Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















31 Ιαν 2014

ΚΤΕΛ – Λάρισας: Απολύσεις οδηγών που δεν παραβιάζουν τα όρια ταχύτητας!




speedΣήμερα 16/1/2014 συζητήθηκε στη βουλή ερώτηση της κας Ηρώς Διώτη (βουλευτίνα ΣΥΡΙΖΑ – Λάρισας) προς τους τους Υπουργούς Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στο Υπεραστικό ΚΤΕΛ του Νομού Λάρισας. Απάντησε (;) ο υφυπουργός Β. Κεγκέρογλου. Τα όσα αναφέρθηκαν στην ερώτηση επιβεβαιώνουν την παντελή αδιαφορία για την οδική ασφάλεια τόσο από τη μεριά του κράτους όσο και από την μεριά των εμπλεκόμενων με την μεταφορά ανθρώπων φορέων. Επιβεβαιώνουν επίσης δυστυχώς την κοινωνική συναίνεση μια και ο στόχος να κερδίσουμε 15 λεπτά σε μια διαδρομή 4 ωρών θεωρείται απόλυτα θεμιτός παρότι αυτό συνεπάγεται την παράνομη συμπεριφορά του οδηγού και την αυξημένη πιθανότητα σύγκρουσης. Δεν είναι νόμιμο αλλά είναι ηθικό…

Η συζήτηση αυτή έγινε δέκα μέρες μετά το θανατηφόρο τροχαίο στα Μάλγαρα όπου λεωφορείο του ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας για άγνωστους λόγους βρέθηκε να κινείται στη ΛΕΑ (Λωρίδα Εκτακτου Ανάγκης) και έπεσε χωρίς να φρενάρει πάνω σε σταθμευμένη νταλίκα.  

Μερικά αποσπάσματα της ερώτησης:

Εννέα οδηγοί του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Λάρισας, μεταξύ των οποίων και μία υπάλληλος που είχε γεννήσει πρόσφατα, είδαν την πόρτα της εξόδου και άλλοι δύο υπέστησαν βλαπτική μεταβολή των συμβάσεών τους εντός του 2013, όταν αρνήθηκαν να υπογράψουν τις νέες ατομικές συμβάσεις εργασίας, οι οποίες περικόπτανε στο μισό τις απολαβές τους….

Στο Ειρηνοδικείο Λάρισας από τον Απρίλιο έχουν βεβαιώσει ενόρκως πέντε οδηγοί ότι πιέζονταν από τη Διοίκηση να παραβιάζουν τα όρια ταχύτητας του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για τα διώροφα λεωφορεία, όπως αυτά αποτυπώνονται στο άρθρο 20 του Κώδικα, προκειμένου να πιάσουν το χρόνο των τριών ωρών και τριάντα πέντε λεπτών από Λάρισα για Αθήνα, που διαφημίζει το Υπεραστικό ΚΤΕΛ για τα δρομολόγια express. Ο καθένας, λοιπόν, μπορεί να καταλάβει εδώ ότι με αυτές τις ταχύτητες αν δεν παραβιαστούν τα όρια, δεν μπορεί ο οδηγός να πιάσει αυτή την ώρα. Αυτό, φυσικά, τεκμηριώνεται και από ένα ντοκουμέντο που προκύπτει από την απολογία ενός από τους οδηγούς που κλήθηκε σε απολογία ένα μήνα μετά, επειδή άργησε να μεταβεί στην Αθήνα. Αυτός ο οδηγός στην ένορκη απολογία του κατέθεσε και το αποδεικτικό του ταχογράφου. Μαντέψτε τι συνέβη με αυτούς τους οδηγούς. Οι τρεις απολύθηκαν με αστείες δικαιολογίες και χωρίς καθόλου, αν θέλετε, αιτιολογία και οι άλλοι δύο υπέστησαν βλαπτική μεταβολή. Μάλιστα, αυτοί οι δύο τελευταίοι υπέστησαν βλαπτική μεταβολή και είχαν αυτή τη μεταχείριση, επειδή ήταν μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Προσωπικού και προστατεύονταν από το ν. 1264/1982, τον οποίο φυσικά η Διοίκηση έχει προσπαθήσει συστηματικά να παραβιάσει….

Η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας, κύριε Υπουργέ, έχει καταγγείλει όλα τα παραπάνω, μηνυτήρια αναφορά προς την Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Λάρισας, καθώς έχει καταγγείλει επίσης ότι απώτερος στόχος της Διοίκησης του ΚΤΕΛ είναι η περικοπή των μισθών των εργαζομένων από 20% έως και 40% και αυτό, ενώ την ίδια περίοδο η Διοίκηση του ΚΤΕΛ δηλώνει ότι είχε αύξηση του τζίρου από 2,5 εκατομμύρια το 2011 σε 4,4 εκατομμύρια την επόμενη χρονιά…

Δόθηκε και μια συνέντευξη Τύπου προχθές του Διοικητή της Διοίκησης του ΚΤΕΛ σε τοπική εφημερίδα και ουσιαστικά είπε ότι διάφορες πειθαρχικές ποινές επιβάλλονται για λόγους συνετισμού, όχι μόνο του ίδιου του τιμωρούμενου, αλλά και των υπόλοιπων εργαζομένων για να επέλθει εργασιακή ειρήνη…

Και φυσικά εγώ θέλω να σας αναφέρω και μια άλλη σειρά πρακτικών και συμπεριφορών της Διοίκησης του υπεραστικού ΚΤΕΛ Λάρισας: Αυθαίρετη διακοπή του επιδόματος γάμου τον Ιούλιο του 2011. Απόδοση μόλις έξι ρεπό ανά μήνα αντί των νόμιμων έντεκα που δικαιούνται οι οδηγοί. Καταστρατήγηση των όρων ανάπαυσης των οδηγών καθώς και του χρόνου διαλείμματος των 45 λεπτών κατόπιν οδήγησης 4,5 ωρών. Ποινές για τη μη επίτευξη του χρόνου των τριών ωρών και τριάντα πέντε λεπτών στη διαδρομή Λάρισα-Αθήνα και αντίστροφα, χρόνου μη επιτευκτέου, όπως είπαμε και στην αρχή χωρίς την παραβίαση των νόμιμων ορίων ταχύτητας. Άρνηση της καταβολής της νόμιμης προσαύξησης 75% στο ημερομίσθιο της Κυριακής των οδηγών –αίτημα, κύριε Υπουργέ, που εκδικάστηκε στο Μονομελές Πρωτοδικείο στις 17 Οκτωβρίου και περιμένουμε την απόφαση. Συστηματική παρακώλυση της συνδικαλιστικής δράσης κατά παράβαση του ν. 1264/82 και μάλιστα η Διοίκηση έχει απευθύνει συστάσεις προς τους εργαζόμενους να μην οργανώνονται στο Σωματείο…

Καθημερινά οι απολυθέντες λαμβάνουν εξώδικα ραβασάκια επ’ απειλή επιστροφής δεδουλευμένων, με τα οποία καλούνται σε απολογία για πειθαρχικά παραπτώματα, τα οποία δήθεν είχαν συμβεί όσο βρίσκονταν σε υπηρεσία και δήθεν τώρα τα ανακάλυψε η Διοίκηση. Στόχος φυσικά, είναι η επιστροφή κομμάτι-κομμάτι του συνόλου της καταβληθείσας προς αυτούς αποζημίωσης. Προφανώς και αυτό γίνεται για συνετισμό των υπολοίπων εργαζομένων για να επέλθει εργασιακή ειρήνη…

Δείτε την ερώτηση και την απάντηση του υπουργού:

ΕΔΩ exceed-speed-limits-kills-15780343


Πηγή: www.soste.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: