Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















22 Σεπ 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: 16-22 Σεπτεμβρίου2016: Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας. «Έξυπνη κινητικότητα- Ισχυρή Οικονομία» .

Δυστυχώς η Ρόδος για άλλη μια φορά ήταν απούσα.
Για μία εβδομάδα από 16-22 Σεπτεμβρίου 2016, η Ευρώπη κινείτο στους ρυθμούς της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας  Κινητικότητας, ενός θεσμού που ξεκίνησε το 2002 και έχει ως στόχο να κινητοποιήσει τις τοπικές αρχές κάθε χώρας για να διοργανώσουν δραστηριότητες που θα ευαισθητοποιήσουν τους πολίτες σε θέματα βιώσιμης κινητικότητας αλλά και να χαράξουν και να υιοθετήσουν μόνιμα μέτρα που θα βελτιώσουν τη βιωσιμότητα των μεταφορών μέσα στις πόλεις. Κάθε χρόνο η εκστρατεία ακολουθεί ένα συγκεκριμένο θέμα γύρω από το ζήτημα της βιώσιμης κινητικότητας. Φέτος, το θέμα ήταν «Έξυπνη κινητικότητα. Ισχυρή οικονομία» (Smart Mobility – Strong Economy) και αποσκοπούσε στην ανάδειξη του οικονομικού οφέλους που μπορεί να αποκομίσει μια πόλη εφαρμόζοντας μια βιώσιμη προσέγγιση σε ζητήματα μεταφορών.
Η «Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας» από το 2002 έχει καθιερωθεί ως ο σημαντικότερος θεσμός σε Ευρωπαϊκό επίπεδο για την προαγωγή βιώσιμων προτύπων κινητικότητας και κατ’ επέκταση για την διαμόρφωση και ανάπτυξη περιβαλλοντικού ήθους. Σκοπός των δράσεων που υλοποιούνται το διάστημα 16 με 22 Σεπτεμβρίου είναι η ενθάρρυνση των ευρωπαϊκών τοπικών αρχών στην εισαγωγή και προώθηση βιώσιμων τρόπων μεταφοράς και η ευαισθητοποίηση των πολιτών στη χρήση εναλλακτικών τρόπων μετακίνησής στην πόλη τους.
Κορύφωση των εκδηλώσεων αποτελεί η «Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο», κατά τη διάρκεια της οποίας καθορίζονται ειδικές αστικές ζώνες όπου επιτρέπεται η κυκλοφορία μόνο για τους πεζούς, τους ποδηλάτες και τις δημόσιες συγκοινωνίες.
Το 2015 συμμετείχαν ενεργά στην «Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας» περισσότερες από 1.870 πόλεις από 45 χώρες τόσο Ευρωπαϊκές όσο και μη, ενώ κάθε χρόνο βραβεύεται από ειδική ανεξάρτητη επιτροπή εμπειρογνωμόνων η πόλη με τις καλύτερες επιδόσεις στην προώθηση βιώσιμων, εναλλακτικών τρόπων μεταφοράς και στην ενεργή συμμετοχή των πολιτών. Σημειωτέον ότι ο Δήμος Κοζάνης είναι ένας εκ των 16 Ελληνικών Δήμων που θα επιχορηγηθεί με το ποσόν των 10.000€ από το Πράσινο Ταμείο, ως επιβράβευση για τη περυσινή συμμετοχή και τις πρωτότυπες δράσεις του. Στόχος των δράσεων- εκδηλώσεων ήταν η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας σε ζητήματα που αφορούν στη βιώσιμη κινητικότητα. Φέτος ο Δήμος Κοζάνης ανέβασε τον πήχη και  θα διεκδικήσει μέσω της ‘χρυσής συμμετοχής’ του στην συγκεκριμένη εβδομάδα την ευρωπαϊκή βράβευση του. Όμως πρωτοπόρος δήμος στην Ελλάδα είναι τα Τρίκαλα με την μοναδική πρωτοβουλία του Λεωφορείου χωρίς οδηγό αλλά και με τις συνεχείς δράσεις του όλο το χρόνο για την καθιέρωση της Βιώσιμη Κινητικότητας
Ως εκ τούτου, ο ρόλος των τοπικών αρχών είναι  ιδιαίτερα σημαντικός ως προς την αλλαγή των συμπεριφορών και συνηθειών μετακίνησης των δημοτών με ανάπτυξη βιώσιμων τοπικών σχεδίων κινητικότητας. Οι τοπικές αρχές οφείλουν  να αναπτύξουν δράσεις τόνωσης της Βιώσιμης Κινητικότητας και να δοκιμάσουν ρυθμίσεις και υποδομές για να πείσουν τους πολίτες να τις δοκιμάσουν. Οι τοπικές αρχές οφείλουν να αναδείξουν το αστικό περιβάλλον εξασφαλίζοντας άριστη κυκλοφοριακή σύνδεση με ταυτόχρονη εξοικονόμηση ενέργειας, χρήση καθαρότερης ενέργειας, ορθολογική διαχείριση του υπάρχοντος μεταφορικού δικτύου, εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης – τόνωση της ζωτικότητας των πόλεων, ενίσχυση των κοινωνικών συναλλαγών και δημιουργία ποιοτικής «ατμόσφαιρας» στις πόλεις με λιγότερη ατμοσφαιρική και ακουστική ρύπανση.
2.250 πόλεις της  Ευρώπης συμμετείχαν τελικά φέτος στην Εβδομάδα Βιώσιμης Κινητικότητας, μεταξύ των οποίων και 84 από την Ελλάδα. Πρώτη χώρα σε συμμετοχές η Αυστρία με 518 πόλεις και ακολουθεί η Ισπανία με 434.
Δυστυχώς και φέτος  η Ρόδος ήταν απούσα στην Εβδομάδα Βιώσιμης Κινητικότητας “European Mobility Week” από τις 16 μέχρι τις 22 Σεπτεμβρίου. Ήταν απούσα για την προαγωγή βιώσιμων προτύπων κινητικότητας και κατ’ επέκταση στη διαμόρφωση και ανάπτυξη περιβαλλοντικού ήθους. Ήταν απούσα στην εισαγωγή και προώθηση βιώσιμων τρόπων μεταφοράς και στην ευαισθητοποίηση των πολιτών στη χρήση εναλλακτικών τρόπων μετακίνησής στην πόλη.

Αξίζει λοιπόν οι τοπικές αρχές να  πάρουν αποφάσεις προκειμένου να αναδείξουν το αστικό περιβάλλον εξασφαλίζοντας άριστη κυκλοφοριακή σύνδεση  που θα βελτιώνουν τη βιωσιμότητα των μεταφορών μέσα στην  πόλη.  Έτσι λοιπόν θα πείσουν τους πολίτες για εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης τους, με απώτερο σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στον αστικό ιστό, μέσω της συνύπαρξης των MMM, των πεζών, των ποδηλάτων και των οχημάτων.

ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια: