Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















19 Αυγ 2015

Αύξηση των θυμάτων των τροχαίων: Σήμα κινδύνου χωρίς αποδέκτες.

Τα στοιχεία που πρόσφατα ανακοίνωσε η Τροχαία, που καταγράφουν αύξηση του αριθμού νεκρών (2.6%) και βαριά τραυματιών (7%) στο οδικό δίκτυο της χώρας το Α εξάμηνο του 2015 συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2014 αποτελούν ένα ισχυρό σήμα κινδύνου. Αυτό θα πρέπει να ληφθεί πολυ σοβαρά υπ όψιν δεδομένου ότι οι αυξήσεις σε θύματα παρατηρούνται ενώ είχαμε μείωση κατα 7% του αριθμού των τροχαίων συγκρούσεων! Το γεγονός προφανως υποδηλώνει μια μεγάλη αύξηση της επικινδυνότητας στο οδικό δίκτυο. (Αναλυτικά: ΕΔΩ)
Ας σημειωθεί ότι απο την ανάλυση των στοιχείων που παραθέτει η Τροχαία για τα προηγούμενα χρόνια προκύπτει πως το πρώτο εξάμηνο του έτους υπάρχει σαφώς μικρότερος αριθμός θυμάτων απο ότι στο  δεύτερο. Ετσι το Β εξάμηνο του 2014 συγκριτικά με το Α εξάμηνο του ιδίου έτους καταγράφηκε αύξηση των τροχαίων συγκρούσεων (5.4%) και πολύ μεγαλήτερη αύξηση του αριθμού των νεκρών (30.2%) και των βαριά τραυματιών (31.7%).  Άρα για το 2015 αν τα πράγματα συνεχίσουν να εξελίσσονται όπως στο Α εξάμηνο τα αποτελέσματα προβλέπονται ιδιαίτερα απαισιόδοξα. 2014 A BΑυτό το δεδομένο απαιτεί άμεσες σχεδιασμένες κεντρικές με πολλαπλους στόχους και τρόπους παρεμβάσεις άν θέλουμε να αναστραφεί αυτη η τάση και δεν αρκούμαστε στο να καταγράφουμε αριθμούς που αντικαθιστούν Πρόσωπα.
Ιδαίτερα πρέπει να μας προβληματίσει ο μεγάλος αριθμός νεκρων και η πολύ σημαντική αυξητική τάση σε περιοχές που είχαν ήδη μεγάλο αριθμο θυμάτων οπως η Αττική, όπου ενω οι τροχαίες συγκρούσεις μειώθηκαν κατά 14.8%  οι νεκροί έφτασαν τους 108 (+30.1%) και η Κρήτη (31 νεκροί +47.6%)  που επιδρούν καθοριστικά στην διαμόρφωση της συνολικής εικόνας.Α 15 +
Ανησυχητικα φυσικα είναι τα στοιχεία και για περιοχές με μικρότερο αριθμό θυμάτων αλλά πολυ ισχυρες αυξητικές τάσεις οπως το Νότιο Αιγαίο (16 νεκροί +60%) ενώ δεν πρέπει να παραβλέπουμε  πως περιοχές με μικρές αυξήσεις η και μειωσεις εχουν και ειχαν μεγάλο αριθμό νεκρών (Στερεά Ελλάδα 24, Κεντρική Μακεδονία 33, Θεσσαλονίκη 25, Δυτική Ελλάδα 34, Πελοπόννησος 27) και οι μικρες τάσεις αύξησης ή μείωσης δεν αποτελούν δείκτες ουσιαστικής μεταβολής μιας ήδη κακής πραγματικότητας.
Ουσιαστικά ξεκάθαρη σημαντική πτωτική τάση εμφάνισαν μόνο οι περιοχές της Θεσσαλίας και της Ηπείρου με μείωση  κατα 50% τάση που αν (ελπίζουμε) επιβεβαιωθεί και το Β εξάμηνο αξίζει επίσης να αναλυθεί να ερμηνευθεί και να χρησιμεύσει και για τις υπόλοιπες περιοχές.   Α 15 -
Ο SOS Τροχαία Εγκλήματα επαναλαμβάνει την πρόταση για ανοικτές επιτροπές οδικής ασφάλειας σε κάθε Περιφέρεια και κάθε Δήμο που θα λειτουργούν ουσιαστικά και θα συμβάλουν λαμβάνοντας υπ όψιν τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας στον επανασχεδιασμό του κυκλοφοριακού δικτύου θέτοντας σαν απόλυτο κριτήριο την προστασία της ανθρώπινης Ζωής, την προτεραιότητα των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου και την προώθηση των πέραν του ΙΧ μορφών μετακίνησης.
Η αδιαφορία του κεντρικού κράτους μπορεί να γεννά την απαισιοδοξία (και να υποθάλπτει την εγκληματικότητα στο οδικό δίκτυο) αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έστω τοπικά δεν μπορούμε να δώσουμε και να κερδίσουμε μάχες. Έχοντας σαν στόχο το «όραμα μηδέν» θάταν παράδοξο να περιμένουμε την εμφάνιση του πεφωτισμένου ηγέτη που θα το υλοποιήσει. Ας πάρουμε την ζωή μας στα χέρια μας.
Ούτε μία χαμένη Ζωή στην άσφαλτο.  
REAL LIFE - Αντίγραφο

Δεν υπάρχουν σχόλια: