Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















4 Νοε 2021

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Ευχαριστήριες επιστολές στην κ. Έλενα Κουντουρά και στην κ. Ελισσάβετ Βόζεμπερκ σχετικά με το πλαίσιο πολιτικής της ΕΕ που κατάρτισαν για την στρατηγική της ΕΕ στην οδική ασφάλεια 2021-2030

 

 



Η ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ, απέστειλε ευχαριστήριες  επιστολές στην κ. Έλενα Κουντουρά και στην κ. Ελισσάβετ Βόζεμπερκ,  εισηγήτριες  
της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού για την Οδική Ασφάλεια στην ΕΕ 2021-2030, σχετικά με το πλαίσιο πολιτικής της ΕΕ που κατάρτισαν για την στρατηγική της ΕΕ στην οδική ασφάλεια 2021-2030 (Ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 6ης Οκτωβρίου 2021 σχετικά με το πλαίσιο πολιτικής της ΕΕ για την οδική ασφάλεια 2021-2030 – Συστάσεις σχετικά με τα επόμενα βήματα προς το «Όραμα μηδενικών απωλειών»(2021/2014(INI). Με συντριπτική πλειοψηφία πέρασε η έκθεση (615 υπέρ, 24 κατά και 48 αποχές)  από την ολομέλεια του Στρασβούργου- με συστάσεις σχετικά με τα επόμενα βήματα της ΕΕ προς το  «Όραμα μηδενικών απωλειών » αποτελώντας την ελπίδα να μειωθούν αυτή τη δεκαετία κατά 50% οι θάνατοι και σοβαροί τραυματισμοί από τροχαίες συγκρούσεις στους Ευρωπαϊκούς δρόμους.

Το Ευρωκοινοβούλιο εξέφρασε  την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι η ΕΕ επιβεβαίωσε στο πλαίσιο πολιτικής για την οδική ασφάλεια 2021-2030 και τον μακροπρόθεσμο στρατηγικό στόχο της για σχεδόν μηδενικούς θανάτους και μηδενικούς σοβαρούς τραυματισμούς στις οδούς της ΕΕ έως το 2050 «Vision Zer», αλλά και τον μεσοπρόθεσμο στόχο της για μείωση των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών κατά 50% έως το 2030.

Η ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ, εκπροσωπώντας την Ελλάδα, εκφράζει  την ικανοποίησή της πολύ περισσότερο με δεδομένο οι προτάσεις που κατατέθηκαν από την F.E.V.R (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία  Θυμάτων Τροχαίων) συμπεριλήφθηκαν όλες στο πλαίσιο πολιτικής της ΕΕ για την οδική ασφάλεια 2021-2030.

Η αποστολή σχετικών εγγράφων στην κα Έλενα Κουντουρά και στην κα Ελισσάβετ Βόζεμπερκ, η τηλεφωνική επικοινωνία της προέδρου Ελένης Καρύδη ως μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της F.E.V.R  και η συνάντηση του προέδρου της F.E.V.R mr Jeannot Mersch, βοήθησαν να μεταφέρουν τον προβληματισμό τους  προς την επίτευξη του στόχου,   λαμβάνοντας υπόψη όλες τις αναφορές της Ε.Ε διαχρονικά, των επιστημονικών φορέων καθώς και τη Διακήρυξη της Στοκχόλμης της 19ης-20ης Φεβρουαρίου 2020 κατά τη διάρκεια της τρίτης παγκόσμιας υπουργικής διάσκεψης για την οδική ασφάλεια.

Οι προτάσεις της F.E.V.R

1.      30χλμ/ώρα ως μέσο όριο ταχύτητας στις αστικές περιοχές: Η μείωση του αριθμού των θυμάτων τροχαίων δυστυχημάτων στο μηδέν έως το 2030 σε κατοικημένες περιοχές είναι δυνατή μόνο με τον ορισμό των ορίων ταχύτητας σε 30χλμ/ώρα.  

2.      Ασφαλή οχήματα  

3. Ενίσχυση της διασυνοριακής συνεργασίας για τη βοήθεια μεταξύ των κυβερνήσεων, ώστε να γίνεται καλύτερη παρακολούθηση των αδικημάτων και να επιτραπεί η διασυνοριακή επιβολή απαγορεύσεων οδήγησης και την έκδοση ποινών.

4.      4. Επέκταση της πρόσβασης στην ήδη ψηφισμένη Καταγραφή Δεδομένων Ατυχημάτων(EDR)σύμφωνα με τους κανονισμούς του Ευρωπαϊκού Κανονισμού Γενικής Ασφάλειας(GSR) ώστε να περιλαμβάνει δεδομένα σχετικά με την ημερομηνία, την ώρα και τον τόπο του ατυχήματος, προκειμένου να καταστεί δυνατή η έρευνα και η διεξοδική διερεύνηση των τροχαίων δυστυχημάτων και, συνεπώς, η απόδοση δικαιοσύνης για τα θύματα οδικής κυκλοφορίας. Τα θύματα του δρόμου συχνά πρέπει να αγωνίζονται για τα δικαιώματά τους για χρόνια, συχνά μάταια λόγω ανεπαρκών αποδεικτικών στοιχείων. Επομένως, τα σημαντικά ψηφιακά δεδομένα που περιέχονται στα EDR, πρέπει να προσδιορίζονται και να διασφαλίζονται τα δικαιώματα των θυμάτων. Η πρόσβαση στα δεδομένα πρέπει να ρυθμίζεται δίκαια και έγκαιρα, ώστε να γίνονται οι αποκαταστάσεις των ζημιών. Η προστασία των δεδομένων δεν πρέπει να αποτελεί εμπόδιο εάν υπάρχουν νόμιμα συμφέροντα των θυμάτων και ζητήματα οδικής ασφάλειας.

5.      5. Οπωσδήποτε να περιληφθούν οι ακόλουθοι τομείς για την βοήθεια μετά το τροχαίο συμβάν:

  •   Φροντίδα και Αποκατάσταση
  •   Έρευνα και Ποινική ή/και Αστική Νομική Βοήθεια 
  • Υποστήριξη για τα θύματα τροχαίων και των οργανώσεων των θυμάτων.  Σήμερα, σχεδόν όλες οι οργανώσεις για τα θύματα των τροχαίων (συμπεριλαμβανομένων των μελών της FEVR) έχουν δημιουργηθεί από τα ίδια τα θύματα, καθώς δεν υπήρχε καμία μέριμνα από τα κράτη και μέχρι και σήμερα δεν λαμβάνουν σχεδόν καμία κρατική βοήθεια και είναι σχεδόν αδύνατο να παρέχουν τις υπηρεσίες που χρειάζεται. Η επίσημη υποστήριξη θα πρέπει να θεωρηθεί ως αναφαίρετο δικαίωμα των θυμάτων τροχαίων.

 6. 6. Καθιέρωση της Παγκόσμιας Ημέρας Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων (WDoR), που είναι κάθε 3η Κυριακή του Νοέμβρη κάθε χρόνο, και προώθηση της υποστήριξης και υιοθέτησης της μεταξύ των Κρατών-Μελών – με σκοπό την κατανόηση του πόνου για τους θανάτους ή τους τραυματισμούς από τροχαία, αλλά και ως όργανο των Κυβερνήσεων για να κατανοήσουν ότι τα τροχαία δυστυχήματα δεν είναι απλά στατιστικές, αλλά θάνατοι και ακρωτηριασμοί αγαπημένων μελών της οικογένειάς μας, σημαντικών ανθρώπων, και κυρίως νέων ανθρώπων, της γενιάς του μέλλοντος.

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: