17 Απρ 2019

Εγκρίθηκε προσωρινή συμφωνία στην Ευρώπη. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εγκρίνει τα νέα πρότυπα ασφαλείας στα καινούρια οχήματα


Εγκρίθηκε προσωρινή συμφωνία στην Ευρώπη για τα πρότυπα ασφαλείας στα καινούρια οχήματα

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
16 Απριλίου 2019
Εγκρίθηκε προσωρινή συμφωνία στην Ευρώπη για τα πρότυπα ασφαλείας στα καινούρια οχήματα. H Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων (F.E.V.R),ενεργό μέλος του οποίου είναι  η ΕΥΘΥΤΑ-Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας Ρόδου, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), μαζί με άλλους φορείς , καλωσόρισαν  την προσωρινή συμφωνία για τα πρότυπα ασφαλείας στα νέα οχήματα. 
Τα καινούρια αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία που θα πωλούνται στην Ευρώπη από το 2022, θα έχουν εγκατεστημένα πρότυπα συστήματα ασφαλείας με νέα χαρακτηριστικά, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή προσωρινή συμφωνία για τη νομοθεσία που  εγκρίθηκε στο Στρασβούργο στις 25 Μαρτίου 2019.  
Οι νέοι κανόνες συμπεριλαμβάνουν νέες τεχνολογίες, όπως η Αυτόματη Πέδηση Έκτακτης Ανάγκης (Automated Emergency Braking-ΑΕΒ) που μπορεί να ανιχνεύει πεζούς και ποδηλάτες και η Ευφυής Υποβοήθηση Ταχύτητας (Intelligent Speed Assistance-ISA), που θα αποτελούν το βασικό εξοπλισμό των οχημάτων. 
Τα νέα φορτηγά θα έχουν εγκατεστημένα συστήματα ευθείας ορατότητας ώστε να δίνουν στους οδηγούς μεγαλύτερη δυνατότητα να βλέπουν τους πεζούς και τους δικυκλιστές γύρω από το όχημα.   
Το νέο νομοσχέδιο αντιμετωπίζει επίσης το ζήτημα οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, επιτρέποντας με μεγαλύτερη ευκολία τη μεταγενέστερη εγκατάσταση της συσκευής αποκλεισμού - μιας τεχνολογικής λύσης για τη μείωση της κατ’ εξακολούθηση οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ η οποία εφαρμόζεται σε αρκετές χώρες της Ευρώπης. 
Τα νέα οχήματα θα είναι εφοδιασμένα με Ηλεκτρονικούς Καταγραφείς (Electronic Data Recorders Μαύρα Κουτιά ) όπου θα καταγράφονται στοιχεία για την κατάσταση του οχήματος πριν τη σύγκρουση.
Επίσης η αυτόματη κλήση έκτακτης ανάγκης (eCall), διασυνοριακή επιβολή τροχαίων παραβάσεων, βελτιωμένα πρότυπα οδικής υποδομής και, τέλος, τα πλέον προηγμένα πρότυπα ασφάλειας οχημάτων παγκοσμίως. 
Τέτοιες πληροφορίες είναι ουσιαστικές για την κατανόηση των αιτίων των συγκρούσεων και την αποφυγή μελλοντικών τροχαίων συμβάντων.   Το βράδυ της 25ης Μαρτίου, εκπρόσωποι από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή συμφώνησαν με εκπρόσωπους των Χωρών Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην τελική μορφή των οδηγιών που για πρώτη φορά είχαν ανακοινωθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον περασμένο Μάιο. 
Παρόλα αυτά η συμφωνία που επετεύχθη είναι προσωρινή και υπόκειται στην ψήφισή της από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και από τις Χώρες Μέλη. Μάλιστα, λόγω των Ευρωεκλογών το Μάιο ενδέχεται να καθυστερήσει αρκετούς μήνες.       
Σχολιάζοντας την προσωρινή συμφωνία, ο Εκτελεστικός Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών κ. Antonio Avenoso είπε τα εξής:   «Υπήρξαν λίγες στιγμές τα τελευταία 50 χρόνια που θα μπορούσαν να περιγραφούν ως μεγάλα άλματα για την οδική ασφάλεια στην Ευρώπη. 
Η υποχρεωτική χρήση ζώνης ήταν μία από αυτές, και ο καθορισμός των ελαχίστων προδιαγραφών οδικής ασφάλειας που συμφωνήθηκε το 1998 ήταν ακόμη μία. Εάν η χθεσινή συμφωνία λάβει το πράσινο φως το Σεπτέμβριο θα είναι άλλη μία από αυτές τις στιγμές για την πρόληψη 25.000 θανάτων τα επόμενα 15 χρόνια.»   
Και συνεχίζει: «Παρόλο που το νομοσχέδιο ήταν για πολλά χρόνια στο στάδιο του προγραμματισμού, υπήρξε σχετικά λίγος χρόνος για πολιτικές συζητήσεις στο τελικό στάδιο. Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις ευχαριστίες μας στους Ευρωβουλευτές και τους εκπρόσωπους της Επιτροπής και των κρατών μελών που εργάστηκαν ακούραστα για να κλείσουν την συμφωνία πριν την αλλαγή που θα επέλθει στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Αυτά είναι σημαντικά επιτεύγματα που μπορεί να υπερηφανεύεται η Ευρώπη " Πιο συγκεκριμένα, τη Ρουμανική Προεδρεία, τις Ευρωπαίες Επίτροπους Elżbieta Bieńkowska και Violeta Bulc και τον Πολωνό Ευρωβουλευτή Róża Thun, οι οποίοι αξίζουν πλήρης αναγνώρισης για τη δέσμευσή τους να υλοποιήσουν το νομοσχέδιο αυτό. 

https://etsc.eu/etsc-welcomes-provisional-deal-on-new-vehicle-safety-standards/

http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2014_2019/plmrep/COMMITTEES/IMCO/DV/2019/04-01/COREPER_ANNEX_GVSR_EN.pdf
ETSC

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου