Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















8 Ιουλ 2021

Η κυκλοφορία στην πόλη....... μας

 

Μπλοκαρισμένες διασταυρώσεις, ανόητα μποτιλιαρίσματα, καμία τήρηση προτεραιότητας, στάθμευση όπου και όπως και να'ναι, , διπλοπαρκάρισμα, επιτόπιες απαγορευμένες στροφές, έλλειψη κατανόησης, έλλειψη σεβασμού και όχι μόνον.

Απελπισία, άγχος, εκνευρισμός, ταλαιπωρία, επιθετική οδήγηση, κατανάλωση καυσίμων, μεγάλη ρύπανση, τρακαρίσματα, ποδήλατα χωρίς ποδηλατοδρόμους, κατάληψη πεζοδρομίων από δίκυκλα, αυτοκίνητα, τραπέζια, καρέκλες, εμποδίζοντας την ελεύθερη μετακίνηση των πεζών και ΑΜΕΑ, πεζοί στο δρόμο, έλλειψη ζωνών ήπιας κυκλοφορίας με αποτέλεσμα την ενθάρρυνση της ανάπτυξης μεγάλης ταχύτητα στην πόλη, και όχι μόνον!

Απελπισία, ταλαιπωρία, εκνευρισμός όταν δεν ξέρεις αν πρέπει να πας αριστερά η δεξιά γιατί δεν σε βοηθάει η σήμανση, λανθασμένη ή ανύπαρκτη η πληροφόρηση, , δρόμοι χωρίς πεζοδρόμια, δρόμοι με λακκούβες ή τεχνικά σαμαράκια, ελλιπής φωτισμός, χωρίς κυκλικούς κόμβους σε νέους δρόμους.

Ένα συνεχές αλαλούμ για το οποίο ευθύνεται η πολιτεία , με την επικρατούσα αντίληψη για την οδική ασφάλεια, για την γραφειοκρατία, για τον σχεδιασμό της πόλης, των δρόμων, για τον κυκλοφοριακό κατευνασμό της, για το ότι οι δρόμοι πρέπει να είναι ασφαλείς για τους χρήστες της.

Ένα στοιχείο της πολιτείας για να αποκτήσει ο όρος οδική ασφάλεια το πραγματικό της νόημα, είναι οι καλύτεροι δρόμοι, οι χώροι παρκαρίσματος, οι καλύτερες συγκοινωνίες, τα έξυπνα έργα διευκόλυνσης κυκλοφορίας πεζών και οδηγών, ποδηλατοδρόμοι, πεζοδρόμια για τις ευάλωτες ηλικίες, ΑΜΕΑ, διαγραμμίσεις, γενικά σήμανση, αστυνόμευση, βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς και της ψυχολογίας στην κίνηση, που είναι υποχρεώσεις της πολιτείας με σκοπό την ανακούφιση των πολιτών, οδηγών, πεζών, επισκεπτών, της επιβαρυμένης αστικής κυκλοφορίας προκειμένου να είναι οι δρόμοι φιλικοί στους χρήστες.

Με δεδομένο το γεγονός ότι οι αυτοδιοικητικές αρχές διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη και στην εφαρμογή της πολιτικής για την οδική ΑΣΦΑΛΕΙΑ, συνεπάγεται ότι είναι υπεύθυνες για την οργάνωση της κυκλοφορίας στην πόλη, τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και να αναπτύξει τη δική της προσαρμοσμένη στρατηγική στις τοπικές συνθήκες για την οδική ασφάλεια, με στόχο την επίλυση των τοπικών προβλημάτων που αφορούν την ποιότητα ζωής των πολιτών.

Ενώνουμε τη δική μας φωνή με τις φωνές των ευαισθητοποιημένων συμπολιτών μας  προτείνοντας να τεθούν άμεσοι και μεσοπρόθεσμοι στόχοι για την Ανάπτυξη Βιώσιμης Κινητικότητας στην πόλη μας, μιας πόλης με ιστορία και πολιτισμό.

● Στους άμεσους συμπεριλαμβάνεται η ενθάρρυνση εναλλακτικών μέσων μεταφοράς – άθλησης με τη δημιουργία ποδηλατόδρομου, επεκτείνοντας σε δεύτερη φάση το δίκτυο και σε άλλα σημεία της αλλά και εκτός αυτής, ενώνοντας παράλληλα περιοχές ειδικού ενδιαφέροντος (όπως για παράδειγμα η λειτουργική διασύνδεση των αρχαιολογικών χώρων της πόλης με δίκτυο πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων). Χαρακτηριστικό παράδειγμα στις Βρυξέλλες.Ο αριθμός των ποδηλατών αυξήθηκε κατά 64 % σε ένα χρόνο γιατί έγιναν υποδομές  και συνειδητοποίησαν οι αυτοδιοικητικές αρχές, τη σημασία της ασφαλούς υποδομής ποδηλασίας.

● Η απόδοση μέρους του υφιστάμενου οδικού δικτύου κυκλοφορίας και στάθμευσης οχημάτων στους πεζούς. Έχει καταφανώς αναδειχθεί η αναγκαιότητα αναμόρφωσης των πλατειών Ελευθερίας και Αντιναυάρχου Ιωαννίδη καταργώντας τις θέσεις στάθμευσης και δημιουργώντας πραγματικές πλατείες. Το ερώτημα «και που θα παρκάρουμε» έχει ήδη απαντηθεί από πολλές αντίστοιχες πόλεις της χώρας. Και βέβαια, η όλη αυτή προσπάθεια πρέπει να συνδυασθεί με την αναβάθμιση και επαναπροσδιορισμό κάτω από άλλη λογική, των μέσων μαζικής μεταφοράς και των αντίστοιχων δρομολογίων που σήμερα λειτουργούν μάλλον αποτρεπτικά προσδιορίζοντας παράλληλα περιφερειακούς χώρους στάθμευσης.

● Στους μεσοπρόθεσμους στόχους είναι η σύνταξη ενός σύγχρονου στρατηγικού περιεχομένου πολεοδομικού σχεδιασμού για την πόλη της Ρόδου που να καλύπτει τις ανάγκες της όχι με «πολεοδομικά κλισέ» αλλά με σύγχρονες προσεγγίσεις και να ενσωματώσει όλες τις επί μέρους προσπάθειες που στο μεταξύ επιβάλλεται να γίνουν με στόχευση την «βιώσιμη κινητικότητα».

Εμείς  όμως οι πολίτες-οδηγοί τι κάνουμε; είμαστε πάντοτε αθώοι και αμέτοχοι σε αυτό το καθημερινό αλαλούμ στην πόλη μας; συμμετέχουμε δυστυχώς στην απουσία της πολιτείας και της αυτοδιοικητικής αρχής;

Εμείς Ε! Βέβαια δεν φταίμε σε τίποτα. Φταίει η πολιτεία. Φταίνε όλοι οι άλλοι εκτός από εμάς…..

Εμείς; γιατί να αφήσουμε, για παράδειγμα, ελεύθερη τη διασταύρωση να περάσει ο άλλος συμπολίτης μας, γιατί να αφήσουμε ελεύθερο το πεζοδρόμιο, σκέφτοντας- άστον να διαμαρτύρεται ποιος νοιάζεται- γιατί να αναπτύσσουμε ταχύτητα εκεί που δεν πρέπει, γιατί να μην σέβομαι τον πεζό, γιατί να παρκάρουμε σε θέση ΑΜΕΑ, γιατί να οδηγούμε επιθετικά, γιατί να οδηγούμε αγνοώντας τον Κ.Ο.Κ, γιατί να μην μπορούμε να παρκάρουμε το όχημά μας όπου θέλουμε και αν γίνεται εκεί που δεν επιτρέπεται, δημιουργώντας ίσως πρόβλημα στο συμπολίτη μας, γιατί να οδηγούμε λες και ο δρόμος ή το πεζοδρόμιο είναι δικό μας, γιατί να υπερεκτιμούμε τις ικανότητές μας, γιατί εμείς να μην προσπαθούμε να κάνουμε υπομονή στην απουσία της πολιτείας, γιατί να μην σεβόμαστε τους άλλους χρήστες του δρόμου, γιατί με την συμπεριφορά μας να μην πιέσουμε την πολιτεία να οργανώσει την κυκλοφορία στην πόλη μας και όχι μόνον; Γιατί να θρηνούμε θύματα;

Εμείς, προσδοκούμε, θέλουμε και επιζητούμε ασπίδα προστασίας για όλα αυτά, λογικό και υποχρέωση της πολιτείας προς τους πολίτες, είτε σε Εθνικό είτε σε τοπικό επίπεδο.

Εφόσον η πολιτεία είναι απούσα, Εμείς οφείλουμε να τηρούμε και να εμπεδώσουμε τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Ασφάλειας, να δώσουμε προτεραιότητες εκεί που καθορίζει ο ΚΟΚ στους άλλους οδηγούς, αφήνουμε να περάσουν τη διάβαση πεζών, παιδιά, ενήλικες, ΑΜΕΑ, αφήνουμε ελεύθερα τα πεζοδρόμια, δεν παρκάρουμε όπου βρούμε, δεν κυκλοφορούμε άσκοπα και επιθετικά, μην εχθρεύεστε τους οδηγούς των άλλων οχημάτων, δεν έχουμε να μοιράσουμε τίποτα, δείξτε σεβασμό όπως θα θέλαμε να δείχνουν σεβασμό και οι άλλοι σε εμάς.

Δεν επιτρέπεται να ζητάμε συνεχώς από όλους τους άλλους να σεβαστούν τους κανόνες του Κ.Ο.Κ, στοιχείο πολιτισμού για το πώς συμπεριφερόμαστε στους δρόμους της πόλης μας και όχι μόνον- και- εμείς με την σειρά μας να συμπεριφερόμαστε ανάλογα, λες και είμαστε οι μόνοι, άρα γιατί να νοιαζόμαστε, γνωρίζοντας ότι για όλα αυτά ποτέ δεν θα απολογηθώ κάπου που μπορεί εκ του νόμου να έχει το δικαίωμα να με κρίνει και να με επιπλήξει, ακόμη να προκαλέσω τροχαίο δυστύχημα χάνοντας την ΖΩΗ μου ή αφαιρώντας τη ΖΩΗ ενός συμπολίτη μου.

Το έχετε σκεφτεί όταν οδηγείτε;

Μην ψάχνουμε εμείς να βρούμε άλλοθι.

Ο οδηγός που επιλέγει να οδηγεί έχει την απόλυτη ευθύνη τόσο για το όχημα όσο και στο δρόμο που κυκλοφορεί, πως συμπεριφέρεται.

Το λογικό ον, ο άνθρωπος, έχει το πάνω χέρι στην υπόθεση της οδήγησης.

Είναι στο χέρι μας, να βελτιώσουμε τις συνθήκες που αφορούν την δική μας οδηγική συμπεριφορά, μην κάνουμε τα πράγματα πιο δύσκολα από ότι είναι και ας μην κάνουμε την ανθρώπινη σχέση μας «Βαβέλ» χωρίς επιστροφή.

 

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια: