Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















15 Φεβ 2016

Oι 11 στόχοι που πρέπει να επιτευχθούν για τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων, κατά το ήμισυ μέχρι το 2020, σύμφωνα με έκθεση της UNECE


Σύμφωνα με έκθεση της UNECE: Η πολιτική βούληση και οι εθνικές στρατηγικές θα κάνουν τη διαφορά στην επίτευξη του στόχου της μείωσης των τροχαίων δυστυχημάτων κατά το ήμισυ μέχρι το 2020

 Παγκόσμια έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή για την οδική ασφάλεια από το 2003, μετά από ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών σχετικά με την ταχεία αύξηση παγκοσμίως στους θανάτους, τραυματισμούς και αναπηρίες που προκαλούνται από τροχαία δυστυχήματα.  Με περίπου 1,25 εκατομμύρια ανθρώπους να πεθαίνουν κάθε χρόνο σε όλο τον κόσμο, ως αποτέλεσμα των τροχαίων δυστυχημάτων, το Παγκόσμιο Σχέδιο των Ηνωμένων Εθνών για τη Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια (United Nations Global Plan for the Decade of Action for Road Safety) που δημοσιεύθηκε το 2011 ήταν μια αναγκαιότητα που βοήθησε ιδιαίτερα να προσελκύσει περισσότερο τη διεθνή προσοχή στο ζήτημα της Οδικής Ασφάλειας και να προωθηθούν σχετικές δράσεις.

 Η Οικονομική Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη (UNECE)  κάνοντας από πλευράς της τις ενέργειες για να διευκολύνει τη διεθνή συνεργασία στον τομέα της οδικής ασφάλειας, άρχισε να υλοποιεί πολλά προγράμματα δράσεων και να παρέχει εργαλεία για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Αφετηρία των παραπάνω είναι οι διεθνείς συμβάσεις και συμφωνίες που διαχειρίζεται, οι οποίες βρίσκονται στο επίκεντρο όλων των συντονισμένων προσπαθειών.
 Επιπλέον η UNECE έχει εντοπίσει τους 11 στόχους, που προέρχονται από τους πέντε άξονες του  Σχεδίου των Ηνωμένων Εθνών για τη Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια, για να διαμορφώσει τη στρατηγική που θα ακολουθηθεί όσον αφορά στην Οδική Ασφάλεια κατά τη διάρκεια της δεκαετίας.

Η  έκθεση της UNECE  καλύπτει κάθε ένα στόχο με πληρότητα - από την προστασία των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου έως την αύξηση της ευαισθητοποίησης για την Οδική Ασφάλεια και από την κατασκευή ασφαλέστερων οχημάτων στην άμβλυνση των επιπτώσεων των τροχαίων δυστυχημάτων. Παρέχει μια ολοκληρωμένη θεώρηση, της υπάρχουσας κατάστασης και των προσδοκώμενων αποτελεσμάτων από την εκπλήρωση των στόχων καθώς και πληροφορίες σχετικά με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν παγκόσμια οι εμπλεκόμενες  κοινότητες – Οργανισμοί για την οδική ασφάλεια.
 Το κύριο συμπεράσματα της έκθεσης είναι ότι η πολιτική βούληση και οι εθνικές στρατηγικές θα κάνουν τη διαφορά στην επίτευξη του στόχου της μείωσης των τροχαίων δυστυχημάτων κατά το ήμισυ μέχρι το 2020.





Δεν υπάρχουν σχόλια: