Η ΕΥΘΥΤΑ, συναντήθηκε στις 11 Αυγούστου 2020 με τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών
Υπηρεσιών του Δήμου Ρόδου κ. Αθηνόδωρο Κωνσταντίνου. Κατά την διάρκεια της
συνάντησης που διήρκεσε περίπου τρεις ώρες, η πρόεδρος, τα μέλη του Δ. Σ και
μέλος του ΤΕΕ της επιτροπής οδικής ασφάλειας,
συζήτησαν θέματα για την οδική ασφάλεια, και ενημερώθηκαν για το τεχνικό
πρόγραμμα του Δήμου Ρόδου και την εξέλιξη των έργων που υλοποιεί η δημοτική
αρχή.
Ειδικότερα:
Τις προτάσεις που κατέθεσε η ΕΥΘΥΤΑ στην Επιτροπή «Ελλάδα 2021» μετά από πρόσκληση, στα πλαίσια του σχεδίου για τη Βιώσιμη Αστική
Κινητικότητα (ΣΒΑΚ ) που
αφορά την πόλη της Ρόδου.
● ΠΡΟΤΑΣΗ 1: δημιουργία/επέκταση δικτύων πεζοδρόμων και
ποδηλατοδρόμων παράλληλων προς το
παραλιακό μέτωπο της πόλης, επεκτείνοντας σε δεύτερη φάση το
δίκτυο και σε άλλα σημεία της αλλά και εκτός αυτής, ενώνοντας παράλληλα
περιοχές ειδικού ενδιαφέροντος (όπως για παράδειγμα η λειτουργική διασύνδεση
των αρχαιολογικών χώρων της πόλης με δίκτυο πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων).
● ΠΡΟΤΑΣΗ 2: απόδοση μέρους του
υφιστάμενου οδικού δικτύου κυκλοφορίας και στάθμευσης οχημάτων στους πεζούς. Έχει
καταφανώς αναδειχθεί η αναγκαιότητα αναμόρφωσης των πλατειών Ελευθερίας και
Αντιναυάρχου Ιωαννίδη καταργώντας τις θέσεις στάθμευσης και δημιουργώντας
πραγματικές πλατείες.
ΠΡΟΤΑΣΗ 3: δημιουργία υψηλής ποιότητας δικτύων δημόσιας συγκοινωνίας,
ΠΡΟΤΑΣΗ 4: σύνταξη ενός σύγχρονου
στρατηγικού περιεχομένου πολεοδομικού σχεδιασμού για την πόλη της Ρόδου που να
καλύπτει τις ανάγκες της όχι με «πολεοδομικά κλισέ».
ΠΡΟΤΑΣΗ 5: Καινοτόμος χρήση αυτοκινήτου ( Car-sharing)
Η ΕΥΘΥΤΑ αναφέρθηκε στα τροχαία
συμβάντα που έχει και το αστικό οδικό δίκτυο της πόλης Ρόδου εκτός του Εθνικού
και Επαρχιακού Οδικού Δικτύου.
Ορισμένα προβλήματα τα οποία συζητήθηκαν είναι: Η κακή κατάσταση του
οδικού δικτύου, ανυπαρξία ασφαλών και ικανού πλάτους πεζοδρομίων, κακή
κατάσταση κάθετων και οριζόντιων
σημάνσεων, αίτημα ομάδας ΑμεΑ-διαβάσεις, χωρίς συντήρηση οι φωτεινοί σηματοδότες, έξυπνα φανάρια, έλλειψη
σύγχρονων κυκλικών κόμβων, διάνοιξη της Καμείρου, έλλειψη, εκτεταμένων
ζωνών ήπιας κυκλοφορίας με όριο
ταχύτητος τα 30 km/h όριο που ελαχιστοποιεί την πιθανότητα θανατηφόρων τροχαίων
και που εφαρμόζεται σε ολοένα και περισσότερες πόλεις σήμερα, θέματα οδοποιίας, θέσεις ΑμεΑ, φωτισμός
διαβάσεων.
Στη συνέχεια ακολούθησε η ενημέρωση εκ μέρους του Αντιδημάρχου Ειδικότερα:
•Το
Σχέδιο Βιώσιμης Ανάπτυξης (Σ.Β.Α.Κ)
του ανατολικού παραλιακού μετώπου, προϋπολογισμού 4.000.000€ θα έχει τελειώσει
έως το 2023
• Β’ φάση διάνοιξης οδού Καμείρου.
•Οι τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου
εργάζονται πυρετωδώς, προκειμένου να εξασφαλίσουν χρηματοδοτήσεις για έργα,
δράσεις και μελέτες που εντάσσονται στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» όπως τα έξυπνα φανάρια που θα αντικαταστήσουν
όλους τους σηματοδότες της πόλης.
• Ολοκλήρωση της οριζόντια σήμανσης και
των διαβάσεων
Στόχος της
ΕΥΘΥΤΑ: η συνεργασία για την επίλυση
χρόνιων προβλημάτων και η
ανάγκη συστηματικής προσέγγισης του θέματος της οδικής ασφάλειας, τον περιορισμό των τροχαίων δυστυχημάτων γιατί τα
τροχαία είναι προβλέψιμα και μπορεί να εκμηδενιστούν.
Τοποθετήθηκαν όλα τα μέλη και κατατέθηκε
ο φάκελος στην κ Μαριλένα Πατατούκου
Τονίστηκε ότι δεν αρκεί μόνο η ευαισθησία,
χρειάζονται και εκείνες οι πολιτικές αποφάσεις οι οποίες σε μόνιμη και σταθερή
βάση θα ανοίξουν τους «δρόμους» για την βελτίωσή της οδικής ασφάλειας στη Ρόδο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου