Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















24 Μαρ 2022

Επιστολή : Τα χαμηλότερα όρια ταχύτητας είναι μια τριπλή νίκη για τη μείωση της εξάρτησης από το ρωσικό πετρέλαιο, τις εκπομπές ρύπων και τους τραυματισμούς στο δρόμο.

Γνώμη: Τα χαμηλότερα όρια ταχύτητας είναι μια τριπλή νίκη για τη μείωση της εξάρτησης από το ρωσικό πετρέλαιο, τις εκπομπές ρύπων και τους τραυματισμούς στο δρόμο. 

Επιστολή που δημοσιεύτηκε στις 18 Μαρτίου 2022  στους  Financial Times :

Η κίνηση της ΕΕ να καταργήσει σταδιακά τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου έως το 2027 είναι μια ευπρόσδεκτη εξέλιξη υπό το φως της βάρβαρης εισβολής στην Ουκρανία («Η ΕΕ σχεδιάζει έκτακτα μέτρα για τον έλεγχο των αυξανόμενων λογαριασμών ενέργειας»,  Έκθεση , 12 Μαρτίου). Απαιτείται επείγουσα δράση. Θα θέλαμε να προτείνουμε ένα μέτρο που θα μπορούσε να ληφθεί γρήγορα και σχετικά απλά για τη σημαντική μείωση των εισαγωγών πετρελαίου στην ΕΕ βραχυπρόθεσμα: μείωση των ορίων ταχύτητας σε ολόκληρο το μπλοκ.

Επειδή η χρήση καυσίμου, οι εκπομπές που αλλάζουν το κλίμα, η ατμοσφαιρική ρύπανση και ο κίνδυνος σύγκρουσης αυξάνονται σημαντικά σε υψηλότερες ταχύτητες, η επιβράδυνση είναι πάντα ένα έξυπνο μέτρο. Και υπάρχουν προηγούμενα για αυτού του είδους την ταχεία δράση. Πριν από δύο χρόνια, η Ολλανδία μείωσε επιτυχώς το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους στα 100 χλμ/ώρα κατά τη διάρκεια της ημέρας, προκειμένου να μειώσει τις εκπομπές ρύπων. Ένα αυτοκίνητο που οδηγεί με 100 χλμ/ώρα είναι 25 τοις εκατό πιο αποδοτικό από ό,τι στα 130 χλμ/ώρα.

Οι πόλεις των Βρυξελλών και του Παρισιού μείωσαν πρόσφατα το όριο ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα σχεδόν παντού, και αυτό θα είναι ο κανόνας στις αστικές περιοχές σε όλη την Ισπανία μέχρι αυτό το καλοκαίρι. Η ανάλυση από την περιοχή των Βρυξελλών έδειξε ότι οι τοξικές εκπομπές, ο θόρυβος και τα ατυχήματα μειώθηκαν από τότε που εισήχθη το κατώτατο όριο.

Η μοντελοποίηση που πραγματοποιήθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο με όρια 20 έναντι 30 μίλια/ώρα έδειξε ότι στα τυπικά μοντέλα αυτοκινήτων, το χαμηλότερο όριο ταχύτητας ισοπεδώνει την επιτάχυνση που απαιτείται για τη στάση/εκκίνηση στην οδήγηση στην πόλη, γεγονός που μειώνει τις εκπομπές άνθρακα — και την κατανάλωση καυσίμου — κατά ένα τέταρτο

Αυτές οι στιγμές απαιτούν έκτακτα μέτρα. Η ΕΕ και τα κράτη μέλη θα πρέπει να δεσμευτούν επειγόντως να μειώσουν τα όρια ταχύτητας στα 100 χλμ/ώρα στους αυτοκινητόδρομους (80 χλμ/ώρα για τα φορτηγά), στα 80 χλμ/ώρα στους αγροτικούς δρόμους και στα 30 χλμ/ώρα στις αστικές περιοχές. Τρία όρια που αντιπροσωπεύουν μια τριπλή νίκη για τη μείωση της εξάρτησης από το ρωσικό πετρέλαιο, τις εκπομπές ρύπων και τους τραυματισμούς στο δρόμο.

 Found here.
https://www.ft.com/content/a7823716-f448-42fd-9194-73f6e6e9c25c?fbclid=IwAR1AKdCxD2gjs4sTbIONQK_zWTOnYqwp-Y1wMDZFR0mhNyLJJr6djapuGAk

Letter: Lower speed limits to cut dependence on Russian oil  

Antonio Avenoso Executive Director, European Transport Safety Council (ETSC), 

Brussels, Belgium Donna Price Chairperson, International Road Victims’ Partnership (IRVP) Mullingar, Ireland

Filippo Randi President, European Federation of Road Traffic Victims (FEVR), 

Brussels, Belgium Barbara Stoll Director, 

Clean Cities Campaign (CCC) Brussels, Belgium William Todts Executive Director, 

Transport & Environment, Brussels, Belgium,

Jill Warren Chief Executive,  European Cyclists’ Federation (ECF), Brussels, Belgium




Δεν υπάρχουν σχόλια: