Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















16 Φεβ 2021

Να ξηλωθούν ΑΜΕΣΑ τα παράνομα – φονικά κάγκελα στην περιφερειακή Άρτας.

 

Κάλεσμα του SOS Τροχαία Εγκλήματα

προς: Δήμο Αρταίων, Περιφέρεια Ηπείρου, Αποκεντρωμένη Διοίκηση, ΥΜΕ, Τροχαία Άρτας και κάθε εμπλεκόμενο και ενδιαφερόμενο φορέα.

 –   Πέντε μήνες από το φόνο του Βαγγέλη Δραγατάκη.

  • Να ξηλωθούν ΑΜΕΣΑ τα παράνομα – φονικά κάγκελα στην περιφερειακή Άρτας.

Στις 13ης Σεπτέμβρη 2020 ο 19χρονος Βαγγέλης Δραγατάκης, οδηγός ΙΧ, έχασε τη ζωή του στην περιφερειακή της Άρτας, όταν το αυτοκίνητο που οδηγούσε προσέκρουσε στα κάγκελα που έχουν τοποθετηθεί στην παρυφή του πεζοδρομίου, με αποτέλεσμα αυτά να διαπεράσουν την πόρτα του αυτοκινήτου και να τον τραυματίσουν θανάσιμα.

Να σημειώσουμε πως με βάση τα επίσημα στοιχεία ο Βαγγέλης κινούνταν με ταχύτητα μικρότερη του ορίου ταχύτητος στην περιοχή που είναι 50km/h και δεν είχε καταναλώσει αλκοόλ ή οποιαδήποτε άλλη ουσία. Μαρτυρίες κατοίκων και ρεπορτάζ του τοπικού τύπου αναφέρουν πως την ώρα του συμβάντος, αν και καλοκαίρι, ο δρόμος ήταν γεμάτος νερά λόγω υπερλειτουργίας του αυτόματου ποτίσματος.

Να σημειώσουμε πως στον ίδιο δρόμο αναφέρονται τρία θανατηφόρα τροχαία συμβάντα τα τελευταία χρόνια με το θανάσιμο τραυματισμό των θυμάτων να έχει προκληθεί από τα κάγκελα.

Σε δήλωση του ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Άρτας  (13/9/2020) κος Χαρμπής ανέφερε ανάμεσα σ άλλα: «παίρνω την πρωτοβουλία να καταγγείλω την απαράδεκτη αδιαφορία των υπευθύνων σχετικά με τα επικίνδυνα κιγκλιδώματα του πεζοδρομίου της Περιφερειακής Οδού, όπου την Κυριακή τα ξημερώματα ακόμη ένας άνθρωπος- ένα 19χρονο παιδί- έχασε τη ζωή του. Πρόκειται ίσως για το φονικότερο σημείο της χαρακτηρισμένης «Εθνικής Οδού» όπου ένεκα πρωτίστως της οδηγικής συμπεριφοράς και των ακατάλληλων κλίσεων του δρόμου συμπεριλαμβανομένων έχουν σημειωθεί εκατοντάδες τροχαία, πολλά εξ αυτών με σοβαρούς τραυματισμούς και αρκετούς θανάτους.
Και ενώ όλοι γνωρίζουμε- δημότες και αρμόδιοι- για τη «στροφή του θανάτου» αφήνουμε να εξελίσσονται μπροστά μας τα ατυχήματα και οι τραγωδίες ως κάτι μοιραίο σαν κάτι νομοτελειακό!».

Πλήθος φορέων επίσης εξέδωσε ανακοινώσεις για το συμβάν με σαφείς αναφορές στην ακαταλληλότητα των  φονικών «κιγκλιδωμάτων».

Πέντε μήνες μετά το τραγικό συμβάν, η υπόθεση βρίσκεται στα χέρια του εισαγγελέα.

Πέντε μήνες μετά τα φονικά κάγκελα παραμένουν στη θέση τους.

Πόσοι νεκροί θα χρειαστούν για να ξηλωθούν αυτές οι επικίνδυνες δολοφονικές κατασκευές που δεν πληρούν καμιά προϋπόθεση ασφαλείας και δεν υπακούν στις προδιαγραφές (ΕΛΟΤ ΕΝ 1317) παθητικής ασφάλειας;

Αποτελούν αυτές οι κατασκευές Συστήματα Αναχαίτισης Οχημάτων όπως αυτά έχουν θεσμοθετηθεί και στη χώρα μας εδώ και δέκα τουλάχιστον χρόνια. Προφανώς και όχι. Καμία προδιαγραφή ως προς αυτό δεν τηρούν (Σχετικά: Οδηγίες Μελετών Οδικών Έργων (ΟΜΟΕ) Συστήματα Αναχαίτισης Οχημάτων (ΟΜΟΕ – ΣΑΟ) – Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, 2019).

Είναι δυνατόν η Δημοτική αρχή να υποστηρίζει ότι «Δεδομένου ότι η Περιφερειακή Οδός, διέρχεται της πόλης της Άρτας, όπου το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας είναι 50 Km/h, δεν απαιτείται σύμφωνα με το νομοθέτη η τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας και επιτρέπεται η χρήση κιγκλιδωμάτων για την προστασία των πεζών από την διέλευση των οχημάτων».

Ποιο άρθρο του ΚΟΚ ή οποιουδήποτε άλλου νόμου επιτρέπει τη χρήση κιγκλιδωμάτων σε δρόμο με όριο ταχύτητας 50 km/h  και ποιες προδιαγραφές πρέπει να έχουν αυτά;

Αποτελούν τα κάγκελα, που είναι ακόμα τοποθετημένα στην περιφερειακή, μέσα προστασίας των πεζών;

Όταν αυτή η κατασκευή δεν μπόρεσε να συγκρατήσει ένα μικρό αυτοκίνητο που κινούνταν με μικρή ταχύτητα για ποια προστασία των πεζών συζητάμε; Αν υπήρχαν πεζοί στο σημείο θα είχαν προστατευθεί από τα κάγκελα αυτά;

Αν πραγματικά είναι κεντρικό το ζήτημα προστασίας των πεζών στο συγκεκριμένο δρόμο δύο λύσεις υπάρχουν: ή θα τοποθετηθούν Συστήματα Αναχαίτισης Οχημάτων σύμφωνα με την επιστήμη και τους νόμους (που προστατεύουν ταυτόχρονα πεζούς και οδηγούς) ή αν ο Δήμος θεωρεί την περιοχή ως μέρος μεγάλης συγκέντρωσης πεζών, θα πρέπει να περιοριστεί το όριο ταχύτητος στα 30 Km/ και να προχωρήσει στις αναγκαίες πολεοδομικές διαρρυθμίσεις που θα επιβάλουν την τήρηση του ορίου.

Όποια και νάνε η επιλογή στο μεταξύ η προτεραιότητα είναι μια: να ξηλωθούν ΑΜΕΣΑ τα κάγκελα από την περιφερειακή της Άρτας και κάθε άλλο δρόμο στον οποίο πιθανά υπάρχουν.

Πέντε  μήνες μετά τον θάνατο του Βαγγέλη Δραγατάκη, που έφυγε από τη ζωή μ αυτό το φοβερό τρόπο, το να παραμένουν στη θέση τους τα όπλα που τον σκότωσαν  αποτελεί προσβολή στη Μνήμη του αλλά και πρόκληση για την οικογένεια του και για όλα τα θύματα των τροχαίων εγκλημάτων.

Αθήνα 13/2/2021 Πανελλαδικός Σύλλογος “SOS Τροχαία Εγκλήματα»                                          

 

 

 

 

 

 

 

 

Πέντε μήνες μετά στο τόπο του συμβάντος. Λες και δεν έγινε τίποτα…

 

    Περιμένοντας….   

 

 

 

 

 

 

 

Διαβάστε ΕΔΩ: Οι χρονιές αλλάζουν, η Ανευθυνότητα μένει, απο τη μητέρα του Βαγγέλη, Σωτηρία Μποκογιάννη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: