Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















7 Απρ 2022

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Η επιβολή κανόνων για την οδήγηση- η χρήση κινητού μειώνεται στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης.


 

Σημαντικές αδυναμίες στην επιβολή των κανόνων οδικής ασφάλειας εμποδίζουν την πρόοδο στη μείωση των θανάτων στους δρόμους της Ευρώπης, σύμφωνα με τη νέα έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας των Μεταφορών (ETSC).

Η Ellen Townsend, Δ/ντρια πολιτικής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών(ETSC)., ανέφερε:   «Χιλιάδες ζωές θα μπορούσαν να σωθούν στην ΕΕ κάθε χρόνο εάν οι οδηγοί τηρούσαν τους ισχύοντες κανόνες για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, τα όρια ταχύτητας, τη χρήση ζώνης ασφαλείας και τη χρήση κινητού τηλεφώνου. Η επαρκής αστυνόμευση είναι απολύτως κρίσιμη για αυτό. Χωρίς τη συστηματική, εμφανή αστυνόμευση και γνωστοποίηση των διαρκών τροχονομικών ελέγχων για την εφαρμογή του νόμου, η Ευρώπη δεν θα επιτύχει τον στόχο της να μειώσει στο μισό τους θανάτους από τροχαία συμβάντα και τους σοβαρούς τραυματισμούς έως το 2030. Οι εθνικές κυβερνήσεις θα πρέπει να δράσουν τώρα και η ΕΕ μπορεί να διαδραματίσει το ρόλο της διασφαλίζοντας ότι οι διασυνοριακές παραβάσεις παρακολουθούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες»  

Η απόσπαση προσοχής αποτελεί ένα αυξανόμενο πρόβλημα οδικής ασφάλειας, καθώς σύμφωνα και με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) η οδηγική συμπεριφορά επηρεάζεται περισσότερο κατά τη διάρκεια μιας τηλεφωνικής κλήσης από ό,τι η οδήγηση υπό την επήρεια κατανάλωσης αλκοόλ με βαθμό 0,8 g/l BAC.

Τέσσερις φορές μεγαλύτερη πιθανότητα να εμπλακούν σε τροχαίο έχουν οι οδηγοί που μιλούν κατά τη διάρκεια της οδήγησης στο κινητό τηλέφωνο. Εάν μάλιστα γράφουν μηνύματα στο κινητό  ενώ οδηγούν, η πιθανότητα είναι 23 φορές μεγαλύτερη καθώς η ανάγνωση ή αποστολή μηνύματος από το κινητό τηλέφωνο, αποσπά το βλέμμα του οδηγού από το δρόμο έως και για διάστημα 5 δευτερολέπτων.

Πιο επιρρεπείς στη συνήθεια αυτή είναι οι νέοι. Βάσει των διαθέσιμων στοιχείων, μεταξύ των νέων στην Ευρώπη το 47,7% μιλούν στο τηλέφωνο χρησιμοποιώντας hands-free, 28.6% κρατούν το τηλέφωνο και 24.2% διαβάζουν ή στέλνουν μήνυμα/email. Μάλιστα παρά το γεγονός ότι το 94% των νέων οδηγών κατανοούν τον κίνδυνο της χρήσης κινητού τηλεφώνου στην οδήγηση, το 35% δυσκολεύεται να εγκαταλείψει αυτή τη συνήθεια και συνεχίζει να το χρησιμοποιεί.

 

 Όσο για τις συνέπειες, είναι κάτι παραπάνω από ορατές αφού υπολογίζεται ότι το 73% των νέων οδηγών που χρησιμοποιεί τακτικά τηλέφωνο στην οδήγηση έχει ήδη εμπλακεί σε τροχαίο, ενώ εκτιμάται ότι οι νέοι οδηγοί είναι 4 φορές πιο πιθανό να εμπλακούν σε δυστύχημα εξαιτίας χρήσης κινητού τηλεφώνου

Η χρήση κινητού τηλεφώνου στην οδήγηση είναι επικίνδυνη καθώς οδηγεί σε:

  •   Αυξημένο χρόνο αντίδρασης σε μη αναμενόμενο συμβάν (γεγονός συχνότερο σε αστικά κέντρα όπου και αυξάνονται τα θανατηφόρα τροχαία τα τελευταία χρόνια).
  •   Αυξημένο χρόνο αντίληψης/αντίδρασης στη σήμανση (οριζόντια και κατακόρυφη).
  •  Δυσκολία παραμονής εντός της λωρίδας κυκλοφορίας.
  •   Δυσκολία τήρησης σταθερής απόστασης από το προπορευόμενο όχημα.

«Στις δράσεις ελέγχου θα πρέπει να ενταχθεί η προσαρμογή της αστυνόμευσης με έμφαση στη χρήση κινητού τηλεφώνου»

Το κρίσιμο έργο της Τροχαίας δυστυχώς δεν υποστηρίζεται συνολικά όπως φαίνεται και από τα αποτελέσματα της έκθεσης του ETSC,  αναφορικά με τα στοιχεία που δημοσιοποιούνται σε σημαντικά θέματα Οδικής Ασφάλειας  και όπως αναλύονται στην έκθεση για την  χρήση κινητού τηλεφώνου.

 Η έρευνα δείχνει ότι η επιβολή είναι αποτελεσματική μόνο όταν οι άνθρωποι έχουν την αντίληψη ότι κινδυνεύουν να ελεγχθούν.

Επομένως απαιτούνται γρήγορα αντανακλαστικά από την Πολιτεία για να μπορεί να ενσωματώσει τεχνολογικές αλλαγές παρακολουθώντας τις εξελίξεις αλλά και τη διεθνή εμπειρία στην επιβολή κανόνων για την εφαρμογή του νόμου.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ-Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, δηλώνει σχετικά με τα αποτελέσματα της έκθεσης: θα συνεχίσουμε μέσω των εκπαιδευτικών δράσεων και των εκστρατειών  ευαισθητοποίησης όλων των πολιτών στην αλλαγή οδηγικής συμπεριφοράς και στην καλλιέργεια της οδικής παιδείας.  

Όμως δεν πρέπει να αγνοήσουμε ότι, η επαρκής και συστηματική αστυνόμευση,  αποτελεί ένα σημαντικό θέμα προς την επίτευξη του στόχου του μηδενισμού των θανάτων και τραυματισμών σε τροχαίες συγκρούσεις.

Η Οδική Ασφάλεια,  η  μείωση των θανάτων και  των σοβαρών  τραυματισμών  των τροχαίων δυστυχημάτων είναι κατ’ εξοχήν υπόθεση του Κράτους και πρέπει να αποτελεί κυρίαρχο στοιχείο κάθε κυβερνητικής πολιτικής και απαιτείται Πολιτική βούληση.

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: