Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















24 Ιαν 2021

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοινώνει ένα μεγάλο πακέτο πρωτοβουλιών για την ασφάλεια των μεταφορών

 ETSC

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοινώνει ένα μεγάλο πακέτο πρωτοβουλιών για την ασφάλεια των μεταφορών 


 Κανόνες σχετικά με τη διασυνοριακή επιβολή των παραβάσεων της κυκλοφορίας, τον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων, τα αυτοματοποιημένα οχήματα και τις άδειες οδήγησης και μια πρόταση για την προσθήκη αυτοματοποιημένων συσκευών κλήσης έκτακτης ανάγκης eCall σε μοτοσικλέτες, φορτηγά και λεωφορεία συγκαταλέγονται σε ένα σημαντικό πακέτο νέων νομοθετικών μέτρων για τον τομέα των μεταφορών που ανακοινώθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Δεκέμβριο 2020

Η νέα στρατηγική για την αειφόρο και έξυπνη κινητικότητα ακολουθεί το πρότυπο των τελευταίων ετών της δέσμευσης μιας σειράς νέων σχετικών μέτρων σε ένα πακέτο αντί να τα ανακοινώνει μεμονωμένα.

Η Επιτροπή αναφέρει επίσης ότι θα εργαστεί για νέες οδηγίες σχετικά με τα όρια αλκοόλ στο αίμα και τις αλληλεπιδράσεις αλκοόλ.

Στον πυρήνα των προτάσεων υπάρχει στόχος περικοπής κατά 50% στους θανάτους από το δρόμο και σοβαρούς τραυματισμούς έως το 2030, με το ¨Vision Zero" να έχει ως στόχο το 2050. Οι στόχοι αυτοί συμφωνήθηκαν για πρώτη φορά στο πλαίσιο της προηγούμενης Επιτροπής, με επικεφαλής τον Jean-Claude Juncker. Η νέα στρατηγική επιβεβαιώνει την πολιτική δέσμευση σε αυτό το επίπεδο φιλοδοξίας.

Ανακοινώθηκαν ορισμένες μη δεσμευτικές πρωτοβουλίες στον τομέα της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, όπως ο στόχος του διπλασιασμού των ασφαλών λωρίδων ποδηλάτων στα 5000 χιλιόμετρα και η παρότρυνση όλων των μεσαίων και μεγάλων πόλεων να έχουν ένα Σχέδιο Αειφόρου Αστικής Κινητικότητας (SUMP) έως το 2030, με τελικός στόχος των μηδενικών θανάτων. Η Επιτροπή αναφέρει ότι χρηματοδότηση από τον προϋπολογισμό για τα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών (ΔΕΔ-Τ) θα διατεθεί για ασφαλέστερες υποδομές πεζοπορίας και ποδηλασίας.

Η Επιτροπή δήλωσε επίσης ότι θα αξιολογήσει την ανάγκη για έναν νέο οργανισμό «να υποστηρίζει ασφαλείς, έξυπνες και βιώσιμες μεταφορές». Το ETSC ζητά από έναν τέτοιο οργανισμό για αρκετό καιρό να αυξήσει την ικανότητα διαχείρισης της οδικής ασφάλειας σε επίπεδο ΕΕ και ιδιαίτερα να επιβλέπει την ασφαλή διάθεση αυτοματοποιημένων οχημάτων μέσω επιτήρησης της αγοράς, δοκιμών σε πραγματικό κόσμο και διεξοδικής διερεύνησης ατυχημάτων.

Ο Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής του ETSC είπε: «Παρά την αναστάτωση της πανδημίας Covid-19, χαιρόμαστε που βλέπουμε την έγκαιρη έναρξη αυτής της νέας στρατηγικής κινητικότητας για την Ευρώπη. Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε με την Επιτροπή σε κάθε στάδιο και ελπίζουμε ότι θα δοθεί προτεραιότητα στα μέτρα βάσει σταθερών αποδεικτικών στοιχείων σχετικά με τις δυνατότητες πρόληψης τραυματισμού και θανάτου. "

«Είναι σαφές ότι η πανδημία έχει αλλάξει τα πρότυπα κινητικότητας με σημαντικούς τρόπους και πολλές από αυτές τις αλλαγές είναι ευπρόσδεκτες και πρέπει να γίνουν μόνιμες, όπως αυξήσεις στα επίπεδα πεζοπορίας και ποδηλασίας. Όμως, ταυτόχρονα, μερικοί από τους παλιούς τρόπους δεν θα λειτουργούν πια. Πρέπει να δούμε μια θεμελιωδώς διαφορετική προσέγγιση για την ασφάλεια των μεταφορών που θέτει πιο υγιείς τρόπους, που προκαλούν λιγότερη βλάβη σε άλλους χρήστες του δρόμου, όπως το περπάτημα και η ποδηλασία, στην καρδιά της κινητικότητας. "

ΠΗΓΗ: https://etsc.eu/european-commission-announces-major-package-of-transport-safety-initiatives/ 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: