26 Απρ 2009

ΚΑΛΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Οδηγός με κυκλοφοριακή συνείδηση και συμπεριφορά προς τους άλλους χρήστες των οδών.
Εγωισμός, συμπλέγματα, ανευθυνότητα, πείσμα, έλλειψη σεβασμού και άλλες αντικοινωνικές συμπεριφορές είναι στοιχεία που πρέπει να αποβάλει ο άνθρωπος-" τροχονομική μονάδα" που εντάσσεται στην κυκλοφορία.
Θεόδωρος Παυλίδης: Η Συμβολή του Ανθρώπου στην Οδική Ασφάλεια

EΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΠΟΛΕΙΣ

Μειώνονται τα τροχαία δυστυχήματα στις εθνικές οδούς, αλλά αυτό δεν αρκεί

Σε αχίλλειο πτέρνα της προσπάθειαςγια μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων αναδεικνύονται το επαρχιακό δίκτυο και οι διασταυρώσεις μέσα στις πόλεις, τις οποίες οι οδηγοί περνούν αψηφώντας τους κανόνες της προτεραιότητας.
Παρά τη σημαντική μείωση των θανάτων σε τροχαία από το 2000 έως τώρα-φθάνει σε 23,6%- η Ελλάδα απέχει πολύ από τον στόχο που έχει τεθεί με ευρωπαΙκή οδηγία και προβλέπει τη μείωση των θανάτων στους δρόμους κατά 50% έως το 2010 σε σχέση με το 2000.
" Είναι φανερό ότι ο στόχος της μείωσης των θανάτων στο μισό μέχρι το 2010 δεν μπορεί να επιτευχθεί" δηλώνει στα ΝΕΑ ο κ. Αντώνης Καστής ειδικός συντονιστής στο Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ.
" Το μεγάλο πρόβλημα εντοπίζεται στην κακή συντήρηση του εθνικού, επαρχιακού και δημοτικού οδικού δικτύου καθώς παρατηρείται μεγάλη έλλειψη πόρων "
ΤΡΑΓΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
Από την ανάλυση των στοιχείων της Τροχαίας και της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας προκύπτει ότι ο μεγαλύτερος αριθμός των θανατηφόρων δυστυχημάτων σημειώνεται σε κατοικημένες περιοχές και στο επαρχιακό δίκτυο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στο σύνολο των θανατηφόρων τροχαίων το 2008, τα 43 έγιναν στη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών -Πατρών ( στοίχησαν τη ζωή σε 55 πολίτες) και τα 54 στη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης ( 65 νεκροί).
Σε κατοικημένες περιοχές όμως έγιναν 470 δυστυχήματα στα οποία βρήκας τον θάνατο 490 πολίτες, ενώ στα 445 θανατηφόρα που έγιναν στο λοιπό οδικό δίκτυο της περιφέρειας έχασν τη ζωή τους 485 άνθρωποι.
Για την Τροχαία βασική αιτία των δυστυχημάτωνείναι ο παράγων άνθρωπος-οι επικίνδυνες παραβάσεις, η οδήγηση χωρίς σύνεση, η παραβίασ της προτεραιότητας και των σημάνσεων.
Με αυτή την άποψη συμφωνεί ο δικηγόρος Μιλτιάδης Σφουντούρης που έχει ασχοληθεί με τα τροχαία ατυχήματα και επισημαίνει " Το πρόβλημα των τροχαίων δυστυχημάτων είναι πολυπαραγοντικό και με αυτό το δεδομένο πρέπει να αντιμετωπιστεί. Αναμφισβήτητα, βασικότατο ρόλο παίζει ο προσωπικός παράγων με τη διάπραξη θανατηφόρων παραβάσεων. Πρώτα είναι ο παράγων οδηγός και μετά ακολουθούν οι υποδομές, το αυτοκίνητο. Οι υποδομές είναι συγκεκριμένερς και γι αυτό ο οδηγός πρέπει να προσέχει".
Θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα ανά 100.000 κατοίκους
ΕΛΛΑΔΑ 14,9
ΗΠΑ 14,3
Ιταλία 9,7
Γαλλία 7,7
Βρετανία 5,4
Νορβηγία 5,2
Ελβετία 5,0
Σουηδία 4,9
Μάλτα 2,7
Πηγή
International Road Traffic and Accident
database 2006
ΟΙ ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ ΑΙΤΙΕΣ
  • Κακή συντήρηση του εθνικού δικτύου και κακοτεχνίες
  • Πολοί οδηγοί παίρνουν το δίπλωμα με λάδωμα ή πλαστές ιατρικές εξετάσεις
  • Είσοδος σε αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας επειδή υπάρχει μια λωρίδα
  • Έλλειψη πινακίδων σήμανσης
  • Επιθετική οδήγηση
  • Χρήση αλκοόλ
  • Έλλειψη φωτισμού, προστατευτικών κιγκλιδωμάτων και νησίδων
  • Κακή συντήρηση των οχημάτων
  • Χρήση κινητών τηλεφώνων
  • Χρήση προβολέων με αποτέλεσμασ να " τυφλώνονται" οι οδηγοί
  • Η μεγάλη ηλικία ορισμένων οδηγών

" Κάθε Υπουργείο κάνει ό,τι θέλει "

Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ όσον αφορά την οδική ασφάλεια αποτελεί έναν σημαντικό παράγοντα για το γεγονός ότι τα τροχαία δεν έχουν μειωθεί όσο έθεταν ως στόχο οι ευρωπαϊκές οδηγίες, σύμφωνα με τον δημοσιογράφο-βουλευτή και Πρόεδρο της Διακομματικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας κ Άρη Σταθάκη.

" Δεν γίνεται απολύτως τίποτα συντονισμένα για την οδική ασφάλεια. Κάθε Υπουργείο κάνει ό,τι θέλει. Δεν μπορεί σε κάθε Υπουργείο να υπάρχει και μιά επιτροπή εθνικής ασφάλειας που δεν γνωρίζει την ύπαρξη των άλλων, λέει και προσθέτει: " Με το θέμα της οδικής ασφάλειας, είτε δεν ασχολούμαστε, είτε το θυμόμαστε περιστασιακά. Πολλοί οδηγοί παίρνουν το δίπλωμα λαδώνοντας και θεωρούν τους εαυτούς τους " οδηγάρες" μη φορώντας κράνος ή κάνοντας προσπεράσεις σε ακατάλληλους δρόμους ". Η έλλειψη πραγματικής πολιτικής βούλησης ευθύνεται, σύμφωνα με τον συγκοινωνιολόγο Νότη Παρασκευόπουλο μέλος του Ι.Ο.Α.Σ " Πάνος Μυλωνάς ", για τις τραγωδίες στην άσφαλτο.. '' Όποια μέτρα και να λάβει η Πολιτεία, ξέρουμε ότι μόλις περάσουν πέντε-έξι εβδομάδες θα έχουν χαλαρώσει".

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Λια Νεσφυγέ, Θόδωρος Νικολάου

ΤΑ ΝΕΑ/Πέμπτη 23 Απριλίου 2009

22 Απρ 2009

Νοοτροπία Οδηγών

Πέρα από την κατάσταση των οδών και των οχημάτων, ιδιαίτερη σημασία που επιρεάζει το κυκλοφοριακό είναι ο άνθρωπος, κύρια ως οδηγός και πεζός και λίγο ως επιβάτης.

Το να κυκλοφορεί κάποιος στους δρόμους αποτελεί δικαίωμα το οποίο παραχωρεί ο νόμος.
Το δικαίωμα αυτό πρέπει να το σεβαστεί και να το μοιραστεί με τους άλλους, να συμβάλει
" εθελοντικά" στην εφαρμογή των κανόνων οδικής κυκλοφορίας.
Αντιθέτως, όμως, ένας οδηγός παραβιάζει τον Κ.Ο.Κ από έλλειψη ενημέρωσης.
Πιστεύει ότι ο Κ.Ο.Κ δεν είναι ορθός και οδηγεί το όχημα του εφαρμόζοντας δικές του αντιλήψεις και εκτιμήσεις όπως π.χ για μη χρήση ζώνης και κράνους ή για το όριο ταχύτητας.
Ένας άλλος οδηγός παραβιάζει τον Κ.Ο.Κ γιατί ( και ) πιστεύει ότι δε θα του συμβεί τροχαίο ατύχημα.
Κάποιος άλλος έχει βαθιά συνείδηση ταξικής διαφοράς μεταξύ των οδηγών.
Έχει μια αναπόδραστη εκδήλωση επιθετικότητας που έχει ως στόχο τους " άλλους".
Ένας άλλος αισθάνεται ισχυρός -παράγοντας.
Κάποιος άλλος ζητάει ειδική μεταχείρηση, ζητάει εξαίρεση.
Άλλος αναγνωρίζει στον εαυτό του μόνο δικαιώματα, όχι υποχρεώσεις.
Άλλος διαπράττει παράβαση από ερειστική συμπεριφορά και περιφρόνηση νόμων.
Κάποιος άλλος αδυμονεί στο STOP.
Όλοι θέλουν να ονομάζονται καλοί οδηγοί.
Όμως το πρόβλημα επεκτείνεται και στην ελληνική κοινωνία.
Είναι βαθιά ριζωμένη η " αρνητική νοοτροπία " περί την κίνηση και το κυκλοφοριακό, όχι μόνο στους οδηγούς, αλλά και στην κοινωνία μας, σε κάποιο τμήμα της οριζόντιας και κάθετης διασταύρωσης.
Το θέμα της οδικής ασφάλειας είναι θέμα αυτονόητο.
Είναι θέμα αδιαπραγμάτευτο και εκτός συναλλαγής.
Είναι θέμα εκτός των κακώς ευννοούμενων δημοσίων σχέσεων και θέμα
" μηδενικής ανοχής"
Θεόδωρος Παυλίδης: Η Συμβολή του Ανθρώπου στην Οδική Ασφάλεια

19 Απρ 2009

ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ




26 Μαρτίου 2009: Ευρωπαϊκή Ημέρα Ευγένειας στο δρόμο. Ευγένεια στο δρόμο.....Πολιτισμός & Ασφάλεια στη ζωή μας
Εθελοντές της Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α, φοιτητές του Πανεπιστημίου Αιγαίου μοίρασαν το έντυπο στις 25 Μαρτίου 2009 στη Ρόδο, στα Αφάντου οι μαθητές του Γυμνασίου, στη Καλλιθέα, στο Δ. Πεταλούδων και στη Σορωνή.









Πραγματοποιήσαμε ενημερωτικές ομιλίες:
  • ΕΠΑΛ Αρχαγγέλου
  • 4ο ΓΕΛ Ρόδου
  • 2ο ΕΠΑΛ Ρόδου
  • ΓΕΛ Σορωνής
  • Γυμνάσιο Αφάντου
  • Κέντρο Εκπαίδευσης Νεοσυλέκτων Αφάντου

Στόχος: Να προετοιμάσουμε τις επόμενες γενιές, ώστε να γίνουν προσεκτικοί και συνειδητοποιημένοι χρήστες του κυκλοφοριακού συστήματος και υπεύθυνοι πολίτες



ΑΠΡΑΞΙΑ και ΣΥΝΗΘΕΙΑ

ΠΑΡΑ την εφαρμογή του νέου Κ.Ο.Κ από τον Ιούνιο του 2007 με πολύ αυστηρές και μεγάλες χρηματικές ποινές, συμπεραίνεται στην έρευνα του Πολυτεχνειου Κρήτης ότι:
" οι νεκροί και γενικά τα τροχαία ατυχήματα μειώθηκαν ελάχιστα, ενώ θα αναμενόταν μεγαλύτερη συμμόρφωση των οδηγών και μείωση γενικά όλων των ατυχημάτων, πράγμα που δεν έγινε".
Κατά συνέπεια, σημειώνεται, " η δεν εφαρμόζονται συστηματικά από τις υπηρεσίες τροχαίας η αστυνόμευση και οι έλεγχοι που θα πρέπει να γίνονται ή χρειάζεται να ληφθούν άλλα πιο δραστικά μέτρα, όχι όμως εισπρακτικού χαρακτήρα, ιδίαίτερα σε περίοδο οικονομικής κρίσης, αλλά προς την κατέυθυνση της ενημέρωσης, της αστυνομικής παρουσίας στα επικίνδυνα σημεία και της συμβολής της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με δραστηριοποίηση της Δημοτική; Αστυνομίας και των τοπικών κοινωνιών ή συλλόγων "
Το χειρότερο σύμφωνα με τους ερευνητές είναι ότι " το Β΄στρατηγικό σχέδιο για την οδική ασφάλεια ¨Καθ' οδόν 2006-2010" φαίνεται να έχει εγκαταληφθεί και να μην εφαρμόζεται. Δίνεται η εντύπωση ότι κανένας δεν ασχολείται με το πρόβλημα των τροχαίων ατυχημάτων "
Και η συνήθεια είναι εξίσου επικίνδυνη με την απραξία. " Ακόμη και τα ΜΜΕ βλέπουν τα θανατηφόρα σαν κάτι δεδομένο και δεν προσπαθούν να περάσουν θετικά μηνύματα για τη μείωση των δυστηχημάτων" σχολιάζουν.
Ρεπορτάζ Δ. Βυθούλκας
ΤΟ ΒΗΜΑ, Κυριακή 12 Απριλίου 2009

ΠΑΣΧΑΛΙΝΗ ΕΞΟΔΟΣ

Σε ποιούς δρόμους από όπoυ θα περάσουν τις επόμενες ημέρες οι περισσότεροι εκδρομείς των εορτών υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα να συμβούν ατυχήματα.

Κατάταξη νομών ανάλογα με το βαθμό επικινδυνότητάς τους.

Ν. Δωδεκανήσου: Υψηλής επικινδυνότητας.

Τα στοιχεία περιλαμβάνονται στην έρευνα που διενήργησε το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοηκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης σχετικά με τον χαρακτηρισμό της επικινδυνότητας και την ταξινόμιση των νομών της Ελλάδος, σύμφωνα με τα τροχαία ατυχήματα που έχουν καταγραφεί κατά το 2008.
Την έρευνα επιμελήθηκε ο καθηγητής του Πολυτεχνείου Κρήτης και διευθυντής του εργαστηρίου κ. Κ/νος Ζοπουνίδης, ο διδάκτορας του Πολυτεχνείου Κρήτης κ Μιχάλης Νικολαράκης και ο επίκουρος καθηγητής του Πολυτεχνείου Κρήτης κ Μιχάλης Δούμπας.
Σύμφωνα με τα προσωρινά στατιστικά στοιχεία που ελήφθησαν από το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας και την Εθνική Στατιστική Υπηρεσίας, για το 2008 τα τροχαία δυστηχήματα σε ολόκληρη τη χώρα μειώθηκαν κατά 3,5% σε σχέση με το 2007 .
Κατά 3,3% μειώθηκε και ο αριθμός των νεκρών που " πέφτουν " κάθε χρόνο στην άσφαλτο- χάθηκε ωστόσο και πάλι μια κομώπολη, συγκεκριμένα 1.559 άτομα.
ΤΟ ΒΗΜΑ, Κυρική 12 Απριλίου 2009

ΜΟΙΡΑΣΜΑ ΑΥΓΩΝ- Μ. Πέμπτη













Τηρώντας το έθιμο: Ανταλάξαμε ευχές με τους οδηγούς και μεταφέραμε το μήνυμα,
Οδηγούμε με ασφάλεια


ΥΒΡΙΔΙΚΑ Ι.Χ

Περιβάλλον καθαρό με υβριδικά Ι.Χ

Εκπέμπουν λιγότερα καυσαέρια, έχουν μικρότερη κατανάλωση, έχουν πολύ καλές επιδόσεις και άριστη παθητική ασφάλεια.

ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ



Η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α Ρόδου τοποθέτησε BANNER σε κεντρικά σημεία της πόλης Ρόδου-Δ. Αφάντου- Δ. Αρχαγγέλλου και σε σημαντικούς κόμβους του οδικού δικτύου.
Στόχος: Η ευαισθητοποίση των οδηγών. Κανένα τροχαίο ατύχημα.

Χριστός Ανέστη

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ



Οδηγούμε με ασφάλεια για να τσουγκρίσουμε τα κόκκινα αυγά με τα αγαπημένα μας πρόσωπα

Ηταν μια συμβολική κίνηση της Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α τη Μ.Πέμπτη να μοιράσει κόκκινα αυγά στους οδηγούς στους δρόμους της πόλης Ρόδου και στ΄Αφάντου.
Στόχος η ευαισθητοποίηση των οδηγών. 'Οπως το αυγό όταν το τσουγκρίσουμε σπάει, έτσι μπορεί τόσο εύκολα να προκαλέσουμε ένα τροχαίο ατύχημα.