Στη Γαλλία οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα αναγκαστούν να προβάλουν το περπάτημα, το ποδήλατο και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στις διαφημίσεις για τα νέα οχήματα τους.
Στις 28 Δεκεμβρίου, η Γαλλική Κυβέρνηση έδωσε εντολή στις αυτοκινητοβιομηχανίες να παρουσιάζουν ευδιάκριτα ένα από τα τρία εγκεκριμένα μηνύματα που στοχεύουν στη μείωση των διανυόμενων χιλιομέτρων από μηχανοκίνητα οχήματα στη χώρα: «Για σύντομα ταξίδια, δώστε προτεραιότητα στο περπάτημα ή το ποδήλατο», «Σκεφτείτε την ομαδική χρήση αυτοκινήτου» ή «Χρησιμοποιείτε τη Δημόσια Συγκοινωνία κάθε μέρα.» Οι διαφημιστές θα πρέπει επίσης να χρησιμοποιούν το hashtag #SeDéplacerMoinsPolluer (Μετακίνηση με λιγότερη ρύπανση)
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα αντιμετωπίσουν πρόστιμα έως και 50.000 ευρώ εάν δεν συμμορφωθούν ή εάν τα μηνύματα δεν συμμορφώνονται με τις κρατικές προδιαγραφές που στοχεύουν να διευκολύνουν την ανάγνωση ή την ακρόαση τους- που σημαίνει ότι δεν μπορούν να μεταδίδονται σαν μηνύματα στο κάτω μέρος της οθόνης σε μικρού μεγέθους γραμματοσειρές ή γρήγορων φωνητικών μηνυμάτων στο τέλος της διαφήμισης (συνηθισμένα για την αποφυγή της ευθύνης).
H Barbara Pompili, υπουργός Οικολογικής Μετάβασης της Γαλλικής Κυβέρνησης δήλωσε: «Η απαλλαγή από τους κινητήρες εσωτερικής καύσεως δεν είναι απλώς η μετάβαση σε έναν ηλεκτρικό κινητήρα. Σημαίνει επίσης χρήση, όταν είναι δυνατόν, των μέσων μαζικής μεταφοράς ή της ποδηλασίας. Μια ενθαρρυντική εξέλιξη αυτόν τον Μάρτιο για όλες τις διαφημίσεις αυτοκινήτων».
Ο νέος νόμος, ο οποίος θα τεθεί σε ισχύ τον Μάρτιο του 2022, δεν είναι η πρώτη προσπάθεια της Γαλλίας να περιορίσει τις καταστροφικές επιπτώσεις της διαφήμισης αυτοκινήτων στις φιλόδοξες πρωτοβουλίες της χώρας για το κλίμα και την οδική ασφάλεια. Ήδη έχει ανακοινωθεί η απαγόρευση διαφημίσεων για οχήματα που ρυπαίνουν (με πολύ χαμηλά όρια εκπομπών) η οποία θα τεθεί σε ισχύ το 2028 με βάση την οποία οχήματα που σήμερα θεωρούνται αντιρρυπαντικής τεχνολογίας όπως ένα υβριδικό Toyota Prius, χαρακτηρίζονται ρυπογόνα.
Η απόφαση της κυβέρνησης προκάλεσε μια προβλέψιμη αντίδραση της αυτοκινητοβιομηχανίας στη χώρα και ορισμένοι παραπονέθηκαν γιατί δεν εξαιρεί τις διαφημίσεις για οχήματα χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
«Υπάρχει ένα παράδοξο: ο νόμος δεν κάνει διαφοροποίηση μεταξύ των διαφορετικών τύπων κινητήρων», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hyundai France, L. F. Keogh, «Αυτό είναι λίγο αντιπαραγωγικό αν σκεφτούμε ότι η κυβέρνηση θέλει να αυξήσει τις πωλήσεις των Ηλεκτρικών Οχημάτων. Πιστεύω ότι αφαιρεί και την προσωπική ευθύνη, και στιγματίζει το αυτοκίνητο. .. Αν κάνω μια σύντομη διαδρομή που απαιτεί να ακολουθήσω έναν πολυσύχναστο δρόμο, δεν πρόκειται να περπατήσω ή να πάρω το ποδήλατό μου».
Αυτό που παραλείπει να πει ο Keogh, φυσικά, είναι ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ρυπαίνουν επίσης, ακόμη και αν οι εκπομπές στη διάρκεια της ζωής τους είναι σημαντικά χαμηλότερες από ότι των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσεως.
Η ρύπανση από λεπτά αιωρούμενα σωματίδια και η ηχορύπανση δεν εξαλείφονται με την αλλαγή της δεξαμενής καυσίμου με μια μπαταρία, για να μην αναφέρουμε τις εκτεταμένες επιπτώσεις στην υγεία και τις κοινωνικές επιπτώσεις της αυτοκινητοκεντρικής σχεδίασης δρόμων, που σωστά επισημαίνει ο Keogh ότι μπορούν να κάνουν ακόμη και σύντομες διαδρομές επικίνδυνες για άτομα εκτός μηχανοκίνητων οχημάτων.
ΠΗΓΗ: https://usa.streetsblog.org/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου