13 Απρ 2015

ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΘΥΜΑΤΩΝ ΔΙΚΥΚΛΙΣΤΩΝ: Θλιβερή πρωτιά για οδηγούς μηχανών

Την υποχρεωτική εγκατάσταση ευφυών συστημάτων υπενθύμισης ζώνης ασφαλείας (SBR) για όλες τις θέσεις επιβατών στα καινούργια αυτοκίνητα ζητά από την Ευρωπαϊκή Ενωση το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο για την Ασφάλεια στις Μεταφορές.


Θλιβερή πρωτιά για οδηγούς μηχανών
Σήμερα, μόνο τα καθίσματα οδηγού απαιτείται να είναι εφοδιασμένα με αντίστοιχο σύστημα, όπως επισημαίνουν οι συντάκτες της ετήσιας έκθεσης του Συμβουλίου, βάσει της οποίας καταδεικνύεται ότι ποσοστό έως και 60% των θυμάτων τροχαίων σε ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους δεν φορούσε ζώνη ασφαλείας.
Σύμφωνα με την έκθεση, παρά το γεγονός ότι οι αυτοκινητόδρομοι θεωρούνται οι πιο ασφαλείς δρόμοι στην ΕΕ, μόνο το 2013 περίπου 1.900 άτομα έχασαν τη ζωή τους σ' αυτούς στην Ευρώπη, αριθμός που αντιπροσωπεύει το 7% του συνόλου των θυμάτων σε τροχαία αφού οι απώλειες σε άλλου τύπου δρόμους είναι πολύ μεγαλύτερες. Την ίδια στιγμή, μέσα σε μία δεκαετία τα θύματα τροχαίων μόνο σε αυτοκινητόδρομους έφτασαν τα 27.500.
Αν και τα τελευταία χρόνια ο αριθμός των θυμάτων μειώνεται, ο φόρος αίματος των Ευρωπαίων πολιτών στην άσφαλτο παραμένει μεγάλος. Ο αριθμός των θανάτων από τροχαία στους αυτοκινητόδρομους την περίοδο 2004-2013 μειώθηκε κατά 8% στην Ευρώπη, ενώ η μείωση στην Ελλάδα είναι μικρότερη και φτάνει το 6,9%. Τη μεγαλύτερη πρόοδο σημείωσαν η Λιθουανία (20%), η Σλοβακία (14%) και η Ισπανία (13%).
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έκθεσης, το 54% των θανάτων στους δρόμους της Ευρώπης προέρχεται από τροχαία σε αγροτικούς δρόμους, το 39% σε αστικούς δρόμους και το 7% σε αυτοκινητόδρομους. Στη χώρα μας, πάντως, οι απώλειες σε ανθρώπινες ζωές είναι περισσότερες στο αστικό δίκτυο.
Η Ελλάδα, όμως, διαθέτει μια θλιβερή πρωτιά, καθώς -μεταξύ των χωρών που παρείχαν στοιχεία- έχει το μεγαλύτερο ποσοστό θυμάτων σε δικυκλιστές (26%). Συνολικά στην Ευρώπη, πάντως, το 61% των θυμάτων από συγκρούσεις σε αυτοκινητόδρομους επέβαιναν σε ΙΧ, το 11% σε μοτοσικλέτες, το 10% ήταν πεζοί, το 9% σε φορτηγά και το υπόλοιπο ποσοστό επέβαιναν σε άλλους τύπους οχημάτων.
Αλκοόλ-ουσίες
Εκτός από τη μη χρήση ζώνης, ως σημαντικός παράγοντας για την πρόκληση ατυχήματος αναφέρεται και η κατανάλωση αλκοόλ και ουσιών, η οποία υπολογίζεται ότι ευθύνεται για το 21% των συγκρούσεων στους γαλλικούς αυτοκινητόδρομους. Επικίνδυνη είναι όμως και η κούραση του οδηγού και γι' αυτό μελέτες συνιστούν διάλειμμα 15 λεπτών για κάθε δύο ώρες οδήγησης.
Στις προτάσεις του Συμβουλίου για τη μείωση του αριθμού των θυμάτων, πέραν του συστήματος υπενθύμισης ζωνών ασφαλείας και στα πίσω καθίσματα, συγκαταλέγεται η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη χρήση των νέων τεχνολογιών.
Συγκεκριμένα, επισημαίνεται ότι η ΕΕ πρέπει να απαιτήσει την εγκατάσταση ευφυών βοηθημάτων ταχύτητας (ISA) και συστημάτων προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας (LDWS) στα νέα οχήματα. Το ISA αποτελεί ένα σύστημα μέσα στον εγκέφαλο του οχήματος το οποίο χρησιμοποιεί δεδομένα GPS και κάμερες αναγνώρισης πινακίδων ορίων ταχύτητας για να βοηθάει τους οδηγούς να παραμένουν εντός των επιτρεπόμενων ταχυτήτων.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία θα μπορούσε να μειώσει τους θανάτους συνολικά κατά 20%. Τα συστήματα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας LDWS ειδοποιούν τον οδηγό όταν βγαίνει έξω από τη λωρίδα κυκλοφορίας του, σημάδι κόπωσης ή απόσπασης προσοχής που μπορεί να αποβεί μοιραίο.
ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
Πηγή: www.ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου