Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















26 Απρ 2009

EΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΠΟΛΕΙΣ

Μειώνονται τα τροχαία δυστυχήματα στις εθνικές οδούς, αλλά αυτό δεν αρκεί

Σε αχίλλειο πτέρνα της προσπάθειαςγια μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων αναδεικνύονται το επαρχιακό δίκτυο και οι διασταυρώσεις μέσα στις πόλεις, τις οποίες οι οδηγοί περνούν αψηφώντας τους κανόνες της προτεραιότητας.
Παρά τη σημαντική μείωση των θανάτων σε τροχαία από το 2000 έως τώρα-φθάνει σε 23,6%- η Ελλάδα απέχει πολύ από τον στόχο που έχει τεθεί με ευρωπαΙκή οδηγία και προβλέπει τη μείωση των θανάτων στους δρόμους κατά 50% έως το 2010 σε σχέση με το 2000.
" Είναι φανερό ότι ο στόχος της μείωσης των θανάτων στο μισό μέχρι το 2010 δεν μπορεί να επιτευχθεί" δηλώνει στα ΝΕΑ ο κ. Αντώνης Καστής ειδικός συντονιστής στο Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ.
" Το μεγάλο πρόβλημα εντοπίζεται στην κακή συντήρηση του εθνικού, επαρχιακού και δημοτικού οδικού δικτύου καθώς παρατηρείται μεγάλη έλλειψη πόρων "
ΤΡΑΓΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
Από την ανάλυση των στοιχείων της Τροχαίας και της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας προκύπτει ότι ο μεγαλύτερος αριθμός των θανατηφόρων δυστυχημάτων σημειώνεται σε κατοικημένες περιοχές και στο επαρχιακό δίκτυο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στο σύνολο των θανατηφόρων τροχαίων το 2008, τα 43 έγιναν στη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών -Πατρών ( στοίχησαν τη ζωή σε 55 πολίτες) και τα 54 στη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης ( 65 νεκροί).
Σε κατοικημένες περιοχές όμως έγιναν 470 δυστυχήματα στα οποία βρήκας τον θάνατο 490 πολίτες, ενώ στα 445 θανατηφόρα που έγιναν στο λοιπό οδικό δίκτυο της περιφέρειας έχασν τη ζωή τους 485 άνθρωποι.
Για την Τροχαία βασική αιτία των δυστυχημάτωνείναι ο παράγων άνθρωπος-οι επικίνδυνες παραβάσεις, η οδήγηση χωρίς σύνεση, η παραβίασ της προτεραιότητας και των σημάνσεων.
Με αυτή την άποψη συμφωνεί ο δικηγόρος Μιλτιάδης Σφουντούρης που έχει ασχοληθεί με τα τροχαία ατυχήματα και επισημαίνει " Το πρόβλημα των τροχαίων δυστυχημάτων είναι πολυπαραγοντικό και με αυτό το δεδομένο πρέπει να αντιμετωπιστεί. Αναμφισβήτητα, βασικότατο ρόλο παίζει ο προσωπικός παράγων με τη διάπραξη θανατηφόρων παραβάσεων. Πρώτα είναι ο παράγων οδηγός και μετά ακολουθούν οι υποδομές, το αυτοκίνητο. Οι υποδομές είναι συγκεκριμένερς και γι αυτό ο οδηγός πρέπει να προσέχει".
Θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα ανά 100.000 κατοίκους
ΕΛΛΑΔΑ 14,9
ΗΠΑ 14,3
Ιταλία 9,7
Γαλλία 7,7
Βρετανία 5,4
Νορβηγία 5,2
Ελβετία 5,0
Σουηδία 4,9
Μάλτα 2,7
Πηγή
International Road Traffic and Accident
database 2006
ΟΙ ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ ΑΙΤΙΕΣ
  • Κακή συντήρηση του εθνικού δικτύου και κακοτεχνίες
  • Πολοί οδηγοί παίρνουν το δίπλωμα με λάδωμα ή πλαστές ιατρικές εξετάσεις
  • Είσοδος σε αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας επειδή υπάρχει μια λωρίδα
  • Έλλειψη πινακίδων σήμανσης
  • Επιθετική οδήγηση
  • Χρήση αλκοόλ
  • Έλλειψη φωτισμού, προστατευτικών κιγκλιδωμάτων και νησίδων
  • Κακή συντήρηση των οχημάτων
  • Χρήση κινητών τηλεφώνων
  • Χρήση προβολέων με αποτέλεσμασ να " τυφλώνονται" οι οδηγοί
  • Η μεγάλη ηλικία ορισμένων οδηγών

" Κάθε Υπουργείο κάνει ό,τι θέλει "

Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ όσον αφορά την οδική ασφάλεια αποτελεί έναν σημαντικό παράγοντα για το γεγονός ότι τα τροχαία δεν έχουν μειωθεί όσο έθεταν ως στόχο οι ευρωπαϊκές οδηγίες, σύμφωνα με τον δημοσιογράφο-βουλευτή και Πρόεδρο της Διακομματικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας κ Άρη Σταθάκη.

" Δεν γίνεται απολύτως τίποτα συντονισμένα για την οδική ασφάλεια. Κάθε Υπουργείο κάνει ό,τι θέλει. Δεν μπορεί σε κάθε Υπουργείο να υπάρχει και μιά επιτροπή εθνικής ασφάλειας που δεν γνωρίζει την ύπαρξη των άλλων, λέει και προσθέτει: " Με το θέμα της οδικής ασφάλειας, είτε δεν ασχολούμαστε, είτε το θυμόμαστε περιστασιακά. Πολλοί οδηγοί παίρνουν το δίπλωμα λαδώνοντας και θεωρούν τους εαυτούς τους " οδηγάρες" μη φορώντας κράνος ή κάνοντας προσπεράσεις σε ακατάλληλους δρόμους ". Η έλλειψη πραγματικής πολιτικής βούλησης ευθύνεται, σύμφωνα με τον συγκοινωνιολόγο Νότη Παρασκευόπουλο μέλος του Ι.Ο.Α.Σ " Πάνος Μυλωνάς ", για τις τραγωδίες στην άσφαλτο.. '' Όποια μέτρα και να λάβει η Πολιτεία, ξέρουμε ότι μόλις περάσουν πέντε-έξι εβδομάδες θα έχουν χαλαρώσει".

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Λια Νεσφυγέ, Θόδωρος Νικολάου

ΤΑ ΝΕΑ/Πέμπτη 23 Απριλίου 2009

Δεν υπάρχουν σχόλια: