Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















27 Απρ 2017

Εμπόδισε εσύ (φτωχέ) το ΕΚΑΒ και εμείς θα σου μειώσουμε το πρόστιμο.

Έχουμε τοποθετηθεί αναλυτικά και δημόσια (ΕΔΩ) πάνω στην τραγελαφική πρόταση του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για μείωση των προστίμων στους παραβάτες του Κ.Ο.Κ. και τις ολέθριες επιπτώσεις που αυτή θα έχει αν υιοθετηθεί στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας.
Ανάμεσα στις θεωρούμενες «μη σοβαρές παραβάσεις» κατά τους ιθύνοντες και η παρεμπόδιση οχημάτων επειγόντων, η κατάληψη της Λωρίδας ‘Έκτακτης Ανάγκης και πολλές άλλες ιδιαίτερα σημαντικές για την ζωή των άλλων, και όχι του «φτωχοποιημένου» παρατατικού οδηγού.
Ενδεικτικά η πρόταση περιλαμβάνει μείωση των προστίμων:
Από 200 ευρώ σε 100 και αν πληρωθούν εντός 10ημερου σε 50, για Κίνηση σε Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης, για όσους  δηλαδή καταλαμβάνουν την Λωρίδα που είναι φτιαγμένη για αποκλειστική χρήση από το ΕΚΑΒ, την Πυροσβεστική και τη Τροχαία γεγονός που εγγυάται την καθυστέρηση όλων των παραπάνω στην επιτέλεση του έργου τους πράγμα που συνήθως έχει άμεσα να κάνει με την τελική έκβαση μιας τροχαίας σύγκρουσης, μιας πυρκαγιάς μιας αιφνίδιας νόσου κλπ.
Από 150 ευρώ σε 100 και αν πληρωθούν εντός 10ημερου σε 50, για παρεμπόδιση αυτοκινήτων άμεσης ανάγκης (ΕΚΑΒ, Πυροσβεστική κλπ) ή ακολούθηση αυτοκινήτων άμεσης ανάγκης. Πρόκειται για την γνωστή κατηγορία φτωχοποιημένων – φτωχών τω πνεύματι- οδηγών που προπορεύονται ενός οχήματος με σειρήνα (ή το ακολουθούν πατητοί) για να εκμεταλλευτούν το άνοιγμα του δρόμου από τους άλλους οδηγούς. Παρεμποδίζουν τα οχήματα επειγόντων και έχουν αυξημένη πιθανότητα να προκαλέσουν τροχαίο.
Αυτά είναι light παραπτώματα και η πολιτεία πρέπει να σκύψει στοργικά πάνω στους παραβάτες και να τους συμπαρασταθεί.
«Παραδόξως», το ΕΚΑΒ δεν έχει την ίδια γνώμη και προσπαθεί με βίντεο να ευαισθητοποιήσει τους πολίτες για το θέμα.
Όσοι έχουμε βιώσει την σχιζοφρενική συμπεριφορά του ελληνικού κράτους απέναντι στο τροχαίο έγκλημα με το ένα κομμάτι του (Μεταφορών, Δικαιοσύνης,  και Προστασίας του Πολίτη) να σκέφτεται και να μεριμνά για τους δράστες και το άλλο (υπηρεσίες υγείας) να δίνει μέρα νύχτα μια άνιση μάχη για να βοηθήσει τα θύματα απλά για μια ακόμα φορά βλέπουμε την ιστορία να επαναλαμβάνεται.
Οι εικόνες από την επιστροφή των Αθηναίων στους πολυδιαφημισμένους δρόμους με τους οποίους (αν είσαι μόνος και τρέχεις σαν τρελός) πας παντού σε δύο ή τρεις ώρες αλλά (αν υπάρχουν κι άλλοι) γυρίζεις σε πέντε ή επτά επιβεβαίωσαν για μια ακόμη φορά πως ο δρόμος είναι ένα πεδίο αγριότητας και ακραίου ατομικισμού. Ποσώς ενδιαφέρει την κάθε ΛΕΡΑ τι χρησιμεύει η ΛΕΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: