Τα στοιχεία που πρόσφατα ανακοίνωσε η Τροχαία, που καταγράφουν
αύξηση του αριθμού νεκρών (2.6%) και βαριά τραυματιών (7%) στο οδικό
δίκτυο της χώρας το Α εξάμηνο του 2015 συγκριτικά με
την αντίστοιχη περίοδο του 2014 αποτελούν ένα ισχυρό σήμα κινδύνου. Αυτό
θα πρέπει να ληφθεί πολυ σοβαρά υπ όψιν δεδομένου ότι οι αυξήσεις σε
θύματα παρατηρούνται ενώ είχαμε μείωση κατα 7% του αριθμού των τροχαίων
συγκρούσεων! Το γεγονός προφανως υποδηλώνει μια μεγάλη αύξηση της
επικινδυνότητας στο οδικό δίκτυο. (Αναλυτικά: ΕΔΩ)
Ας σημειωθεί ότι απο την ανάλυση των στοιχείων που παραθέτει η Τροχαία για τα προηγούμενα χρόνια προκύπτει πως το πρώτο εξάμηνο του έτους υπάρχει σαφώς μικρότερος αριθμός θυμάτων απο ότι στο δεύτερο. Ετσι το Β εξάμηνο του 2014 συγκριτικά με το Α εξάμηνο του ιδίου έτους καταγράφηκε αύξηση των τροχαίων συγκρούσεων (5.4%) και πολύ μεγαλήτερη αύξηση του αριθμού των νεκρών (30.2%) και των βαριά τραυματιών (31.7%). Άρα για το 2015 αν τα πράγματα συνεχίσουν να εξελίσσονται όπως στο Α εξάμηνο τα αποτελέσματα προβλέπονται ιδιαίτερα απαισιόδοξα. Αυτό το δεδομένο απαιτεί άμεσες σχεδιασμένες κεντρικές με πολλαπλους στόχους και τρόπους παρεμβάσεις άν θέλουμε να αναστραφεί αυτη η τάση και δεν αρκούμαστε στο να καταγράφουμε αριθμούς που αντικαθιστούν Πρόσωπα.
Ιδαίτερα πρέπει να μας προβληματίσει ο μεγάλος αριθμός νεκρων και η πολύ σημαντική αυξητική τάση σε περιοχές που είχαν ήδη μεγάλο αριθμο θυμάτων οπως η Αττική, όπου ενω οι τροχαίες συγκρούσεις μειώθηκαν κατά 14.8% οι νεκροί έφτασαν τους 108 (+30.1%) και η Κρήτη (31 νεκροί +47.6%) που επιδρούν καθοριστικά στην διαμόρφωση της συνολικής εικόνας.
Ανησυχητικα φυσικα είναι τα στοιχεία και για περιοχές με μικρότερο αριθμό θυμάτων αλλά πολυ ισχυρες αυξητικές τάσεις οπως το Νότιο Αιγαίο (16 νεκροί +60%) ενώ δεν πρέπει να παραβλέπουμε πως περιοχές με μικρές αυξήσεις η και μειωσεις εχουν και ειχαν μεγάλο αριθμό νεκρών (Στερεά Ελλάδα 24, Κεντρική Μακεδονία 33, Θεσσαλονίκη 25, Δυτική Ελλάδα 34, Πελοπόννησος 27) και οι μικρες τάσεις αύξησης ή μείωσης δεν αποτελούν δείκτες ουσιαστικής μεταβολής μιας ήδη κακής πραγματικότητας.
Ουσιαστικά ξεκάθαρη σημαντική πτωτική τάση εμφάνισαν μόνο οι περιοχές της Θεσσαλίας και της Ηπείρου με μείωση κατα 50% τάση που αν (ελπίζουμε) επιβεβαιωθεί και το Β εξάμηνο αξίζει επίσης να αναλυθεί να ερμηνευθεί και να χρησιμεύσει και για τις υπόλοιπες περιοχές.
Ο SOS Τροχαία Εγκλήματα επαναλαμβάνει την πρόταση για ανοικτές επιτροπές οδικής ασφάλειας σε κάθε Περιφέρεια και κάθε Δήμο που θα λειτουργούν ουσιαστικά και θα συμβάλουν λαμβάνοντας υπ όψιν τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας στον επανασχεδιασμό του κυκλοφοριακού δικτύου θέτοντας σαν απόλυτο κριτήριο την προστασία της ανθρώπινης Ζωής, την προτεραιότητα των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου και την προώθηση των πέραν του ΙΧ μορφών μετακίνησης.
Η αδιαφορία του κεντρικού κράτους μπορεί να γεννά την απαισιοδοξία (και να υποθάλπτει την εγκληματικότητα στο οδικό δίκτυο) αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έστω τοπικά δεν μπορούμε να δώσουμε και να κερδίσουμε μάχες. Έχοντας σαν στόχο το «όραμα μηδέν» θάταν παράδοξο να περιμένουμε την εμφάνιση του πεφωτισμένου ηγέτη που θα το υλοποιήσει. Ας πάρουμε την ζωή μας στα χέρια μας.
Ούτε μία χαμένη Ζωή στην άσφαλτο.
Ας σημειωθεί ότι απο την ανάλυση των στοιχείων που παραθέτει η Τροχαία για τα προηγούμενα χρόνια προκύπτει πως το πρώτο εξάμηνο του έτους υπάρχει σαφώς μικρότερος αριθμός θυμάτων απο ότι στο δεύτερο. Ετσι το Β εξάμηνο του 2014 συγκριτικά με το Α εξάμηνο του ιδίου έτους καταγράφηκε αύξηση των τροχαίων συγκρούσεων (5.4%) και πολύ μεγαλήτερη αύξηση του αριθμού των νεκρών (30.2%) και των βαριά τραυματιών (31.7%). Άρα για το 2015 αν τα πράγματα συνεχίσουν να εξελίσσονται όπως στο Α εξάμηνο τα αποτελέσματα προβλέπονται ιδιαίτερα απαισιόδοξα. Αυτό το δεδομένο απαιτεί άμεσες σχεδιασμένες κεντρικές με πολλαπλους στόχους και τρόπους παρεμβάσεις άν θέλουμε να αναστραφεί αυτη η τάση και δεν αρκούμαστε στο να καταγράφουμε αριθμούς που αντικαθιστούν Πρόσωπα.
Ιδαίτερα πρέπει να μας προβληματίσει ο μεγάλος αριθμός νεκρων και η πολύ σημαντική αυξητική τάση σε περιοχές που είχαν ήδη μεγάλο αριθμο θυμάτων οπως η Αττική, όπου ενω οι τροχαίες συγκρούσεις μειώθηκαν κατά 14.8% οι νεκροί έφτασαν τους 108 (+30.1%) και η Κρήτη (31 νεκροί +47.6%) που επιδρούν καθοριστικά στην διαμόρφωση της συνολικής εικόνας.
Ανησυχητικα φυσικα είναι τα στοιχεία και για περιοχές με μικρότερο αριθμό θυμάτων αλλά πολυ ισχυρες αυξητικές τάσεις οπως το Νότιο Αιγαίο (16 νεκροί +60%) ενώ δεν πρέπει να παραβλέπουμε πως περιοχές με μικρές αυξήσεις η και μειωσεις εχουν και ειχαν μεγάλο αριθμό νεκρών (Στερεά Ελλάδα 24, Κεντρική Μακεδονία 33, Θεσσαλονίκη 25, Δυτική Ελλάδα 34, Πελοπόννησος 27) και οι μικρες τάσεις αύξησης ή μείωσης δεν αποτελούν δείκτες ουσιαστικής μεταβολής μιας ήδη κακής πραγματικότητας.
Ουσιαστικά ξεκάθαρη σημαντική πτωτική τάση εμφάνισαν μόνο οι περιοχές της Θεσσαλίας και της Ηπείρου με μείωση κατα 50% τάση που αν (ελπίζουμε) επιβεβαιωθεί και το Β εξάμηνο αξίζει επίσης να αναλυθεί να ερμηνευθεί και να χρησιμεύσει και για τις υπόλοιπες περιοχές.
Ο SOS Τροχαία Εγκλήματα επαναλαμβάνει την πρόταση για ανοικτές επιτροπές οδικής ασφάλειας σε κάθε Περιφέρεια και κάθε Δήμο που θα λειτουργούν ουσιαστικά και θα συμβάλουν λαμβάνοντας υπ όψιν τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας στον επανασχεδιασμό του κυκλοφοριακού δικτύου θέτοντας σαν απόλυτο κριτήριο την προστασία της ανθρώπινης Ζωής, την προτεραιότητα των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου και την προώθηση των πέραν του ΙΧ μορφών μετακίνησης.
Η αδιαφορία του κεντρικού κράτους μπορεί να γεννά την απαισιοδοξία (και να υποθάλπτει την εγκληματικότητα στο οδικό δίκτυο) αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έστω τοπικά δεν μπορούμε να δώσουμε και να κερδίσουμε μάχες. Έχοντας σαν στόχο το «όραμα μηδέν» θάταν παράδοξο να περιμένουμε την εμφάνιση του πεφωτισμένου ηγέτη που θα το υλοποιήσει. Ας πάρουμε την ζωή μας στα χέρια μας.
Ούτε μία χαμένη Ζωή στην άσφαλτο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου