Η γιορταστική ατμόσφαιρα φέτος είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένη από τοξικούς
ρύπους αε πολλές ευρωπαικές μεγαλουπόλεις. ¨Αν για την Ελλάδα αυτό
είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο (ΕΔΩ)
το οποίο δεν προκαλεί και καμιά ιδιαίτερη ανησυχία στις αρχές που
συνήθως αρκούνται στην έκδοση οδηγιών του τύπου «οι έχοντες αναπνευστικά
προβλήματα να παραμένουν ατό σπίτι», στη γειτονική Ιταλία οι Δημοτικές
αρχές στο Μιλάνο και την Παβία
προχώρησαν σε απαγόρευση της κυκλοφορία όλων των ΙΧ οχημάτων οχημάτων
από τις 28 μέχρι τις 30 Δεκεμβρίου για να αντιμετωπίσουν την αυξημένη
ατμοσφαιρική ρύπανση, ενώ στη Ρώμη σκέφτονται να προχωρήσουν στο ίδιο μέτρο για τις 28 και 29 Δεκεμβρίου. (ΕΔΩ)
Οι συνέπειες της αυτοκίνησης και ιδιαίτερα της πετρελαιοκίνησης έφτασαν πλέον να γίνονται ορατές ακόμα και δια γυμνού οφθαλμού στο θόλο των μεγαλουπόλεων. Τα σπασμωδικά μέτρα με τα οποία οι αρχές «απαντάνε» στη ραγδαία αύξηση των ρύπων και των πηγών ρύπανσης είναι αδύνατον να αναστρέψουν την κατάσταση. Έτσι η λύση εναποτίθεται στην «αλλαγή του καιρού», στο «αν θα βρέξει ή αν θα φυσήξει».
Είχαμε αναφερθεί (ΕΔΩ) στο κάλεσμα 44 ευρωπαικών επιστημονικών και κοινωνικών οργανώσεων (ανάμεσα τους και η Ευρωπαική Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων- FEVR), στις αρχές Νοεμβρίου προς τις Ευρωπαικές αρχές για συγκεκριμένες δράσεις για την προστασία από τις ρυπογόνες εταιρείες με αφορμή το επονομαζόμενο σκάνδαλο Dieselgate, που αποκαλύφθηκε από τις δραστηριότητες της Volkswagen.
Στις 17 Δεκεμβρίου το Ευρωπαικό κοινοβούλιο αποφάσισε με 354 ψήφου υπέρ και 229 κατά «τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής για τις μετρήσεις εκπομπών στην αυτοκινητοβιομηχανία, τις εξουσίες, τον αριθμό των μελών και τη διάρκεια της θητείας της» (ΕΔΩ). Αν και πρόκειται για μια αργόσυρτη διαδικασία που τα όποια αποτελέσματα της θα ανακοινωθούν μετά από ένα χρόνο, διαδικασία την οποία εύλογα κάποιος θα μπορούσε να υποστηρίξει πως τα λόμπι της αυτοκινητοβιομηχανίας θα μπορούσαν με ποικίλους τρόπους να υποσκάψουν και να ματαιώσουν πρακτικά, παρόλαυτα και αυτή ακόμα η πρωτοβουλία συνάντησε την οργανωμένη αντίδραση πολιτικών κομμάτων (αναλυτικά η ψηφοφορία κατα ευρωομάδα και κατά χώρα: ΕΔΩ)
Αξίζει να σημειωθεί ότι από τις ελληνικές ομάδες της Ευρωβουλής μόνο η ΝΔ καταψήφισε την πρόταση. Συγκεκριμένα οι Γιώργος Κύρτσος, Ελίζα Βόζεμπεργκ και Θοδωρής Ζαγοράκης ψήφισαν κατά της εξεταστικής επιτροπής ενώ Μαρία Σπυράκη και Μανώλης Κεφαλογιάννης δεν συμμετείχαν στην ψηφοφορία. Δεν γνωρίζουμε αν αυτή η στάση ήταν απόρροια της ανάγκης συμπόρευσης με το Ευρωπαικό Λαικό Κόμμα, που στη συντριπτική του πλειοψηφία καταψήφισε την πρόταση, ή αν οφείλεται στο γεγονός πως αφού αναπνέουν τόσα χρόνια τον αέρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και παραμένουν ζωντανοί έχουν πεισθεί πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.
Πηγή: www.soste.gr
Οι συνέπειες της αυτοκίνησης και ιδιαίτερα της πετρελαιοκίνησης έφτασαν πλέον να γίνονται ορατές ακόμα και δια γυμνού οφθαλμού στο θόλο των μεγαλουπόλεων. Τα σπασμωδικά μέτρα με τα οποία οι αρχές «απαντάνε» στη ραγδαία αύξηση των ρύπων και των πηγών ρύπανσης είναι αδύνατον να αναστρέψουν την κατάσταση. Έτσι η λύση εναποτίθεται στην «αλλαγή του καιρού», στο «αν θα βρέξει ή αν θα φυσήξει».
Είχαμε αναφερθεί (ΕΔΩ) στο κάλεσμα 44 ευρωπαικών επιστημονικών και κοινωνικών οργανώσεων (ανάμεσα τους και η Ευρωπαική Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων- FEVR), στις αρχές Νοεμβρίου προς τις Ευρωπαικές αρχές για συγκεκριμένες δράσεις για την προστασία από τις ρυπογόνες εταιρείες με αφορμή το επονομαζόμενο σκάνδαλο Dieselgate, που αποκαλύφθηκε από τις δραστηριότητες της Volkswagen.
Στις 17 Δεκεμβρίου το Ευρωπαικό κοινοβούλιο αποφάσισε με 354 ψήφου υπέρ και 229 κατά «τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής για τις μετρήσεις εκπομπών στην αυτοκινητοβιομηχανία, τις εξουσίες, τον αριθμό των μελών και τη διάρκεια της θητείας της» (ΕΔΩ). Αν και πρόκειται για μια αργόσυρτη διαδικασία που τα όποια αποτελέσματα της θα ανακοινωθούν μετά από ένα χρόνο, διαδικασία την οποία εύλογα κάποιος θα μπορούσε να υποστηρίξει πως τα λόμπι της αυτοκινητοβιομηχανίας θα μπορούσαν με ποικίλους τρόπους να υποσκάψουν και να ματαιώσουν πρακτικά, παρόλαυτα και αυτή ακόμα η πρωτοβουλία συνάντησε την οργανωμένη αντίδραση πολιτικών κομμάτων (αναλυτικά η ψηφοφορία κατα ευρωομάδα και κατά χώρα: ΕΔΩ)
Αξίζει να σημειωθεί ότι από τις ελληνικές ομάδες της Ευρωβουλής μόνο η ΝΔ καταψήφισε την πρόταση. Συγκεκριμένα οι Γιώργος Κύρτσος, Ελίζα Βόζεμπεργκ και Θοδωρής Ζαγοράκης ψήφισαν κατά της εξεταστικής επιτροπής ενώ Μαρία Σπυράκη και Μανώλης Κεφαλογιάννης δεν συμμετείχαν στην ψηφοφορία. Δεν γνωρίζουμε αν αυτή η στάση ήταν απόρροια της ανάγκης συμπόρευσης με το Ευρωπαικό Λαικό Κόμμα, που στη συντριπτική του πλειοψηφία καταψήφισε την πρόταση, ή αν οφείλεται στο γεγονός πως αφού αναπνέουν τόσα χρόνια τον αέρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και παραμένουν ζωντανοί έχουν πεισθεί πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.
Πηγή: www.soste.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου