αποδέκτες του μηνύματος της Ευγένειας στο δρόμο, στοιχείο πολιτισμού και ασφάλειας. Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, θα προσπαθεί πάντα για την Οδική Ασφάλεια με στόχο να σωθεί έστω και μια ζωή, ενώ υπόσχεται πως όσο είναι στο μέτρο των δυνατοτήτων της θα διοργανώνει εκδηλώσεις που θα προάγουν τον πολιτισμό της καθημερινότητας μας. Ας ξεκινήσουμε από σήμερα να θεωρούμε τους υπόλοιπους χρήστες των δρόμων ως συνανθρώπους μας και όχι ως δυνητικά αντιπάλους μας. Η ευγένεια δεν στοιχίζει τίποτα, αντίθετα βελτιώνει την ασφάλεια στους δρόμους Ευχαριστούμε την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου-Τομέας Κοινωνικής Μέριμνας για την υποστήριξη στην αναπαραγωγή του εντύπου «ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΗΜΕΡΑ ΕΥΓΕΝΕΙΑΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ» και τις Εφημερίδες ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ, ΠΡΟΟΔΟΣ και ΡΟΔΙΑΚΗ για την υποστήριξή τους με σκοπό να φτάσει το έντυπο στους αναγνώστες τους στη Ρόδο και σε όλα τα νησιά της Δωδεκανήσου.

Πηγή: www.dimokratiki.gr
 

Country overviews at the DaCoTA Road Safety Knowledge System 2012

       


Country overviews at the DaCoTA Road Safety Knowledge System 2012


Road Safety Country Overviews are available at the DaCoTA Road Safety Knowledge System, developed by the EU co-financed project DaCoTA. For 30 European countries (all 27 EU members States, Iceland, Norway and Switzerland) a comprehensive picture on road safety is provided, using a common analysis methodology: the SunFlower footprint. Information is provided on road safety structure and culture, programs and measures, road safety performance indicators and outcomes and the social cost, followed by an overall synthesis and the related literature. 
At the country overview for Greece prepared by NTUA, the current road safety strengths and weaknesses are highlighted, based on a thorough analysis of all available data and information.


Πηγή: ΕΜΠ

ACEM - Power Two Wheeler Market Statistics 2013

    

ACEM - Power Two Wheeler Market Statistics 2013

The Motorcycle Industry in Europe (ACEM) has just released data on power-two-wheelers (PTW) deliveries and registrations, circulating park, production and best sold models in a panel of European countries (data available as of January 2013). These tables and figures highlight the significant decrease in new PTW vehicles in most European countries since the beginning of the economic crisis. 

  Related items (by tag)

WHO Road Safety Campaigns tool 2014

The World Health Organisation (WHO) has launched a new tool to support development of strong road safety campaigns. This new resource for Governments and civil society organizations, is a part of the Bloomberg Philanthropies Global Road Safety Programme. The library, which contains some of the world's most impactful road safety video and audio campaigns, is intended as inspiration for those planning to produce their own campaigns by offering a range of creative ideas and concepts. The library is searchable by topic (drinking and driving, motorcycle helmets, and seat-belts, language, etc) or WHO region (currently includes around 60 campaigns). 

21 Μαρ 2014

Ian Hibell – ο δρόμος δίχως τέλος…

        

 


ian_hibell1
Ο χρόνος απόδοσης της δικαιοσύνης για την παράσυρση, την εγκατάλειψη και το θάνατο του Ian Hibell, φαίνεται πως ακόμα δεν έχει έρθει για την ελληνική δικαιοσύνη.
Σήμερα ήταν προγραμματισμένο το πρωτόδικο δικαστήριο, όμως ο κατηγορούμενος κατάφερε να πείσει το δικαστήριο πως ο συνήγορός του δεν μπορούσε να παραβρεθεί καθώς είχε άλλη υπόθεση σοβαρότερη από τo θάνατο ενός παγκοσμίου φήμης ποδηλάτη, έτσι διεκδίκησε και πήρε μια τέταρτη αναβολή.
Το γεγονός δε μας εκπλήσσει καθώς ο θάνατος από τροχαίο αποτελεί για την ελληνική κοινωνία  “κακιά στιγμή” κι όχι έγκλημα προερχόμενο από επικίνδυνη οδήγηση και κατά συνέπεια δεν επείγει η απόδοση δικαιοσύνης ούτε φυσικά και η προστασία του κοινωνικού συνόλου από τον οποιοδήποτε επικίνδυνο οδηγό.
Να διευκρινίσουμε εδώ πως εάν ο σύλλογος SOS Τροχαία εγκλήματα δεν είχε καταφέρει να έρθει σε επικοινωνία με την οικογένεια και το James Hibell  γιο του Ian,  η υπόθεση θα είχε ήδη παραγραφεί.
Η κοντινότερη δυνατή ημερομηνία για τη δίκη ήταν βάση του δικαστηρίου η 15 Φεβρουαρίου 2015, επτά δηλαδή χρόνια μετά το συμβάν, αλλά δε δόθηκε και αποφασίστηκε ότι θα επιδοθεί κλήση ίσως κάποια στιγμή (άγνωστο ποια) νωρίτερα.
Εμείς και πάλι θα είμαστε εκεί, γιατί….
ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ τα θύματα τροχαίων
Υ.Γ. ΜΙΚΡΟ ΠΙΚΡΟ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
23 Αυγούστου 2008:  φόνος και εγκατάλειψη  του Ian Hibell
19 Σεπτεμβρίου 2011: πρώτη δικάσιμος- πρώτη αναβολή  για τις
25 Σεπτεμβρίου 2012: δεύτερη αναβολή για τις
25 Απριλίου 2013: τρίτη αναβολή για τις
17 Μαρτίου 2014: τέταρτη αναβολή για τις
15 Φεβρουαρίου 2015  ; 

Πηγή: www.soste.gr

Πεντέμιση χρόνια μετά… ο φόνος του Ian Hibell ίσως απασχολήσει την Δικαιοσύνη…


    
Ian Hibbel 74 ετών, Βρετανός, ποδηλάτης. 23 Αυγούστου 2008, Χτυπήθηκε και εγκαταλείφθηκε στην  Εθνική οδό Αθηνών Λαμίας- ύψος Βαρυμπόμπης.
Ian Hibbel 74 ετών, Βρετανός, ποδηλάτης. 23 Αυγούστου 2008, Χτυπήθηκε και εγκαταλείφθηκε στην Εθνική οδό Αθηνών Λαμίας- ύψος Βαρυμπόμπης.
Στις 23 Αυγούστου 2008 ο 74χρονος  Άγγλος ποδηλάτης Ian Hibell εμβληματική μορφή για το χώρο της ποδηλασίας και για τους υποστηρικτές ενός άλλου τρόπου ζωής χτυπήθηκε και εγκαταλείφθηκε από οδηγό ΙΧ ενώ το ταξίδι του προς την Αθήνα πλησίαζε στο τέλος του.
Πέρασαν κιολας πάνω από πεντέμιση χρόνια και το πρωτόδικο δικαστήριο μιας τόσο σοβαρής υπόθεσης αφαίρεσης ανθρώπινης ζωής με το επιβαρυντικό στοιχείο της εγκαταλειψης του θύματος δεν έχει πραγματοποιηθεί ακόμα…Από αναβολή σε αναβολή φτάσαμε αισίως στη διεκδίκηση της παραγραφής λόγω παρέλευσης πενταετίας από την τέλεση του εγκλήματος.
Τα μεγάλα λόγια για την αξία της ανθρώπινης ζωής, για την χώρα που γέννησε τον πολιτισμό την δικαιοσύνη και την αλληλεγγύη δεν μπορούν να κρύψουν την θλιβερή πραγματικότητα.
Η βαθύτατη περιφρόνηση προς την ανθρώπινη ζωή είναι κοινό βίωμα για όλες τις οικογένειες που έχουν απώλεια από τροχαίο έγκλημα. Η επιβράβευση της επιθετικότητας και του φιλοτομαρισμού από την κοινωνία, την πολιτεία και την δικαιοσύνη αποτελούν την βάση που τροφοδοτεί την αναπαραγωγή του τροχαίου εγκλήματος.
Όσοι/όσες θέλουμε να εκφράσουμε την αντίθεση μας σ αυτή την αιματοβαμμένη πραγματικότητα έχουμε μια ευκαιρία να το κάνουμε.
Την Δευτέρα 17 Μαρτίου στο κτίριο 8, αίθουσα 2, στις 9πμ, στα δικαστήρια της πρώην σχολής Ευελπίδων έχει οριστεί η εκδίκαση της υπόθεσης. Ας βρεθούμε εκεί.
Για μας. Και για τον Ian.
Γιατί ο Ian είναι ένας από μας.
Γιατί ο φόνος ΔΕΝ παραγράφεται.
Περισσότερα για τον Ian Hibell: ΕΔΩ
Διαβάστε ένα κείμενο του James Hibell γιου του Ian για την υπόθεση: ΕΔΩ

Πηγή: www.soste.gr

10 Μαρ 2014

Sixth European Road Safety Day - Athens 2014

      


      


The Sixth European Road Safety Day will take place in Athens on May 9th, 2014 organised by the European Commission, in cooperation with the Greek EU Presidency. This one-day conference, centred around the headline theme ‘Safe and smart infrastructure’, will bring together road safety experts, stakeholders and decision-makers and give them the opportunity to share their knowledge and discuss ways to continue improving European road safety.
The conference programme includes two round table discussions on infrastructure challenges and on technological solutions respectively. There will also be the opportunity to visit information stands where leading European road safety organisations will present their work. Registration for the conference is open to any individual interested in discussing road safety. 

Critical power two wheeler driving patterns at the emergence of an incident 2013

Critical power two wheeler driving patterns at the emergence of an incident 2013
      
A paper titled 'Critical power two wheeler driving patterns at the emergence of an incident' co-authored by E.Vlahogianni, G.Yannis and J.Golias is now available in the Accident Analysis and Prevention Journal. The paper proposes a methodology based on Bayesian Networks for identifying the power two wheeler (PTW) driving patterns that arise at the emergence of a critical incident based on high resolution driving data (100 Hz) from a naturalistic PTW driving experiment. Results using data from one PTW driver reveal three prevailing driving actions for describing the onset of an incident and an equal number of actions that a PTW driver executes during the course of an incident to avoid a crash. doi_btn

Πηγή: Ε.Μ.Π

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Αποξήλωση αυθαίρετων διαφημιστικών πινακίδων στο οδικό δίκτυο της Ρόδου


H ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2014, συναντήθηκε με τον κ. Χριστοδούλου Μιχάλη Αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων και Πολεοδομικού Σχεδιασμού Δήμου Ρόδου και με την παρουσία των κ. Γ. Οικονομίδη Υπεύθυνο επιτροπής καταγραφής πινακίδων στο οδικό δίκτυο Δήμου Ρόδου και του κ. Μπεκιάρη Αλέκου Προϊστάμενος Τμήματος Εκτέλεσης  Έργων Αυτεπιστασίας και Καθαριότητας, συζήτησαν το θέμα της άμεσης αποξήλωσης των καταγεγραμμένων αυθαίρετων διαφημιστικών πινακίδων στο οδικό δίκτυο Δήμου Ρόδου, ύστερα  από το έγγραφο  της  κ. Χριστίνας Καλογήρου Γ. Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, το οποίο μας κοινοποιήθηκε  στις 29 Ιανουαρίου 2014, με παράλληλη κοινοποίηση στον Περιφερειάρχη Ν. Αιγαίου κ Γιάννη Μαχαιρίδη και  στο Δήμαρχο Ρόδου κ. Στάθη Κουσουρνά.

Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου, δεν διαθέτει στη Ρόδο Τεχνικές Υπηρεσίες και τον απαραίτητο τεχνικό εξοπλισμό  και  με το πιο πάνω έγγραφο ζητά  την άμεση συνδρομή των φορέων, με την διάθεση τεχνικής υποστήριξης, προκειμένου να ξεκινήσει άμεσα η αποξήλωση των αυθαίρετων διαφημιστικών πινακίδων που έχουν καταγραφεί σε διακόσιες εικοσιπέντε (225) με εκθέσεις αυτοψίας κατά μήκος του Εθνικού και Επαρχιακού οδικού δικτύου της Ρόδου σύμφωνα με τις διατάξεις των Ν. 2696/1999. Ν. 2946/2001, Ν. 3212/2003, Ν. 3852/2010. Ν.4071/2012.

Κατόπιν συζήτησης αποφασίστηκε η διάθεση ενός επιβλέποντα μηχανικού, ενός φορτηγού, δύο υπαλλήλων από τις τεχνικές υπηρεσίες  με τον απαραίτητο εξοπλισμό,  για την άμεση αποξήλωση των αυθαίρετων διαφημιστικών πινακίδων.

Ο Αντιδήμαρχος, κος Χριστοδούλου Μιχάλης  μας υποσχέθηκε ότι  μετά τις 7 Μαρτίου 2014, θα ξεκινήσει η αποξήλωση των αυθαίρετων διαφημιστικών πινακίδων, είμαστε αισιόδοξοι μετά από τόσα χρόνια επιμονής της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, για θέματα που άπτονται της ασφάλειας των χρηστών του οδικού δικτύου.

Επίσης συζητήθηκε το θέμα της άμεσης παρέμβασης στα στέγαστρα των στάσεων των μέσων δημόσιας κυκλοφορίας λόγω της επικινδυνότητας και αντιαισθητικής όψης τα οποία παρουσιάζουν στο κυκλοφορικό δίκτυο της πόλης.

Για το θέμα των στεγάστρων, ο Αντιδήμαρχος κ Χριστοδούλου, μας ενημέρωσε ότι στις 28 Φεβρουαρίου 2014 θα έληγε ο μειοδοτικός διαγωνισμός για την αντικατάσταση και την τοποθέτηση νέων στεγάστρων βάσει της ισχύουσα νομοθεσίας σε όλο το Δήμο της Ρόδου.

Κατά την διάρκεια της συζήτησης αναδείχτηκαν θέματα που άπτονται της Οδικής Ασφάλειας και ο στόχος μας είναι οι δρόμοι να είναι ασφαλείς για όλους μας.

Στόχος της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ είναι: η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων, εφόσον υπάρχει πολιτική βούληση και ευαισθησία για να κατανοήσουν την σοβαρότητα του προβλήματος οδικής ασφάλειας….. και της ασφάλειας των χρηστών του έχοντας κατά νου ότι οι δρόμοι φτιάχτηκαν για να ενώνουν τους ανθρώπους και όχι οι ίδιοι δρόμοι να τιμωρούν με θάνατο το χρήστη σε μια λάθος συμπεριφορά του σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ.

Μετρό Θεσσαλονίκης: η κατάρα της τρύπας του Κούβελα.

Η πρώτη απόπειρα  κατασκευής   μετρό  στη Θεσσαλονίκης ξεκίνησε το 1986 επί δημαρχίας Σωτήρη Κούβελα.  Το σχέδιο περιελάμβανε την χάραξη του υπόγειου σιδηροδρόμου κάτω από το οδόστρωμα τηςΕγνατίας, στο τμήμα μεταξύ της Καυταντζόγλου και Πλατείας Δημοκρατίας. Η κατασκευή  ξεκίνησε από το τμήμα μεταξύ Πλατείας Σιντριβανίου και της Στρατιωτικής Σχολής Αξιωματικών Σωμάτων με την μέθοδο της εκσκαφής του εδάφους και της κατασκευής σήραγγας με τοποθέτηση μεταλλικών δοκών και οπλισμένου σκυροδέματος . Τρία χρόνια μετά το έργο σκεπάστηκε και εγκαταλείφθηκε.

Η κατασκευή αυτή που ονομάστηκε από τους Θεσσαλονικείς «τρύπα του Κούβελα», κρίθηκε άσκοπη από το νέο σχεδιασμό του μετρο.  Λόγω της ύπαρξης της σήραγγας όμως αυξήθηκε η στάθμη των υδάτων στα θεμέλια της Πολυτεχνικής Σχολής του  ΑΠΘ  στα οποία εντοπίστηκε σκουριά. Από τότε ως σήμερα λειτουργούν καθημερινά αντλίες που απομακρύνουν τα νερά.

Αλλά φαίνεται αυτή δεν είναι η μόνη αρνητική επίπτωση. Η μοίρα της τρύπας του Κούβελα φαίνεται ότι ακολουθεί και την δεύτερη απόπειρα δημιουργίας Μετρο στη Θεσσαλονίκη.

Για την κατασκευή της βασική γραμμής του μετρό 9,6 χλμ. με 13 σταθμούς και αμαξοστάσιο στην Πυλαία η δημοπράτηση, έγινε το 2006  με οριστικό ανάδοχο την κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ IMPREGILO-ANSALDO T.S.F.-SELI-ANSALDOBREDA με φορέα κατασκευής την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. και προϋπολογισμό 1,052 δισ. €.

Στις 7 Απριλίου 2006 υπεγράφη η σύμβαση  και οι εργασίες κατασκευής ξεκίνησαν τον Ιούνιο του ίδιου χρόνου υπολογιζόταν αρχικά στα 6,5 χρόνια με ολοκλήρωση του έργου τον Οκτώβριο του 2012.

Τον Νοέμβριο του 2011 με δελτίο Τύπου του Υπουργείου Υποδομών, μετετέθη η ολοκλήρωση των εργασιών για το 2015.

Τον Ιούνιο του 2012 ανακοινώθηκε η παράταση της παράδοσης του έργου στον συμβατικό χρόνο ολοκλήρωσης του έργου τον Νοέμβριο του 2016.

Τον Απρίλη του 2013 ο Γεν. Γραμματέας Δημοσίων Εργων, Στράτος Σιμόπουλος δήλωσε: «Πιστεύουμε απόλυτα ότι η καθυστέρηση που θα έχουμε στο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης δεν θα είναι μεγάλη σε σχέση με το τέλος του 2016»metro th

Μετρό το 2023 και βλέπουμε


«Μετρό στη Θεσσαλονίκη το 2023». Αλλα τρία χρόνια πρόσθεσαν στις προηγούμενες εκτιμήσεις τους για την αποπεράτωση της βασικής γραμμής οι εργαζόμενοι του μετρό, χθες σε συνέντευξη Τύπου στο Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο.

«Αυτή τη στιγμή, ενώ υπάρχει αρχαιολογικό έργο, έχουν παγώσει παντού οι εργασίες. Είχαμε πει ότι αν όλα γίνουν τέλεια, το μετρό δεν θα τελειώσει πριν από το 2020. Η πραγματική όμως εκτίμηση για μας είναι το 2023. Κι αυτό εάν καταφέρουν και πάρουν κάποιες αποφάσεις και λύσουν προβλήματα για να προχωρήσουμε»

Διαβάστε το ρεπορταζ απο την Εφημερίδα των Συντακτών: ΕΔΩ

Πηγή: www.soste.gr

Πετώντας τον αετό ..................



Aγαπητοί μας  φίλοι και φίλες....Όσοι από εσας πετάξετε τον αετό σας, να νιώστε την χαρά και την αγωνία πόσο ψηλά θα πάει...όπως όταν είσαστε παιδιά......Να περάσετε ωραία με τα αγαπημένα σας πρόσωπα....με τους φίλους σας....μη ξεχάσετε όμως να οδηγείτε υπεύθυνα.....Όλοι μαζί ας κάνουμε τους δρόμους ασφαλείς..... Το μήνυμα μας με το πέταγμα του αετού συνδεδεμένο με θύμησες από τα παιδικά μας χρόνια..... θα σας συνοδεύει...... Καλή Επιστροφή........Καλή Σαρακοστή

Τα πάντα μπορούν να συμβούν μια κανονική μέρα…….

Juan Miro            Χαραυγή     

Δανείζομαι τα λόγια της συγγραφέας Κατερίνας Γιαννάκου για να σας παρουσιάσω τη δική μας ιστορία.

Ονομάζομαι Νικολακοπούλου Μαρία, είμαι κάτοικος Ηλιούπολης και το τηλέφωνο μου είναι 210-9755181.


Η δική μας κανονική ζωή διακόπηκε βίαια αναίτια και εντελώς  αδικαιολόγητα το μεσημέρι της Πέμπτης 2 Ιανουαρίου 2014 στο Περιθώρι Αιτωλοακαρνανίας. Επέβαινα στο Ι.Χ αυτοκίνητο με αριθμό κυκλοφορίας ΖΚΖ 4355 που οδηγούσε ο σύζυγος μου Προβιδάκης Γεώργιος δικηγόρος, ετών 53, πατέρας δύο αγοριών 23 και 19 ετών.

Είχαμε ξεκινήσει το πρωί γύρω στις 10.15 από Ηγουμενίτσα και κατευθυνόμαστε προς Αθήνα. Περάσαμε την γέφυρα του Εύηνου και σε λιγότερο από ένα χιλιόμετρο σε μια δεξιά στροφή φθάνοντας στο Περιθώρι μας βρήκε το κακό γύρω στις 12.45. Ξύπνησα σ’ ένα δωμάτιο του Νοσοκομείου του Αγρινίου περασμένες τέσσερις  το μεσημέρι. Προσπαθούσα να καταλάβω γιατί βρισκόμουνα εκεί. Αναζητούσα το σύζυγο μου. Μάταια όμως. Σε κάθε ερώτηση μου η απάντηση ήταν ησυχάστε είχατε ένα τροχαίο ατύχημα ο σύζυγος σας είναι στο χειρουργείο.

Έπεφτα σε λήθαργο, ξαναξύπναγα ρωτώντας και ξαναρωτώντας χωρίς να παίρνω απάντηση. Έβλεπα κάποιες γυναίκες που είχαν έρθει να μου συμπαρασταθούν από το Σύλλογο γυναικών Παναγίας της Παραμυθίας να μου τρίβουν τα χέρια, χωρίς όμως να αποκρίνονται σε καμμιά ερώτησή μου.

Γύρω στις 20.30 αισθάνθηκα στα χέρια μου τα φιλιά και τα  δάκρυα των παιδιών μου που με ευχαριστούσαν  “γιατί ζω” και μου είπαν για την απώλεια του πατέρα τους. Δεν ήταν δυνατόν… Προχωρούσαμε κανονικά στη λωρίδα μας….. Το κενό που ένιωσα δεν περιγράφεται……Αν ποτέ συμπλήρωνα ένα ερωτηματολόγιο με τις πιθανές αιτίες θανάτου του συζύγου μου ΠΟΤΕ  μα ΠΟΤΕ δεν θα έβαζα σαν αιτία θανάτου το τροχαίο.

Ήταν πάντα ένας συνετός οδηγός, έμπαινε στο αυτοκίνητο ξεκούραστος χωρίς ποτέ να έχει πιει ούτε να έχει φάει, φορούσε πάντα ζώνη, δεν έκανε προσπέραση σε διπλή διαχωριστική γραμμή, ούτε  σε στροφή, κρατούσε πάντα τις αποστάσεις, οδηγούσε με χαμηλή ταχύτητα, δεν συνομιλούσε στο κινητό, σου δημιουργούσε πάντα ένα αίσθημα ασφάλειας όταν καθόσουν δίπλα του, τη συγκεκριμένη διαδρομή την είχε κάνει πολλές φορές (Ο γιος μας ο μεγάλος σπουδάζει εδώ και τέσσερα χρόνια στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, επανειλημμένες συμμετοχές του σε εκλογές σαν δικαστικός αντιπρόσωπος στο νομό Θεσπρωτίας).

Από την επόμενη κιόλας μέρα του συμβάντος, όποτε ρωτούσα για τα αίτια του ατυχήματος η μόνιμη επωδός της ερώτησής μου ήταν “Άστα αυτά τώρα, να δοξάζεις το Θεό που ζεις κοίταξε τώρα τα παιδιά σου”. Παρόλο που χρωστώ ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ  στους γιατρούς, στο νοσηλευτικό προσωπικό του νοσοκομείου του Αγρινίου  (νοσηλεύτηκα δύο εικοσιτετράωρα) και στις γυναίκες του Συλλόγου, αυτή η μόνιμη επωδός, οι πρώτες ψευδείς συγκεχυμένες πληροφορίες που έδωσαν τα τοπικά κανάλια και ανα-παρήγαγαν χωρίς καμμιά επαλήθευση ιδιωτικά κανάλια των Αθηνών, καθώς και η διάδοση του σοβαρού τραυματισμού μου, μου δημιουργούν πολλά ερωτηματικά και αμφιβολία για την εγκυρότητα των ειδήσεων.

Απορία μου  είναι: Πώς σε ένα τόσο στενό δρόμο, με μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, μια μετωπική σύγκρουση με λεωφορείο του ΚΤΕΛ προκάλεσε απλές κακώσεις και ράμματα στο κεφάλι του συνοδηγού και όχι κάποιο βαρύτερο τραυματισμό.

Στις 13-2-14 διάβασα στην εφημερίδα των Συντακτών το άρθρο της κ. Αγγελή  ” Οι υπερβάσεις ωραρίου προκαλούν τα τροχαία “ το ποίο αναφέρει και την δική μας περίπτωση  ( η περίπτωση 2 στο “μακάβριο γαϊτανάκι “) καθώς και άλλες τρεις περιπτώσεις: Στις 25 Νοεμβρίου 2013, στην Κοιλάδα  Τεμπών, ένα Ι.Χ. αυτοκίνητο συγκρούστηκε με λεωφορείο του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης …. Στις 9 Δεκεμβρίου 2013 στο Αγρίνιο , λεωφορείο του ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας με κατεύθυνση προς την Πάτρα συγκρούστηκε με Ι.Χ. αυτοκίνητο….. Στις 7  Ιανουαρίου 2014 ένα λεωφορείο  των ΚΤΕΛ  Αιτωλοακαρνανίας συγκρούστηκε με νταλίκα στην εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης…..

Πως και γιατί έγινε αυτό; Κάθε μέρα ξυπνώ και κοιμάμαι ρωτώντας.

Ελπίζω στην ευαισθησία σας και σας παρακαλώ να φιλοξενήσετε τη δική  μου έκκληση καθώς και των παιδιών μου  για εξεύρευση
μαρτύρων. περιθωρι

Πιστεύουμε ότι θα υπάρξει ανταπόκριση μαρτύρων στην έκκληση μας, προκειμένου να συμβάλλουν και αυτοί  στην απόδειξη της αλήθειας για τα αίτια του δυστυχήματος, από το οποίο έχασε τη ζωή του ένας συνάνθρωπός μας.

Ένα ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ για τη φιλοξενία σας.

Πηγή: www.soste.gr