Την ώρα που χώρες της Δυτικής Ευρώπης, με ήδη χαμηλό αριθμό θυμάτων, βάζουν στόχο το
" όραμα μηδέν" ( vision zero ), οι Έλληνες θυσιαζόμαστε βλακωδώς στους δρόμους, ανίκανοι να εφαρμόζουμε με συνέπεια ένα σοβαρό, μελετημένο, αποτελεσματικό σχέδιο δραστικής μείωσης των θυμάτων.
Η ανασφάλεια είναι καθημερινό συστατικό του Ελληνικού σπιτιού. Σε πρόσφατη έρευνα της ΕΥΘΥΤΑ ανάμεσα σε 192 συλλόγους γονέων και κηδεμόνων, 75% των μελών τους απάντησαν όχι στο ερώτημα αν τα παιδιά τους κυκλοφορούν με ασφάλεια στους δρόμους.
Ο διασυρμός της χώρας εξακολουθεί. Δημοσιεύματα σε μεγάλα Ευρωπαϊκά έντυπα κατατάσσουν την Ελλάδα στις χώρες με τους χειρότερους και πιό επικίνδυνους δρόμους. Η αντίδραση της πολιτείας και της κοινωνίας υποτονική ως απούσα.
Αλλά το κυριώτερο είναι οι " παράπλευρες απώλειες " που υφίστανται τα μέλη της Ελληνικής κοινωνίας και οι συνέπειες της επόμενης ημέρας.
Πόνος, δυστυχία, οικονομική καταστροφή, δραματική πτώση της ποιότητας ζωής και το ερώτημα " γιατί", βασανίζουν τα κύρια και τα δευτερογενή θύματα αυτού του παρανοϊκού πολέμου.
Αυτό λοιπόν το τρομακτικό θέμα αποτελεί ζήτημα υψηλής προτεραιότητας για την Ελληνική Πολιτεία. Τα Υπουργεία Μεταφορών, ΠΕΧΩΔΕ το έχουν εντάξει χαλαρά στη ρουτίνα τους.
Το Υγείας περιορίζεται στην περίθαλψη των θυμάτων. Το Παιδείας που άν θέλετε το πιστεύετε δεν είναι ενταγμένο στο σχεδιασμό για τη μείωση των Τ.Α, κάνει μόνο του δειλά βήματα, επαφιέμενο κυρίως στον πατριωτισμό κάποιων καθηγητών και μαθητών.
Κι έχει απομείνει ανάδελφο το ΥΔΤ να πασχίζει για την επιβολή του νόμου αλλά με σαφή την εικόνα της ανεπάρκειας.
Αυτό που αποκλήθηκε πομπωδώς ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ μόνο στρατιγική δεν είχε.
Τα αποτελέσματα ήταν η παταγώδης αποτυχία, η διάψευση των εξαγγελιών, η εγκατάλειψη του στόχου.
Με το Στρατηγικό Σχέδιο οι " τακτικές δυνάμεις " ( Διυπουργική ) κήρυξαν τον πόλεμο ενάντια στους " άτακτους " ( συνειδητούς ή χαμηλής νοημοσύνης παραβάτες που σκοτώνουν ).
Ο πόλεμος αυτός είναι δύσκολος.
Σε μια κοινωνία με γνωρίσματα τη χαλαρότητα, την παγιωμένη παραβατικότητα, τη
" μαγκιά " ορισμένων πολιτών και την ατιμωρησία, χρειάζεται συγκροτημένη Εθνική εκστρατεία, συνέπεια, σοβαρότητα και διάρκεια. Ίσως χρειάζεται και κοινωνικός ξεσηκωμός.
Είπε ο Peter Hehlen, Διευθυντής του Ελβετικού Συμβουλίου για τη Πρόληψη των Ατυχημάτων, μιλώντας στο σεμινάριο για την εφαρμογή του "Vision Zero "
To επίπεδο Οδικής Ασφάλειας μιας χώρας είναι εκτός των άλλων μια έκφραση του κοινωνικού, πολιτιστικού και πολιτικού πολιτισμού της.
Και σκέφτεται μελαγχολικά ο Ελληνας πολίτης: Τι να περιμένω! .... Την ώρα που οι "υπήκοοι"! της πεθαίνουν στους δρόμους από αιτίες που μπορούν να καταπολεμηθούν!.....
Β.Κ. ΘΕΟΔΩΡΟΥ
Α. Επίκ. Καθηγητής Ορθοπαιδικής
τ. Πρόεδρος ΕΥΘΥΤΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου