Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















17 Απρ 2019

Εγκρίθηκε προσωρινή συμφωνία στην Ευρώπη. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εγκρίνει τα νέα πρότυπα ασφαλείας στα καινούρια οχήματα


Εγκρίθηκε προσωρινή συμφωνία στην Ευρώπη για τα πρότυπα ασφαλείας στα καινούρια οχήματα

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
16 Απριλίου 2019
Εγκρίθηκε προσωρινή συμφωνία στην Ευρώπη για τα πρότυπα ασφαλείας στα καινούρια οχήματα. H Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων (F.E.V.R),ενεργό μέλος του οποίου είναι  η ΕΥΘΥΤΑ-Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας Ρόδου, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), μαζί με άλλους φορείς , καλωσόρισαν  την προσωρινή συμφωνία για τα πρότυπα ασφαλείας στα νέα οχήματα. 
Τα καινούρια αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία που θα πωλούνται στην Ευρώπη από το 2022, θα έχουν εγκατεστημένα πρότυπα συστήματα ασφαλείας με νέα χαρακτηριστικά, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή προσωρινή συμφωνία για τη νομοθεσία που  εγκρίθηκε στο Στρασβούργο στις 25 Μαρτίου 2019.  
Οι νέοι κανόνες συμπεριλαμβάνουν νέες τεχνολογίες, όπως η Αυτόματη Πέδηση Έκτακτης Ανάγκης (Automated Emergency Braking-ΑΕΒ) που μπορεί να ανιχνεύει πεζούς και ποδηλάτες και η Ευφυής Υποβοήθηση Ταχύτητας (Intelligent Speed Assistance-ISA), που θα αποτελούν το βασικό εξοπλισμό των οχημάτων. 
Τα νέα φορτηγά θα έχουν εγκατεστημένα συστήματα ευθείας ορατότητας ώστε να δίνουν στους οδηγούς μεγαλύτερη δυνατότητα να βλέπουν τους πεζούς και τους δικυκλιστές γύρω από το όχημα.   
Το νέο νομοσχέδιο αντιμετωπίζει επίσης το ζήτημα οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, επιτρέποντας με μεγαλύτερη ευκολία τη μεταγενέστερη εγκατάσταση της συσκευής αποκλεισμού - μιας τεχνολογικής λύσης για τη μείωση της κατ’ εξακολούθηση οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ η οποία εφαρμόζεται σε αρκετές χώρες της Ευρώπης. 
Τα νέα οχήματα θα είναι εφοδιασμένα με Ηλεκτρονικούς Καταγραφείς (Electronic Data Recorders Μαύρα Κουτιά ) όπου θα καταγράφονται στοιχεία για την κατάσταση του οχήματος πριν τη σύγκρουση.
Επίσης η αυτόματη κλήση έκτακτης ανάγκης (eCall), διασυνοριακή επιβολή τροχαίων παραβάσεων, βελτιωμένα πρότυπα οδικής υποδομής και, τέλος, τα πλέον προηγμένα πρότυπα ασφάλειας οχημάτων παγκοσμίως. 
Τέτοιες πληροφορίες είναι ουσιαστικές για την κατανόηση των αιτίων των συγκρούσεων και την αποφυγή μελλοντικών τροχαίων συμβάντων.   Το βράδυ της 25ης Μαρτίου, εκπρόσωποι από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή συμφώνησαν με εκπρόσωπους των Χωρών Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην τελική μορφή των οδηγιών που για πρώτη φορά είχαν ανακοινωθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον περασμένο Μάιο. 
Παρόλα αυτά η συμφωνία που επετεύχθη είναι προσωρινή και υπόκειται στην ψήφισή της από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και από τις Χώρες Μέλη. Μάλιστα, λόγω των Ευρωεκλογών το Μάιο ενδέχεται να καθυστερήσει αρκετούς μήνες.       
Σχολιάζοντας την προσωρινή συμφωνία, ο Εκτελεστικός Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών κ. Antonio Avenoso είπε τα εξής:   «Υπήρξαν λίγες στιγμές τα τελευταία 50 χρόνια που θα μπορούσαν να περιγραφούν ως μεγάλα άλματα για την οδική ασφάλεια στην Ευρώπη. 
Η υποχρεωτική χρήση ζώνης ήταν μία από αυτές, και ο καθορισμός των ελαχίστων προδιαγραφών οδικής ασφάλειας που συμφωνήθηκε το 1998 ήταν ακόμη μία. Εάν η χθεσινή συμφωνία λάβει το πράσινο φως το Σεπτέμβριο θα είναι άλλη μία από αυτές τις στιγμές για την πρόληψη 25.000 θανάτων τα επόμενα 15 χρόνια.»   
Και συνεχίζει: «Παρόλο που το νομοσχέδιο ήταν για πολλά χρόνια στο στάδιο του προγραμματισμού, υπήρξε σχετικά λίγος χρόνος για πολιτικές συζητήσεις στο τελικό στάδιο. Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις ευχαριστίες μας στους Ευρωβουλευτές και τους εκπρόσωπους της Επιτροπής και των κρατών μελών που εργάστηκαν ακούραστα για να κλείσουν την συμφωνία πριν την αλλαγή που θα επέλθει στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Αυτά είναι σημαντικά επιτεύγματα που μπορεί να υπερηφανεύεται η Ευρώπη " Πιο συγκεκριμένα, τη Ρουμανική Προεδρεία, τις Ευρωπαίες Επίτροπους Elżbieta Bieńkowska και Violeta Bulc και τον Πολωνό Ευρωβουλευτή Róża Thun, οι οποίοι αξίζουν πλήρης αναγνώρισης για τη δέσμευσή τους να υλοποιήσουν το νομοσχέδιο αυτό. 

https://etsc.eu/etsc-welcomes-provisional-deal-on-new-vehicle-safety-standards/

http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2014_2019/plmrep/COMMITTEES/IMCO/DV/2019/04-01/COREPER_ANNEX_GVSR_EN.pdf
ETSC

Δεν υπάρχουν σχόλια: