3 Μαρ 2023

ETSC: 5 τρόποι με τους οποίους η Ευρώπη μπορεί να αντιμετωπίσει τους θανάτους από τροχαία συμβάντα

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

21 Φεβρουαρίου 2023

Σύμφωνα με νέα στοιχεία,  που δημοσιεύθηκαν σήμερα , σημειώθηκαν 20.600 θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στην ΕΕ πέρυσι, αύξηση 3% σε σύγκριση με το 2021. Αλλά μείωση 10% από το 2019 που ήταν το τελευταίο έτος πριν από την πανδημία Covid-19.

 Όσον αφορά στην Ελλάδα καταγράφηκαν 58 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων, όταν ο μέσος όρος της Ευρώπης των 27 Κρατών Μελών ήταν 46 θάνατοι. Αξίζει να σημειωθεί το ανησυχητικό γεγονός πως από το 2020 την Ελλάδα προστίθεται κάθε χρόνο 1 θάνατος ανά εκατομμύριο κατοίκων (56 το 2020, 57 το 2021, 58 το 2022).

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών συνιστά πέντε μέτρα που η ΕΕ και οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο εφαρμογής για να βοηθήσουν στην επίτευξη του στόχου της μείωσης κατά το ήμισυ των θανάτων από τροχαία ατυχήματα και των σοβαρών τραυματισμών κατά τη δεκαετία έως το 2030.

  1. Ενισχύστε τα επίπεδα επιβολής της κυκλοφορίας για τον μετριασμό σημαντικών κινδύνων όπως η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών και η απόσπαση της προσοχής 

Η αποτελεσματική επιβολή της υφιστάμενης νομοθεσίας για την οδική κυκλοφορία είναι ένας άμεσος, απλός και άμεσος τρόπος βελτίωσης της οδικής ασφάλειας. Η επιβολή της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ έχει μειωθεί σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες τα τελευταία χρόνια και οι έλεγχοι για την ταχύτητα του οχήματος, τη χρήση ζώνης ασφαλείας και την απόσπαση της προσοχής από κινητές συσκευές ποικίλλουν ευρέως σε ολόκληρη την ήπειρο. Σε επίπεδο ΕΕ, μια επικείμενη αναθεώρηση της οδηγίας για τη διασυνοριακή επιβολή, που αναμένεται τον επόμενο μήνα, πρέπει να διασφαλίσει ότι κάθε αδίκημα που διαπράττεται από οδηγό μη μόνιμο κάτοικο θα παρακολουθείται.  

  1. Ενισχύστε τις επενδύσεις στην ποδηλασία και το περπάτημα, τρόποι που δεν αυξάνουν τους κινδύνους για άλλους χρήστες του δρόμου

Τα τελευταία χρόνια, τα ποσοστά της ποδηλασίας και του περπατήματος έχουν αρχίσει να αυξάνονται σε πολλές χώρες. Ωστόσο, οι θάνατοι μεταξύ αυτών των ομάδων παρέμειναν στάσιμοι ή αυξήθηκαν, ενώ οι θάνατοι άλλων ομάδων, όπως οι χρήστες αυτοκινήτων, μειώθηκαν. Η σχέση μεταξύ των αυξημένων ποσοστών ποδηλασίας και του αυξημένου αριθμού θανάτων ποδηλατών πρέπει να σπάσει μέσω μιας σημαντικής αύξησης των επενδύσεων σε υποδομές, όπως ασφαλή, ενωμένα δίκτυα χωριστών ποδηλατοδρόμων. Η ΕΕ απαιτεί από τις μεγαλύτερες πόλεις να δεσμευτούν για την ανάπτυξη Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας – αλλά πρέπει να γίνουν περισσότερα για να διασφαλιστεί η παρακολούθηση αυτών των σχεδίων από τις τοπικές κυβερνήσεις με πραγματικές και μόνιμες αλλαγές. 

  1. Κάντε τους άπειρους οδηγούς πιο ασφαλείς με αλλαγές στις άδειες οδήγησης

Ο κίνδυνος σύγκρουσης είναι υψηλότερος για τους οδηγούς που μόλις πέρασαν το τεστ τους, με έναν στους πέντε να τρακάρει μέσα στους πρώτους έξι μήνες της σόλο οδήγηση, σύμφωνα με μια μελέτη. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρόκειται να δημοσιεύσει επικαιροποιημένους κανόνες για τις άδειες οδήγησης τον επόμενο μήνα. Το ETSC θέλει να δει νέες απαιτήσεις για πτυχιούχους άδειες οδήγησης και περισσότερη συνοδευόμενη οδήγηση για να διασφαλίσει ότι οι νέοι οδηγοί δεν αναλαμβάνουν τις πιο επικίνδυνες δραστηριότητες οδήγησης κατά τη διάρκεια τουλάχιστον του πρώτου έτους τους στους δρόμους. Αυτές περιλαμβάνουν την οδήγηση τη νύχτα, την οδήγηση με μια ομάδα νεαρών στο αυτοκίνητο και την οδήγηση μετά την κατανάλωση οποιασδήποτε ποσότητας αλκοόλ. Το ETSC καλεί επίσης την Επιτροπή να μην μειώσει την ελάχιστη ηλικία για σόλο οδήγηση σε οποιαδήποτε κατηγορία οχημάτων.  

  1. Ορίστε κατάλληλα όρια ταχύτητας, με προεπιλογή 30 km/h στις αστικές περιοχές

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε στα κράτη μέλη της ΕΕ να μειώσουν τα όρια ταχύτητας ως τρόπο σωτηρίας ζωών και μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών. Ωστόσο, πρέπει να γίνουν πολύ περισσότερα για να αντιμετωπιστεί η ακατάλληλη ταχύτητα, η οποία συνδέεται άμεσα με την αυξημένη συχνότητα και τη σοβαρότητα των ατυχημάτων. Ενώ ορισμένες χώρες έχουν κάνει σημαντικές αλλαγές τα τελευταία χρόνια, π.χ. το ημερήσιο όριο της Ολλανδίας στους αυτοκινητόδρομους των 100 km/h και το προεπιλεγμένο όριο των 30 km/h της Ισπανίας σε όλες τις αστικές περιοχές, πρέπει να γίνουν πολλά ακόμη. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα μπορούσε να βοηθήσει κάνοντας επίσημες συστάσεις σχετικά με την κατάλληλη ταχύτητα για όλους τους τύπους δρόμων.  

  1. Αντίστροφη αναποτελεσματική εφαρμογή νέων μέτρων ασφαλείας οχημάτων

Το 2019, η ΕΕ συμφώνησε να εισαγάγει μια σειρά νέων τεχνολογιών ασφάλειας οχημάτων. Ωστόσο, τα τελικά τεχνικά πρότυπα που συμφωνήθηκαν έκτοτε περιλαμβάνουν έξυπνα συστήματα υποβοήθησης ταχύτητας που βασίζονται σε ενοχλητικά ηχητικά σήματα και είναι πιθανό να απενεργοποιηθούν, συστήματα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής που ενδέχεται να μην ανιχνεύουν τις πιο κοινές μορφές απόσπασης της προσοχής από κινητά τηλέφωνα και συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και συσκευές εγγραφής δεδομένων συμβάντων που είναι άχρηστα για τους ερευνητές ασφάλειας. Το ETSC ζητά να επανεξεταστούν επειγόντως οι τεχνικές απαιτήσεις και για τα τρία συστήματα.

  1.  Δείτε την πωτότυπη ανάρτηση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) εδώ:https://etsc.eu/swov-pessimistic-on-netherlands-halving-injuries-and-deaths-by-2030/  


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου