13 Μαρ 2023

Έγγραφο προς κύριο Τηλέμαχο Καμπούρη Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών Δήμου Ρόδου. Κατασκευή κυκλικών κόμβων σε 8 κύριες ισόπεδες διασταυρώσεις του αστικού δικτύου της πόλης Ρόδου.

 

 

Κύριε Αντιδήμαρχε

Με την παρούσα επιστολή μας, επιθυμούμε να σας καταθέσουμε  τις απόψεις μας για  την ισχύουσα Νομοθεσία -  Επιθεώρηση Οδικής Ασφάλειας σχετικά με έργα που ανακοινώθηκαν από τον Δήμο Ρόδου με την συναίνεση της  Διεύθυνσης  Τεχνικών Υπηρεσιών και εγκρίθηκε στο πρόγραμμα για τα έργα οδικής ασφάλειας στο «εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο» που χρηματοδοτείται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, εντάσσονται σημαντικά έργα για το οδικό δίκτυο της Ρόδου, σύμφωνα με κοινή απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Εσωτερικών Στέλιου Πέτσα και του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Θεόδωρου Σκυλακάκη η οποία δημοσιεύθηκε χθες, Πέμπτη 9 Μαρτίου, στο Διαύγεια και  αφορά την
κατασκευή κυκλικών κόμβων σε 8 κύριες ισόπεδες διασταυρώσεις του αστικού δικτύου της πόλης Ρόδου, οι οποίες αποτελούν προβληματικά σημεία του οδικού δικτύου της πόλης, με σκοπό τη βελτίωση της κυκλοφοριακής ικανότητας και της οδικής ασφάλειας.

Οι κόμβοι αυτοί θα κατασκευαστούν στα εξής σημεία:

1. Είσοδος – έξοδος πόλης στο Ροδίνι.
2. Είσοδος – έξοδος πόλης στον Άγιο Δημήτριο.
3. Είσοδος - έξοδος πόλης στην περιοχή Μήδεια.
4. Είσοδος - έξοδος πόλης στην περιοχή Ψαροπούλα.
5. Είσοδος – έξοδος πόλης στη διασταύρωση Ηλ. Βενέζη – Απ. Παύλου –Παπαδιαμάντη.

6. Σύνδεση του βασικού εγκάρσιου άξονα Εθνικής Αντίστασης στη διασταύρωση με Τσαλδάρη.
7. Σύνδεση κεντρικών αξόνων Στ. Καζούλη και Κων. Παλαιολόγου
8. Κεντρικός άξονας εισόδου πόλης Δημοκρατίας και Κομνηνών

Είναι σημαντικό να γίνονται έργα που βελτιώνουν το οδικό δίκτυο της Ρόδου παρέχοντας ένα ασφαλέστερο οδικό περιβάλλον. 

 

Όμως μετά από όσα συμβαίνουν στη χώρα μας η Επιθεώρηση Οδικής Ασφάλειας, θα αποτελέσει καταλύτη για τη βελτίωση του σχεδιασµού των κόμβων , έτσι ώστε η εµπειρία από την εφαρµογή των αρχών του ασφαλούς σχεδιασµού σε υπό µελέτη θα συµβάλει στη βελτίωση των µελλοντικών µελετών.

Μέσω της διαδικασίας αυτής, αναπτύσσεται η Παιδεία οδικής ασφάλειας µεταξύ των µελετητών.

Ως εκ τούτου επιβάλλεται να γίνει η Επιθεώρηση Οδικής Ασφάλειας, από τους ήδη πιστοποιημένους Ελεγκτές Οδικής Ασφάλειας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών παρέχοντας ένα ασφαλέστερο οδικό περιβάλλον και  διασφαλίζοντας  τον σχεδιασµό ενός ασφαλέστερου οδικού περιβάλλοντος, χωρίς εκπλήξεις για τους χρήστες των οδών προκειμένου να αποφευχθούν κακοτεχνίες στο οδικό δίκτυο.

 

Η Επιθεώρηση Οδικής Ασφάλειας είναι μια διαδικασία που προβλέπεται από τη σχετική Ευρωπαϊκή και Εθνική νομοθεσία :

       Την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2008/96/EC όπως αυτή αναθεωρήθηκε από την ΟΔΗΓΙΑ (ΕΕ) 2019/1936 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

       Το Π.Δ. 104/2011 που  δημοσιεύθηκε  στην εφημερίδα  της  Κυβερνήσεως, ΦΕΚ 237_2011 (Προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας στην Οδηγία 2008/96/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Νοεμβρίου 2008 για τη διαχείριση της ασφάλειας των οδικών  υποδομών.).

       Την υπουργική απόφαση υπ’ Αριθμ. ΔΜΕΟ/ο/3616, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 3134/27-11-12, (Έγκριση Κατευθυντήριων Γραμμών για τη διαχείριση της ασφάλειας των οδικών υποδομών (Άρθρο 8 του Π.Δ. 104/2011)).

       Την απόφαση ΔΑΟΥ/οικ 667, ΦΕΚ 1694/β/13-6-2016.

 Τα θέματα που αξιολογούνται σύμφωνα με το ΦΕΚ 1694/β/13-6-2016 είναι:

V       Αξιολόγηση της οδικής ασφάλειας στο έργο με βάση την πραγματική συμπεριφορά των χρηστών

V       Εντοπισμός ενδεχόμενων ελλείψεων ή προβλημάτων σε στοιχεία οδικού εξοπλισμού (σήμανση, σηματοδότηση, συστήματα αναχαίτισης οχημάτων κ.λπ.)

V       Εντοπισμός και αξιολόγηση ενδεχόμενων μεταβολών στις κυκλοφοριακές συνθήκες και στις συνθήκες του παρόδιου χώρου (π.χ. χρήσεις γης, κυκλοφοριακές συνδέσεις ιδιοκτησιών ή εγκαταστάσεων κ.λπ.), οι οποίες ενδεχομένως πραγματοποιήθηκαν μετά την παράδοση του έργου και την απομάκρυνση του Αναδόχου, πριν αυτές οδηγήσουν σε ατυχήματα

V       Επί τόπου εξέταση

V       Αξιολόγηση-ανάλυση στοιχείων ατυχημάτων.

V       Επιπρόσθετα, σε όσα οδικά τμήματα ή κόμβους υπάρχει υπόνοια επικινδυνότητας λόγω της δυναμικής της κίνησης των οχημάτων, θα διερευνάται αυτή με εξοπλισμένα οχήματα που καταγράφουν όλα τα χαρακτηριστικά της κίνησης (Ταχύτητα γραμμική και γωνιακή, επιτάχυνση-επιβράδυνση, συχνότητα, ρυθμός και ένταση πέδησης κλπ).

 

 Πέραν των προβλεπόμενων ελέγχων στην υπουργική απόφαση υπ’ Αριθμ. ΔΜΕΟ/ο/3616, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 3134/27-11-12, (Έγκριση Κατευθυντήριων Γραμμών για τη διαχείριση της ασφάλειας των οδικών υποδομών (Άρθρο 8 του Π.Δ. 104/2011)), υπάρχουν εξορθολογισμένοι κατάλογοι ελέγχου, στην απόφαση ΔΑΟΥ/οικ. 667, ΦΕΚ 1694/β/13-6-2016.ο που περιλαμβάνει αναλυτικούς καταλόγους ελέγχου που προτείνεται να χρησιμοποιηθούν  και οι οποίοι επισυνάπτονται σε ξεχωριστό αρχείο. Επιθεωρήσεις Οδικής Ασφάλειας νομιμοποιούνται να διεξαγάγουν μόνο οι ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΕΛΕΓΚΤΕΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ το μητρώο των οποίον τηρείται στη αρμόδια διεύθυνση Δ.Α.Ο.Υ. του ΥΠΟΜΕΔΙ.

 Έλεγχος οδικής ασφάλειας σχετικά με τους κόμβους

5

ΚΟΜΒΟΙ

5.1

Ορατότητα, απόσταση ορατότητας

5.1.1

Είναι επαρκής η ορατότητα στις προσβάσεις: του ανισόπεδου κόμβου, των κλάδων εξόδου – εισόδου, των τερματικών ισόπεδων κόμβων, κλπ.;

5.1.2

Παρέχεται το ελάχιστο τρίγωνο ορατότητας σε θέσεις:

 

·       εισόδου και εξόδουκλάδων;

 

·       αποχωρισμούκλάδων;

 

·       άλλων σημείωνσύγκρουσης;

5.1.3

Λαμβάνοντας υπόψη τη διαφορά στο ύψος του οφθαλμού σε επιβατηγά, φορτηγά, δίκυκλα και τις συνθήκες σε οχήματα με περιορισμένη ορατότητα, θα είναι επαρκές το πεδίο ορατότητας και δεν εμποδίζεται:

 

·       από μόνιμα ή προσωρινά στοιχεία, όπως είναι σταθμευμένα οχήματα ή κυκλοφοριακή ουρά;

 

·       από εποχιακές μεταβολές, όπως είναι το φύλλωμα των δένδρων, η βλάστηση, οι αποθέσεις κατά τη διάρκεια εκχιονισμού,κλπ.

Σας επισυνάπτουμε επί πλέον σχετικό Πίνακα Ελέγχου Οδικής Ασφάλειας

Καμιά χαμένη ζωή στο δρόμο στο πεζοδρόμιο στις ράγες του τρένου δεν είναι αποδεκτή.

Δικαίωμα μας να μετακινούμαστε με ασφάλεια όποιο τρόπο και μέσο επιλέξουμε.

Οι υπεύθυνοι του σχεδιασμού και της λειτουργίας του, τα όργανα της πολιτείας σε κεντρικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, οι νομοθετικές αρχές και οι αρχές επιτήρησης της κυκλοφορίας έχουν καθορισμένες θεσμικές αρμοδιότητες/ καθήκοντα και την τελική ευθύνη για την ασφαλή μετακίνηση. Μέλημα  τους όσον αφορά το οδικό δίκτυο,  είναι ο  σχεδιασμός  ενός ασφαλούς/συγχωρητικού συστήματος το οποίο αφενός θα ελαχιστοποιεί την (υπαρκτή πάντοτε) πιθανότητα του ανθρώπινου σφάλματος, αφετέρου θα μετριάζει τις συνέπειές του.

Στη διάθεσή σας

Στόχος μας η οδική ασφάλεια όλων μας.

 

Κοινοποίηση

Κύριο Αντώνη Καμπουράκη Δήμαρχο Ρόδου

Τεχνικές Υπηρεσίες Δήμου Ρόδου

 

Με εκτίμηση


 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου