Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















16 Ιουλ 2015

ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ


Το ποσοστό χρήσης του παιδικού καθίσματος στην Ευρώπη φτάνει το 90%, ενώ στις ΗΠΑ το 97%.
Στην Ελλάδα ιδιαίτερα παραμελημένο θέμα και μόνο το 25% περίπου των γονέων χρησιμοποιούν παιδικό κάθισμα.
Στη χώρα μας είναι πολύ συχνό το φαινόμενο να βλέπουμε παιδιά στην αγκαλιά της μητέρας ακόμη και χωρίς τη ζώνη ασφαλείας ή με καμάρι ο πατέρας να έχει στο τιμόνι το παιδί του, ενώ το αυτοκίνητο κινείται.
Έχει υπολογιστεί ότι τα παιδικά καθίσματα αυτοκινήτου, όταν χρησιμοποιούνται σωστά, αποτρέπουν κατά 71% τα θανατηφόρα ατυχήματα και κατά 67% τους βαρείς τραυματισμούς.
Σε μια πρόσκρουση με 30 χλμ/ώρα, ένα παιδί 10 κιλών φεύγει από την αγκαλιά προσδεμένου ενήλικα με δύναμη 300 κιλών. Έχετε φανταστεί τι μπορεί να συμβεί, φυσικά όχι.
Όλοι οι γονείς ζουν και αναπνέουν για τα παιδιά. Είναι η ελπίδα όλων.
Εάν γνωρίζατε τους κινδύνους που εγκυμονούν σε μια μετακίνηση είτε εντός του αυτοκινήτου είτε εκτός όταν κυκλοφορούν με τα πόδια, να είστε σίγουροι ποτέ δεν θα εκθέτατε τα παιδιά σε τόσο μεγάλο κίνδυνο.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ- ΝΑ ΘΥΜΑΣΤΕ…..Η ΠΡΟΛΗΨΗ ΣΩΖΕΙ ΖΩΕΣ.
Τα παιδιά μέχρι δώδεκα (12) ετών , σύμφωνα με τον ΚΟΚ, κάθονται στο πίσω κάθισμα σε ειδικά καθίσματα δεμένα με τη ζώνη ασφαλείας, κατάλληλο για την ηλικία , ύψος και βάρος του παιδιού.
Τα παιδιά πρέπει να αποφεύγεται να κάθονται στο κάθισμα του συνοδηγού, γιατί προκαλούνται σοβαρές κακώσεις και τραυματισμοί από τους αερόσακους, σε περίπτωση σύγκρουσης η μπροστινή θέση είναι η πιο επικίνδυνη. Επί πλέον όταν ανοίξει ο αερόσακος στο μπροστινό κάθισμα μπορεί να προκαλέσει και θάνατο του παιδιού, ακόμη και σε περίπτωση ατυχήματος που θα συμβεί σε χαμηλές ταχύτητες.
Ποτέ αγορά παιδικού καθίσματος χωρίς ετικέτα Ευρωπαϊκών προδιαγραφών.
(ΕCE-R44, κατηγορία βάρους παιδιού, αριθμός ελέγχου και εταιρεία παραγωγής).
Τα παιδιά πάντα σε κάθισμα ασφαλείας, ή με τη ζώνη ασφαλείας, έστω και για πολύ σύντομες διαδρομές. Μην ξεχνάτε το 75% των θανατηφόρων ατυχημάτων συμβαίνουν μέσα στη πόλη.
Τα παιδιά σε ταξίδια απαιτούν απασχόληση, αλλιώς εκνευρίζουν τον οδηγό (- ατύχημα.
Φοράτε και εσείς ζώνη ασφαλείας. Το παράδειγμά είναι η καλύτερη εκπαίδευση. Οι γονείς είναι τα πρότυπα για τα παιδιά, άρα οι καλλίτεροι εκπαιδευτές. Τα παιδιά ακολουθούν το παράδειγμα των γονιών. Είναι χρέος των γονιών να τα φροντίζουν να τα μετακινούν με ασφάλεια, ούτως ώστε όταν τα παιδιά γίνουν οι νέοι οδηγοί να έχουν μια υπεύθυνη συμπεριφορά.
Επί πλέον οι επιβάτες που δεν είναι δεμένοι, σε περίπτωση σύγκρουσης μπορεί να τραυματιστούν ή να τραυματίσουν και τους συνεπιβάτες.
Μην αφήνετε τα παιδιά μέσα στο αυτοκίνητο, έστω και αν πήρατε το κλειδί.
Οι πόρτες του αυτοκινήτου πρέπει να είναι ασφαλισμένες και να ανοίγουν μόνο από έξω. Πολλά παιδιά τραυματίζονται θανάσιμα πέφτοντας έξω όταν δεν είναι σε θέση ασφαλείας ( παιδικό κάθισμα- ζώνη ασφαλείας ).
Η έλλειψη γνώσεων και επομένως η αδυναμία εκτίμησης κινδύνου είναι εμφανής θα πρέπει να αντιμετωπιστεί και έτσι τα παιδιά θα σταματήσουν να μεταφέρονται επικίνδυνα στην Ελλάδα, αλλά και στην περιοχή μας από τους γονείς.

Ας μη ξεχνάμε: Τα παιδιά στο πίσω κάθισμα σωστά δεμένα.
Νοιαζόμαστε μόνο για τα παιδιά μας. Τα αγαπάμε. Ζούμε για τα παιδιά μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: