24 Αυγ 2013

Το αυτοκίνητο κάνει καλό στην υγεία.

Εχουν πια περάσει πολλά χρόνια αφότου στα πακέτα των τσιγάρων έχουν προστεθεί υποχρεωτικά επισημάνσεις του Υπουργείου Υγείας  για την βλαβερότητα του καπνίσματος για τον ίδιο τον χρήστη όσο και τους λοιπούς εισπνέοντες τον καπνό. Αν και τα αποτελέσματα αυτής της καμπάνιας είναι αμφιλεγόμενα κανείς δεν αμφισβητεί το επιστημονικό δεδομένο της βλαβερότητας του καπνού και τις άμεσης συσχέτισης της χρήσης του με την αρρώστια και τον θάνατο. Χρειάστηκαν πάνω από πενήντα χρόνια από την περίοδο που στην Αμερική τα τσιγάρα διαφημίζονταν ως υγιεινά (ΕΔΩ)  για να γινουν αποδεκτα από τις κυβερνήσεις αυτά που οι επιστημονικές έρευνες είχαν αποδείξει πολύ νωρίτερα.
Ενδεικτική της εξέλιξης της κατάστασης στη χώρα μας είναι η διαφήμιση του SANTE,  μιας μάρκας τσιγάρων που υπάρχει όλα αυτά τα χρόνια. «Τα μόνα σιγαρέττα που προφυλάσσουν  τον καπνιστήν από τας γνωστάς ενοχλήσεις»  μας ενημέρωναν τότε.  OLYMPUS DIGITAL CAMERA
«Το κάπνισμα μπορεί να σκοτώσει» και «Προστατέψτε τα παιδιά: μην τα αναγκάζετε να αναπνέουν τον καπνό σας» μας ενημερώνουν τώρα.                   Μιλάμε για το ίδιο ακριβώς προιόν…??????????????????????
«Παραδόξως» καμία ανάλογη πρωτοβουλία δεν έχει αναληφθεί από καμία κυβέρνηση αν και εδώ και σχεδόν μια δεκαετία ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ανακοινώνει  τεκμηριωμένα στοιχεία για τις επιπτώσεις της χρήσης του αυτοκινήτου στη νοσηρότητα και την θνησιμότητα των ανθρώπων: 1.300.000 νεκροί τον χρόνο παγκόσμια και πολλαπλάσιοι ανάπηροι μόνον από τις τροχαίες συγκρούσεις. Αριθμός που θα αυξηθεί στα 2.400.000 στα τέλη της δεκαετίας του ’20 αν δεν ληφθούν ουσιαστικά μέτρα. Τα τροχαία αποτελούν σήμερα την δέκατη αιτία θανάτου παγκόσμια με προοπτική να ανέλθουν στην πέμπτη θέση στην επόμενη δεκαετία. Ήδη για την νέα γενιά αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου. Φυσικά αν στα παραπάνω προσθέσουμε τα θύματα από τις επιπτώσεις της μόλυνσης της ατμόσφαιρας και την παραίτηση από το περπάτημα της μεγάλης πλειοψηφίας των χρηστών μηχανοκίνητων μέσων τα νούμερα θα ανέβουν πολύ περισσότερο. Και τα νούμερα αυτά είναι άνθρωποι… Ιδιαίτερα μεγάλος είναι ο αριθμός των ανθρώπων που χάνονται ή τραυματίζονται στην χώρα μας που αναλογικά  καταλαμβάνει  την χειρότερη θέση στην Ευρώπη.
Είναι κατανοητό πως η δύναμη της αυτοκινητοβιομηχανίας ολη την προηγούμενη περίοδο ήταν κολοσιαία, επηρεαζοντας παγκόσμια κυβερνητικές αποφάσεις αλλά και ελέγχοντας άμεσα ή έμμεσα τα ΜΜΕ. Για τις πλουσιότερες – αυτοκινητοπαραγωγές  χώρες η υποστήριξη του αυτοκινήτου  θεωρείται εθνική αποστολή του τύπου, για τις φτωχότερες το τεράστιο κομμάτι που είχε το αυτοκίνητο στην λεγόμενη διαφημιστική πίτα  υπέτασε αυτόματα τα ΜΜΕ. Ακόμα χειρότερα βέβαια στην ακραία περίπτωση που ΜΜΕ και κατασκευαστικές δρόμων είχαν κοινούς ιδιοκτήτες.
Παρακολουθώντας την εξέλιξη της διαφήμισης του αυτοκινήτου πέραν τον τεχνολογικών αλλαγών στη μορφή της εκτύπωσης και την ανάπτυξη νέων διαφημιστικών μέσων (ραδιόφωνο, τηλεόραση, διαδικτυο) επί της ουσίας σαν να μην άλλαξε τίποτα. Κουβέντα για το έγκλημα…Απεναντίας θα μπορούσε κανείς να παρατηρήσει μια ενίσχυση της προβολής των πιο επιθετικών τάσεων του αυτοκινήτου (επιταχύνσεις και τελικές ταχύτητες πέραν κάθε λογικής και πέραν κάθε νομιμότητας). Αν η κρίση έχει στερήσει αυτές τις διαφημίσεις από τα έντυπα μέσα και τα ιδια τα ειδικά περιοδικά κλείνουν (από το συνδιασμό ελάττωσης αγοραστικού κοινού και ελάττωσης της διαφήμισης), τόσο στα ξενόγλωσσα έντυπα όσο και στην τηλεόραση η το διαδίκτυο μπορεί να διαπιστώσει κανείς την ισχύ όσων αναφέρουμε παραπάνω.
BMW: Η ΧΑΡΑ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΛΩΡΙΔΑ. (ΣΣ: προφανώς στη μεσαία η λύπη και στη δεξιά η κατάθλιψη). Εδώ τα πράγματα λέγονται με το όνομα τους: ΧΑΡΑ=ΤΑΧΥΤΗΤΑ
Διαφήμιση BMW: Η ΧΑΡΑ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΛΩΡΙΔΑ.               (ΣΣ: προφανώς στη μεσαία η λύπη και στη δεξιά η κατάθλιψη). Εδώ τα πράγματα λέγονται με το όνομα τους: ΧΑΡΑ=ΤΑΧΥΤΗΤΑ  
Διαφήμιση Mercedes: ΚΑΝΕ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ. ΜΗ ΣΤΑΜΑΤΑΣ ΠΟΥΘΕΝΑ. (ΣΣ: Εδώ ο Δημόσιος χώρος/δρόμος εκχωρείται στον καταπατητή. Δεν υπάρχουν άλλοι χρήστες ο δρόμος είναι δικός σου!)
Διαφήμιση Mercedes: ΚΑΝΕ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ. ΜΗ ΣΤΑΜΑΤΑΣ ΠΟΥΘΕΝΑ. (ΣΣ: Εδώ ο Δημόσιος χώρος/δρόμος εκχωρείται στον καταπατητή. Δεν υπάρχουν άλλοι χρήστες ο δρόμος είναι δικός σου!)

Η ψυχοπαθολογία που εκπέμπουν ή στην οποία απευθύνονται αυτές οι διαφημίσεις (που αποτελούν τον κανόνα και όχι την εξαίρεση για την προώθηση της πώλησης των ΙΧ) δεν απασχολεί φυσικά κανένα. Εξάλλου έχουμε τόσα πολλά προβλήματα…
Φυσικά θάταν κανείς εκτός τόπου και χρόνου αν περίμενε από το Ελληνικό Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας να επιβάλει στην διαφήμιση των αυτοκινήτων ετικέτες  όπως «Το αυτοκίνητο μπορεί να σκοτώσει» ή «Προστατέψτε τα παιδιά: μην τα εκθέτετε στους κινδύνους της κυκλοφορίας»  ή άλλες παρόμοιες. Για το υπουργείο Υγείας πέραν της επείγουσας φροντίδας και της νοσοκομειακής περίθαλψης (με όλα τα προβλήματα που έχουν με την ασκούμενη πολιτική διάλυσης) το θέμα των τροχαίων δεν υπάρχει, τόσο στο επίπεδο  της πρόληψης όσο και της υποστήριξης των θυμάτων και των οικογενειών τους.  Αλλά το πρόβλημα δεν είναι μόνο ελληνικό. Ουσιαστικά η αυτοκινητοβιομηχανία έχει επιβάλει στο ζήτημα της Οδικής Ασφάλειας τον κυρίαρχο ρόλο να έχουν τα Υπουργεία Μεταφορών. Αυτός είναι ένας πολύ απλός τρόπος τα συμπεράσματα των μελετών του Π.Ο.Υγείας να πετιούνται στα σκουπίδια και πέρα από τεχνικές και τεχνολογικές βελτιώσεις να μην αλλάζει τίποτα. Τεράστια θέματα όπως οδήγηση και επίπεδα αλκοόλ στο αίμα, οδήγηση και εφηβεία, οδήγηση και ηλικιωμένοι, ασφαλής μετακίνηση των παιδιών για να αναφέρουμε μερικά έχουν αφεθεί στα χέρια των “τεχνοκρατών” των υπουργείων Μεταφορών, των πιο επιρρεπών στην επιρροή της αυτοκινητοβιομηχανίας υπουργείων.
Δεν είναι βέβαια συμπτωματικό που στους “επτά στόχους για την δημόσια υγεία” που θέτει η Ευρωπαική Επιτροπή για το σύνολο της Ευρώπης τό θέμα του περιορισμού των θανάτων και των τραυματισμών απο τροχαία δεν υπάρχει!
     Διαφήμιση της BMW Canada: τίτλος “Σφαίρα” – “αναπαράσταση σε αργή κίνηση της διαδρομής μιας σφαίρας απο το ταχύτερο sedan στον κόσμο”. Οπως μας ενημερώνουν αυτό αποτελεί και υψηλή τέχνη. Το αυτοκίνητο “φυσικά” καταλήγει σε στόχο. Επισήμως το όνομα του στόχου δεν έχει ανακοινωθεί. (είναι κι ο σεβασμός των προσωπικών δεδομένων).
Γιώργος Κουβίδης.

ΗΠΑ: To τέλος της κουλτούρας του ΙΧ.

Πρόσφατες μελέτες δείχνουν πως οι Αμερικανοί αγοράζουν λιγότερα αυτοκίνητα, οδηγούν λιγότερο αλλά και λιγότερα νέα διπλώματα οδήγησης χορηγούνται χρόνο με το χρόνο.
Τα στοιχεία αυτά οδήγησαν τους επιστήμονες ν’ αναρωτηθούν. Μήπως  η Αμερική ξεπέρασε το σημείο κορύφωσης στην οδήγηση;
Οι ΗΠΑ με τις τεράστιες εκτάσεις της και τη «θεοποίηση» της ζωής σε προάστιο αποτελούσε εδώ και καιρό έναν από τους πρωταρχικούς «αυτοκινητιστικούς» πολιτισμούς στον κόσμο. Στο βιβλίο Stop Signs: Cars and Capitalism on the Road to Economic, Social and Ecological Decay, οι συγγραφείς Yves Engler and Bianca Mugyenyi υποστηρίζουν πως στη Β. Αμερική οι άνθρωποι έχουν αλλοιωθεί από την κουλτούρα του αυτοκινήτου, είναι χαρακτηριστικός ο τίτλος που δίνουν στο σύγχρονο άνθρωπο «Homo Automotivis» και είναι ακριβώς το μοντέλο και η εξέλιξη του ανθρώπου μετά από μια εκατονταετία συνύπαρξης και συνδιαμόρφωσης με το αυτοκίνητο και τον καπιταλισμό. Οι ΗΠΑ είναι η χώρα γέννησης του μοντέλου Τ –του πρώτου προσιτού αυτοκινήτου- ο τόπος όπου Wilson Pickett απαθανάτισε «Mustang Sally» και οι Beach Boys το «Little Deuce Coupe».471122_122462395431059cadillacad1wo0
Όμως η ερωτική σχέση της Αμερικής με τ’ αυτοκίνητα φαίνεται να υποχωρεί σταδιακά. Ο αριθμός των μιλίων που διανύθηκαν με αυτοκίνητο στις ΗΠΑ κορυφώθηκε το 2005 και από τότε παρουσιάζει σταθερή μείωση σύμφωνα με έρευνα του Doug Short των Advisor Perspectives , μια εταιρεία ερευνών επενδύσεων. Μάλιστα τον Απρίλιο του 2013 ο αριθμός των μιλίων που οδηγούνται ανά άτομο ήταν 9% κάτω από το σημείο κορύφωσης και αντίστοιχο του επιπέδου του Ιανουαρίου του 1995. Φυσικά αυτό θα μπορούσε να εξηγηθεί και εν μέρει λόγω της οικονομικής ύφεσης, καθώς λόγω κρίσης οι Αμερικανοί δε μπορούσαν να αγοράσουν νέα αυτοκίνητα και φυσικά οι άνεργοι δεν έχουν κανένα λόγο να μετακινηθούν καθημερινά αφού δεν έχουν δουλειά για να πάνε. Έτσι κάποιοι υποστηρίζουν πως οι μετρήσεις θα επιστρέψουν στα προηγούμενα μεγέθη με το ξεπέρασμα της κρίσης.
Ο Michael Sivak, ο οποίος μελετά την τάση και ο οποίος είναι καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του  Michigan στο τμήμα έρευνας των μεταφορών όμως δηλώνει πως αυτό που περισσότερο του κάνει εντύπωση είναι πως το ποσοστό ιδιοκτησίας αυτοκινήτων ανά νοικοκυριό άρχισε να κατεβαίνει δύο με τρία χρόνια πριν από την ύφεση. Συγκεκριμένα δήλωσε « Νομίζω πως κάτι πιο θεμελιώδες βρίσκεται σε εξέλιξη.»
Αν αυτή η τάση συνεχιστεί- και πολλοί κοινωνιολόγοι πιστεύουν πως θα συνεχιστεί- θα έχει ευεργετικές επιπτώσεις στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και στο περιβάλλον – δεδομένου πως στην Αμερική οι μετακινήσεις είναι ο δεύτερη μεγαλύτερη πηγή εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μετά τους σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Φυσικά θα έχει και αρνητικές συνέπειες για τη βιομηχανία αυτοκινήτων. Σ’ αυτό το πλαίσιο δε μπορεί να θεωρηθεί τυχαίο το γεγονός πως μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Ford και η Mercedes χρησιμοποιούν πια τον όρο «mobility» για να περιγράψουν τις εταιρείες τους, παρέχοντας πια μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων που επεκτείνονται πέρα από το ΙΧ.
Στο συνέδριο Mobile World πέρυσι στη Βαρκελώνη ο Bill Ford διευθύνων στέλεχος της Ford Motor Company παρουσίασε ένα επιχειρηματικό σχέδιο για ένα κόσμο όπου η ιδιοκτησία ΙΧ θα είναι ανέφικτη ή ανεπιθύμητη. Πρότεινε τη συνεργασία με τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών ώστε να δημιουργηθούν πόλεις όπου «πεζοί, ποδήλατα, ΙΧ, εμπορικά και δημόσιας χρήσεως αυτοκίνητα, μέσα μαζικής μεταφοράς θα είναι συνυφασμένα μέσα σ’ ένα συνδεδεμένο δίκτυο ώστε να εξοικονομείται χρόνος, να υπάρχει μικρότερη χρήση διαθέσιμων πόρων, χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και βελτίωση της οδικής ασφάλειας». Φαίνεται πως οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν λάβει το μήνυμα και δείχνουν εντελώς απρόθυμες να βγουν από το παιχνίδι, οπότε προσαρμόζονται κι επανασχεδιάζουν το πλάνο τους ώστε να εξακολουθήσουν να έχουν μερίδιο στην αγορά μιας νέας ανερχόμενης κοινωνίας.
Η Mimi Sheller καθηγήτρια κοινωνιολογίας στο πανεπιστήμιο του Drexel σχολιάζει «Διαφορετικά τα πράγματα συγκλίνουν τα οποία δείχνουν ότι είμαστε μάρτυρες μιας μακροχρόνιας πολιτισμικής αλλαγής.» Αναφέρει διάφορους παράγοντες: το διαδίκτυο κάνει την τηλεργασία εφικτή και επιτρέπει στους ανθρώπους να έχουν κοινωνικές σχέσεις και επικοινωνία με τους φίλους τους χωρίς να χρειάζεται να οδηγήσουν για να βρεθούν. Η ανανέωση και αναβάθμιση των κέντρων των πόλεων καθιστά πια τα προάστια λιγότερο ελκυστικά και πολλοί επιλέγουν πια να τα επανακατοικήσουν. Επίσης η ευρεία χρήση των κινητών αλλά και η νέα τάση του «συνεπιβατισμού» (car-pooling) έχει διευκολύνει τις συννενοήσεις και την από κοινού οργάνωση μετακίνησης.
Μ’ όλες αυτές τις αλλαγές στην κοινωνική ζωή ακόμα και οι άνθρωποι που σταμάτησαν να χρησιμοποιούν τα ΙΧ τους λόγω κρίσης μπορεί να μην ξαναγυρίσουν ποτέ στις παλιές τους συνήθειες  ακόμα και με το πέρας της κρίσης. Καινούριες συνήθειες και ήθη θα έχουν δημιουργηθεί που πολύ πιθανόν να μην αλλάξουν τόσο εύκολα. Σ’ αυτό θα συντελέσει πιθανότατα και η στάση της πολιτείας.
«Για χρόνια η πολιτεία ενθάρρυνε και  στήριζε υποδομές για την προαστιακή ζωή|» λέει η καθηγήτρια Sheller «μια τάση που τελευταία ελαττώνεται αν όχι ανατρέπεται. Αφού δημιούργησαν αυτό που εγώ ονομάζω «κουλτούρα μετακίνησης με ΙΧ (automobility)» τη βλέπουμε τα τελευταία 5-10 χρόνια να αργοπεθαίνει.»
Όπως προκύπτει από την έρευνα Νέα Γενιά και Μετακίνηση που δημοσιεύθηκε τον Απρίλιο του 2012 η οδήγηση στους νέους (16-34 ετών) μειώθηκε κατά 23% από το 2001 έως το 2009. Αυτή η τάση απομάκρυνσης από την οδήγηση είναι πιθανό να είναι μακράς διαρκείας- ακόμα και όταν η οικονομία ανακάμψει.         Οι νέοι άνθρωποι οδηγούν λιγότερο για μια σειρά από λόγους όπως οι υψηλότερες τιμές των καυσίμων, νέοι νόμοι χορήγησης διπλωμάτων, οι βελτιώσεις στην τεχνολογία που υποστηρίζουν την εναλλακτική μεταφορά, και οι αλλαγές στις αξίες και τις προτιμήσεις της νέας γενιάς και είναι  όλοι παράγοντες που ενδέχεται να έχουν επιπτώσεις για τα επόμενα χρόνια.
Δυστυχώς παρόμοια στοιχεία και μελέτες δε γνωρίζω να υπάρχουν για τα ελληνικά δεδομένα.
Χριστιάνα Βλαχάκη
JAMER: Η Αθήνα χωρίς δημόσιες συγκοινωνίες.
JAMER: Η Αθήνα χωρίς δημόσιες συγκοινωνίες.

Πηγές:
Πηγή: oste.gr

Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας: για την ενίσχυση της νομοθεσίας που σχετίζεται με την οδική ασφάλεια.


Στα πλαίσια της δεκαετίας Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2011-2020 ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας προχώρησε στην έκδοση ενός οδηγού με στόχο την  ενίσχυση της νομοθεσίας που σχετίζεται με την οδική ασφάλεια.
who
 Έχει αποδειχθεί – εκτός Ελλάδας φυσικά-πως τα τροχαία δυστυχήματα και οι θάνατοι από αυτά μειώνονται όταν υπάρχει ολοκληρωμένη νομοθεσία – η οποία ενσωματώνει επιστημονικά αποδεδειγμένα στοιχεία σε συνδυασμό με αυστηρές και κατάλληλες για κάθε παράβαση κυρώσεις και υποστηρίζεται από συνεπή και συνεχή επιβολή του νόμου, αλλά και συνεχή εκπαίδευση των πολιτών. Ο Π.Ο.Υ. κυκλοφόρησε πρόσφατα το εγχειρίδιο «Ενισχύοντας τη νομοθεσία για την οδική ασφάλεια», ένα πρακτικό οδηγό για κάθε χώρα όπου περιγράφει μεθόδους και προτείνει τρόπους και πόρους που μπορούν οι ιθύνοντες και οι εκάστοτε κυβερνήσεις  να χρησιμοποιήσουν για τη θέσπιση νέων νόμων ή τροποποίηση των υφισταμένων στο πλαίσιο μιας συνολικής στρατηγικής για την οδική ασφάλεια.
Σύμφωνα με την παγκόσμια έκθεση του 2013 για την οδική ασφάλεια και έπειτα από μια δεκαετία μελέτης θεμάτων που σχετίζονται μ’ αυτή αποκαλύφθηκε πως η ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ που αφορά στους πέντε γνωστούς και βασικούς παράγοντες κινδύνου για τραυματισμούς από τροχαία συμβάντα (υπερβολική ταχύτητα, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ουσιών,  μη χρήση κράνους μοτοσικλέτας, μη ή λάθος χρήση ζώνης ασφαλείας και μέσων συγκράτησης για τα παιδιά) είναι ΕΛΛΙΠΗΣ στην πλειονότητα των χωρών και ότι ακόμα και οι όποιοι ισχύοντες νόμοι  συχνά ΔΕΝ εφαρμόζονται επαρκώς, ιδίως στις χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος. Η έκθεση έδειξε ότι μόνο 28 χώρες (που καλύπτουν μόλις το 7% του παγκόσμιου πληθυσμού) έχουν ολοκληρωμένη νομοθεσία για αυτούς τους πέντε παράγοντες κινδύνου.who 2013
Χρειάζεται να γίνει περισσότερη δουλειά για να βελτιωθεί η νομοθεσία για την οδική ασφάλεια σε παγκόσμιο επίπεδο και ίσως τότε επιτευχθεί και ο στόχος της Δεκαετίας Δράσης για την Οδική ασφάλεια (2001-2020), που έχει σαν στόχο να αυξήσει από 15% σε τουλάχιστον 50% τον αριθμό των χωρών σ’ όλο τον κόσμο που έχουν ολοκληρωμένη νομοθεσία για τους πέντε βασικούς παράγοντες κινδύνου από τροχαία. Το εγχειρίδιο αυτό συνιστά μια σταδιακή προσέγγιση για την αξιολόγηση και τη βελτίωση της νομοθεσίας που σχετίζεται με αυτούς τους παράγοντες κινδύνου, καθώς και με τη μετά τη σύγκρουση φροντίδα των όποιων τραυματιών.
Το εγχειρίδιο αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί ώστε:
  • Να γίνει πιο κατανοητό το πλαίσιο της νομοθεσίας και των σχετικών διαδικασιών που ισχύουν σε μια χώρα
  • Να επανεξεταστεί η ισχύουσα εθνική νομοθεσία και κανονισμοί και να εντοπιστούν τα εμπόδια στην εφαρμογή και επιβολή αποτελεσματικών μέτρων για την οδική ασφάλεια
  • Να εντοπιστούν οι διαθέσιμοι πόροι, όπως οι διαθέσιμες συμφωνίες και οι επιστημονικά τεκμηριωμένες κατευθυντήριες γραμμές και συστάσεις σχετικά με αποτελεσματικά μέτρα για τη βελτίωση της νομοθεσίας
  • Να καταρτιστούν σχέδια δράσης για την ενίσχυση της εθνικής νομοθεσίας και των κανονισμών σε σχέση με τους πέντε βασικούς παράγοντες κινδύνου και για τη μετά τη σύγκρουση φροντίδα.
ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ:ΕΔΩ Πηγή: www.soste.gr

15 Αυγ 2013

Αξιοποιούνται ορθά τα κονδύλια που διατίθενται για τα οδικά δίκτυα στο πλαίσιο της πολιτικής συνοχής της ΕΕ;

Ελεγκτές της ΕΕ αξιολόγησαν κατά πόσο τα κονδύλια που διατίθενται στο πλαίσιο της πολιτικής συνοχής της ΕΕ για έργα οδικών υποδομών πέτυχαν τους στόχους τους με λογικό κόστος. Ο έλεγχος είχε ως αντικείμενο συγχρηματοδοτηθέντα έργα οδοποιίας στη Γερμανία (DE), την Ελλάδα (EL), την Πολωνία (PL) και την Ισπανία (ES). Τα συγκεκριμένα τέσσερα κράτη μέλη έλαβαν το μεγαλύτερο μέρος των κονδυλίων που διατέθηκαν για έργα οδοποιίας στο πλαίσιο της πολιτικής συνοχής κατά την περίοδο 2000-2013·και τα κονδύλια αυτά αντιστοιχούν περίπου στο 62 % της συνολικής συγχρηματοδότησης της ΕΕ για έργα οδοποιίας.
Αντικείμενο του ελέγχου ήταν αυτοκινητόδρομοι (10 έργα), οδοί ταχείας κυκλοφορίας (10 έργα) και απλές κύριες οδικές αρτηρίες δύο λωρίδων κυκλοφορίας (4 έργα).
Η ειδική έκθεση δημοσιεύεται στο http://eca.europa.eu/portal/pls/portal/docs/1/22810809.PDF και τα κύρια συμπεράσματα και οι συστάσεις αναφέρονται στο παρακάτω
Δελτίο Τύπου.
 
Πηγή: www.ses.gr

PhD Scholarship in Urban Traffic Modelling at UCL



Institution: University College London
Dept/School/Faculty: Department of Civil, Environmental & Geomatic Engineering
PhD Supervisor: Dr E Buldakov
Application Deadline: 09 August 2013
Funding Availability: Funded PhD Project (European/UK Students Only)
Duration of Studentship: 4 years (MPhil, then PhD)
Stipend: £15,7426 per annum
Vacancy Information
The UCL Department of Civil, Environmental and Geomatic Engineering invites applications for a four year (one year MPhil and three year PhD) studentship to work on an Engineering and Physical Sciences Research Council (EPSRC), UK funded project.
Studentship Description
Traffic congestion is the problem affecting all modern cities. It has a negative impact on the quality of life as well as on environment and economy. There are few cities in the world where the problem is being successfully solved and London is a notable example. London has an efficient transport system which allows if not to completely remove the congestion problem, but substantially improve traffic situation. A tempting approach for solving transport problems is applying such best practices. However, each city has specific features affecting traffic conditions. These could include different climatic conditions, different quality of roads, different speed limits and other particulars of traffic codes, different traffic control strategies, different types of vehicles, etc. Would solutions proved efficient in London be as efficient under new conditions? This is the principal question to be answered by the project and a rational answer for this question not possible without implementing a model of an urban transport system which would allow investigating effects of implementing various traffic management solutions by adjusting model parameters.
The project will therefore develop a large-scale traffic system model combining two considerably different approaches: an artificial neural network model and a fluid-like continuous traffic flow model. A multi-fluid model of traffic flows will be developed, which represents the overall traffic flow as a mixture of fluids with different properties representing different types of vehicles. Construction, calibration and verification of the model will require considerable amount of real data of various types including traffic flow data trough main roads, concentration of vehicles through a modelled area at different times, positions of concentrated vehicle sources, such as bus depots, etc.
As a case study the model will be applied to assess applicability of London traffic solutions to improving traffic situation in Nizhniy Novgorod, a large industrial city in Russia. The project will be carried out in collaboration with Automobile Institute and Research Laboratory of Intelligent Transport Systems at Nizhniy Novgorod State Technical University.
Person Specification
Suitable candidates should have a good honours degree (1st Class or 2.1 minimum) in Mathematics, Physics or Engineering. A relevant Masters degree will be considered as an advantage. Candidates should have excellent written and oral communication skills. It would also be advantageous if they had programming ability, experience in numerical and analytical modelling and basic understanding of traffic flows.
Eligibility
Applications are invited from UK and EU members, residing in the UK. Applicants must meet the EPSRC eligibility requirements which can be found here
Start Date
23rd September 2013 or as soon as possible thereafter
Application Procedure
Applicants should send a covering letter and CV indicating how you meet the criteria and demonstrating your passion for the research to Dr Eugeny Buldakov ( e.buldakov@ucl.ac.uk Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. )
The successful applicant will then have to apply online to UCL by submitting the PhD application form, available from http://www.cege.ucl.ac.uk/Research/Pages/default.aspx and clicking on the Apply now button. Please name Dr Eugeny Buldakov as the proposed supervisor.
Contact name: Eugeny Buldakov
Contact details: e.buldakov@ucl.ac.uk Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
Closing Date: 9 August 2013
Interview date: 15 August 2013
Studentship Start Date: 23 September 2013

Πηγή: www.ses.gr

Position Announcement: Ph.D. Thesis Research Scholarships at the Queensland University of Technology, Australia

QUT, the Malaysian Automotive Institute and the AutoCRC (Automotive Cooperative Research Centre) are seeking three creative, motivated individuals to undertake a three-year PhD degree at the Queensland University of Technology (Primary Supervisor Prof Simon Washington). In pursuit of the PhD degree, the student will be immersed in a three year, industry-funded project spanning four countries. This scholarship provides an opportunity to obtain a PhD degree from a highly competitive Australian University, while gaining invaluable industry led international research experience. There are up to three PhD scholarships available under this research program.
Degree: PhD in Civil Engineering
Project title: Market Intelligence and Technology Assessment (MITA 2025) – "Energy Efficient Vehicles towards a Green Mobility Solution for ASEAN and Australia"
Industry host: Malaysian Automotive Institute through the Australian Auto CRC
Project Background: This research will support and further position Australia and Malaysia as technology leaders in the ASEAN and Australian Marketplaces. Through state of the art applied behavioural and econometric research, this 3-year project will inform the MAI, AutoCRC, and project stakeholder groups on the critical roles that vehicle technologies, policies, regulations, standards, and energy markets play in the success of Energy Efficient Vehicle (EEV) technology uptake and deployment in the Australian and ASEAN marketplace by 2025. The research will focus on issues surrounding EEV deployment in Australia, Malaysia, Indonesia, and Thailand.
While the thesis projects will vary slightly across each scholarship and depending on the country(s) of focus, all PhD thesis projects involved in this research will involve:
• A literature review focused on market opportunities and barriers around EEVs in relation to one or more countries
• Both demand and supply-side evaluation of technology deployment
• Design of revealed and stated preference national surveys
• Applied Behavioural Econometric modelling and/or market analysis
• Effective engagement and cooperation with a large industry led research team
• Engagement and/or facilitation of 'futuring' activities with focus on the year 2025
• Presentation of research findings to various internal and external stakeholder groups
• Co-authorship of reports, summaries, and technical papers on research methods and outcomes
Qualifications required of student applicants:
• Bachelor's Degree in Policy Evaluation, Civil Engineering, Transport Engineering, Urban Planning, Business, or Economics.
• Master's by research degree in related field or undergraduate under-graduate honours
• Qualifications sufficient for entry into QUT
Qualifications desired of student applicants:
• Work or research experience, concentrated coursework, or other demonstrated focus on clean vehicle technologies
• Record of solid academic performance, particularly in relevant skill sets
• Experience in applied behavioural econometrics.
Location and management:
Student will enrol as a QUT PhD student. Students will work in an industry led and internally coordinated project with other students, with QUT professional staff and academics, with possible travel to other participating countries (Indonesia, Thailand, or Malaysia).
Scholarship/finance support package:
• Stipend: $28k per year (tax free) provided through the AutoCRC
• Up to $5k per year Travel allowance for conferences (at student discretion)
• QUT tuition waiver scholarship
Supervisors and contacts:
Primary Supervisor, QUT: Professor Simon Washington ( simon.washington@qut.edu.au Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. )
Associate QUT Supervisors: To be determined.
Interested Applicants:
Interested applicants should submit a CV or resume, a list of three references, and a maximum one page statement of their interest and qualifications relevant to the opportunity to simon.washington@qut.edu.au Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. . Positions will be filled on a first come, first served basis given that requirements are satisfied.
Πηγή: www.ses.gr  

2 PhD: Travel Demand Models and Uncertainty

The Project:
The Urban Planning Group has two vacant positions for PhD students. The projects should fit the focus of new externally funded projects on activity-based travel demand modeling under uncertainty. Details of the projects will be decided based on the specific expertise and interest of the PhD students. The PhD projects will focus on developing and validating dynamic travel demand models of group decisions under uncertainty. The aim is to develop alternatives to currently used models.
Description:
The projects will be embedded in the Design and Decision Support Systems Program of the Unit Urban Science and Systems in the Department of the Built Environment. The program has approximately 20 PhD students and postdocs working on the development of models to support planning and design decisions. The Urban Planning Group participates in the Smart Mobility Strategic Area of the TU/e. The group of PhDs is international and multidisciplinary with candidates from China, Iran, Italy, Indonesia, Turkey, Greece, Bangla Dash, etc.
Requirements:
We are looking for excellent and highly motivated candidates with a strong econometric and computational profile. Interest in smart mobility and human choice behavior is essential.
We offer a stimulating and ambitious research environment. Candidates should be motivated to sustain and elaborate the international position of the research group. To complement this environment and for the specific projects mentioned above, we are looking for outstanding candidates that meet the following requirements:
- You are highly motivated, talented and enthusiastic
- You have a relevant MSc degree
- You are a team player and have a well-structured working style
- You have a very good knowledge of the English language, both in speaking and writing
We offer:
We offer a gross monthly salary increases from € 2062,- in the first year to € 2638,- in the fourth year, plus 8% holiday allowance and 8.3% end of the year allowance. In addition, the TU/e has an excellent package of attractive benefits for employees, a child-care facility, and a modern sports complex. Assistance for finding accommodation can be given. The duration of the projects is four years, conditional upon sufficient progress. The project is expected to start in October 2013.
Information:
More information may be obtained by Prof. dr. Harry Timmermans ( h.j.p.timmermans@tue.nl Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
For information about conditions of employment, please contact Ms. C.N.A. van Iperen, HR officer, email hrbwk@tue.nl Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
Application:
The application deadline is 19 august 2013.
Please upload a detailed curriculum vitae with photograph, a letter of motivation, copy of diploma and transcripts and a sketch of detailed proposal by the button "apply now" at the top of this page. Don't send your application by email.

Πηγή: www.ses.gr

Lecturers in Transportation – University of Southampton

Location: Highfield Campus
Salary: £27,854 to £44,607
Full Time Permanent
Closing Date: Wednesday 28 August 2013
Reference: 273413AT
This is an exciting opportunity to join a leading Faculty in Engineering and the Environment which has an international reputation for excellence in research, teaching and knowledge transfer. The posts are associated with the Transportation Research Group (TRG) – a multi-disciplinary group which has gained an International reputation for its research and teaching excellence over nearly 50 years of operations across a range of modes (Air, Rail, Road and Sea). We are now seeking to appoint up to two lecturers to contribute to our research and teaching activities in Transportation including Highway and Traffic Engineering, Modelling and Simulation, Traffic Management and Control, Data Integration, Freight and Logistics, Geographical Information Systems and Sustainable Transport Systems.
The appointees will contribute to both undergraduate and postgraduate teaching in our Civil and Environmental Engineering programmes– particularly on our well established Masters programme in Transportation Planning and Engineering – as well as supervising research students. Appointees will be expected to develop a programme of original research that complements and extends our existing strengths. They should have a track record of obtaining external funding and delivering outputs at a level commensurate with the post.
For informal enquiries, please contact Professor Nick Hounsell: nbh@soton.ac.uk Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. or Professor John Preston: J.M.Preston@soton.ac.uk Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. .
The closing date for this post is 28 August 2013. We use an online recruitment system so please apply through www.jobs.soton.ac.uk. If this is not possible please telephone +44 (0) 23 8059 2507 for an application form. Please quote reference number 273413AT on all correspondence.

Πηγή: www.ses.gr

Βραβείο Καλύτερου Επιστημονικού Άρθρου Διδακτορικού Φοιτητή

Βραβείο Καλύτερου Επιστημονικού Άρθρου Διδακτορικού Φοιτητή
Τμήμα Ναυτιλίας & Επιχειρηματικών Υπηρεσιών, Εργαστήριο Μεταφορών και Λήψης Αποφάσεων, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Το Βραβείο Καλύτερου Επιστημονικού Άρθου Διδακτορικού Φοιτητή διεθνώς στον τομέα των Προτύπων Επιλογής (Choice Modelling) απονεμηθήκε στην Υποψήφια Διδάκτωρ του Τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών και μέλος του Εργαστηρίου Μεταφορών και Λήψης Αποφάσεων του Πανεπιστημιού Αιγαίου, κα. Μαρία Καμαργιάννη. Η επιστημονική επιτροπή του Journal of Choice Modelling επέλεξε το συγκεκριμένο άρθρο, το οποίο αναπτύσει εξελιγμένα οικονομετρικά πρότυπα επιλογής για να διερευνήσει την επίδραση της χρήσης μέσων κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. Facebook) στις μετακινήσεις που πραγματοποιούν οι έφηβοι για κοινωνικούς σκοπούς. Η τελετή απονομής του Βραβείου πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του International Choice Modelling Conference στις 4 Ιουλίου 2013 στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας.
Η κα. Καμαργιάννη και η επιβλέπουσα καθηγήτριά της Αμαλία Πολυδωροπούλου, Πρόεδρος του Τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών και Διευθύντρια του Εργαστηρίου Μεταφορών και Λήψης Απόφασεων, έχουν λάβει στο παρελθόν και άλλα διεθνή και εθνικά μετάλλια και βραβεία για την έρευνα τους που αφορά την μεταφορική και οδηγική συμπεριφορά των εφήβων.
Άρθρο: Kamargianni, M., and A. Polydoropoulou (2013). "Does Social Networking Substitute for or Stimulate Teenagers' Travel? Findings from a Latent Class Model." Presented at the 3rd International Choice Modeling Conference (ICMC), 3-5 July, 2013, Sydney, Australia.
Εργαστήριο Μεταφορών & Λήψης Αποφάσεων (http://transdem.stt.aegean.gr)
Τμήμα Ναυτιλίας & Επιχειρηματικών Υπηρεσιών (http://www.stt.aegean.gr)

10 Αυγ 2013

“Λόγω παρελεύσεως του Αυτοφώρου”….. Ο δεύτερος θάνατος του ποδηλάτη -πιλότου.

Χάθηκαν στην Άσφαλτο, Αγνοήθηκαν από την Κοινωνία, Ποδοπατήθηκαν απο την Δικαιοσύνη“. Αυτα τα λόγια συνοδευαν 815 φωτογραφίες θυμάτων τροχαίων εγκλημάτων σε μια γιγαντοαφίσα που κυκλοφόρησε η Ιταλική οργάνωση οικογενειών θυμάτων τροχαίων AIFVS πριν ένα περίπου χρόνο. Χωρίς έκπληξη πληροφορηθήκαμε απο τον τύπο των Ιωαννίνων πως η επιτυχία της τοπικής Τροχαίας να εντοπίσει και να συλλάβει το δράστη ενός θανατηφόρου τροχαίου με εγκατάλειψη, με θύμα το Γιώργο Ζήση συνοδεύτηκε από την απελευθέρωση του από τις τοπικές δικαστικές αρχές λογω παρελεύσεως του αυτοφώρου! Στη χώρα (που έχει καταγγελθεί για κατάχρηση του θεσμού της προφυλάκισης) για τους δράστες των τροχαίων εγκλημάτων επιφυλάσσεται ειδική μεταχείριση. Ακόμα και σ αυτές τις εξωφρενικές περιπτώσεις (χτύπημα και εγκατάλειψη) θα χρησιμοποιηθούν οι επιεικέστερες και πλέον ανώδυνες δικονομικές διατάξεις και φυσικά θα προστατευθεί η ανωνυμία του δράστη. Οταν η οργανωμένη πολιτεία δρα (τοποθετείται) μ αυτόν τον τρόπο τι να περιμένει κανείς από τον απλό πολίτη; Να σεβαστεί τον συνάνθρωπο του; Να τον βοηθήσει; Να αναγνωρίσει το λάθος του; Να ζητήσει συγγνώμη; Να σεβαστει τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας; Να μην αγοράσει το δίπλωμα του;
Για την οργανωμένη πολιτεία το πρότυπο δεν είναι ο Γιωργος Ζήσης, το να ππγαίνεις στη δουλεια σου νωρίς το πρωί με ποδήλατο  δεν είναι το ίδιο με το να επιστρέφεις ξημερώματα απο διασκέδαση με το ΙΧ σου. Και μια που η πλειοψηφία κάνει το δεύτερο  και σε μια δημοκρατική κοινωνία άρχει η πλειοψηφία οι θεσμοί τοποθετούνται ανάλογα.  Πολιτικές, αυτοδιοικητικές και δικαστικές αρχές  έχουν επανειλημμένα δώσει δείγματα γραφής για το πως τοποθετούνται σ αυτην την ιστορία που οδηγεί σε χιλιάδες θανατους και τραυματισμούς καθε χρόνο στη χώρα μας. (Δεν μπορούμε να μην επισημάνουμε βέβαια πως ένα άλλο κομματι του κρατικού μηχανισμού δρά εντελώς αντίθετα -ισως θα έπρεπε να τους ζητηθει ο λόγος γι αυτό-, μιλάμε για τους πραγματικα εμπλεκόμενους στην διασωση και την πρόληψη, την μεγάλη πλειοψηφία των εργαζομένων στο ΕΚΑΒ, τα νοσοσοκομεια, την Πυροσβεστική, την Τροχαία).
Τό “λόγω παρελεύσεως του αυτοφώρου“… είναι η αρχή του δεύτερου μαρτυρίου που θα βιώσουν οι συγγενείς και οι φίλοι του Γιώργου. Και είναι πολλά τα “λόγω”… Δικαστήρια θα αναβληθούν “λόγω παρελεύσεως ωραρίου”, κατηγορίες θα εξαφανιστούν “λόγω παραγραφής” και πάει λέγοντας. Βέβαια καποιος θα μπορούσε να ισχυριστεί πως για το Γιώργο δεν έχουν σημασία όλα αυτά. Ίσως… Έχουν όμως μεγάλη σημασία για τον ανώνυμο δράστη που ελεύθερος και με το δίπλωμα του επιστρέφοντας απο την διασκέδαση του μάταια θα αναζητά τον Γιώργο. Δεν συναντάς καθε μέρα ανθρώπους που να πετούν στα σύννεφα και να κυκλοφορούν στη Γή με ποδήλατο. Μάλλον θα αρκεστεί σε κατι πιο ελαφρύ: σε μένα σε σένα στο παιδί μου ή στο παιδί σου. Το μήνυμα το έχει λάβει.
              “SOS Τροχαία Εγκλήματα”
11 Ιουλίου 2013
Ιωάννινα: Ασυνείδητος οδηγός παρέσυρε και εγκατέλειψε ποδηλάτη.  
Ένας ασυνείδητος οδηγός παρέσυρε νωρίς το πρωί ποδηλάτη που κινούνταν στην οδό Παπανδρέου, προς την έξοδο της πόλης των Ιωαννίνων. Ο οδηγός αφού χτύπησε τον ποδηλάτη δεν σταμάτησε ούτε για να του παράσχει βοήθεια ούτε για να καλέσει ασθενοφόρο. 
Αντιθέτως ανέπτυξε ταχύτητα και διέφυγε. Ο ποδηλάτης σοβαρά τραυματισμένος μεταφέρθηκε και νοσηλεύεται στο νοσοκομείο. Η Τροχαία Ιωαννίνων κάνει έκκληση προς όποιον γνωρίζει κάτι, να ενημερώσει την αστυνομία προκειμένου να εντοπιστεί ο δράστης. Πρόκειται για αυτοκίνητο μάρκας SUZUKI, του 1992-1993, χρώματος μαύρου. Ο ασυνείδητος οδηγός πρέπει να εντοπιστεί και να οδηγηθεί στην Δικαιοσύνη. Όπως αναφέρει στην προσωπική του σελίδα κοινωνικής δικτύωσης ο γνωστός Δημοσιογράφος κ. Γιώργος Κυρούσης, τραυματίας είναι ο κ. Γεώργιος Ζήσης, 54 χρονών, που πήγαινε στο αεροδρόμιο με το ποδήλατό του, όπου έχει σχολή εκπαίδευσης πιλότων, όταν τον παρέσυρε ο ασυνείδητος οδηγός και τον άφησε αβοήθητο σοβαρά τραυματισμένο.   http://www.epirusday.gr/18/post/2013/07/ioannina-asyneiditos-odigos-paresyre-egkateleipse-podilati.html
zisis 
22 Ιουλίου 2013
Έχασε τη μάχη ο Γιώργος Ζήσης!!!                                                     
Έχασε τη μάχη που έδινε, ο 54χρονος Γιώργος Ζήσης, ιδιοκτήτης σχολής εκπαίδευσης πιλότων στα Γιάννενα. Ο Γιώργος Ζήσης, το πρωί της Πέμπτης 11ης Ιουλίου, παρασύρθηκε από ΙΧ αυτοκίνητο και ο ασυνείδητος οδηγός τον εγκατέλειψε αιμόφυρτο!!! Στη μέση της οδού Παπανδρέου, τον βρήκε ένας αστυνομικός ο οποίος είχε τελειώσει τη βάρδια και επέστρεφε στο σπίτι του. Η τροχαία Ιωαννίνων κατέβαλε τεράστια προσπάθεια για τον εντοπισμό του αυτοκινήτου που χτύπησε τον ποδηλάτη και είχε απευθύνει δημόσια έκκληση για βοήθεια, στους πολίτες. Μόλις χθες το απόγευμα, κατάφεραν οι αστυνομικοί να εντοπίσουν το αυτοκίνητο που παρέσυρε τον άτυχο 54χρονο ποδηλάτη, από τμήμα σπασμένου καθρέφτη που βρέθηκε στο σημείο του ατυχήματος και τον νεαρό οδηγό του, ο οποίος σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, επέστρεφε από νυχτερινή διασκέδαση. Ο θάνατος του Γ.Ζήση, μετά από την δεκαήμερη μάχη στην εντατική, συγκλονίζει όχι μόνο τους δικούς του ανθρώπους, την οικογένεια των ποδηλατών, αλλά και την τοπική κοινωνία. Το epirusgate εκφράζει τα ειλικρινή και θερμά του συλλυπητήρια στην οικογένεια και ιδιαίτερα στην αδερφή του Όλγα, που βρίσκεται στην Αμερική και παρακολουθούσε με αγωνία καθημερινά τις εξελίξεις…

http://www.epirusday.gr/18/post/2013/07/ioannina-asyneiditos-odigos-paresyre-egkateleipse-podilati.html 

 Συνεντευξη του Γιωργου Ζηση στο τοπικο καναλι ITV στα Ιωαννινα.

3 Αυγούστου 2013

Ανακοίνωση Της Τροχαίας Ιωαννίνων για την εξιχνίαση του θανατηφόρου τροχαίου με θύμα τον γνωστό Γιαννιώτη πιλότο Γιώργο Ζήση
Το τμήμα τροχαίας Ιωαννίνων, εξέδωσε σήμερα επίσημα, το δελτίο τύπου που αφορά την  εξιχνίαση του θανατηφόρου τροχαίου με θύμα τον γνωστό Γιαννιώτη πιλότο Γιώργο Ζήση. Αναλυτικά στην ανακοίνωση της, η αστυνομία αναφέρει τα εξής: Εξιχνιάστηκε, στο πλαίσιο εμπεριστατωμένης έρευνας του Τμήματος Τροχαίας Ιωαννίνων, θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα με εγκατάλειψη που συνέβη στις 11-07-2013 τα ξημερώματα στην πόλη των Ιωαννίνων και σχηματίσθηκε δικογραφία σε βάρος ενός 27χρονου. Ειδικότερα, κατά τη διερεύνηση της υπόθεσης σε συνδυασμό με την συλλογή και κατάλληλη αξιοποίηση ευρημάτων, εξακριβώθηκε ότι ο 27χρονος οδηγώντας Ι.Χ. επιβατικό αυτοκίνητο αφού παρέσυρε και τραυμάτισε 54χρονο ποδηλάτη που κινούνταν στην οδό Γεωργίου Παπανδρέου, στη συνέχεια εγκατέλειψε τον τόπο του δυστυχήματος. Ο 27χρονος οδηγός δεν συνελήφθη λόγω παρέλευσης των χρονικών ορίων του αυτοφώρου. Η δικογραφία που σχηματίστηκε θα υποβληθεί στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Ιωαννίνων. Παράλληλα στα πλαίσια της ευαισθησίας και της υποχρέωσης της Ελληνικής Αστυνομίας για την πάταξη τέτοιων περιστατικών καλούμε όλους τους πολίτες σε περίπτωση τροχαίων ατυχημάτων με εγκατάλειψη να βοηθούν τους συνανθρώπους τους και την Τροχαία στο έργο της.«Κρατήστε τα στοιχεία ταυτότητας αυτοπτών μαρτύρων, ή οποιαδήποτε στοιχεία μπορείτε (όπως φυσιογνωμικά χαρακτηριστικά, αριθμό κυκλοφορίας, τύπο και χρώμα οχήματος κ.α,), όσων εγκαταλείπουν τον τόπο του ατυχήματος ».
http://epirusgate.blogspot.gr/2013/08/blog-post_5755.html

6 Αυγ 2013

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Συμμετοχή στην 48η Πανελλήνια Έκθεση Χειροτεχνίας Αγροτικής Οικονομίας Κρεμαστής.

 Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμμετέχει για τέταρτη χρονιά στην 48η Πανελλήνια Έκθεση Χειροτεχνίας Αγροτικής Οικονομίας Κρεμαστής. Η συμμετοχή αυτή θα μας δώσει την δυνατότητα για άμεση επικοινωνία με τους επισκέπτες της έκθεσης, αναλύοντας τα οφέλη της ασφαλούς οδήγησης και της οικολογικής οδήγησης. Στο περίπτερο μας κατά την διάρκεια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν διαδραστικά προγράμματα που θα αφορούν θέματα ασφαλούς οδήγησης.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας και στην συνεχή ενημέρωση των πολιτών για θέματα της ασφαλούς οδήγησης, παραμένει πρωτοπόρα στην προσπάθεια αυτή για την περιοχή μας, με μοναδικό στόχο την ενημέρωση των οδηγών παρέχοντας με κάθε δυνατό τρόπο και σχεδιασμό κάθε πληροφορία για ασφαλή οδήγηση και αλλαγής συμπεριφοράς για την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων στην περιοχή μας.

Θα έχουμε, την ευκαιρία να ανταλλάξουμε απόψεις, να δεχτούμε προτάσεις από άτομα ευαισθητοποιημένα στο θέμα της οδικής ασφάλειας και ποιες παρεμβάσεις θα μπορούσαν να γίνουν, να γίνουν νέες εγγραφές, γιατί η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, είμαστε όλοι εσείς…

Για να στηρίξουν όλη αυτή την προσπάθεια της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, οι επισκέπτες της 48ης Έκθεσης, θα έχουν τη δυνατότητα να προμηθεύονται λαχνούς προς 1€ για ένα ποδήλατο ΜountBike , χορηγός η ΒΑΚΑΡ ΑΕ. Η κλήρωση του ποδήλατου θα γίνει με την λήξη της 48ης Έκθεσης στην εξέδρα των εκδηλώσεων.

Αγαπητοί μας φίλοι, σας περιμένουμε δείτε το πρόγραμμα των δράσεων μας, επιλέξτε την δράση που θα θέλετε να συμμετέχετε, ελάτε με τα παιδιά σας, δεν θα το μετανιώστε.

Η Οδική Ασφάλεια μας αφορά όλους…. Η Οδική Ασφάλεια είναι ευθύνη όλων μας

ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ….. γιατί είμαστε …όλοι εσείς…. Καλό Καλοκαίρι… Καλές διαδρομές ……

Eυχαριστούμε όλα τα ΜΜΕ για την υποστήριξή τους

Διαβάστε το πρόγραμμα ΕΔΩ:https://www.facebook.com/events/494750513946354/  

WHO launches manual aimed at strengthening road safety legislation in support of the Decade of Action for Road Safety 2011-2020

WHO launches manual aimed at strengthening road safety legislation in support of the Decade of Action for Road Safety 2011-2020


Comprehensive road safety legislation-which incorporates evidence-based measures and strict and appropriate penalties, backed by consistent, sustained enforcement and public education-has been proven to reduce road traffic injuries and fatalities. Released today by WHO, Strengthening road safety legislation: a practice resource manual for countries describes methods and provides resources that practitioners and decision-makers can use for enacting new laws or amending existing ones as part of a comprehensive road safety strategy.

The Global status report on road safety 2013: Supporting a decade of action revealed that legislation on five known KEY risk factors for road traffic injuries (speeding, drink-driving, and the non-use of motorcycle helmets, seat-belts and child restraints) is incomplete in the majority of countries and that current laws are often inadequately enforced, particularly in low- and middle-income countries. The report revealed that only 28 countries (covering just 7% of the world's population) have comprehensive laws on these five risk factors.

More work needs to be done to improve road safety legislation globally, and meet the target of the Decade of Action for Road Safety 2011-2020 which aims to raise from 15% to 50% the number of countries worldwide that have comprehensive legislation on five key risk factors. This manual recommends a stepwise approach to assessing and improving legislation relating to these risk factors, as well as post-crash care.

The manual, which was funded by Bloomberg Philanthropies as part of the Global Road Safety Programme, can be used to:

•develop an understanding of the framework of legislation and relevant processes that are applicable in a country;

•review current national legislation and regulations and identify barriers to the implementation and enforcement of effective road safety measures;

•identify available resources, such as international agreements, and evidence-based guidance and recommendations on effective measures, to improve legislation;

•prepare action plans to strengthen national legislation and regulations for the five main risk factors and for post-crash care, including advocating for improvement.

Download the manual

RELATED LINKS

Global status report on road safety 2013: Supporting a decade of action

WHO road traffic injuries

Road traffic injuries fact sheet

1 Αυγ 2013

Στη Ρόδο ο Υπουργός Υγείας. Άδωνης Γεωργιάδης

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συναντήθηκε με τον Υπουργό Υγείας κατά την επίσκεψή του στη Ρόδο.
ΘΕΜΑ: Τα τροχαία συμβάντα και ο ρόλος του Υπουργείου Υγείας στην μείωση τους.

 

Παραδόθηκε φάκελος με προτάσεις για το ρόλο του Υπουργείου Υγείας στην μείωση των τροχαίων συμβάντων.



Επικεντρωθήκαμε: ότι πέραν της ανεκτίμητης αξίας της ανθρώπινης ζωής, το κοινωνικοοικονομικό κόστος των τροχαίων ατυχημάτων εκτιμάται σε παραπάνω από 5 δις € ετησίως : υγεία, κοινωνική ασφάλιση, απώλεια εργασίας, κόστος διοίκησης, δαπάνη για υλικά, κ.λ.π….’’  και το πως επιβαρύνει το Ε.Σ.Υ

Κύριε Υπουργέ Υγείας
Οδική Ασφάλεια: Η χρήση των δρόμων είναι μια καθ΄  έξιν δραστηριότητα.
Γι’ αυτό:  Γινόμαστε υπεραισιόδοξοι, αποκτούμε  υπεραυτοπεποίθηση, υποτιμούμε τους κινδύνους Το Τροχαίο, αποτελεί μια αφύσικη αιτία θανάτου & μπορεί ευρύτατα να αποφευχθεί γιατί οφείλεται σε έλλειμμα του συστήματος.
Η Οδική Ασφάλεια μιας χώρας είναι έκφραση κοινωνικού, πολιτιστικού & πολιτικού πολιτισμού της.
ΕΛΛΑΔΑ: 10.000.000 κάτοικοι, πάνω από  1350 Νεκροί Ετησίως, 28.000 -30.000 Τραυματίες,  6.500-9.000 Ανάπηροι
Κοινωνικό-οικονομικό κόστος ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΖΩΗΣ Εκτιμάται σε  1 εκ. Ευρώ
Θάνατοι και τραυματισμοί  από τροχαία δυστυχήματα: Μέγιστο πρόβλημα Δημόσιας Υγείας, φορτίο στο ΕΣΥ, κοινωνικές επιπτώσεις-οικονομικό κόστος. Ζοφερή πρόβλεψη.
WHO:  Ένα στα δέκα κρεβάτια καταλαμβάνονται από θύματα τροχαίων.
Ε.Σ.Υ:   115.00 εισαγωγές ετησίως 1.500.000 επισκέψεις
Η Παγκόσμια Τράπεζα αναφέρει ότι το οικονομικό κόστος από τα τροχαία ατυχήματα ανέρχεται στο 1-3% του ΑΕΠ κάθε κράτους. Στην Ε.Ε. ετησίως διατίθεται ποσό ύψους 160 δισ. ευρώ, το οποίο ισοδυναμεί με το 2% του ΑΕΠ της Ε.Ε.–15.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ : Τα στοιχεία  του καταδεικνύουν ότι η Ελλάδα παραμένει σταθερά στις πρώτες θέσεις του πίνακα με το δείκτη του αριθμού νεκρών ανά εκατομμύριο κατοίκων ανάμεσα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Παρά ταύτα, γίνεται παραδεκτό ότι ‘’… Η οδική ασφάλεια αποτελεί μείζον εθνικό και κοινωνικό θέμα, αφού τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν μία από τις πρώτες αιτίες θανάτου. Πέραν της ανεκτίμητης αξίας της ανθρώπινης ζωής, το κοινωνικοοικονομικό κόστος των τροχαίων ατυχημάτων εκτιμάται σε παραπάνω από 5 δις € ετησίως : υγεία, κοινωνική ασφάλιση, απώλεια εργασίας, κόστος διοίκησης, δαπάνη για υλικά, κ.λ.π….’’
Στην Ελλάδα, κάθε βαριά τραυματισμένος κοστίζει περίπου 30.000 ευρώ και κάθε ελαφριά τραυματισμένος 3.000 ευρώ. Η ελληνική οικονομία επιβαρύνεται ετησίως με δαπάνες πάνω από 14 εκατ. ευρώ για την πληρωμή συντάξεων ή αποζημιώσεων για νοσήλια, για αποκατάσταση ζημιών και σωματικών βλαβών κ.λπ. χωρίς να υπολογίσουμε την απώλεια εργατικού δυναμικού ή την επιπλέον εργασιακή απασχόληση για την αντιμετώπιση των συνεπειών των τροχαίων ατυχημάτων, δηλαδή ιατρικό προσωπικό, νοσοκομεία τροχονόμοι, πραγματογνώμονες, δικαστικοί, ασφαλιστές, όπως και με άλλα δευτερεύοντα έξοδα π.χ. δικαστικά, οδοιπορικά κ.λπ. που θα πρέπει να συνυπολογισθούν στην επιβάρυνση της ελληνικής οικονομίας.
Η σκληρή στατιστική των τροχαίων ατυχημάτων αναφέρει ότι κάθε χρόνο αφανίζεται ένα ολόκληρο χωριό 1.600 ατόμων, περίπου, από τον χάρτη της ελληνικής επικράτειας. Το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών των ανθρώπων που χάνονται είναι νέοι άνθρωποι. Σύμφωνα με τα δεδομένα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, η Ελλάδα κατέχει την τρίτη υψηλότερη θέση στους δείκτες θνησιμότητας από τροχαία ατυχήματα μεταξύ παιδιών, εφήβων και νέων έως 25 ετών στην Ε.Ε. με 14 θανάτους ανά 100.000 άτομα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΥΕ, από τους 1.600 θανάτους που προαναφέραμε, ετησίως οι 450 αφορούν παιδιά και νέους έως 25 ετών.
Με βάση το Β΄ εθνικό στρατηγικό σχέδιο «Καθ’ οδόν 2006–2010», η Ελλάδα είναι από τις λίγες χώρες της Ε.Ε. των 27 μελών που δεν έχει πετύχει σημαντικά αποτελέσματα και δεν έχει κάνει ουσιαστική προσπάθεια για την επίτευξη του στόχου της μείωσης των νεκρών από τροχαία ατυχήματα.
Ο Καθηγητής του Ε.Μ.Π κος Κανελλαϊδης Γεώργιος, επίτιμο μέλος της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, μετά από πρόσκληση του Πρόεδρου της Δημοκρατίας κου Κάρολου  Παπούλια, συναντήθηκε με την  Διυπουργική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας στις 22/04/2013 στο Προεδρικό Μέγαρο και παρουσίασε το «Στρατηγικό Σχέδιο  για την Οδική Ασφάλεια 2011-2020».
ΣΤΟΧΟΣ: Μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων.

Παρόλα όσα συμβαίνουν στην χώρα μας και σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, συνεχίζει να κατέχει αρνητική πρωτιά μαζί με την Ρουμανία στον αριθμό των θανάτων από τροχαία ατυχήματα, με 130 νεκρούς ανά εκατ. κατοίκων.

Στον αντίποδα για το συγκεκριμένο διάστημα, βρίσκονται η Γερμανία και η Μάλτα με 51 νεκρούς ανά εκατ./κατοίκων, ενώ ο μέσος όρος της Ε.Ε. ανέρχεται στους 69 θανάτους για το 2009, μέγεθος που αντιστοιχεί σε μείωση 36% σε σχέση με το αντίστοιχο του 2001, οπότε και ξεκίνησε το πρώτο σκέλος του προγράμματος της Ε.Ε για την οδική ασφάλεια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι και χώρες πέραν των 15 που εισήλθαν πρόσφατα στην Ε.Ε. όπως η περίπτωση της Λετονίας κατάφεραν να μειώσουν τον αριθμό των θανάτων σε μεγαλύτερο ποσοστό από την Ελλάδα, κυρίως λόγω της συντονισμένης προσπάθειας των εμπλεκομένων αρχών στον τομέα της οδικής ασφάλειας αλλά και της συνεχούς αξιολόγησης των μέτρων που λαμβάνονται .
Συστάθει η Διυπουργική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας στις 21 Ιανουαρίου 2010
Έργο της Διυπουργικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας είναι:
·         Η διαμόρφωση εθνικής πολιτικής για την οδική ασφάλεια και η εξέταση των Θεμάτων που αφορούν στην οδική ασφάλεια της χώρας.
·         Η κατάρτιση σχετικών βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων προγραμμάτων και  η παρακολούθηση της εφαρμογής τους.
·         Ο συντονισμός των αρμοδίων υπηρεσιών για την συγκέντρωση και επεξεργασία
Στατιστικών και άλλων στοιχείων και τη λήψη μέτρων, με σκοπό τον περιορισμό των  τροχαίων ατυχημάτων και την εμπέδωση της οδικής ασφάλειας.
·         Η παρακολούθηση της εφαρμογής της εθνικής πολιτικής για την οδική ασφάλεια,
εποπτεία των επιμέρους δράσεων και η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων τους.
 Στόχος της όλης προσπάθειας, είναι να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα και οι
δραματικές επιπτώσεις τους, προκειμένου να επιτευχθεί και ο στόχος της σύγκλισης  με τους Ευρωπαϊκούς μέσους όρους.  Όμως δεν υπάρχει συντονισμός προσπαθειών των εμπλεκομένων φορέων

Πρόταση ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ-Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας
Το Υπουργείο Υγείας οφείλει : Να αναδείξει το θέμα των θανάτων & τραυματισμών ως μέγα θέμα Δημόσιας Υγείας.
 Να συλλέγει και να επεξεργάζεται τα δεδομένα των Τ.Α. (Μητρώο Τραύματος)
 Να υποδεικνύει συνεχώς στο κοινό τους παράγοντες κινδύνου και να προάγει την πρόληψη.
Να ελέγχει την ποιοτική στάθμη φροντίδας του τραύματος.
Να επενδύσει στη φροντίδα και αποκατάσταση των αναπηριών από Τροχαία Ατυχήματα.
Να συντονίσει την Διυπουργική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας, θέτοντας το τεράστιο θέμα του οικονομικού και κοινωνικού κόστους από τα τροχαία συμβάντα-ΕΣΥ
Μόνιμο Όργανο Πλήρους & αποκλειστικής απασχόλησης για το σχεδιασμό, την εφαρμογή και την παρακολούθηση των αποφάσεων για μείωση των θανάτων και των τραυματισμών από Τ.Α.
Στόχος κατ’ αρχήν ο μέσος όρος των χωρών μελών της Ε.Ε.
ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ: Πρόληψη, Βοήθεια στα θύματα.
Αίτημα ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ:  Λειτουργία Μονάδας Φυσικής Αποκατάστασης Γ.Ν.ΡΟΔΟΥ


 

Μάθημα Ζωής... Μάθημα Κυκλοφοριακής Αγωγής 24 &25 Αυγούστου

Μια πρωτοβουλία της Επιτροπής Διαχείρισης του Άλσους του Αγίου Σουλά να γίνονται μαθήματα Ζωής στο πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής,  κάθε χρόνο στις εκδηλώσεις εορτής του Αγίου Σουλά, υποστηρίζει η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ.
Στην πρωτοβουλία αυτή  της Επιτροπής  συνεργάστηκε  και φέτος η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ
Το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής στον Άγιο Σουλά  και φέτος  για 2η χρονιά γέμισε με παιδιά και γονείς. Γονείς που ήρθαν για πρώτη φορά, ήρθαν και την  επόμενη. Στοιχείο που θα πρέπει να αξιολογηθεί και μας ενθάρρυνε για μελλοντικές αξιόλογες δράσεις.
Τα παιδιά έμαθαν τα σήματα του ΚΟΚ, ζωγράφισαν όσα έμαθαν, συζητήσαμε και μας αποκάλυψαν πως οδηγούν οι γονείς και οι φίλοι……
Οι γονείς μαζί με τα παιδιά συμμετείχαν  στο διαδραστικό πρόγραμμα Αλκοόλ και Οδήγηση χρησιμοποιώντας τα γυαλιά προσομοίωσης μέθης. Χαρακτηριστικά μετά από  την εμπειρία αυτή οι γονείς απορούσαν πως οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ οδηγοί όταν όλα τα βλέπουν διπλά και δεν έχουν καθόλου εικόνα της πραγματικότητας.
Το Πάρκο έχει σαν στόχο την ενημέρωση και την εκπαίδευση κυρίως παιδιών και νέων ανθρώπων σε θέματα οδικής ασφάλειας και προστασίας της ζωής, πληροί τις Ευρωπαϊκές προδιαγραφές και έχει την έγκριση του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Τα παιδιά που αποτελούν ένα αρκετά δύσκολο κοινό αλλά ταυτόχρονα και τόσο σημαντικό, είναι τα ίδια χρήστες του δρόμου, σαν πεζοί, σα δικυκλιστές ή σα συνοδηγοί και συνεπιβάτες μέσα στο αυτοκίνητο.
Το θέμα της Κυκλοφοριακής Αγωγής θα πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα στη χώρα μας, η οποία βρίσκεται ψηλά σε θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς από τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη, όπου 18.500 παιδιά έως 14 ετών έχασαν τη ζωή από τροχαία δυστυχήματα τα τελευταία 10 χρόνια και να ενταχτεί στο αναλυτικό πρόγραμμα όπως έχει ενταχτεί σχεδόν σε όλες τις χώρες της Ε.Ε
Η σκληρή στατιστική των τροχαίων ατυχημάτων αναφέρει ότι κάθε χρόνο αφανίζεται ένα ολόκληρο χωριό 1.600 ατόμων, περίπου, από τον χάρτη της ελληνικής επικράτειας. Το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών των ανθρώπων που χάνονται είναι νέοι άνθρωποι. Σύμφωνα με τα δεδομένα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, η Ελλάδα κατέχει την τρίτη υψηλότερη θέση στους δείκτες θνησιμότητας από τροχαία ατυχήματα μεταξύ παιδιών, εφήβων και νέων έως 25 ετών στην Ε.Ε. με 14 θανάτους ανά 100.000 άτομα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΥΕ, από τους 1.600 θανάτους που προαναφέραμε, ετησίως οι 450 αφορούν παιδιά και νέους έως 25 ετών.

Τα τροχαία αποτελούν σήμερα:
1η αιτία θανάτου για τις ηλικίες 15-29 χρόνων
2η αιτία θανάτου για τις ηλικίες 5-14
3η αιτία θανάτου για τις ηλικίες 30-44

1η Αυγούστου Μοιράζουμε έντυπα στους οδηγούς


Σήμερα σε κεντρικό σημείο της πόλης μας μαζί με τους έφηβους από το Σώμα Εθελοντών Διασωστών του Ε.Ε.Σ, μοιράσαμε έντυπο με συμβουλές για την οδική ασφάλεια.
Στόχος μας η συνεχής ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση σε θέματα που προάγουν την οδική ασφάλεια.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.492803784136235.1073741847.179205038829446&type=3&uploaded=2#!/media/set/?set=a.492803784136235.1073741847.179205038829446&type=1

Πριν ακόμα ταφούν οι νεκροί… Άφησαν ελεύθερο τον δολοφόνο.

Πριν ακόμα ταφούν οι νεκροί, πριν ακόμα σταθεροποιηθούν οι σε κρίσιμη κατάσταση τραυματίες,  στις 29 Ιουλίου η Ισπανική Δικαιοσύνη έσπευσε  να αφήσει ελεύθερο τον Francisco Jοse Fernandez Amo  τον μηχανοδηγό που στις  24 Ιουλίου σκόρπισε τον όλεθρο στο Santiago de Compostela.image
«Σε μια κεκλεισμένων των θυρών ακρόαση, η οποία πραγματοποιήθηκε ενώπιον του δικαστή Αλαέζ, ο Γκαρθόν παραδέχτηκε ότι είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα υποστηρίζοντας ότι επρόκειτο για στιγμιαίο λάθος, μετέδωσαν τα κρατικά μέσα ενημέρωσης… Καμία από τις εμπλεκόμενες πλευρές – ο κρατικός σιδηροδρομικός φορέας Renfe, η κρατική σιδηροδρομική εταιρεία ADIF καθώς και δύο ασφαλιστικές εταιρείες – δεν ζήτησαν την φυλάκιση του Γκαρθόν εν αναμονή της δίκης αφού, όπως υποστήριξαν δεν θεωρείται ύποπτος φυγής ανακοίνωσε το δικαστήριο». Αναλυτικά: ΕΔΩ
Δεν μπορεί κανείς να μην εντυπωσιαστεί από την ταχύτητα με την οποία προχωρά η Ισπανική Δικαιοσύνη. Να σημειώσουμε πως στον μηχανοδηγό απoδόθηκαν κατηγορίες «ανθρωποκτονίας από αμέλεια» κατά συρροή (με ομολογημένη παραβίαση του ορίου ταχύτητος κατά 100km/h).
-Πριν απ αυτό έκλεισαν την σελίδα του στο facebook ώστε ο κόσμος να μην έχει  πρόσβαση στις φωτογραφίες  και τους πανηγυρισμούς για την παραβίαση των ορίων ταχύτητος που είχε ο ίδιος αναρτήσει.
-Ακολούθησε η «κεκλεισμένων των θυρών» δικαστική διαδικασία για να προστατευθεί ποιός;
-Τέλος αλλά όχι τελευταίο: εκτός του δράστη εξετάστηκαν και «όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές» δηλαδή η Renfe, η ADIF και  δυο ασφαλιστικές εταιρείες . Βέβαια όλοι αυτοί αποτελούν την μία πλευρά των εμπλεκομένων.
  Η άλλη πλευρά, η πλευρά των θυμάτων για την δικαιοσύνη όπως και για τους ηθικούς και φυσικούς αυτουργούς θεωρείται ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ .
Η όλη ιστορία σε χρόνο μηδέν πάει να μετατραπεί σε εσωτερική υπόθεση των εταιρειών μεταφορών και ασφάλισης.  Εξάλλου πολύ περισσότερο από την τύχη του μηχανοδηγού άλλα προβλήματα απασχολούν το δίκτυο των εμπλεκομένων αυτουργών. Και αυτά συμπυκνώνονται στο εξής ένα:  ο περιορισμός στο ελάχιστο των αποζημιώσεων που δικαιούνται τα θύματα.
Όλη  αυτή η ριπή ελαφρυντικών που ξεκίνησε από την πρώτη στιγμή με τον «εθισμένο στην ταχύτητα», την «αμέλεια», το «στιγμιαίο λάθος»  την συνηγορία της εργοδοσίας  του και των ασφαλιστικών εταιρειών στο  να αφεθεί ελεύθερος ο δράστης, πολύ περισσότερο από ενδιαφέρον για την τύχη του σε ένα πράγμα συγκλίνουν: το συμβάν πρέπει να υποβαθμισθεί, να παραμείνει στην σφαίρα του ατυχήματος  και της κακιάς στιγμής ώστε να δημιουργηθεί μια νομική βάση ελαχιστοποίησης των όποιων απαιτήσεων.
Τουλάχιστον σε παλιότερους πολιτισμούς περίμεναν  πρώτα να ταφούν οι νεκροί για να ξαναασχοληθούν με τα εγκόσμια. Αλλά στον πολιτισμό της ταχύτητας το μήνυμα είναι σαφές: «Θα φτύσω στους τάφους σας».
Γ. Κουβίδης
Πηγή: soste.gr

Άδεια παραμονής λόγω γενναιότητας σε Πακιστανό για το συμβάν στο Κρυονέρι.

Από την “Εφημερίδα των Συντακτών” σήμερα 30/7/2013:
“Άδεια παραμονής αποφάσισε να χορηγήσει ο υπουργός Εσωτερικών, Γιάννης Μιχελάκης, στον Masood Ahmed, για «εξαιρετικούς λόγους».
Η ιστορία έχει ως εξής:
Πριν από περίπου ένα χρόνο, τρεις Πακιστανοί με κίνδυνο της ζωής τους, προσπάθησαν να σώσουν δύο ηλικιωμένους, οι οποίοι είχαν εγκλωβιστεί στο αυτοκίνητο τους πάνω στις γραμμές του τρένου στην περιοχή του Κρυονερίου.
Οι δύο Πακιστανοί Hamayun Anwar και Wakar Ahmed 32 ετών μπήκαν μέσα στο αυτοκίνητο, για να τους απεγκλωβίσουν και ο τρίτος Masood Ahmed προσπαθούσε απ έξω να τραβήξει τους δύο ηλικιωμένους. Όμως δεν πρόλαβαν…. Η αμαξοστοιχία «ινστερσίτι» που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη έπεσε με ταχύτητα πάνω τους με αποτέλεσμα να βρουν τραγικό θάνατο, το ηλικιωμένο ζευγάρι και οι δύο Πακιστανοί. Ο τρίτος Πακιστανός τραυματίστηκε και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο.
Η Ακαδημία Αθηνών έχει απονείμει βραβείο μετά θάνατο στους Hamayun Anwar και Wakar Ahmed για υπέρτατη πράξη αυτοθυσίας.
Έτσι αύριο, Τετάρτη, στις 16:00 η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών θα δεχτεί τον Masood Ahmed (41 ετών) από το Πακιστάν.
Όσοι παρακολουθούν το blog μας θα θυμούνται τις αναρτήσεις για την υπόθεση. Μπορείτε να δείτε : ΕΔΩ την τελευταία με τίτλο “Δυο Πακιστανοί στην Ακαδημία Αθηνών” και τις αναρτήσεις “Πλήν Πακιστανών” : ΕΔΩ , “Το τελευταίο ταξίδι…Αθήνα- Ισλαμπάντ”: ΕΔΩ και “Κρυονέρι: 45 λεπτά λεπτά δεν ήταν αρκετά…για να σωθούν τέσσερις άνθρωποι”: ΕΔΩ
Ο σύλλογος μας, όπως και άλλοι, προσπάθησε από την πρώτη στιγμή να βοηθήσει όσο μπορούσε και νιώθουμε μια μικρή ανακούφιση απ αυτήν την εξέλιξη όχι μόνο για το αποτέλεσμα αλλα κυρίως γιατί αποδειχτηκε για ακόμη μια φορά πως μπορούμε να έχουμε αποτελέσματα, έστω και μικρά. Στην προσπάθεια αυτή αποφασιστική σημασία είχε η σχετική ερώτηση που κατέθεσαν οι βουλευτές Ηρώ Διώτη, Θοδωρής Δρίτσα και Βασιλική Κατριβάνου (ΕΔΩ) και η κατ αρχάς θετική απάντηση απο τον τότε Αναπληρωτή Υπουργό κο Αθανασίου (ΕΔΩ) που εξελίχθηκε σε απόφαση απο τον κ. Μιχελάκη.
Πολλά είναι βέβαια τα ζητήματα που εκκρεμούν σε σχέση με την υπόθεση αλλά σήμερα θα μείνουμε στο θετικό. Στη φωτογραφία δυο κυπαρίσσια που φύτεψαν στον τόπο της θυσίας συγγενείς και φίλοι στην επέτειο του συμβάντος. pakis