13 Φεβ 2018

Να μπει τέλος στα ναυτικά ατυχήματα – εγκλήματα!! – Οι ευθύνες στα χέρια του ΥΕΝ και των υπηρεσιών του



Ταξιδεύοντας με 9 μποφώρ a.

Τι συμβαίνει όταν ενα πλοίο ταξιδεύει με 9 μποφώρ; Όσοι είχαν την ατυχία να ταξιδεύουν στις 10 Φεβρουαρίου απο Πειραιά για Ηράκλειο με το Knossos Palace, ένα απο τα μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα επιβατηγά πλοία πήραν μια μικρή γεύση. (Περισσότερα: ΕΔΩ ).

 Τι χρειάζεται να γίνει για να αλλάξει η νομοθεσία που επιτρέπει την αναχώρηση των πλοίων με τέτοιο καιρό. Μόλις 15 ημέρες πριν η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού είχε βγάλει την παρακάτω ανακοίνωση που ελπίζουμε να μην προφητεύει τα χειρότερα.

Να μπει τέλος στα ναυτικά ατυχήματα – εγκλήματα!!

– Οι ευθύνες στα χέρια του ΥΕΝ και των υπηρεσιών του

Τα ξημερώματα στις 26/1/2018 στο Ε/Γ- Ο/Γ «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ» της Ναυτιλιακής εταιρείας HellenicSeaways το οποίο ήταν στο λιμάνι του Αγίου Κηρύκου της Ικαρίας με προορισμό τον Πειραιά, κατά την διαδικασία απόδεσης των κάβων και απόπλου του πλοίου συνέβη σοβαρότατο Ναυτικό ατύχημα στον Ναύτη Οσμάνογλου Χουσεΐν ο οποίος χτυπήθηκε από κάβο ο οποίος έσπασε λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στην περιοχή.
Ο Ναυτεργάτης έχασε το ένα πόδι του και τραυματίστηκε σοβαρά στο δεύτερο, ακολούθησε η μεταφορά του σε νοσοκομείο των Αθηνών όπου νοσηλεύεται.
Με αφορμή το ατύχημα αυτό η ΠΕΝΕΝ θέλει να επισημάνει τα παρακάτω:
Στην περιοχή έπνεαν άνεμοι έντασης 8 και τοπικά 9 μποφόρ, ο αριθμός των καβοδετών ήταν ανεπαρκής στον χώρο του λιμανιού ενώ με εντολή της εταιρείας και με την σύμφωνη γνώμη του Πλοιάρχου το πλοίο επιχείρησε να αποπλεύσει ενώ στο λιμάνι επικρατούσαν θυελλώδεις άνεμοι, γεγονός που συνετέλεσε τα μέγιστα στο Ναυτικό ατύχημα.
Σχετικά με τον κάβο που έσπασε αυτός ελέγχεται από τις τοπικές εισαγγελικές και λιμενικές αρχές για να διαπιστωθεί η καταλληλότητά του ή όχι.
Με βάση τις παραπάνω διαπιστώσεις θεωρούμε ότι η νομοθεσία που εφαρμόζεται σχετικά με το απαγορευτικό λόγω καιρικών συνθηκών που στην ουσία η εμπλεκόμενη εταιρεία (Πλοίαρχος) αποφασίζει ή όχι τον απόπλου του πλοίου, συνιστά τον υπ’ αριθμό 1 κίνδυνο για την ασφάλεια των Ναυτεργατών, των επιβατών και των ίδιων των πλοίων.
  • Απαιτούμε, όπως εξάλλου είχαμε επισημάνει και κατά την περίοδο της τροποποίησης του νόμου την περίοδο διακυβέρνησης Ν.Δ – ΠΑΣΟΚ να επανέλθει το απαγορευτικό χωρίς αστερίσκους, υποσημειώσεις και σε καμιά περίπτωση να μην επιτρέπεται η άρση του απαγορευτικού όπως ίσχυε και κατά το παρελθόν.
  • Να επανδρωθούν και να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες στα λιμάνια με επαρκή αριθμό καβοδετών έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις δύσκολες συνθήκες που απαιτούν για την πραγματική ασφάλεια των πλοίων.
  • Η βελτίωση και η αναβάθμιση των Λιμενικών εγκαταστάσεων και των λιμανιών είναι η αναγκαία συνθήκη προκειμένου αυτά να παρέχουν τους όρους για ασφαλή προσέγγιση και πρόσδεση των πλοίων. Σημειώνουμε ότι τα περισσότερα λιμάνια είναι ανασφαλή, επικίνδυνα και σε συνδυασμό με τις άσχημες καιρικές συνθήκες που πολλές φορές επικρατούν αποτελούν κίνδυνο – θάνατο για τους Ναυτεργάτες που εμπλέκονται με την πρόσδεση των πλοίων. Ένα τέτοιο λιμάνι είναι και αυτό του Αγίου Κηρύκου Ικαρίας.
  • Επίσης πρέπει να αντιμετωπιστούν οι συστηματικές παραβιάσεις της νομοθεσίας, τα εξοντωτικά και επιβαρυμένα ωράρια εργασίας, η υπερκόπωση και η εντατικοποίηση της δουλειάς που είναι καθημερινό φαινόμενο σε πολλά πλοία της Ακτοπλοΐας και πολλές φορές αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες για την πρόκληση ατυχημάτων.
  • Οι αρμόδιες αρχές και υπηρεσίες του ΥΕΝ επιτέλους να διενεργούν σε όλα τα πλοία τους κατάλληλους ελέγχους αναφορικά με την κατάσταση των κάβων και των λοιπών μέσων που αφορούν την ασφάλεια των πλοίων.
  • Απαιτούμε από τις αρμόδιες αρχές (δικαστικές και υπηρεσίες του ΥΕΝ) να διεξάγουν ουσιαστική και σε βάθος έρευνα για τα αίτια του ατυχήματος, τους χειρισμούς κατά τον απόπλου του πλοίου και να υιοθετήσουν όλα τα παραπάνω ώστε να μην έχουμε επανάληψη τέτοιων ατυχημάτων που δικαιολογημένα και βάσιμα το συνδικαλιστικό κίνημα και η ΠΕΝΕΝ τα θεωρούν εγκληματικές ενέργειες οι οποίες είναι επαναλαμβανόμενες και οδηγούν σε ναυτικά ατυχήματα, τραυματισμούς και απώλεια ανθρώπινων ζωών.
31 Ιανουαρίου 2018
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου