Σύμφωνα με έκθεση της UNECE: Η πολιτική βούληση και οι
εθνικές στρατηγικές θα κάνουν τη διαφορά στην επίτευξη του στόχου της μείωσης
των τροχαίων δυστυχημάτων κατά το ήμισυ μέχρι το 2020
Παγκόσμια έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή για την οδική
ασφάλεια από το 2003, μετά από ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων
Εθνών σχετικά με την ταχεία αύξηση παγκοσμίως στους θανάτους, τραυματισμούς και
αναπηρίες που προκαλούνται από τροχαία δυστυχήματα. Με περίπου 1,25 εκατομμύρια ανθρώπους να
πεθαίνουν κάθε χρόνο σε όλο τον κόσμο, ως αποτέλεσμα των τροχαίων δυστυχημάτων,
το Παγκόσμιο Σχέδιο των Ηνωμένων Εθνών για τη Δεκαετία Δράσης για την Οδική
Ασφάλεια (United Nations Global Plan for the Decade of Action for Road Safety) που
δημοσιεύθηκε το 2011 ήταν μια αναγκαιότητα που βοήθησε ιδιαίτερα να προσελκύσει
περισσότερο τη διεθνή προσοχή στο ζήτημα της Οδικής Ασφάλειας και να προωθηθούν
σχετικές δράσεις.
Η Οικονομική Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη
(UNECE) κάνοντας από πλευράς της τις
ενέργειες για να διευκολύνει τη διεθνή συνεργασία στον τομέα της οδικής
ασφάλειας, άρχισε να υλοποιεί πολλά προγράμματα δράσεων και να παρέχει εργαλεία
για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Αφετηρία των παραπάνω είναι οι διεθνείς
συμβάσεις και συμφωνίες που διαχειρίζεται, οι οποίες βρίσκονται στο επίκεντρο
όλων των συντονισμένων προσπαθειών.
Επιπλέον η UNECE έχει εντοπίσει τους 11 στόχους, που
προέρχονται από τους πέντε άξονες του
Σχεδίου των Ηνωμένων Εθνών για τη Δεκαετία Δράσης για την Οδική
Ασφάλεια, για να διαμορφώσει τη στρατηγική που θα ακολουθηθεί όσον αφορά στην
Οδική Ασφάλεια κατά τη διάρκεια της δεκαετίας.
Η έκθεση της
UNECE καλύπτει κάθε ένα στόχο με
πληρότητα - από την προστασία των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου έως την
αύξηση της ευαισθητοποίησης για την Οδική Ασφάλεια και από την κατασκευή
ασφαλέστερων οχημάτων στην άμβλυνση των επιπτώσεων των τροχαίων δυστυχημάτων.
Παρέχει μια ολοκληρωμένη θεώρηση, της υπάρχουσας κατάστασης και των
προσδοκώμενων αποτελεσμάτων από την εκπλήρωση των στόχων καθώς και πληροφορίες
σχετικά με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν παγκόσμια οι εμπλεκόμενες κοινότητες – Οργανισμοί για την οδική
ασφάλεια.
Το κύριο συμπεράσματα της έκθεσης είναι ότι η πολιτική
βούληση και οι εθνικές στρατηγικές θα κάνουν τη διαφορά στην επίτευξη του
στόχου της μείωσης των τροχαίων δυστυχημάτων κατά το ήμισυ μέχρι το 2020.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου