Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















22 Σεπ 2008

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΘΥΜΑΤΩΝ

«Υπάρχει δόλος στην πλειοψηφία των συμβάντων»

Το ονομάζει «διαρκές έγκλημα». Για τον Βασίλη Θεοδώρου, επίκουρο καθηγητή Ορθοπεδικής και πρόεδρο της Εταιρείας Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων, η λέξη ατύχημα όσον αφορά τα τροχαία πρέπει να αντικατασταθεί στο λεξιλόγιο μας, αφού «στην πλειονότητα των τροχαίων υπάρχει δόλος. Γιατί δόλος είναι όταν ξέρεις πως δεν πρέπει να οδηγείς όταν παίρνεις φάρμακα», μας λέει.

«Είναι πολύ δύσκολο και χρονοβόρο να καταφέρουμε ν' αλλάξουμε τη συμπεριφορά του πληθυσμού» λέει στην «Ε» ο καθηγητής Βασίλης Θεοδώρου
«Είναι προγραμματισμένες»

«Τα γνήσια ατυχήματα αποτελούν το 2-5%. Όλα τα άλλα δεν είναι ατυχήματα. Είναι προγραμματισμένα τροχαία», εξηγεί. «Σε άλλες χώρες του εξωτερικού, η λέξη "ατύχημα" έχει αντικατασταθεί με τις λέξεις crash (σύγκρουση) και incident (συμβάν). Δεν φταίει η τύχη που γύρισε την πλάτη. Όταν μπαίνεις σε ένα μπαρ και πίνεις 10 σφηνάκια και μετά οδηγείς και προκαλείς τροχαίο, δεν είναι ατύχημα. Είναι όλα προγραμματισμένα. Πας γυρεύοντας. Το ίδιο συμβαίνει και όταν περνάς με κόκκινο ή τρέχεις με μεγάλη ταχύτητα. Για ποιο ατύχημα μιλάμε, λοιπόν;», επισημαίνει ο κ. Θεοδώρου.

«Είναι πολύ δύσκολο και χρονοβόρο να καταφέρουμε να αλλάξουμε τη συμπεριφορά του πληθυσμού. Να γίνουμε Σουηδία ή Αγγλία. Η πολιτεία πρέπει να ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα. Να γίνει η μείωση των θυμάτων στόχος υψηλής προτεραιότητας. Το ελληνικό δυστύχημα είναι πως αυτή η κατάσταση έχει γίνει αποδεκτή και τη δεχόμαστε μοιρολατρικά. Και όμως, είναι η μοναδική επιδημία που δεν απασχόλησε ποτέ εντατικά τις ελληνικές αρχές», μας εξηγεί.

Το πρόγραμμα για την αντιμετώπιση των τροχαίων με την ονομασία «καθ' οδόν» έμεινε καθ' οδόν, όπως μας λέει. «Ξεκίνησε φιλόδοξα με ελλείψεις και κενά. Συμμετείχαν τα υπουργεία Μεταφορών, ΠΕΧΩΔΕ, Δημόσιας Τάξης και Υγείας και έλειπε το υπουργείο Παιδείας. Λες και δεν μας απασχολεί η διαμόρφωση κοινωνικής συνείδησης στην επόμενη γενιά». Ο πρόεδρος της ΕΥΘΥΤΑ, που ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 1997 και εκπροσωπεί την Ελλάδα στην Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία των Θυμάτων από Τροχαία Ατυχήματα, σοκάρει.

«Τα στατιστικά στοιχεία δεν είναι ακριβή. Εν ας βαριά τραυματίας, που θα καταλήξει μετά το τροχαίο, δεν θα καταγραφεί ως νεκρός, αλλά ως βαριά τραυματίας. Οι στατιστικές των τροχαίων θα έπρεπε να έχουν έναν ανεξάρτητο φορέα να το επεξεργάζεται. Δυστυχώς, δεν υπάρχουν ποιοτικά στοιχεία. Αξία στην στατιστική έχουν οι λεπτομέρειες. Από εκεί βγαίνουν τα στοιχεία», εξηγεί ο επίκουρος καθηγητής.

«Χρειάζονται σποτ, διαλέξεις, σεμινάρια, παιδεία. Όταν κάνεις αυτά που προάγουν και βοηθούν την οδική ασφάλεια, τότε μπορείς να αυξήσεις τα πρόστιμα και να τους... πάρεις το κεφάλι. Όχι ανάποδα», καταλήγει.
"Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ"

Δεν υπάρχουν σχόλια: