Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















14 Φεβ 2022

11 μήνες μετά το φόνο του Ιάσονα εξακολουθούν να προκαλούν.

Έντεκα μήνες μετά την εν ψυχρώ εκτέλεση και εγκατάλειψη του 23χρονου μοτοσικλετιστή Ιάσονα Λαλαούνη έξω από την Βουλή (ΕΔΩ) από το αυτοκίνητο που οδηγούσε αστυνομικός φρουρός της βουλευτού Ντόρας Μπακογιάννη και τέσσερις μήνες αφότου η υπόθεση χαρακτηρίστηκε από τον εισαγγελέα ανθρωποκτονία από αμέλεια (ΕΔΩ) σύμφωνα με το εθιμικό δίκαιο του να βαφτίζουμε το κρέας ψάρι, μια φωτογραφία που αναρτήθηκε στo zougla.gr στις 10/2/2022  (ΕΔΩ) ήρθε να μας θυμίσει πως τίποτα δεν έχει αλλάξει και πως το δικαίωμα παραβίασης του ΚΟΚ, με ότι αυτό συνεπάγεται, εξακολουθεί να ισχύει στο ακέραιο για υπουργούς, βουλευτές και το υπηρεσιακό τους προσωπικό.

«αναγνώστης που βρισκόταν με το αυτοκίνητό του ακινητοποιημένος στο ρεύμα καθόδου της λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας κατέγραψε με το κινητό του τηλέφωνο την εγκληματική ενέργεια οδηγού υπηρεσιακού αυτοκινήτου. Συγκεκριμένα, ο οδηγός του Peugeot 3008 με τις κρατικές πινακίδες (πορτοκαλί) βγήκε στο αντίθετο ρεύμα για να αποφύγει την κίνηση και στη συνέχεια έστριψε αριστερά, στην είσοδο του Ελληνικού Κοινοβουλίου. Σύμφωνα με τον αναγνώστη, ο αστυνομικός που κάθεται στην υπηρεσιακή μοτοσυκλέτα δεν αντέδρασε στην εγκληματική ενέργεια, γιατί, από ό,τι φαίνεται, είναι κάτι που συνηθίζεται στο κεντρικότερο σημείο της χώρας. Μάλιστα, ο ίδιος επισημαίνει πως στο κάθισμα του συνοδηγού καθόταν πρώην υπουργός» αναφέρει το δημοσίευμα.

Παρατηρώντας την φωτογραφία βλέπει κανείς πως  το αυτοκίνητο έχει βγεί στο αντίθετο ρεύμα 20  περίπου μέτρα πριν από την είσοδο της Βουλής στην οποία πρόκειται να στρίψει παράνομα αριστερά. Υπάρχει κόκκινο στο ρεύμα καθόδου, άρα προφανώς υπάρχει πράσινο στην άνοδο από Ακαδημίας. Ο οδηγός του υπηρεσιακού δεν έχει οπτική επαφή με την είσοδο της Βουλής, όπου πιθανόν να υπάρχει τροχονόμος για να σταματήσει την κυκλοφορία, γιατί δεν το επιτρέπει ο όγκος της αστυνομικού λεωφορείου που είναι παρκαρισμένο στο ρεύμα ανόδου. Παρόλα αυτά παραβιάζει τη διπλή διαχωριστική και βγαίνει ολοκληρωτικά στο αντίθετο ρεύμα. Αν κανείς παρατηρήσει το ύψος που βρίσκεται το υπηρεσιακό όταν τραβήχτηκε η φωτογραφία βλέπει ότι μέχρι το φανάρι (στη διπλανή λωρίδα) βρίσκονται σταματημένα στη σειρά τουλάχιστον τέσσερα αυτοκίνητα. Αν προστεθεί και το πλάτος της διάβασης η απόσταση του αυτοκινήτου από την είσοδο της Βουλής όπου θέλει να καταφύγει είναι πάνω από 20 μέτρα… Η συμπεριφορά του οδηγού είναι παρόμοια με του φονιά του Ιάσονα που παραβίασε την διπλή διαχωριστική αρκετά μέτρα πριν πραγατοποιήσει τη φονική στροφή (….από αμέλεια). Όλα αυτά βέβαια για να μην κάνει 500 μέτρα παραπάνω και να καταλήξει στον προορισμό του νόμιμα και χωρίς να εκθέτει σε κίνδυνο τους άλλους (ΕΔΩ)

Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με το άρθρο 290Α του Ποινικού Κώδικα που ψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ, άρθρου που ξαναψήφισε δυο φορές η Νέα Δημοκρατία και μάλιστα την τελευταία φορά τροποποίησε το προέκυψε κίνδυνος που υπήρχε σε μπορεί να προκύψει:

1. Όποιος κατά τη συγκοινωνία στους δρόμους ή στις πλατείες:

…………………………………………………………………………………..

β) οδηγεί όχημα σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης …………. τιμωρείται, αν δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις σε άλλες διατάξεις:

αα) με φυλάκιση έως τρία (3) έτη αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα,

ββ) με φυλάκιση τουλάχιστον ενός (1) έτους αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο,

γγ) με κάθειρξη έως δέκα (10) έτη αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις,

δδ) με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα (10) ετών αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο άλλου. Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.

  1. Όποιος στις περιπτώσεις της προηγούμενης παραγράφου οδηγεί επικίνδυνα από αμέλεια και από την πράξη του αυτή μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα ή κίνδυνος για άνθρωπο, τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο (2) έτη ή χρηματική ποινή.»

Μένει βέβαια να διευκρινιστεί αν το 290 Α ισχύει και για το πολιτικό προσωπικό της χώρας ή μόνο για τους κοινούς θνητούς. Γιατί η δημοσίευση της φωτογραφίας δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνιών για το τι ακριβώς κάνει ο οδηγός.

Ακόμα κι αν βρεθεί ένας πρόθυμος εισαγγελέας να αποφανθεί πως η συμπεριφορά του υπουργικού οδηγού οφείλονταν σε αμέλεια και πάλι αυτή δεν παύει να είναι αξιόποινη… Περιμένουμε λοιπόν τις αντιδράσεις…

Αθήνα 12/2/2022

Πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα

Για όσους ενδιαφέρονται παραθέτουμε ολόκληρο το άρθρο 290 Α: 

«Άρθρο 290Α
Επικίνδυνη οδήγηση

  1. 1. Όποιος κατά τη συγκοινωνία στους δρόμους ή στις πλατείες:

α) οδηγεί όχημα μολονότι δεν είναι σε θέση να το πράξει με ασφάλεια εξαιτίας της κατανάλωσης οινοπνεύματος ή χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης ή

β) οδηγεί όχημα σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης ή σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες, ή οδηγεί όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο ή προβαίνει κατά την οδήγηση σε επικίνδυνους ελιγμούς ή μετέχει σε αυτοσχέδιους αγώνες, τιμωρείται, αν δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις σε άλλες διατάξεις:

αα) με φυλάκιση έως τρία (3) έτη αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα,

ββ) με φυλάκιση τουλάχιστον ενός (1) έτους αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο,

γγ) με κάθειρξη έως δέκα (10) έτη αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις,

δδ) με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα (10) ετών αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο άλλου. Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.

  1. Όποιος στις περιπτώσεις της προηγούμενης παραγράφου οδηγεί επικίνδυνα από αμέλεια και από την πράξη του αυτή μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα ή κίνδυνος για άνθρωπο, τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο (2) έτη ή χρηματική ποινή.»

Πηγή: https://sostegr.wordpress.com/ 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: