ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Μια νέα έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για την Ασφάλεια των
Μεταφορών (ETCS), ενεργό Μέλος του οποίου αποτελεί η
Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων (FEVR) και της οποίας ενεργό Μέλος
είναι η ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ, δείχνει ότι η πρόοδος της οδικής ασφάλειας
στην Ευρωπαϊκή Ένωση παρουσιάζει στασιμότητα τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Το Ευρωπαϊκό
Συμβούλιο για την Ασφάλεια των Μεταφορών
(ETCS), υποστηρίζει ότι οι κυβερνήσεις χρειάζονται ισχυρή πολιτική βούληση, επείγοντα
μέτρα και σημαντικές επενδύσεις σε ασφαλείς υποδομές προκειμένου να μειωθούν οι
500 θάνατοι που σημειώνονται στους
δρόμους της Ε.Ε κάθε εβδομάδα.
Ο εβδομαδιαίος αριθμός θανάτων
από τροχαία ατυχήματα στην ΕΕ είναι ίδιος με αυτόν της συντριβής δύο τυπικά επιβατικών
αεροσκαφών όπου χάνουν τη ζωή τους όλοι
οι επιβαίνοντες επιβάτες.
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση
του Δείκτη Οδικής Ασφάλειας (PIN), καταδεικνύεται ότι τα κράτη μέλη της Ε.Ε
αγωνίζονται για να σημειώσουν πρόοδο: το 2017, 25.250 άνθρωποι έχασαν τη ζωή
τους στους δρόμους της Ε.Ε.
Μολονότι οι θάνατοι από τροχαία μειώθηκαν κατά 2%
πέρυσι, η μείωση τα τελευταία χρόνια από το 2013 είναι μόνο 3% στα τέσσερα χρόνια.
Το πιο πάνω ποσοστό είναι
ουσιαστικά μικρότερο από την ετήσια μείωση κατά 6,7% που απαιτείται για να
επιτευχθεί ετησίως ο στόχος της Ε.Ε για μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα
στο μισό τη δεκαετία έως το 2020.
Μέχρι σήμερα, η Ελλάδα και η Εσθονία είναι οι
μόνες χώρες της Ε.Ε που φαίνεται να έχουν
φτάσει αυτό τον στόχο. Από το 2010 οι θάνατοι έχουν μειωθεί κατά 41% στην Ελλάδα.
Παρόλα αυτά, στην Ελλάδα ο ρυθμός θνησιμότητας των 69 θανάτων ανά 1
εκατομμύριο κατοίκους είναι αρκετά υψηλότερος από τον μέσο Ευρωπαϊκό όρο των 50
θανάτων.
Για πρώτη φορά στα 12 χρόνια από
τότε που το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) ξεκίνησε την έναρξη
λειτουργίας του Ετήσιου Δείκτη Οδικής Ασφάλειας, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο
Ασφάλειας Μεταφορών δεν θα απονείμει ετήσια βραβεία για την πρόοδο και ηγεσία
στην οδική ασφάλεια σε καμία χώρα.
Προς μια θετική εξέλιξη, τον περασμένο μήνα η
Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ένα σημαντικό νέο πακέτο νομοθεσίας για την οδική
ασφάλεια που θα μπορέσει να αποτρέψει
περισσότερους από 2.000 θανάτους ετησίως έως το τέλος της επόμενης δεκαετίας,
χάρη στα αυστηρότερα πρότυπα οχημάτων και υποδομών.
Ωστόσο πρέπει, τα Ευρωπαϊκά κράτη μέλη και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο
να αποδεχτούν τις προτάσεις, καθώς θα πρέπει να σχεδιαστεί μια σειρά από άμεσα
μέτρα ώστε να σημειωθεί σημαντική πρόοδος στο εγγύς μέλλον.
Ο Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής του
Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) δήλωσε:
"Εάν δύο επιβατικά αεροπλάνα
έπεφταν κάθε εβδομάδα στην Ευρώπη, η
δημόσια και πολιτική απάντηση, θα ήταν άμεσες μεταρρυθμίσεις.
Οι βελτιώσεις
στην ασφάλεια των αερομεταφορών στην Ευρώπη τα τελευταία πενήντα χρόνια ήταν
ακριβώς σε αυτό το στόχο.
Τώρα χρειαζόμαστε μια προσέγγιση που να ταιριάζει σε ολόκληρο το
σύστημα με την οδική ασφάλεια.
Τον
περασμένο μήνα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε τολμηρά μέτρα για τη διάσωση
ζωών στους ευρωπαϊκούς δρόμους με ασφαλέστερα οχήματα και ασφαλέστερη υποδομή.
Ωστόσο, τα μέτρα αυτά χρειάζονται πολιτική στήριξη από τα κράτη μέλη για να μην
αποδυναμωθούν και να χρειαστούν χρόνο.
Οι
κυβερνήσεις σε όλη την Ε.Ε πρέπει να επιτύχουν τη σχεδίαση και τη λήψη μέτρων σε διάστημα
μηνών και όχι χρόνων, με καλύτερες προοπτικές και επείγοντα μέτρα για τη μείωση
των κύριων αιτιών θανάτου και σοβαρών τραυματισμών, όπως η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ , η
απόσπαση της προσοχής και η μη χρήσης ζώνης
ασφαλείας".
Press releases
- Download the report at etsc.eu/pin12
- ETSC’s latest annual Road Safety Performance Index report will be launched this afternoon at an event in Brussels. Follow the event on twitter with the hashtag #PIN2018.
- For a briefing on the European Commission’s new road safety proposals, see etsc.eu/mobilityiii
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου