Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















20 Αυγ 2015

Στη… Μεγαλόχαρη η αρμοδιότητα της Οδικής Ασφάλειας.

Τροχαία δυστυχήματα

Μετά από σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ο πρωθυπουργός ανήγγειλε σχέδιο νόμου που αφορά τα δημόσια έργα, δημιουργώντας δομή Στρατηγικού Σχεδιασμού και Δημοσίων Υποδομών, με σχετική διεύθυνση στο υπουργείο, σχέδιο που περιλαμβάνει θεσμικές αλλαγές στο σύστημα δημοπράτησης κι εκτέλεσης των έργων. Η διαφάνεια, η αποτελεσματικότητα και η ταχύτητα αποτέλεσαν τους άξονες, πάνω στους οποίους περιστράφηκαν οι εξαγγελίες.

Γνωρίζοντας κανείς το ιστορικό του υπουργείου Υποδομών σ’ αυτούς τους τομείς (διαφάνεια, αποτελεσματικότητα, ταχύτητα), είτε από τις ων ουκ έστιν αριθμός δημοσιεύσεις είτε σαν απλός χρήστης των υποδομών, προφανώς θα αισθανθεί ανακουφισμένος ακούγοντας τον πρωθυπουργό να θέτει το πρόβλημα (η λύση είναι μια άλλη ιστορία).

Αλλά επειδή το πρόβλημα αφορά πάνω απ’ όλα ανθρώπους και όχι χρήματα ή, για να μιλήσουμε ακριβέστερα, αφορά ανθρώπους στο επίπεδο των χαμένων και χρήματα στο επίπεδο των κερδισμένων, οι σχετικές εξαγγελίες τείνουν να έχουν τον χαρακτήρα του «γενικού καλού», μιας ουδέτερης, εξωανθρώπινης έννοιας, βγαλμένης από το ίδιο συρτάρι με ένα πλήθος άλλων, όπως η ανάπτυξη, η παραγωγικότητα κ.ά.

Οι υποδομές χρησιμοποιούνται από ανθρώπους και φτιάχνονται για τους ανθρώπους. Γι’ αυτό πέρα από τη διαδικασία μάς ενδιαφέρει ο στόχος και το αποτέλεσμα. Ο πρωθυπουργός επισκέφθηκε το υπουργείο που, σύμφωνα με τον νόμο, ο επικεφαλής του ηγείται της διυπουργικής επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια.

Στη χώρα με τον μεγαλύτερο, αναλογικά με τον πληθυσμό, αριθμό θυμάτων από τροχαίες συγκρούσεις στην Ευρώπη. Στη χώρα που, μετά από μια σχετικά μικρή περίοδο ύφεσης τα προηγούμενα χρόνια, οφειλόμενη κυρίως στον περιορισμό της χρήσης του Ι.Χ. λόγω οικονομικής κρίσης, το πρώτο εξάμηνο του 2015 παρουσίασε ξανά αύξηση του αριθμού, τόσο των νεκρών όσο και των βαριά τραυματιών από τροχαία. Δεν βρήκε ωστόσο δυο λέξεις να πει γι’ αυτό το θέμα.

Αραγε το σκάνδαλο των υποδομών εξαντλείται στις οικονομικές συναλλαγές; Οι χιλιάδες χαμένες ζωές και οι δεκάδες χιλιάδες ανάπηροι που παρήγαγαν και παράγουν αυτές οι υποδομές είναι άλλο θέμα; Μικρότερης σημασίας;

Πρόθυμα και δικαιολογημένα πολλοί θα απαιτούσαν τη δημιουργία μιας εξεταστικής για τα μεγάλα έργα και ιδιαίτερα τους αυτοκινητόδρομους. Πόσοι στ’ αλήθεια θα διεκδικούσαν μια εξεταστική για τα θύματα των τροχαίων; Πάνω από 45.000 νεκροί και πολλαπλάσιοι τραυματίες από το 1990 μέχρι σήμερα δεν αρκούν γι’ αυτό;

Θα μιλήσουμε κάποτε για το ποιοι και γιατί αποφάσισαν να σκοτώσουν τον σιδηρόδρομο στην Ελλάδα; Για το πώς κατορθώθηκε σ’ ολόκληρη τη χώρα μόνο μια πόλη να έχει μέσα σταθερής τροχιάς: Για το ποιοι (το γιατί είναι προφανές και το έχει επισημάνει ακόμα και το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο) κατόρθωσαν να εμπλακούμε στην αέναη κατασκευή κλειστών αυτοκινητοδρόμων; Για το πώς θεωρείται φυσιολογικό να έχουμε τον μεγαλύτερο αριθμό βαρέων οχημάτων αναλογικά με τον πληθυσμό στην Ευρώπη; Για την ανυπαρξία πεζοδρομίων, πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων; Σε όλα τα παραπάνω (και πλήθος άλλων), πολιτικές αποφάσεις μάς οδήγησαν. Υπάρχει κάποιο πολιτικό σχέδιο μιας διαφορετικής πορείας για όλα αυτά ή κάποιοι τεχνοκράτες της αναγγελθείσας διεύθυνσης θα αποφασίσουν «για το καλύτερο»; Το καλύτερο για ποιους;

Φαίνεται πως το θέμα της οδικής ασφάλειας εκχωρήθηκε αποκλειστικά στον κ. Πανούση. Που, όταν δεν μοιράζει υποσχέσεις για μείωση προστίμων των παραβατών του ΚΟΚ, μοιράζει πινακίδες. Για να μπορέσουν και οι παραβάτες ν’ ανάψουν ένα κεράκι στην Παναγία. Γιατί φαίνεται ότι κι αυτή η κυβέρνηση (η περήφανη για τους πολιτικούς μηχανικούς της), είναι πεισμένη πως γι’ αυτό που συμβαίνει στους δρόμους μόνο η Μεγαλόχαρη μπορεί να δώσει τη λύση.

* Γιατρός και εκπρόσωπος του «SOS Τροχαία Εγκλήματα»

Πηγή: www.soste.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: