Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















13 Απρ 2015

ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΘΥΜΑΤΩΝ ΔΙΚΥΚΛΙΣΤΩΝ: Θλιβερή πρωτιά για οδηγούς μηχανών

Την υποχρεωτική εγκατάσταση ευφυών συστημάτων υπενθύμισης ζώνης ασφαλείας (SBR) για όλες τις θέσεις επιβατών στα καινούργια αυτοκίνητα ζητά από την Ευρωπαϊκή Ενωση το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο για την Ασφάλεια στις Μεταφορές.


Θλιβερή πρωτιά για οδηγούς μηχανών
Σήμερα, μόνο τα καθίσματα οδηγού απαιτείται να είναι εφοδιασμένα με αντίστοιχο σύστημα, όπως επισημαίνουν οι συντάκτες της ετήσιας έκθεσης του Συμβουλίου, βάσει της οποίας καταδεικνύεται ότι ποσοστό έως και 60% των θυμάτων τροχαίων σε ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους δεν φορούσε ζώνη ασφαλείας.
Σύμφωνα με την έκθεση, παρά το γεγονός ότι οι αυτοκινητόδρομοι θεωρούνται οι πιο ασφαλείς δρόμοι στην ΕΕ, μόνο το 2013 περίπου 1.900 άτομα έχασαν τη ζωή τους σ' αυτούς στην Ευρώπη, αριθμός που αντιπροσωπεύει το 7% του συνόλου των θυμάτων σε τροχαία αφού οι απώλειες σε άλλου τύπου δρόμους είναι πολύ μεγαλύτερες. Την ίδια στιγμή, μέσα σε μία δεκαετία τα θύματα τροχαίων μόνο σε αυτοκινητόδρομους έφτασαν τα 27.500.
Αν και τα τελευταία χρόνια ο αριθμός των θυμάτων μειώνεται, ο φόρος αίματος των Ευρωπαίων πολιτών στην άσφαλτο παραμένει μεγάλος. Ο αριθμός των θανάτων από τροχαία στους αυτοκινητόδρομους την περίοδο 2004-2013 μειώθηκε κατά 8% στην Ευρώπη, ενώ η μείωση στην Ελλάδα είναι μικρότερη και φτάνει το 6,9%. Τη μεγαλύτερη πρόοδο σημείωσαν η Λιθουανία (20%), η Σλοβακία (14%) και η Ισπανία (13%).
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έκθεσης, το 54% των θανάτων στους δρόμους της Ευρώπης προέρχεται από τροχαία σε αγροτικούς δρόμους, το 39% σε αστικούς δρόμους και το 7% σε αυτοκινητόδρομους. Στη χώρα μας, πάντως, οι απώλειες σε ανθρώπινες ζωές είναι περισσότερες στο αστικό δίκτυο.
Η Ελλάδα, όμως, διαθέτει μια θλιβερή πρωτιά, καθώς -μεταξύ των χωρών που παρείχαν στοιχεία- έχει το μεγαλύτερο ποσοστό θυμάτων σε δικυκλιστές (26%). Συνολικά στην Ευρώπη, πάντως, το 61% των θυμάτων από συγκρούσεις σε αυτοκινητόδρομους επέβαιναν σε ΙΧ, το 11% σε μοτοσικλέτες, το 10% ήταν πεζοί, το 9% σε φορτηγά και το υπόλοιπο ποσοστό επέβαιναν σε άλλους τύπους οχημάτων.
Αλκοόλ-ουσίες
Εκτός από τη μη χρήση ζώνης, ως σημαντικός παράγοντας για την πρόκληση ατυχήματος αναφέρεται και η κατανάλωση αλκοόλ και ουσιών, η οποία υπολογίζεται ότι ευθύνεται για το 21% των συγκρούσεων στους γαλλικούς αυτοκινητόδρομους. Επικίνδυνη είναι όμως και η κούραση του οδηγού και γι' αυτό μελέτες συνιστούν διάλειμμα 15 λεπτών για κάθε δύο ώρες οδήγησης.
Στις προτάσεις του Συμβουλίου για τη μείωση του αριθμού των θυμάτων, πέραν του συστήματος υπενθύμισης ζωνών ασφαλείας και στα πίσω καθίσματα, συγκαταλέγεται η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη χρήση των νέων τεχνολογιών.
Συγκεκριμένα, επισημαίνεται ότι η ΕΕ πρέπει να απαιτήσει την εγκατάσταση ευφυών βοηθημάτων ταχύτητας (ISA) και συστημάτων προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας (LDWS) στα νέα οχήματα. Το ISA αποτελεί ένα σύστημα μέσα στον εγκέφαλο του οχήματος το οποίο χρησιμοποιεί δεδομένα GPS και κάμερες αναγνώρισης πινακίδων ορίων ταχύτητας για να βοηθάει τους οδηγούς να παραμένουν εντός των επιτρεπόμενων ταχυτήτων.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία θα μπορούσε να μειώσει τους θανάτους συνολικά κατά 20%. Τα συστήματα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας LDWS ειδοποιούν τον οδηγό όταν βγαίνει έξω από τη λωρίδα κυκλοφορίας του, σημάδι κόπωσης ή απόσπασης προσοχής που μπορεί να αποβεί μοιραίο.
ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
Πηγή: www.ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: