Η Ford εξέλιξε ένα νέο σύστηµα επικοινωνίας µεταξύ των οχηµάτων το οποίο θα αποτρέπει στο µέλλον τα τροχαία ατυχήµατα. Συγκεκριµένα, η Ford δηµιούργησε την έξυπνη διασταύρωση, την οποία έχει εγκαταστήσει κοντά στο Κέντρο Ερευνας και Καινοτοµίας της στις ΗΠΑ και προς το παρόν γίνονται οι πρώτες δοκιµές. Ποιος είναι ο ρόλος της έξυπνης διασταύρωσης; Να επικοινωνεί µε ειδικά εξοπλισµένα αυτοκίνητα και να προειδοποιεί τους οδηγούς για ενδεχόµενους κινδύνους, όπως όταν κάποιο όχηµα είναι έτοιµο να παραβιάσει το κόκκινο. Για τον λόγο αυτόν στη διασταύρωση έχουν τοποθετηθεί προηγµένα τεχνολογικά συστήµατα που πρωτίστως παρακολουθούν την κατάσταση των σηµάτων κυκλοφορίας, ενώ ταυτοχρόνως συλλέγουν πληροφορίες από το GPS και τους ψηφιακούς χάρτες. Οι πληροφορίες αυτές αξιολογούνται και εφόσον προκύψει ένας πιθανός κίνδυνος για την πρόκληση ατυχήµατος, αποστέλλονται στους οδηγούς. Ειδικότερα, το σύστηµα αποφυγής σύγκρουσης του αυτοκινήτου αξιολογεί κατά πόσο είναι ασφαλές να διασχίσει τη διασταύρωση ή να σταµατήσει. Εάν το σύστηµα κρίνει ότι πρέπει το όχηµα να σταµατήσει και διαπιστώσει ότι ο οδηγός δεν φρενάρει επαρκώς, τότε προειδοποιεί µε ηχητικά και οπτικά µηνύµατα τον οδηγό, λειτουργώντας σαν ένα «τρίτο µάτι». Βέβαια, ο δρόµος για την εφαρµογή της έξυπνης διασταύρωσης στο µέλλον δεν θα είναι και πολύ εύκολος. Το µεγάλο εµπόδιο είναι ότι τα συγκεκριµένα ηλεκτρονικά συστήµατα θα µπορούν να λειτουργούν αποτελεσµατικά µόνον εάν όλα τα οχήµατα χρησιµοποιούν παρόµοιο εξοπλισµό και… µιλάνε την ίδια γλώσσα! Γι’ αυτόν τον λόγο η Ford θα αναλάβει πρωτοβουλία ώστε στο µέλλον να συνεργαστεί και µε άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, προµηθευτές ή ακόµη και κυβερνήσεις, µε στόχο να συµφωνήσουν από κοινού για τα τυποποιηµένα πρωτόκολλα επικοινωνίας και τα σετ µηνυµάτων που θα χρη σιµοποιούνται. Ηδη στην Ευρώπητο τµήµα έρευνας της Ford συµµετέχει σε διάφορα προγράµµατα έρευνας µε άλλους κατασκευαστές οχηµάτων, προµηθευτές, ερευνητικά ινστιτούτα και κυβερνήσεις για τη δηµιουργία και αξιολόγηση καινοτόµων συστηµάτων ασφαλείας που κάνουν χρήση των συγκεκριµένων επικοινωνιών µεταξύ των αυτοκινήτων. Περισσότερα νέα το 2012, όπου θα πραγµατοποιηθούν στη Φρανκφούρτη οι πρώτες δοκιµές µε τη συµµετοχή 400 οχηµάτων για την αξιολόγηση ασύρµατων συστηµάτων σε πραγµατικές συνθήκες.
ΠΗΓΗ: Αuto NEA
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου