8 Νοεμβρίου 2012: Με 158 ψήφους (135 κατά) υπερψηφίστηκε μετά από δίχρονη προσπάθεια των ασφαλιστικών εταιρειών η τροπολογία που στερεί τις αποζημιώσεις που κατέβαλε το επικουρικό στα θύματα τροχαίων εγκλημάτων (θύματα ανασφαλίστων οδηγών & ασφαλισμένων σε ασφαλιστικές που χρεοκόπησαν).
Υπερψηφίστηκε απ όλους τους παρόντες βουλευτές Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ.
Η τροπολογία που η επιστημονική επιτροπή της Βουλής θεωρεί ότι βρίσκετε στα όρια της Συνταγματικότητας, μη συμβαδίζουσα με τις Οδηγίες της ΕΟΚ προς τις οποίες έχουμε εναρμονιστεί, και με πολλά ζητήματα που υπόκεινται σε δικαστική εκτίμηση.
Η τροπολογία που η Ολομέλεια των Δικηγορικών Συλλόγων χαρακτηρίζει «κατάπτυστη» και υπαγορευμένη από τις ασφαλιστικές εταιρείες.
Η τροπολογία αυτή που επεδίωξε πάση θυσία και παρά τις προειδοποιήσεις να ψηφιστεί ο τότε υπουργός οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας, σήμερα κεντρικός τραπεζίτης(!), κρίθηκε αμέσως αντισυνταγματική από όλες τις βαθμίδες της Δικαιοσύνης.
Σήμερα σύμφωνα με ενημέρωση της Επιθεώρησης Συγκοινωνιακού Δικαίου (ΕΔΩ) γνωστοποιήθηκε η απόφαση της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου που συνεδρίασε τον περασμένο Νοέμβρη, σύμφωνα με την οποία κρίθηκαν οριστικά Αντισυνταγματικές οι διατάξεις του νόμου 4092/2012 για το Επικουρικό Κεφάλαιο.
Μετά από τεσσεράμισι χρόνια ταλαιπωρίας εκατοντάδων οικογενειών θυμάτων ανοίγει ο δρόμος για να διεκδικήσουν ότι δικαιούνται.
Μάταια θα περίμενε βέβαια κάποια ένδειξη αυτοκριτικής από αυτόν που επεδίωξε αυτή τη σαδιστική νομοθετική ρύθμιση και από όσους την ψήφισαν.
Ελπίζουμε να μην επιχειρηθεί με οποιονδήποτε τρόπο μια επανάληψη της καθώς είναι προφανές πως οι άνθρωποι των ασφαλιστικών εταιρειών κατέχουν πάντα νευραλγικές θέσεις ενώ ταυτόχρονα στο φάσμα συχνοτήτων που ακούει η εξουσία δεν γίνεται αντιληπτή η φωνή των θυμάτων. Σχετικα: ΕΔΩ – ΕΔΩ – ΕΔΩ
Σύμφωνα με τις στατιστικές του 2016 για την Οδική Ασφάλεια που ανακοίνωσε πρόσφατα η Επιτροπή, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής διάσκεψης για την Οδική Ασφάλεια που πραγματοποιήθηκε στη Μάλτα, ο αριθμός των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα στην Ελλάδα μεταξύ 2010 και 2016 μειώθηκε κατά 35%. Σε σχέση με το 2015, όμως, σημειώθηκε αύξηση της τάξης του 2%. Ειδικότερα, το 2010 στην Ελλάδα καταγράφηκαν 112 θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκων, το 2015, 73 και το 2016, 75. Σε ό,τι αφορά τα γενικά στοιχεία για την ΕΕ, το περασμένο έτος σημειώθηκε μείωση κατά 2 % του αριθμού των θανάτων που καταγράφηκαν σε όλες τις χώρες της ΕΕ. Το 2016 έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της ΕΕ 25.500 άνθρωποι, δηλαδή 600 λιγότεροι από ότι το 2015 και 6.000 λιγότεροι από ότι το 2010. Άλλοι 135.000 άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά στους δρόμους, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Επιτροπής. Οι πιθανότητες που έχει κάποιος να σκοτωθεί σε σύγκρουση ποικίλλουν μεταξύ των κρατών Μελών. Μολονότι το χάσμα μειώνεται κάθε χρόνο, οι άνθρωποι που ζουν στα κράτη μέλη με τα υψηλότερα ποσοστά θανάτων από τροχαία ατυχήματα εξακολουθούν να έχουν πάνω από τις τριπλάσιες πιθανότητες να σκοτωθούν στον δρόμο, σε σύγκριση με αυτούς που ζουν στις χώρες με τα χαμηλότερα ποσοστά. Το 2016, οι περισσότεροι θάνατοι από τροχαίο καταγράφηκαν στη Βουλγαρία (99 ανά εκατομμύριο κατοίκων) ενώ η μεγαλύτερη αύξηση σε σχέση με το 2010 σημειώθηκε στη Μάλτα (+69% ή από 36 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων το 2010, 51 το 2016). Οι λιγότεροι θάνατοι από τροχαία το 2016 καταγράφηκαν στη Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο (27 και 28/ εκατ. κατοίκων, αντίστοιχα). Μετά από δύο χρόνια στασιμότητας, το 2016 σηματοδοτεί την επανεμφάνιση μιας θετικής πτωτικής τάσης, ενώ τα τελευταία έξι έτη οι θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα έχουν μειωθεί κατά 19 %. Το ποσοστό αυτό είναι ενθαρρυντικό, αλλά ενδέχεται να είναι ανεπαρκές για να μπορέσει η ΕΕ να επιτύχει τον στόχο της μείωσης κατά το ήμισυ των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα μεταξύ του 2010 και του 2020. Για να επιτευχθεί αυτό είναι αναγκαίο να καταβληθούν περισσότερες προσπάθειες από όλους τους φορείς, και ιδίως από τις εθνικές και τις τοπικές αρχές, οι οποίες αναλαμβάνουν την πλειονότητα των καθημερινών δράσεων, όπως οι δράσεις επιβολής και ευαισθητοποίησης. Η Επίτροπος Μεταφορών κ. Violeta Bulc δήλωσε τα εξής: «Οι στατιστικές που δημοσιεύτηκαν συνιστούν βελτίωση και μια θετική βάση για τις μελλοντικές μας προσπάθειες. Ωστόσο, αυτό που με ανησυχεί περισσότερο δεν είναι οι αριθμοί, είναι οι ζωές που χάνονται και οι οικογένειες που μένουν πίσω. Σήμερα μόνο θα χάσουμε άλλες 70 ζωές στους δρόμους της ΕΕ και ο αριθμός των ατόμων που θα υποστούν σοβαρούς τραυματισμούς θα είναι πενταπλάσιος! Καλώ όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη να εντείνουν τις προσπάθειές τους ούτως ώστε να μπορέσουμε να επιτύχουμε τον στόχο της μείωσης του αριθμού των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα κατά το ήμισυ μεταξύ του 2010 και του 2020». Το 2016 ήταν επίσης η πρώτη φορά που η Επιτροπή δημοσίευσε στοιχεία σχετικά με τους σοβαρούς τραυματισμούς από τροχαίες συγκρούσεις βάσει νέου κοινού ορισμού· τα στοιχεία προέρχονται από 16 κράτη μέλη που αντιπροσωπεύουν το 80 % του πληθυσμού της ΕΕ. Με βάση αυτά τα στοιχεία, η Επιτροπή εκτιμά ότι 135.000 άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά σε όλες τις χώρες της ΕΕ. Οι ευάλωτοι χρήστες των οδών, όπως οι πεζοί, οι ποδηλάτες και οι μοτοσικλετιστές, αντιπροσωπεύουν μεγάλο ποσοστό των ατόμων που υπέστησαν σοβαρούς τραυματισμούς.
Το 1/3 των θανάτων στους δρόμους της ΕΕ προέρχεται από συγκρούσεις με ένα μόνο όχημα (single vehicle collisions – SVCs) όπου ο οδηγός/αναβάτης και/ή επιβάτες σκοτώνονται ενώ δεν εμπλέκονται άλλοι χρήστες της οδού. Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση (PIN Flash Report 32) του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας των Μεταφορών (ETSC) που μόλις δημοσιεύθηκε, περίπου 7.300 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους το 2015 σε τροχαία συμβάντα ενός εμπλεκομένου οχήματος (αυτοκινήτου ή μηχανής) στην ΕΕ, ενώ αντίστοιχα περίπου 100.000 παρόμοιοι θάνατοι έχουν συμβεί τα τελευταία 10 χρόνια. Πάνω από το 60% των θανάτων σε τροχαία συμβάντα ενός μόνο εμπλεκομένου οχήματος συμβαίνουν σε υπεραστικές οδούς. Σύμφωνα με την έκθεση, η διασφάλιση ότι ο σχεδιασμός της οδού και τα όρια ταχύτητας είναι τα κατάλληλα για τη λειτουργία του δρόμου, είναι δύο μέτρα που βοηθούν στη μείωση των νεκρών από τέτοιου είδους συμβάντα. Η Ολλανδία, η οποία παρουσιάζει ποσοστά κάτω του μέσου όρου σε συγκρούσεις ενός εμπλεκομένου οχήματος, έχει δεσμευτεί να βελτιώσει την οδική ασφάλεια στο εθνικό της οδικό δίκτυο, απομακρύνοντας τα εμπόδια που βρίσκονται κοντά στο οδόστρωμα και αναβαθμίζοντας τους δρόμους με δύο αστέρια σε δρόμους τριών αστεριών, σύμφωνα και με το διεθνές σύστημα αξιολόγησης υποδομών EuroRAP. Η Δανία εφαρμόζει επίσης υψηλά τεχνικά πρότυπα για τις υπεραστικές οδούς. Επιπροσθέτως, επιβάλλει χαμηλότερο όριο ταχύτητας σε αυτούς τους οδούς δρόμους: 80χλμ/ώρα σε σύγκριση με τα 90 και 100χλμ/ώρα που ισχύουν σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Οι νέοι σε ηλικία οδηγοί και αναβάτες διατρέχουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο να εμπλακούν σε θανατηφόρα σύγκρουση με εμπλοκή ενός και μόνο οχήματος. Μία λεπτομερής έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2011 στην Ολλανδία κατέδειξε ότι ο συντελεστής με τον καθοριστικότερο ρόλο στον ανθρώπινο παράγοντα στις συγκρούσεις με ένα εμπλεκόμενο όχημα είναι η απόσπαση της προσοχής (31%), ενώ με μικρότερο ποσοστό συμβάλλουν η υπερβολική ταχύτητα (27%), η κατανάλωση αλκοόλ (19%) και η κούραση (17%). Οι νέοι εμπλέκονται σε συγκρούσεις με ένα όχημα όταν αποσπάται η προσοχή τους, πραγματοποιούν επικίνδυνους ελιγμούς για να αποφύγουν κάποιο εμπόδιο ή χρήστη της οδού, και τέλος όταν αξιολογούν λανθασμένα τις επικρατούσες κυκλοφοριακές συνθήκες. Η κατάσταση στην Ελλάδα - Στη χώρα μας καταγράφεται το υψηλότερο ποσοστό θνησιμότητας από SVCs στην ΕΕ, με 34 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους κάθε χρόνο ή το 42% του συνόλου των θανάτων σε τροχαίο συμβάν. Το 35% των θανάτων σε SVCs, αφορά αναβάτες μηχανών. - Στην Ελλάδα, 72 οδηγοί/ αναβάτες ηλικίας 18-24 εμπλέκονται σε θανάσιμα συμβάντα με μόνο ένα όχημα ανά εκατομμύριο κατοίκους αυτής της ηλικιακής ομάδας. Ο αριθμός αυτός είναι ο μεγαλύτερος στην ΕΕ. - Ο ρυθμός μείωσης των τροχαίων συμβάντων όπου εμπλέκεται ένα μόνο όχημα υπήρξε στη χώρα μας πιο βραδύς συγκριτικά με τον αντίστοιχο για συγκρούσεις όπου εμπλέκονται περισσότερα από ένα οχήματα. Το ίδιο φαινόμενο παρατηρείται και σε άλλες χώρες όπως η Κύπρος, η Δανία, η Σλοβενία κ.ά.
Η έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας των Μεταφορών καταλήγει σε προτάσεις προς τα κράτη μέλη και την ΕΕ. Πιο συγκεκριμένα, η ΕΕ καλείται να αναθεωρήσει τις ελάχιστες προδιαγραφές ασφαλείας των νέων οχημάτων ώστε να καταστούν υποχρεωτικά για όλα τα νέα οχήματα η «έξυπνη» βοήθεια ταχύτητας, η αυτόνομη πέδηση έκτακτης ανάγκης και οι προηγμένες σημάνσεις χρήσης της ζώνης ασφαλείας. Οι εθνικές κυβερνήσεις καλούνται:
Να εξαφανίσουν όλα τα μετακινούμενα εμπόδια από τα άκρα του δρόμου ή να τοποθετήσουν στηθαία ασφαλείας σε όλες τις υπεραστικές οδούς και τους αυτοκινητόδρομους.
Να διενεργήσουν ενδελεχείς αναλύσεις τροχαίων συμβάντων σε ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα συμβάντων, ώστε να προσδιορίσουν πιθανά μέτρα βελτίωσης της υποδομής.
Να εντάξουν στη νομοθεσία τη σταδιακή λήψη πιστοποιητικού οδηγικής ικανότητας (δίπλωμα οδήγησης σε στάδια/φάσεις) ώστε να αντιμετωπίσουν τον υψηλό κίνδυνο που σχετίζεται με τους νέους οδηγούς.
Να βελτιώσουν την τροχονομική αστυνόμευση των ορίων ταχύτητας στους υπεραστικούς δρόμους, της χρήσης της ζώνης ασφαλείας και του κράνους, της κατανάλωσης αλκοόλ και της απόσπασης προσοχής των οδηγών.
Να τοποθετήσουν στηθαία ασφαλείας φιλικά προς τους δικυκλιστές στις ευαίσθητες περιοχές συγκρούσεων δικυκλιστών.
Για πρώτη φορά στο φως – Συγκλονιστικό ειδώλιο από ταφή παιδιού στο νεκροταφείο της Κνωσού
Ένα ειδώλιο που εκφράζει με συγκλονιστικό τρόπο των οδύνη για το θάνατο ενός αγοριού είναι στη διάθεση του κοινού για πρώτη φορά από σήμερα. Το ειδώλιο της Αρχαϊκής περιόδου προέρχεται από την ανασκαφή στο Βόρειο Νεκροταφείο της Κνωσού και εκτίθεται στην αίθουσα 19 του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηρακλείου.
Της Μαρίας Καλλέργη
Η έκπληξη για όσους συμμετείχαν το πρωί σε δωρεάν ξενάγηση που οργάνωσαν οι αρχαιολόγοι του Μουσείου ήταν μεγάλη όταν η αρχαιολόγος Ελένη Τζιράκη συγκινημένη ανακοίνωσε την ευκαιρία που θα είχαν να δουν ένα εύρημα αυτού του συναισθηματικού διαμετρήματος όπως είχαν την ευκαιρία να διαπιστώσουν λίγο αργότερα.
Η ανδροσειρήνα που έβαλαν στον τάφο του νεαρού αγοριού οι γονείς του προοριζόταν για να το συνοδεύσει ως τον άλλο κόσμο και να δώσει εκεί ένα μήνυμα για το θρήνο και τον οδυρμό που προκάλεσε η “αποχώρηση” του από τον κόσμο των ζωντανών και τον αποχωρισμό από την οικογένεια του.
Τι κι αν το εδώλιο χρονολογείται από το 700 π.Χ;. Ακόμα κι ο πιο απλός άνθρωπος που δεν έχει τις γνώσεις των αρχαιολόγων και δεν έχει μελετήσει όσο οι ειδικοί συγκλονίζεται από την έκφραση και την παραστατικότητα ενώ διακρίνει με την πρώτη ματιά τη διιαχρονικότητα του πόνου του γονιού που χάνει το παιδί του.
Η ανασκαφή και τα στοιχεία
Το ειδώλιο βρέθηκε κατά την ανασκαφή που έγινε με αφορμή τις εργασίες επέκτασης του Πανεπιστημίου στο Βόρειο Νεκροταφείο της Κνωσού. Το κείμενο που συνοδεύει την παρουσίαση του είναι : “Ειδώλιο ανδροσειρήνα. Οι σειρήνες, φανταστικά όντα με σώμα αρπακτικού πτηνού και γυνακεία κεφαλή, απέκτησαν από την Αρχαϊκή περίοδο ταφικό συμβολισμό. Στην εικονιζόμενη εκδοχή αποδίδεται με κεφάλι ανδρικής μορφής με τυπική κόμμωση. Το στηθοκόπημα εκφράζει παραστατικά την οδύνη, όπως επίσης και το ορθάνοιχτο στόμα που αποτελεί το διαχρονικό σύμβολο της κραυγής και του θρήνου για την απώλεια αγαπημένου προσώπου. Συνόδευε παιδική ταφή. Κνωσός -Βόρειο Νεκροταφείο. Αρχαϊκή περίοδος, 700 π.Χ”
Διαχρονικό και συγκλονιστικό
Παρουσιάζοντας το ειδώλιο η κ.Τζιράκη μίλησε και κατέδειξε με επιστημονικό και ανθρώπινο τρόπο τη διαχρονικότητα του πόνου και τον τρόπο αντίδρασης που οι γονείς θρηνούν τα παιδιά τους. Χαρακτηριστικά ανέφερε: “οι παλάμες είναι σφιγμένες σε γροθιές και χτυπούν το στήθος, μια εικόνα που πολλές φορές και σήμερα βλέπουμε σε ανθρώπους που οδύρονται. Η έκφραση του προσώπου είναι τόσο χαρακτηριστική και το στόμα ανοιχτό που δεν αφήνει καμία αμφιβολία για τον πόνο και τον οδυρμό που εκφράζει”.
Προφανώς όπως τονίστηκε κατά την παρουσίαση το ειδώλιο παρήγγειλαν οι γονείς του παιδιού σε κάποιον καλλιτέχνη της εποχής ενώ τα συνοδά ευρήματα , νομίσματα για να πληρώσει το βαρκάρη που θα το μετέφερε στον κόσμο των νεκρών, δείχνουν ότι ανήκε σε εύπορη οικογένεια. Η ηλικία του νεκρού όπως όλα δείχνουν ήταν ένα αγόρι που δεν ήταν περισσότερο απο έφηβος.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, με μέλη και εθελοντές, για όγδοη (8) χρονιά, την Μεγάλη
Πέμπτη στις 12 το μεσημέρι, ήταν στην πλατεία Κύπρου, και μοίρασε
πασχαλινές λαμπάδες στους οδηγούς και αντάλλαξε ευχές και μηνύματα για
ασφαλείς διαδρομές.
Οι πασχαλινές
λαμπάδες συμβολίζουν το νέο φως του Χριστού, που θα φωτίσει πλέον την
ψυχή μας, αλλά και το φως της γνώσης και της αγάπης.. Επιπλέον, η
λαμπάδα ήταν και είναι το σύμβολο του φωτός, που έφερε ο Χριστός,
νικώντας το θάνατο και κατ’ επέκταση το σκοτάδι με την Ανάστασή του.
300 οδηγοί, θα κρατούν τη δική τους λευκή λαμπάδα το Μεγάλο Σάββατο
στην Ανάσταση, καθώς το χρώμα αυτό υποδηλώνει τον εορτασμό για τη χαρά
της Ανάστασης του Χριστού που θα τους προσφέρει η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ. Την
ώρα της Ανάστασης μικροί και μεγάλοι θα ανάψουν με το Άγιο φως τις
λαμπάδες τους ανταλλάσσοντας συγκινημένοι αναστάσιμες ευχές, με μια ευχή
από την ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, το φως της Ανάστασης και της χαράς να λάμπει για
πάντα σε κάθε σπιτικό τους.
Ας ευχηθούμε όλοι μας το Φως της
Ανάστασης που θα μεταφέρουμε στο σπίτι μας να μας φωτίζει σε κάθε μας
μετακίνηση και οι διαδρομές μας να είναι ασφαλείς, φωτίζοντας τη ζωή μας
με το φως της Ανάστασης και της χαράς για πάντα.
Συγχρόνως θα προσφέρθηκαν αλκοτέστ μιας χρήσης. Χορηγία της ΣΥΦΑΚ. Κοντά μας η Τροχαία Ρόδου
Η ΕΥΘΤΑ ΡΟΔΟΥ, ευχαριστεί τα μέλη, τους εθελοντές, τους φοιτητές του
Πανεπιστημίου Αιγαίου που βοήθησαν στον στολισμό των 300 πασχαλινών
λαμπάδων, με μεγάλο ενθουσιασμό συμβάλλοντας όλοι μαζί στην προσπάθεια
που καταβάλει η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ προκειμένου να μεταφέρει μηνύματα με
ευφάνταστο τρόπο για την οδική ασφάλεια και τις ασφαλείς μετακινήσεις.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, εύχεται σε όλους ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ με ασφαλείς διαδρομές. Να είστε κοντά με αυτούς που σας αγαπούν και σας περιμένουν και να σας σφίγγουν στην αγκαλιά τους… ΜΙΑ ΖΩΗ…
Η Ισπανία,πήρε ένα σύνολο μέτρων που περιλαμβάνουν πόιντ σύστεμ, κάμερες ασφαλείας και οδήγησε στη μείωση του αριθμού των θανάτων από τροχαία στους αυτοκινητόδρομους της. Αυτό είναι θέμα ζωτικής σημασίας στις προσπάθειές μας για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας σε επίπεδο Ε.Ε για να επιτύχουμε το στρατηγικό στόχος μας να μειώσουμε κατά το ήμισυ τον αριθμό των νεκρών στους δρόμους μέχρι 2020 τόνισε η Επίτροπος Μεταφορών Violeta Bulc.
Η Ελλάδα ποια μέτρα πήρε; ποιο Στρατηγικό Σχέδιο έχει....Μόνο σκέφτεται την μείωση των προστίμων του ΚΟΚ
In
Spain, a set of comprehensive measures including a penalty point system
and safety cameras led to a reduction of the number of road deaths on
motorways. This is crucial in our efforts to improve road safety at EU level and reach our strategic goal to halve road fatalities by 2020.
Sklop ukrepov v Španiji, ki zajema tudi kazenske točke in vzpostavitev
kamer, je vodil k zmanjševanju števila smrtnih žrtev na cestah. Takšni
ukrepi so pomembni pri naših prizadevanjih za izboljšanje varnosti v
cestnem prometu na ravni EU in za dosego strateškega cilja -
prepolovitev števila smrtnih žrtev na cestah do leta 2020.
Estas cámaras han sido colocadas en pórticos o postes, y el 60% estánLa Dirección General de Tráfico (DGT) ha puesto en funcionamiento este martes 11 de abril un total de 225 cámaras para controlar de modo automatizado el uso del cinturón de seguridad por parte de los conductores.
Estas cámaras han sido colocadas en pórticos o postes, y el 60% están ubicadas en vías convencionales,
que son las que registran mayor accidentalidad y siniestralidad. El 40%
restante se halla en vías de alta ocupación, según informa la
institución.
De este modo, estos dispositivos complementan la vigilancia que a pie de carretera hacen los agentes
de la Agrupación de Tráfico de la Guardia Civil, con el fin último de
que ninguna persona fallezca o resulte herida por no llevar el cinturón
de seguridad.
Η Ρόδος φιλοξένησε το #TEDxUAegean για πρώτη φορά, στις 18 Μαρτίου. Το αμφιθέατρο που Πανεπιστημίου Αιγαίου περιμένε από νωρίς το κοινό της Ρόδου για ένα παράλληλο event. Live Streaming καθώς και δύο ομιλίες κατά την διάρκεια των διαλειμμάτων μάγεψαν το κοινό.
Ελλάδα και Κύπρος ακολουθούν διαμετρικά αντίθετη πολιτική στο θέμα των προστίμων για τροχαίες παραβάσεις. Η Ελληνική κυβέρνηση εξέφρασε την πρόθεση της να μειώσει τα πρόστιμα για τις περισσότερες παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. Αντιθέτως η Κυπριακή κυβέρνηση σκέφτεται να προχωρήσει σε μεγάλες αυξήσεις που σε ορισμένες περιπτώσεις θα συνοδεύονται και από ποινές φυλάκισης.
Να σημειώσουμε πως, σύμφωνα με όσα δήλωσαν οι κυβερνήσεις τους, στην Ελλάδα το 2016 είχαμε 75 νεκρούς από τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκων ενώ στην Κύπρο 54.
Κύπρος: πρόστιμα φωτιά για παραβάτες οδηγούς
Πρόστιμα φωτιά, που σε κάποιες περιπτώσεις αυξάνονται μέχρι και 500% για τους παραβάτες του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, ετοίμασαν τα Υπουργεία Δικαιοσύνης και Μεταφορών. Πρόκειται για πρόστιμα που περιέχονται σε 8 νομοσχέδια τα οποία, μετά το νομοτεχνικό έλεγχο, αναμένεται να εγκριθούν από το Υπουργικό Συμβούλιο.
Για κάθε ένα χιλιόμετρο υπέρβασης του ορίου ταχύτητας οι παραβάτες θα πληρώνουν, εάν το σχετικό νομοσχέδιο περάσει από τη Βουλή, 5 ευρώ αντί ένα που είναι τώρα. Για παράδειγμα αν κάποιος τρέχει με το αυτοκίνητο του 130 χιλιόμετρα την ώρα στο οδικό δίκτυο όπου το όριο ταχύτητας είναι 100 χιλιόμετρα θα πληρώσει 150 αντί 30 ευρώ που είναι τώρα.
Εκτοξεύονται όμως και τα πρόστιμα οδήγησης χωρίς κράτος και για χρήση κινητού από 85 ευρώ σε 300 και για παραβίαση φώτων τροχαίας από 85 ευρώ σε 200 ευρώ. Στις περισσότερες περιπτώσεις μάλιστα διπλασιάζονται και οι βαθμοί ποινής. Μια από τις πιο σωστές πρόνοιες του νομοσχεδίου είναι ο διπλασιασμός σχεδόν του προστίμου για στάθμευση σε χώρους αναπήρων από 85 σε 150 ευρώ.
Αυστηρότατα πρόστιμα και στους μεθυσμένους οδηγούς. Εάν δε συλληφθούν για υπερβολική ταχύτητα και διαπιστωθεί ότι τελούν υπό την επήρεια αλκοόλης ή ναρκωτικών, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ποινή φυλάκισης μέχρι και 4 χρόνια ή και πρόστιμο μέχρι και 15 χιλιάδες ευρώ.
Τις πρόνοιες των νομοσχεδίων έφερε στο φως η εφημερίδα Φιλελεύθερος.
Μέχρι και 500% αυξάνονται τα πρόστιμα, αλλά και τα περιθώριά ποινών φυλάκισης από Δικαστήρια, με βάση τις νέες αυστηρότατες ποινές που προτείνει η κυβέρνηση –μέσω των υπουργείων Δικαιοσύνης και Μεταφορών– για παραβάσεις του κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Εξαιρετικά αυστηρές γίνονται οι ποινές για υπερβάσεις ταχύτητας και οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα των νέων ρυθμίσεων, είναι οι προβλεπόμενες ποινές για οδηγό που θα συλληφθεί να οδηγεί με υπερβολική ταχύτητα, υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών: Το Δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ποινή φυλάκισης μέχρι και τέσσερα χρόνια και πρόστιμο μέχρι και €15.000.
Για οδήγηση χωρίς ζώνη ασφαλείας, ή κράνος για μοτοσυκλετιστές, όπως και για χρήση κινητού, η ποινή γίνεται €300 αντί €85 που είναι σήμερα και για παράβαση φώτων τροχαίας, το πρόστιμο αυξάνεται από €85 σε €200.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα της Κύπρου «Φιλελεύθερος», μετά από εντατικές διαδικασίες, σε σύσκεψη την περασμένη Πέμπτη στην παρουσία των υπουργών Ιωνά Νικολάου και Μάριου Δημητριάδη, συζητήθηκε και εγκρίθηκε ο πίνακας των νέων ποιο αυστηρών ποινών, στο πλαίσιο των μέτρων οδικής ασφάλειας που ετοίμασαν τα υπουργεία σε συνεργασία με την Αστυνομία και το Τμήμα Οδικών Μεταφορών. Αναμένεται ότι οι νέες ποινές και πρόστιμα θα εγκριθούν σύντομα από το Υπουργικό Συμβούλιο και θα κατατεθούν στη Βουλή για ψήφιση.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το ότι ένας οδηγός που συλλαμβάνεται σήμερα να τρέχει μέχρι και 130 χιλιόμετρα την ώρα αντί 100 που είναι το όριο πληρώνει εξώδικο €1 ανά χιλιόμετρο υπέρβασης, ενώ με τις νέες προβλέψεις θα πληρώνει €5 ανά χιλιόμετρο υπέρβασης, δηλαδή για 130 χιλιόμετρα την ώρα το πρόστιμο αυξάνεται από €30 σε €150.
Το ίδιο, δηλαδή σε €5 ανά χιλιόμετρο υπέρβασης, αυξάνονται και τα εξώδικα πρόστιμα για υπερβάσεις του ορίου ταχύτητας κατά 50% και κατά 75% που μέχρι τώρα είναι €2 και €3 ανά χιλιόμετρο αντίστοιχα.
Δηλαδή αν σε ένα κεντρικό αστικό δρόμο όπου το όριο είναι 50 χιλιόμετρα την ώρα, κάποιος συλληφθεί να τρέχει με 100 χιλιόμετρα, θα πληρώσει πρόστιμο €250. Το πρόστιμο για την ίδια παράβαση τώρα είναι «χάδι» σε σύγκριση με τις προτεινόμενες αυξημένες ποινές και συγκεκριμένα είναι €150. Το ίδιο, σε ένα αυτοκινητόδρομο κάποιος που τρέχει με 175 χιλιόμετρα την ώρα, θα πάρει πρόστιμο €375.
Ταυτόχρονα, διπλασιάζονται στις πλείστες περιπτώσεις και οι βαθμοί ποινής. Συγκεκριμένα, αντί 0 έως 2 βαθμούς που προβλέπονται σήμερα για υπέρβαση ορίου ταχύτητας μέχρι 30% οι βαθμοί ποινής που θα επιβάλλονται αυξάνονται σε 2 έως 4. Για υπέρβαση μέχρι 50% του ορίου από 2 έως 4 βαθμούς ποινής, αυξάνονται σε 3 έως 6 και για υπέρβαση του ορίου άνω του 75% αυξάνονται από 3 έως 6 σε 4 έως 8. Δηλαδή οδηγοί που «συνηθίζουν» στις μεγάλες ταχύτητες, θα χάνουν πολύ πιο γρήγορα την άδεια οδήγησης, αφού και οι βαθμοί θα συγκεντρώνονται με πολύ λιγότερες παραβάσεις αλλά και σε πιο σύντομο χρονικό διάστημα ώστε να μη «λήγουν» προηγούμενοι βαθμοί ποινής.
Αν κάποιος οδηγηθεί στο Δικαστήριο για υπέρβαση ταχύτητας είτε γιατί δεν πλήρωσε το εξώδικο, είτε για άλλους λόγους, οι ποινές που μπορεί να επιβάλει το Δικαστήριο, αυξάνονται από ένα έτος φυλάκισης με 3 έως 6 βαθμούς ποινής και πρόστιμο μέχρι €1.708 σε δύο χρόνια φυλάκισης, πρόστιμο μέχρι και €6.000 και 5 έως 10 βαθμούς ποινής, για υπέρβαση ορίου άνω του 75%.
Κυριακή 23 Απριλίου: νταλίκα προσπάθησε να περάσει αφύλακτη σιδηροδρομική διάβαση ένα χιλιόμετρο μετά το σταθμό της Τιθορέας, με αποτέλεσμα να πέσει επάνω της η αμαξοστοιχία Intercity του ΟΣΕ που εκτελούσε το δρομολόγιο από τη Θεσσαλονίκη προς Αθήνα με 300 επιβαίνοντες. Προφανώς ο οδηγός της αμαξοστοιχίας επιβράδυνε αρκετά με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν τραυματισμοί. Ωστόσο η σύγκρουση ήταν αρκετά σφοδρή με αποτέλεσμα να εκτροχιαστεί η μηχανή της αμαξοστοιχίας.
Η σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης, στο τμήμα μεταξύ Λειανοκλαδίου και Τιθορέας διακόπηκε προσωρινά. Εντύπωση προκαλεί ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάστηκε το συμβάν από τα ΜΜΕ. Από μια γρήγορη ματιά στις αναρτήσεις στο διαδίκτυο βλέπει κανείς δυο διαμετρικά αντίθετες «οπτικές»: από τη μια τα μέσα που ενημερώνουν για το συμβάν με τίτλο «Νταλίκα συγκρούστηκε με αμαξοστoιχεία» (ενδεικτικά: news247.gr, newsit, newsbomb , madata.gr) και από την άλλη αυτά που ενημερώνουν για «Σύγκρουση αμαξοστοιχίας με νταλίκα» (ενδεικτικά: Πρώτο Θέμα, kontranews.gr, monomews.gr, lifo.gr). Αυτά για μια σύγκρουση όπου το ένα μέσο είναι σταθερής τροχιάς. Πιθανώς κατά την δεύτερη εκδοχή ο οδηγός της αμαξοστοιχείας ή έβγαλε το τρένο από τις γραμμές και επιτέθηκε στην αμέριμνη νταλίκα, η έπρεπε να σταματήσει και να παραχωρήσει προτεραιότητα…
Με αφορμή το συμβάν, στο οποίο αν η αμαξοστοιχεία πήγαινε με μεγαλύτερη ταχύτητα ο καθένας μπορεί να φανταστεί τις συνέπειες, να ξαναθέσουμε το ερώτημα:
Με ποια λογική προτείνει το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη τη μείωση των προστίμων σε παραβάτες που θέτουν σε κίνδυνο όχι μόνον τους εαυτούς τους αλλά Μέσα Σταθερής Τροχιάς όπως τα τρένα και τα τραμ;
Στην πρόταση για μείωση των προστίμων σε «μη σοβαρές» παραβάσεις του Κ.Ο.Κ περιλαμβάνεται η μείωση προστίμου από 700 ευρώ σε 400 και αν πληρωθούν εντός 10ημερου σε 200, «για αντικανονικό προσπέρασμα σε σιδηροδρομική διάβαση, μη διακοπή πορείας προ ισόπεδης σιδηροδρομικής διάβασης χωρίς μπάρες ή φωτεινή σηματοδότηση με σήμανση, μη διακοπή πορείας προ ισόπεδης σιδηροδρομικής διάβασης με κινητά φράγματα, σε αναλάμ ερυθρό φωτεινό σηματοδότη ή ηχητικό σήμα, παραβίαση κινητού φράγματος ισόπεδης σιδηροδρομικής διάβασης». (Περισσότερα:ΕΔΩκαι ΕΔΩ)
Έχουμε τοποθετηθεί αναλυτικά και δημόσια (ΕΔΩ) πάνω στην τραγελαφική πρόταση του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για μείωση των προστίμων στους παραβάτες του Κ.Ο.Κ. και τις ολέθριες επιπτώσεις που αυτή θα έχει αν υιοθετηθεί στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας.
Ανάμεσα στις θεωρούμενες «μη σοβαρές παραβάσεις» κατά τους ιθύνοντες και η παρεμπόδιση οχημάτων επειγόντων, η κατάληψη της Λωρίδας ‘Έκτακτης Ανάγκης και πολλές άλλες ιδιαίτερα σημαντικές για την ζωή των άλλων, και όχι του «φτωχοποιημένου» παρατατικού οδηγού.
Ενδεικτικά η πρόταση περιλαμβάνει μείωση των προστίμων:
Από 200 ευρώ σε 100και αν πληρωθούν εντός 10ημερου σε 50, για Κίνηση σε Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης, για όσους δηλαδή καταλαμβάνουν την Λωρίδα που είναι φτιαγμένη για αποκλειστική χρήση από το ΕΚΑΒ, την Πυροσβεστική και τη Τροχαία γεγονός που εγγυάται την καθυστέρηση όλων των παραπάνω στην επιτέλεση του έργου τους πράγμα που συνήθως έχει άμεσα να κάνει με την τελική έκβαση μιας τροχαίας σύγκρουσης, μιας πυρκαγιάς μιας αιφνίδιας νόσου κλπ.
Από 150 ευρώ σε 100 και αν πληρωθούν εντός 10ημερου σε 50, για παρεμπόδιση αυτοκινήτων άμεσης ανάγκης (ΕΚΑΒ, Πυροσβεστική κλπ) ή ακολούθηση αυτοκινήτων άμεσης ανάγκης. Πρόκειται για την γνωστή κατηγορία φτωχοποιημένων – φτωχών τω πνεύματι- οδηγών που προπορεύονται ενός οχήματος με σειρήνα (ή το ακολουθούν πατητοί) για να εκμεταλλευτούν το άνοιγμα του δρόμου από τους άλλους οδηγούς. Παρεμποδίζουν τα οχήματα επειγόντων και έχουν αυξημένη πιθανότητα να προκαλέσουν τροχαίο.
Αυτά είναι light παραπτώματα και η πολιτεία πρέπει να σκύψει στοργικά πάνω στους παραβάτες και να τους συμπαρασταθεί.
«Παραδόξως», το ΕΚΑΒ δεν έχει την ίδια γνώμη και προσπαθεί με βίντεο να ευαισθητοποιήσει τους πολίτες για το θέμα.
Όσοι έχουμε βιώσει την σχιζοφρενική συμπεριφορά του ελληνικού κράτους απέναντι στο τροχαίο έγκλημα με το ένα κομμάτι του (Μεταφορών, Δικαιοσύνης, και Προστασίας του Πολίτη) να σκέφτεται και να μεριμνά για τους δράστες και το άλλο (υπηρεσίες υγείας) να δίνει μέρα νύχτα μια άνιση μάχη για να βοηθήσει τα θύματα απλά για μια ακόμα φορά βλέπουμε την ιστορία να επαναλαμβάνεται.
Οι εικόνες από την επιστροφή των Αθηναίων στους πολυδιαφημισμένους δρόμους με τους οποίους (αν είσαι μόνος και τρέχεις σαν τρελός) πας παντού σε δύο ή τρεις ώρες αλλά (αν υπάρχουν κι άλλοι) γυρίζεις σε πέντε ή επτά επιβεβαίωσαν για μια ακόμη φορά πως ο δρόμος είναι ένα πεδίο αγριότητας και ακραίου ατομικισμού. Ποσώς ενδιαφέρει την κάθε ΛΕΡΑ τι χρησιμεύει η ΛΕΑ.
Την Κυριακή του Πάσχα στο κέντρο της Μόσχας ο 26χρονος γιος ενός πλούσιου επιχειρηματία, ο Artur Μ. σύμφωνα με τα τοπικά μέσα, οδηγώντας με ιλιγγιώδη ταχύτητα μια Maserati προσέκρουσε σε ένα φανοστάτη με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να πιάσει φωτιά.
Ο οδηγός πέθανε μέσα στο πολυτελές σπορ αυτοκίνητο ενώ οι φίλοι του-επιβάτες, εξαφανίστηκαν πριν από την άφιξη της αστυνομίας. Αν και η πυροσβεστική κατόρθωσε να σβήσει τη φωτιά ο οδηγός δεν στάθηκε δυνατόν να σωθεί. «Ο θάνατός του ήταν σχεδόν άμεσος σαν αποτέλεσμα ανοικτής κρανιοεγκεφαλικής κάκωσης» δήλωσε ο ιατροδικαστής.
Ο Artur συνέχισε την «παράδοση» που θέλει τα παιδιά των Ρώσων μεγιστάνων να συναγωνίζονται στην απόκτηση των πιο ακριβών σπορ αυτοκινήτων να τρέχουν μ αυτά σε κατοικημένες περιοχές να σκοτώνουν και να σκοτώνονται.
Είχε περίπου 20 πρόστιμα για υπερβολική ταχύτητα κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων ετών, τα οποία πάντα πληρώνονταν στην ώρα τους…
Φαίνεται πως και στην ομόδοξη Ρωσία επικρατούν οι ίδιες με εδώ αντιλήψεις και αξίες. Η άδεια οδήγησης είναι ιερή και προφανώς ανώτερη από τη ζωή.
Είκοσι (καταγεγραμμένες) παραβάσεις του ορίου ταχύτητος δεν στάθηκαν αρκετές για να του στερήσουν την άδεια οδήγησης…
Στις 27 και 28 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα διημερίδα για τις πολιτικές Δημόσιας Υγείας που συνδιοργανώθηκε από την Γενική Γραμματεία Δημόσιας Υγείας (του Ελληνικού υπουργείου Υγείας) και το Ευρωπαϊκό γραφείο του Π.Ο.Υγείας. (ΕΔΩ)
Διαβάζοντας κανείς τη θεματολογία και τις εισηγήσεις θα μείνει με την απορία: είναι οι τροχαίες συγκρούσεις, οι θάνατοι και οι τραυματισμοί απ αυτές πρόβλημα Δημόσιας Υγείας για την Ελλάδα (και για την Ευρώπη) ή όχι. Στο κλείσιμο της εισήγησης του Υπουργού Υγείας Α. Ξανθού τα τροχαία δυστυχήματα αποτέλεσαν ένα από τα ζητήματα για τα οποία ζήτησε «να θέσουμε μετρήσιμους στόχους και με διατομεακές δράσεις, να αντιστρέψουμε τους αρνητικούς δείκτες«. (ΕΔΩ)
Ωστόσο στην εισήγηση του Γενικού Γραμματέα Δημόσιας Υγείας, Γ. Μπασκόζου με τίτλο Η Δημόσια Υγεία στην Ελλάδα: Ευκαιρίες και προκλήσεις για την εφαρμογή του «Υγεία 2020» και των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΕΔΩ) καμία αναφορά δεν υπάρχει στο θέμα. Στεκόμαστε σ αυτήν γιατί, ο καθ ύλην αρμόδιος, σκιαγραφεί ιεραρχώντας τις προτεραιότητες για την ερχόμενη περίοδο με ορίζοντα το 2030…
Πόση υποκρισία εμπεριέχει η έκφραση ικανοποίησης (όχι από τον πυρπολημένο μέσο τηλεθεατή αλλά απο τον Γενικό Γραμματέα Δημόσιας Υγείας τη χώρας) για τoν επιτυχή έλεγχο της εξάπλωσης του HIV όταν η πιθανότητα θανάτου από τροχαίο στην Ελλάδα την δεκαετία 2001 -2010 ήταν σαράντα (40) φορές πολλαπλάσια απ ότι από AIDS; Και μιλάμε μόνο για τους θανάτους μαζί με τους οποίους αθροίζονται την ίδια χρονική περίοδο ισάριθμες τουλάχιστον βαριές αναπηρίες.
Αποτελούν λοιπόν οι τροχαίες συγκρούσεις ζήτημα Δημόσιας Υγείας ή όχι.
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας επιμένει σ αυτό επισημαίνοντας την αυξητική τους τάση γεγονός που προδιαγράφει πως στο τέλος της δεκαετίας του 2020 θα αποτελούν το 5ο αίτιο θανάτου παγκόσμια αν δεν ληφθούν στο μεταξύ ριζικά μέτρα. Από τους 1.250.000 νεκρούς του 2015 θα φτάσουμε στους 2.400.000 το 2030. Ιδιαίτερα σημαντικό βέβαια είναι πως στην συντριπτική τους πλειοψηφία μιλάμε για θανάτους νέων. Ακόμα σημαντικότερη (και φυσικά ειδικής σημασίας για τη χώρα μας) είναι η πρόβλεψη πως αυτή η αύξηση των θυμάτων θα πραγματοποιηθεί κατά 85% στις φτωχές και χαμηλού εισοδήματος χώρες.
Είναι γνωστό πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί τα Υπουργεία Υγείας, όπως και τον Επίτροπο Υγείας ως αναρμόδιους για το ζήτημα. Στους επτά πυλώνες για την Δημόσια Υγεία στην Ευρωπαϊκή Ένωση (2013 – 2017) το ζήτημα των τροχαίων δεν περιλαμβάνονταν παρά το γεγονός πως αποτελεί το κύριο αίτιο αποδεκατισμού και αναπηριών της νέας γενιάς πανευρωπαϊκά. Το ζήτημα απασχολεί… τα Υπουργεία Μεταφορών και τους επιτρόπους Μεταφορών και Βιομηχανίας. Είναι το μόνο αίτιο θανάτου με το οποίο δεν ασχολούνται τα υπουργεία Υγείας.
Ακόμα και η καταγραφή θανόντων και τραυματιών σ όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση δεν γίνεται από τις υπηρεσίες Υγείας, αλλά από την Αστυνομία. Στο δε ζήτημα αυτό έχει θεσπιστεί η μοναδική για αίτιο θανάτου πρωτοτυπία να μη καταγράφονται ως νεκροί από τροχαία όσοι επιζούν τριάντα ημέρες της σύγκρουσης και πεθαίνουν στη συνέχεια… (Ανάλογη απαγόρευση ενασχόλησης υπάρχει και με το θέμα της ρύπανσης της ατμόσφαιρας από το αυτοκίνητο με ενδεικτική την περίπτωση του «σκανδάλου VW» το οποίο συρρικνώθηκε (υπό την αποκλειστική εποπτεία της επιτρόπου Βιομηχανίας) σε ζήτημα αποζημιώσεων και δεν αντιμετωπίστηκε σαν ζήτημα Δημόσιας Υγείας και προστασίας του περιβάλλοντος).
31.385 άνθρωποι σύμφωνα με τα επίσημα ελληνικά στοιχεία, στοιχεία προφανώς κατώτερα των πραγματικών, έχασαν την ζωή τους στους ελληνικού δρόμους τα τελευταία είκοσι χρόνια. Μπορεί να υπάρξει πολιτική Δημόσια Υγείας αφήνοντας στην άκρη αυτό το (συνεχιζόμενο) γεγονός.
Για να μη παίζουμε με τις λέξεις: υπάρχει μήπως στο Υπουργείο Υγείας αρμόδια Διεύθυνση για το ζήτημα του τροχαίου τραύματος; Υπάρχει αρχείο καταγραφής θανόντων; Υπάρχει αρχείο καταγραφής τραυματιών και αναπήρων; Υπάρχει ανάλυση των αιτίων και των τύπων των τροχαίων συγκρούσεων και του είδους των προκαλουμένων τραυμάτων; Υπάρχει κάποια δημόσια δομή ψυχολογικής στήριξης των θυμάτων;
Πόσα χρήματα δαπάνησε το Υπουργείο Υγείας της τελευταίες δεκαετίες για να πραγματοποιήσει δράσεις πρόληψης για τον περιορισμό των τροχαίων συγκρούσεων;
Αν θεωρήσουμε ότι οι δράσεις για την μη εξάπλωση του HIV έχουν τόσο σημαντικά αποτελέσματα γιατί να μην αποδεχτούμε πως οι μη δράσεις για το θέμα των Τροχαίων συνιστούν εγκληματικές παραλείψεις;
Να τελειώνουμε (μέρες που είναι).
Η εξεταστική επιτροπή για τα σκάνδαλα στο χώρο της Υγείας μήπως θα έπρεπε να ξεκινήσει εξετάζοντας αυτό το πολύ σημαντικότερο από όλα τα οικονομικά σκάνδαλα φαινόμενο: την αλαλία και την απραξία των υπουργών Υγείας μπροστά στα φέρετρα και στα αναπηρικά αμαξίδια που συνόδευσαν την θητεία τους σαν συνέπεια των τροχαίων εγκλημάτων;
O Πολωνός οδηγός WojciechTrzeciak καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης δύο μηνών και σε 12 μηνών αφαίρεση της άδειας οδήγησης γιατί χρησιμοποιούσε ένα μαγνήτη για να παρεμβαίνει στο σύστημα καταγραφής του ταχογράφου του φορτηγού που οδηγούσε. Στο δικαστήριο του Νότιγχαμ την περασμένη εβδομάδα, κατέθεσαν εμπειρογνώμονες του Υπουργείου Μεταφορών που βρήκαν τον μαγνήτη που είχε χρησιμοποιηθεί για να αλλοιώνει τις ηλεκτρονικές πληροφορίες που παρέχουν άλλα μέρη του οχήματος. Δεν υπήρχε πλήρης καταγραφή των ωρών οδήγησης του οδηγού, ούτε των ωρών χρήσης του οχήματος.
Ο μαγνήτης παρέκαμπτε το σύστημα περιορισμού της ταχύτητας (κόφτη) πράγμα που ήταν εν γνώσει του οδηγού, καθώς το κοντέρ έδειχνε ταχύτητα μηδέν. Αυτό επίσης έθεται σε κίνδυνο το ABS, το σύστημα πέδησης EBS και το σύστημα ανάρτησης. Ένα ελεγχόμενο πείραμα, χρησιμοποιώντας ένα πανομοιότυπο όχημα έδειξε ότι και τα δυο συστήματα συναγερμού στην καμπίνα του οδηγού (ηχητικό & και με φωτεινό σήμα) επίσης είχαν τεθεί εκτός λειτουργίας.
Ο οδηγός, ομολόγησε την ενοχή του για την παραποίηση του ταχογράφου, τη χρήση πειραγμένου οργάνου και την επικίνδυνη οδήγηση. Επειδή είχε φυλακιστεί αμέσως μετά την σύλληψη του (21 Ιανουαρίου) θα αφεθεί σύντομα ελεύθερος. Μετά το 12μηνο ο Trzeciak θα πρέπει επίσης να υποβληθεί ξανά σε εξετάσεις οδήγησης μετά από μια παρατεταμένη περίοδο εκπαίδευσης αν θέλει να επανακτήσει την άδεια οδήγησης. .
Ο δικηγόρος είπε ότι ο οδηγός του φορτηγού επί 21 χρόνια δεν είχε καμία καταδίκη και προσπάθησε να μεταθέσει την ευθύνη στον εργοδότη του.
Ο δικαστής Dickinson είπε ότι το πείραγμα του ταχογράφου σε ένα Βαρύ Φορτηγό αποτελεί ξεκάθαρα σοβαρή παράβαση και εάν είχε προκληθεί δυστύχημα οι συνέπειες θα ήταν τρομακτικές. Το Δικαστήριο αποφάσισε να μη γίνει κατάσχεση του οχήματος, καθώς δεν αποδείχτηκε ότι η πολωνική εταιρία στην οποία εργάζονταν ο Trzeciakγνώριζε τι είχε κάνει.
Δύο ακόμα οδηγοί θα προσαχθούν στο δικαστήριο αργότερα μέσα στο Μάρτιο και αντιμετωπίζουν παρόμοιες κατηγορίες.
Ένας δεύτερος Πολωνός οδηγός, ο KamilNowaki; που συνελήφθη επίσης με πειραγμένο ταχογράφο καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης τεσσάρων μηνών και εξάμηνη αφαίρεση της άδεια οδήγησης την επόμενη ημέρα.