Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















16 Οκτ 2011

ΒΕΛΤΙΩΝΕΤΑΙ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΕΡΑ

Bελτιώνεται και η ποιότητα του αέρα
Η μετατροπή παλαιών οχημάτων σε υγραεριοκίνητα θα μπορούσε να συμβάλει στη βελτίωση της ποιότητας αέρα στις μεγάλες πόλεις, όπως η Αθήνα, επισημαίνει ο τεχνολόγος- μηχανικός οχημάτων, εθνικός εμπειρογνώμονας στην Kομισιόν, Δημήτρης Σαββίδης, αναφερόμενος στην οικολογική διάσταση της υγραεριοκίνησης. Αυτό θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε κάποια οχήματα δημοσίας χρήσεως καθώς, όπως αναφέρει ο κ. Σαββίδης, ο μέσος όρος ηλικίας των επαγγελματικών οχημάτων στην Ελλάδα είναι ο μεγαλύτερος της Ε.Ε. και φτάνει τα 17 έτη. Η ρύπανση, ωστόσο, που προέρχεται από τα καινούρια βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, επισημαίνει, δεν είναι πολύ μεγαλύτερη από τα υγραεριοκίνητα.

Ανάλογη άποψη εκφράζει, μιλώντας στην «Κ» και ο καθηγητής της σχολής Χημικών Μηχανικών του ΕΜΠ Γιάννης Ζιώμας. «Σίγουρα πρόκειται για ένα φιλικό καύσιμο, ωστόσο δεν μπορούμε να πούμε ότι είναι ιδιαίτερα πιο καθαρό από ένα σύγχρονο πετρελαιοκίνητο ή και ντιζελοκίνητο όχημα». Ερωτώμενος για το αν θα πρέπει η χρήση υγραεριοκίνητων αυτοκινήτων να πριμοδοτηθεί με κάποιον τρόπο από το κράτος ο κ. Ζιώμας είναι ξεκάθαρος: «Θα καταλάβαινα την ενίσχυση άλλων τεχνολογιών, όπως είναι τα υβριδικά, τα ηλεκτρικά ή και τα οχήματα υδρογόνου. Δεν βλέπω τον λόγο να ενισχυθεί το υγραέριο, τουλάχιστον για περιβαλλοντικούς λόγους. Εξάλλου, οι λόγοι για τους οποίους οι οδηγοί μετατρέπουν τα οχήματά τους είναι καθαρά οικονομικοί» επισημαίνει. Οπως υποστηρίζει ο κ. Ζιώμας, αυτό που θα πρέπει να απασχολήσει την πολιτεία είναι οι προδιαγραφές ασφαλείας των πρατηρίων, καθώς ένα ατύχημα θα μπορούσε να προκαλέσει μεγάλη καταστροφή λόγω της φύσης του καυσίμου.

Tι γίνεται στην Eυρώπη
Ωστόσο, αρκετές είναι οι χώρες που στράφηκαν στο υγραέριο. Ιταλία, Βέλγιο, Μ. Βρετανία, Γαλλία, Αυστρία και άλλες χώρες διαθέτουν χιλιάδες σημεία ανεφοδιασμού υγραερίου και σε αρκετές περιπτώσεις τα κράτη παρέχουν κίνητρα, όπως πρόσβαση στον δακτύλιο, φοροελαφρύνσεις κ. ά. Την ίδια ώρα, μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες εγκαθιστούν ανάλογα συστήματα στα οχήματά τους. Κρίνοντας, μάλιστα, από τη συνεχή άνοδο της τιμής της βενζίνης μπορεί κάποιος να υποθέσει ότι η στροφή στο υγραέριο θα συνεχιστεί. Τουλάχιστον μέχρι να βγει στην αγορά ένα πιο φτηνό και καθαρό καύσιμο.
ΠΗΓΗ: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 8/10/2011

Δεν υπάρχουν σχόλια: