Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















2 Ιουλ 2020

Επιστολή προς Πρωθυπουργό: Ζητούνται συγκεκριμένες ενέργειες για την βελτίωση της καθημερινότητας των ανθρώπων με αναπηρία

 Προς: Πρόεδρο της Ελληνικής Κυβέρνησης, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη
Κοιν: Υπουργό Επικρατείας και Εθνικό Συντονιστή για τις πολιτικές για τα άτομα με αναπηρία, κ. Γιώργο Γεραπετρίτη
Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Κωστή Χατζηδάκη
Υπουργό Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Κυριάκο Πιερρακάκη
Υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, κ. Νίκο Χαρδαλιά
Γενική Γραμματεία Πρωθυπουργού
Συνήγορος του Πολίτη
ΜΜΕ
14 Μαΐου 2020
Θέμα: Ζητούνται συγκεκριμένες ενέργειες για την βελτίωση της καθημερινότητας των ανθρώπων με αναπηρία
Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,
Σκοπός της παρούσας επιστολής είναι η ενημέρωσής σας επί των πραγματικών συνθηκών ζωής των ανθρώπων με αναπηρία στην χώρα, που σίγουρα απέχει παρασάγγας από την ενημέρωση που σας παρέχουν αρμοδίως. Οι δράσεις που σχεδιάζονται και υλοποιούνται από υπουργούς, υπηρεσιακούς γραφειοκράτες των υπουργείων και ειδικούς συμβούλους που ουδεμία σχέση και γνώση έχουν για τις πραγματικές ανάγκες των ανθρώπων με αναπηρία και των οικογενειών τους, έχει οδηγήσει σε αλλεπάλληλες εσφαλμένες πολιτικές κι ενέργειες, οι οποίες τοποθετούνται ενάντια στην έννομη τάξη της χώρας μας που ορθά έχει περιλάβει πρόνοιες για τα ζητήματα αυτά. Η κατάσταση επιδεινώνεται από τη στιγμή που στο σχεδιασμό αυτών των δράσεων δεν συμμετέχουν ως σύμβουλοι άνθρωποι με αναπηρία, οι οποίοι ως τελικοί χρήστες των υπηρεσιών μπορούν να προτείνουν καλές πρακτικές, και να διορθώσουν με τις παρεμβάσεις τους τα όποια σφάλματα σε αρχικά στάδια σχεδιασμού, πριν να είναι αργά. Σημειωτέον ότι η επιδιόρθωση σφαλμάτων σε μία ολοκληρωμένη παρέμβαση προϋποθέτει πολλαπλάσιο κόστος από αυτό που θα απαιτείτο στον ορθό αρχικό σχεδιασμό. Τελικά οι πολλά υποσχόμενες νέες υπηρεσίες αποδίδονται εσπευσμένα στο κοινό, προσφέροντας ένα πρόσκαιρο επικοινωνιακό πολιτικό κέρδος, για το οποίο μάλιστα έχουν δαπανηθεί τεράστια ποσά, που διόλου δεν ωφελούν την καθημερινότητα της ζωής του τελικού χρήστη, συμπεριλαμβανομένων των ανθρώπων με αναπηρία.
Έχοντας φτάσει πλέον σε ένα κομβικό σημείο όπου παραβιάζεται κατάφορα το Ελληνικό Σύνταγμα, και σωρεία εν ισχύ διατάξεων Νόμων του Κράτους από υπουργούς και υπηρεσιακά όργανα του Δημοσίου σε πλήθος περιστάσεων, είναι πλέον επιτακτική ανάγκη να επιληφθείτε των θεμάτων και των προβλημάτων που ορθώνουν τεράστια εμπόδια μπροστά στους ανθρώπους με αναπηρία, στους ηλικιωμένους και τους εμποδιζόμενους.
Σε αντιδιαστολή λοιπόν με αυθαίρετες επιλογές που έρχονται σε ευθεία αντίθεση με την Ελληνική Νομοθεσία, στο παρόν περιλαμβάνονται προτάσεις που είναι δυνατόν να εφαρμοστούν υπό την αυστηρή εποπτεία σας, αποδεικνύοντας το προσωπικό ενδιαφέρον σας για την επίλυση κρίσιμων ζητημάτων επιβίωσης και διαβίωσης αναπήρων και ηλικιωμένων.
Είναι αναγκαίο ένα έκτακτο επίδομα πανδημίας προς όλους τους αναπήρους για την κάλυψη του κόστους μετακίνησής τους προς ιατρούς, θεραπευτικά και διαγνωστικά κέντρα, αποκλειστικά και μόνο με ΤΑΞΙ για λόγους ασφαλείας και μη εξάπλωσης του ιού, καθώς η ανοσολογική τους κατάσταση δεν επιτρέπει την μετακίνησή τους με ΜΜΜ, ακόμα και με τις αυστηρότερες συνθήκες προστασίας και απολύμανσης. Στις 12-5-2020 ο καθηγητής κ. Τσιόρδας κάλεσε τους πολίτες ν’ αποφεύγουν τη μετακίνηση με ΜΜΜ, καλώντας τους να χρησιμοποιούν ποδήλατο, ιδιωτικό αυτοκίνητο ή να περπατούν. Όλα αυτά για ανθρώπους με αναπηρία είναι πρακτικά αδύνατα. Μέρος του επιδόματος θα καλύπτει το κόστος αμοιβής βοηθού φροντιστή για προμήθειες φαρμάκων – τροφίμων, ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός σε φαρμακεία και καταστήματα προμηθειών αγαθών πρώτης ανάγκης.
Ο λαός γνωρίζει ότι όταν δεν θέλουμε να λύσουμε ένα πρόβλημα, συγκροτούμε μία επιτροπή για την επίλυσή του. Τούτο επαληθεύεται περίτρανα στις εξαγγελίες του υπουργού και Εθνικού Συντονιστή για τις πολιτικές για τα άτομα με αναπηρία κ. Γεραπετρίτη περί δημιουργίας «Εθνικής Αρχής προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία» (παρεμπιπτόντως η προσβασιμότητα αφορά όλους τους πολίτες, συμπεριλαμβανομένων των πολίτων με αναπηρία και των ηλικιωμένων) και την έκδοση «Εθνικού Σχέδιου Δράσης», από την στιγμή που η ισχύουσα αλλά μη εφαρμοζόμενη Νομοθεσία υπερκαλύπτει την ανάγκη έκδοσής του (ενδεικτικά αναφέρονται Οικοδομικός Κανονισμός, Νόμος περί Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, κυρωθείσα Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες). Παράλληλα δε, επιτροπές που δρουν ως μηχανισμοί εφαρμογής της προσβασιμότητας αγνοούν επιδεικτικά αυτή την Νομοθεσία, ενώσω δεν έχουν ακόμα συγκροτηθεί η Κεντρική και οι Περιφερειακές Επιτροπές Προσβασιμότητας που προβλέπονται στον Νόμο. Ως γνωστόν, η παραβίαση της Νομοθεσίας δίνει το δικαίωμα στον πολίτη να αποταθεί στην Ελληνική Δικαιοσύνη ή σε Ευρωπαϊκά όργανα απαιτώντας αποζημίωση ως θιγόμενος, και τυχόν να καταγγείλει τα μη προσβάσιμα έργα που επιδοτήθηκαν από κονδύλια της ΕΕ.
Αναμένουμε τις εντολές σας προς τον αρμόδιο υπουργό κ. Χατζηδάκη και όλες τις Δημόσιες υπηρεσίες, ώστε με τον ίδιο ζήλο με τον οποίο επιβλήθηκαν τα μέτρα στην περίοδο της καραντίνας, να επιβάλουν τον Νόμο για την προσβασιμότητα στα Δημόσια κτήρια και στα κτήρια ειδικού σκοπού, όπως ρητά ορίζει ο εν ισχύ Οικοδομικός Κανονισμός από 1/1/2020, και όχι από 31/12/2020 όπως εσφαλμένα ειπώθηκε σε συνεδρίαση επιτροπής της Βουλής.
Αναμένουμε τις εντολές σας προς τον αρμόδιο υφυπουργό κ. Χαρδαλιά και όλες τις Δημόσιες υπηρεσίες, ώστε να επιβάλουν με τον ίδιο ζήλο όπως και στην περίοδο της καραντίνας, εφαρμόσιμα σχέδια και μέτρα άμεσης προτεραιότητας για την διάσωση ανθρώπων με αναπηρία κι ηλικιωμένων σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης και φυσικών καταστροφών, για να μην θρηνήσουμε πολλά θύματα εξ’ αυτών των κοινωνικών ομάδων σε επερχόμενο σεισμό, πλημμύρα ή πυρκαγιά.
Αναμένουμε τις εντολές σας προς τον αρμόδιο υπουργό κ. Πιερρακάκη και όλες τις Δημόσιες υπηρεσίες, ώστε να επανασχεδιαστούν εκ βάθρων όλες οι μη προσβάσιμες σε ανθρώπους με αναπηρία ψηφιακές υπηρεσίες του Δημοσίου. Το χρονικό διάστημα ισχύος των ΠΝΠ έγινε μια βιαστική και εκ του αποτελέσματος αποτυχημένη προσπάθεια ενοποίησης ψηφιακών υπηρεσιών. Το υπουργείο αγνοεί την πραγματικότητα που είναι δραματική για μεγάλο τμήμα του πληθυσμού μιας και όλες οι ψηφιακές υπηρεσίες του Δημοσίου δεν συμμορφώνονται με τις προβλεπόμενες προδιαγραφές ηλεκτρονικής προσβασιμότητας του Νόμου περί Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Η εφαρμογή των προδιαγραφών αυτών εξασφαλίζει την πρόσβαση στα οφέλη του ψηφιακού κράτους για όλους ανεξαιρέτως τους πολίτες, συμπεριλαμβανομένων των ανθρώπων με αναπηρία και των ηλικιωμένων. Έως την συμμόρφωση του Κράτους και τον οριζόντιο αυτό επανασχεδιασμό, οι πολίτες δεν θα εξυπηρετούνται σε απολύτως κρίσιμες υπηρεσίες, το ψηφιακό κράτος θα αποτελεί απατηλό όνειρο παρά την αντίθετη εικόνα που παρουσιάζουν οι αρμόδιοι, και θα αποτελεί και σε αυτή την περίπτωση μονόδρομο η προσφυγή των θιγόμενων στη δικαιοσύνη. Σημειώνεται πως πρέπει να λαμβάνεται ειδική μέριμνα για τους ψηφιακά αναλφάβητους πολίτες, αυτούς που δεν διαθέτουν τη δυνατότητα να αγοράσουν Η/Υ ή να συντηρήσουν σύνδεση στο διαδίκτυο. Οι πολίτες αυτοί στερούνται ενημέρωσης για τα δικαιώματά τους και τις κρατικές παροχές, τις οποίες τελικά χάνουν μιας και δεν μπορούν καν να υποβάλλουν την σχετική ηλεκτρονική αίτηση.
Στην ίδια ρότα με τα Υπουργεία, υπάρχουν οργανισμοί του Δημοσίου που κατά παράβαση της ισχύουσας Νομοθεσίας αυθαιρέτως δεν αποδέχονται όλα τα εν ισχύ πιστοποιητικά αναπηρίας είτε έχουν εκδοθεί πριν είτε μετά την 1/9/2011, όπως ορίζει η έννομη τάξη της χώρας μας, προξενώντας μέγιστη ζημία στους ανθρώπους με αναπηρία κατά τις συναλλαγές τους με το δημόσιο.
Κύριε Πρωθυπουργέ,
κρίνεται σκόπιμο να αναθεωρηθεί πλήρως ο τρόπος λήψης αποφάσεων που αφορούν καίρια την καθημερινότητα του ανθρώπου με αναπηρία, και αυτές να λαμβάνονται από επιτροπές των οποίων τα μέλη δεν θα είναι πλέον τεχνοκράτες που επιδιώκουν απλά και μόνο την σχετική αποζημίωση ή τον εμπλουτισμό του βιογραφικού τους, αλλά από επιστήμονες και τελικούς χρήστες που έχουν ουσιαστική γνώση κι εμπειρία σχετικά με τα προβλήματα της καθημερινότητας της ομάδας στόχου.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε τον «αόρατο» μοναχικό ανάπηρο ή/και ηλικιωμένο πολίτη της πόλης ή της περιφέρειας, που ζει ουσιαστικά εγκαταλελειμμένος στην μοίρα του, από τη στιγμή που η μόνη υπηρεσία που τον επισκέπτεται είναι η υποστελεχωμένη «βοήθεια στο σπίτι», η οποία με τη σοβαρή έλλειψη υλικών και μέσων δεν μπορεί να προσφέρει σχεδόν τίποτα στην καθημερινότητά του. Αυτός ο μοναχικός άνθρωπος που εν δυνάμει είναι δικαιούχος παροχών, καλείται να υποβάλλει ψηφιακά αίτηση γι’ αυτήν, όντας ψηφιακά αναλφάβητος, χωρίς να διαθέτει εξαιτίας της ένδειάς του ηλεκτρονικό υπολογιστή ή σύνδεση στο διαδίκτυο, αδυνατώντας έστω να «εξουσιοδοτήσει ηλεκτρονικά» κάποιον σε ένα ψηφιακό κράτος που τον αγνοεί, με αποτέλεσμα να χάνει κάθε ευκαιρία βελτίωσης της ζωής του. Η λύση της εξυπηρέτησής του μέσω ΚΕΠ προϋποθέτει να έχει λάβει την αρχική πληροφορία, που δυστυχώς δεν υποπίπτει εγκαίρως στην αντίληψή του.
Δεδομένης της έλλειψης σχεδιασμού σε όλα τα Υπουργεία, αναμένουμε τις δικές σας ενέργειές, όχι μόνο για τον συντονισμό, αλλά και για την επιβολή του Νόμου και της απλής λογικής που φαίνεται να λείπει, θυμίζοντάς σας ότι όλοι εμείς οι άνθρωποι με αναπηρία ζούμε αποκλεισμένοι από πολλές εκφάνσεις της ζωής στην μη προσβάσιμη Ελλάδα, και στο φυσικό και στο ψηφιακό της περιβάλλον, υπό καθεστώς μόνιμης καραντίνας.

Με εκτίμηση,
Παναγιώτης Αλεξανδράκης

Συντονιστής επιστημονικού forum “Στο Επίκεντρο ο Άνθρωπος”

Η επιστολή σε μορφή εικόνας: https://www.facebook.com/103413627729937/media_set/…



Δεν υπάρχουν σχόλια: