Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















3 Δεκ 2020

Ενήλικοι, σας παρακαλώ μη κλαίτε.

Άλλο ένα παιδί ο 14χρονος Σπύρος Καρπατσέλης έχασε τη ζωή του στους δρόμους της χώρας μας, στην Κέρκυρα την 1η Δεκέμβρη, χτυπημένος από μοτοσικλέτα, ενώ επέστρεφε στο σπίτι του με το skateboard στο χέρι, σύμφωνα με την οικογένεια του.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Να θυμίσουμε, γιατί η μνήμη εξασθενεί, όταν είσαι έξω από το χορό, πως στις 22 Σεπτεμβρίου 2020, μέρα μεσημέρι, στη Χερσόνησο Κρήτης ο 11χρονος Λεωνίδας Abazi,  οδηγώντας ηλεκτρικό πατίνι το οποίο είχε ενοικιάσει, επιστρέφοντας για να το παραδώσει  χτυπήθηκε από ΙΧ και  τρεις μέρες μετά άφησε την τελευταία του πνοή μέσα στο χειρουργείο.(ΕΔΩ)

«Η περιφέρεια και ο Δήμος δαπανά χρήματα για άλλα επουσιώδη και όχι για έργα υποδομής. Δεν υπάρχει ένα μέρος ψυχαγωγίας των παιδιών ηλικίας 12 και άνω για ποδηλασία, σκειτμπολ κλπ. Ένας πρώην Δήμαρχος πήρε κονδύλια για να φτιάξει δήθεν ποδηλατοδρόμους και αντί, αυτού έβαλε δύο γραμμές στην μια πλευρά του δρόμου. Έργα υποδομής, όπως ενταγμένα σχέδια πόλεων δεν έχουν ολοκληρωθεί για χρόνια ούτε προβλέπεται π.χ. περιοχή Κανόνι. Η ακαταστασία και ο χορός των εργολάβων είναι πλήγμα» δήλωσε άτομο από το οικογενειακό περιβάλλον του Σπύρου στο «Πρώτο Θέμα».

Σ αυτή τη δήλωση μπορεί καθένας να αναγνωρίσει αυτό που συμβαίνει όχι μόνο στην Κέρκυρα αλλά σε κάθε περιφέρεια και σχεδόν σε όλους τους Δήμους της χώρας.

Αλλά δεν είναι μόνο οι Περιφέρειες και οι Δήμοι.

Σήμερα το κεντρικό κράτος, μέσω του υπουργείου Μεταφορών έρχεται να επιβάλει ολέθριες για τα παιδιά (και όχι μόνο) ρυθμίσεις με το σχέδιο νόμου για την μικροκινητικότητα (ΕΔΩ). Ασχολήθηκε κανείς με το θέμα;

Θα ασχοληθούμε «αύριο» όταν θα φανούν οι δραματικές συνέπειες του.

Χθες λέγαμε να είναι ο Λεωνίδας το τελευταίο παιδί που χάνεται στην άσφαλτο.

Σήμερα λέμε να είναι ο Σπύρος.

Ούτε ο Λεωνίδας ήταν ούτε ο Σπύρος θα είναι ο τελευταίος.

Δυστυχώς. Το ξέρουνε όλοι, την στιγμή που το λένε.

Δεν είναι οι υποδομές, ούτε οι νόμοι που σκοτώνουν. Είναι η παντελής αδιαφορία μας σαν κοινωνία και σαν πολιτεία για το θέμα της ασφαλούς μετακίνησης.

Είναι η πλειοψηφική αποδοχή της άποψης πως τα παιδιά, όπως και οι άλλοι ευάλωτοι χρήστες, οι πεζοί, οι ποδηλάτες και πολύ περισσότερο τα άτομα με αναπηρία και οι ηλικιωμένοι αποτελούν τους παρίες της κυκλοφορίας, πως δεν έχουν δικαιώματα στην ασφαλή μετακίνηση.

Γι αυτό σ αυτή τη χώρα είναι πιο εύκολο να φτιάξεις ένα αυτοκινητόδρομο παρά  ένα πεζόδρομο ή ένα ποδηλατοδρόμο.

Γι αυτό μια ράμπα, μια διάβαση πεζών ή ένα μικρό πάρκο για skate, roller κλπ χρειάζονται πολύ περισσότερο χρόνο για να φτιαχτούν από ότι  ένας ανισόπεδος κόμβος, ένα τούνελ ή ακόμα και μια υπέργεια ή υποθαλάσσια λεωφόρος.

Γεια σου Σπύρο.
Χαιρετισμούς στο Λεωνίδα, τη Ματίνα, τον Αλέξη, το Σόλωνα, τον Οδυσσέα, τον Αλέξανδρο, τη Δήμητρα, το Βαγγέλη, το Μάνο και στ' άλλα παιδιά.

Πανελλαδικός σύλλογος  SOS Τροχαία Εγκλήματα

                      ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια: