Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















8 Αυγ 2022

"ΟΥΔΕΝ ΝΕΩΤΕΡΟΝ ΑΠΟ ΤΟ ΔΥΤΙΚΌ ΜΈΤΩΠΟ".

  •  Γράφει ο ιατρός Γιάννης Βασιλάκης

     
    "ΟΥΔΕΝ ΝΕΩΤΕΡΟΝ ΑΠΟ ΤΟ ΔΥΤΙΚΌ ΜΈΤΩΠΟ".
    Και όμως κάποια στιγμή έλαβε τέλος
    ο πρώτος παγκόσμιος πόλεμος .
    Βγήκαν οι στρατιώτες από τα χαρακώματα,πήγαν στα σπίτια τους.
    "ΟΥΔΕΝ ΝΕΩΤΕΡΟΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΌΛΕΜΟ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ.
    ΣΥΝΕΧΊΖΕΤΑΙ ΣΤΑ ΧΑΡΑΚΏΜΑΤΑ ΣΚΛΗΡΑ ΚΑΙ ΑΝΕΛΕΗΤΑ ".
    Νέοι και νέες και κάθε ηλικίας συνάνθρωποι μας ξεψυχούν κάθε μέρα.
    Είχα την ευκαιρία για ένα χρόνο να συμμετέχω σαν γιατρός χειρουργικής ταυματιολογίας έκτακτης ανάγκης ,
    Not -Arzt στην Γερμανία.
    Ανήκα στο πλήρωμα του αντίστοιχου ΕΚΑΒ στην Nordrhein-Westfalen
    Στην Ρόδο,στην πρώτη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση ήμουνα μέλος της επιτροπής υγείας και της επιτροπής έργων.
    Επίσης είχα την τιμή να προεδρεύω του Ιατρικού Συλλόγου Ρόδου.
    Απ όλες αυτές τις θέσεις που υπηρέτησα ,μια λέξη μόνο θα πω ..
    Γιατί...
    -Βίωσα την συμφορά
    των ακρωτηριασμένων και των αναπήρων.
    Με κοίταξαν μάτια που πολύ γρήγορα έκλεισαν για πάντα, χωρίς να μπορέσω τίποτα ιατρικά να τους υποσχεθώ.
    Βίωσα τους λυγμούς και την απόγνωση των συγγενών τους.
    -Μειοψήφησα στην παραλαβή δρόμων κατά την διάρκεια της θητείας μου στην επιτροπή έργων .
    - Προσπαθήσαμε στον Ιατρικό Σύλλογο με διαλέξεις, και διημερίδες πρόληψης να πείσουμε και στα λάβαρα του πολέμου της ασφάλτου γράψαμε,
    "ΠΡΌΛΗΨΗ ".
    Και όλα αυτά πριν τριάντα χρόνια.
    Οπως όλα δείχνουν, η πρόληψη και αντιμετώπιση των τροχαίων που αποτελούν ένα μεγάλο «τραύμα» στη χώρα μας θέλει και κόπο από τους αρμοδίους αλλά και τρόπο ώστε να αλλάξει ο τρόπος που ο Ελληνας οδηγεί.
    Η οδηγική μας παιδεία είναι το μεγαλύτερο «αγκάθι».
    Θλιβερή πρωτιά.
    Το 2016 η Ελλάδα βρέθηκε στην πρώτη θέση μεταξύ των 28 κρατών-μελών της ΕΕ σε ό,τι αφορούσε το αναλογικό ποσοστό θανάτων μοτοσικλετιστών – 24 θάνατοι ανά εκατομμύριο πληθυσμού, αριθμός περισσότερο από τριπλάσιος σε σύγκριση με τον μέσο όρο της ΕΕ.
    Σημαντικότερο ρόλο παίζει ο άνθρωπος παρά το όχημα.
    Ωστόσο τα τροχαία παραμένουν το βασικό αίτιο θανάτου για την ηλικιακή ομάδα από 15 μέχρι 29 ετών παγκοσμίως, ενώ το κόστος αυτού του πολέμου αγγίζει κατά μέσο όρο το 3% του ΑΕΠ κάθε χώρας.
    "ΠΡΩΤΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΉΣΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΟΚΑΛΟΎΜΕ ΤΙΣ ΑΜΕΤΡΗΤΕΣ ΣΥΓΚΡΟΎΣΕΙΣ ΑΤΥΧΉΜΑΤΑ ".
    Η λέξη ατύχημα αφαιρεί την υπαιτιότητα και δίνει την εντύπωση πως ήταν η ατυχία, η κακή στιγμή, κάποια αιτία που οδήγησε στη σύγκρουση πέρα από τον έλεγχό μας.
    Για να μειωθούν οι συγκρούσεις, και για να γίνουν λιγότερες από αυτές θανατηφόρες, το πρώτο πράγμα που πρέπει να αλλάξει είναι το περιβάλλον στο οποίο γίνονται.
    Οι δρόμοι και τα αυτοκίνητα.
    Οι καινούργιοι σωστοί δρόμοι,
    οι ασφαλτοστρώσεις, η σήμανση,τα πεζοδρόμια ,ο καλός φωτισμός δεν είναι πολυτέλειες.
    Είναι θέμα ασφάλειας.
    Η αμέλεια είναι εγκληματική.
    Τροχαία πάντα συνέβαιναν και πάντα θα συμβαίνουν.
    Αυτό δεν πρόκειται ν' αλλάξει ποτέ. Μπορεί κάποιοι να επικαλεστούν ότι γι' αυτό φταίνε οι νόμοι που είναι ελαστικοί, άλλοι να πούνε πως φταίνε οι δρόμοι που είναι χάλια, άλλοι ότι φταίει η παιδεία του Έλληνα οδηγού που είναι μηδαμινή.
    Η ελλιπής αστυνόμευση.
    Μπορεί να μην φταίει τίποτα από αυτά, ή και όλα μαζί.
    Δεν έχει σημασία.
    Σημασία έχει την επόμενη φορά που θα μπούμε στο αμάξι μας,η την μηχανή μας , να σκεφτούμε ότι:
    "ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΣΤΗΝ ΜΗΧΑΝΉ ΚΑΙ ΣΤΟ ΑΥΤΌ ΚΙΝΗΤΌ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΧΑΒΑΛΕΣ".
    Το Ευρωκοινοβούλιο ψήφισε την έκθεση για το νέο πλαίσιο πολιτικής της ΕΕ στην οδική ασφάλεια,όμως κάθε τόπος έχει την δικιά του ιδιαιτερότητα.
    Γίνονται προσπάθειες μεγάλες από κάθε εμπλεκόμενο δημόσιο και ιδιωτικό φορέα...πουθενά όμως δεν διαγράφεται καμία προοπτική να σταματήσει ο όλεθρος της ασφάλτου.
    Αυξάνεται ανελέητα...
    Και βέβαια σε μεγάλο ποσοστό οι ζώνες ασφαλείας, το κράνος ,η μείωση της ταχύτητας,η μη κατανάλωση οινόπνευματος ,οι καλοί δρόμοι με φωτισμό είναι πια μέρος της ζωής μας.
    Όμως το δια ταύτα είναι οδυνηρό.
    Το 40% των τραυματισμένων θα υποκύψει λόγω καθυστερημένης διακομιδής ,ή μη άμεσης ιατρικής αντιμετώπισης στον τόπο του δυστυχήματος.
    Παλιά το νοσοκομείο μας είχε δύο κινητές χειρουργικές μονάδες.
    Από τις θεσμικές μου θέσεις τότε, είχα προτείνει την στελέχωση τους και την μόνιμη έξοδο τους μια στην ανατολική και την άλλη στην δυτική πλευρά του νησιού μας.
    Ο σκοπός ήταν να μειωθεί το 40% των θανάτων.
    Τ αυτοκίνητα με τον εξοπλισμό τους δυστυχώς σάπισαν αραγμένα.
    Επανέρχομαι όμως στο θέμα της πρόληψης.
    Πολλά μπορούν να γίνουν.
    Η αστυνόμευση βοηθά ,αλλά δεν λύνει το πρόβλημα ,άρα είναι άδικο να επιρρίπτεται η ευθύνη άμεσα και αποκλειστικά στην αστυνομία.
    Η πολιτεία, όποιο χρώμα και αν είναι στην εξουσία ,η τοπική αυτοδιοίκηση και ιδιωτικοί φορείς προσπάθησαν και προσπαθούν.
    Δεν πιστεύω να υπάρχει ένας πολιτικός που να μην εύχεται να σταματήσει το αίμα να κυλά στην άσφαλτο και να χάνονται συνάνθρωποι μας.
    Στην Γερμανία με τις εκατοντάδες Autobahn με όρια 80 έως 200 Km την ώρα, με τις μυριάδες αυτοκίνητα και δίκυκλα , με πόλεις εκατομμυρίων κατοίκων..γιατί έχουν καταφέρει να μειώσουν στο ελάχιστο τ ατυχήματα και τις απώλειες ζωής;
    Φυσικά και έχουν υψηλή οδική συμπεριφορά, όμως δεν είναι αρκετό...
    Παλιά κυκλοφορούσαν πολλοί τροχονόμοι στους αυτοκινητοδρόμους και στις πόλεις.
    Τους βλέπαμε με τις δερμάτινες στολές τους πάνω στις BMW 1200cc μηχανές τους και στις Porsche περιπολικά να τρέχουν με ιλιγγιώδη ταχύτητα παντού.
    Και είχαν πολλά δυστυχήματα..
    Αυτά όμως κάποτε παλιά.
    Τα τελευταία ίσως 25 χρόνια ,
    πάρα πολύ σπάνια θα δεις μοτοσικλετιστές και περιπολικά στους δρόμους..γιατί;
    Γιατί με τρεις αστυνομικούς,σε τρεις βάρδιες ελέγχουν τα πάντα ηλεκτρονικά.
    Όλοι οι μεγάλοι δρόμοι έχουν κάμερες.
    Στις μικροί πόλεις τον έλεγχο τον έχουν οι δήμοι.
    Στις πόλεις οι κάμερες έχουν φωτογραφική μηχανή.
    Η φωτογραφική μηχανή ενεργοποιείται ανάλογα με το όριο ταχύτητας.
    Μέσα στην πόλη ανάλογα ,πάνω από 50km, η 30 km σε ευαίσθητα σημεία.
    Στην διεύθυνση σου θα έρθει μέσα σε τρεις μέρες μετά την παράβαση μια επιστολή με το ανάλογο πρόστιμο,με μια φωτογραφία σου στο τιμόνι και τον αριθμό του αυτοκινήτου σου.
    Επίσης μαζί θα βρεις και ένα ερωτηματολόγιο που μπορείς να γράψεις μία δικαιολογία.
    Όμως οι Γερμανοί δεν χαρίζουν.
    Έχω προσωπική εμπειρία πριν πέντε χρόνια, όπου είχα μια δικαιολογία σαν γιατρός αλλά πλήρωσα κανονικά.
    Θα μου πείτε περί προσωπικών δεδομένων κ.τ.λ. κάμερες;
    Θα μου πείτε ότι προσβάλλουν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια;
    Το είπαν αυτό στην Γερμανία αμέσως μόλις λειτούργησαν και έκαναν ρυθμίσεις στις κάμερες και φαίνεται μόνο ο οδηγός.
    Μπροστά λοιπόν στην πρόληψη τραυματισμών και θανάτων στην άσφαλτο ,ναι... προτείνω κάμερες.
    Ποτέ δεν θα έχουν οι οδηγοί στο 100% την τέλεια οδική συμπεριφορά ,ποτέ δεν θα βοηθήσει στο έπακρο η περισσότερη αστυνόμευση.
    Ποτέ δεν θα βοηθήσουν οι συσκέψεις και οι νουθεσίες.
    Το κόστος της εγκατάστασης αυτής της ηλεκτρονικής διαδικασίας μπροστα στο κόστος των νοσηλείων,των αεροδιακομιδών ,των συντάξεων αναπηρίας , μα πολύ περισσότερο μπροστα στην απώλεια ζωής , ειναι μηδαμινό ως ανύπαρκτο.
    Είναι άμεσα αποσβέσιμο .
    Κλείνοντας θέλω να πω τα θερμά μου
    συγχαρητήρια
    σε μια ηρωική γυναίκα που αυτοσκοπός τις είναι:
    Όχι άλλο αίμα στην άσφαλτο.
    Όχι άλλη ψυχή να χαθεί άδικα.
    Είναι μεγάλη μου τιμή που κάποτε σαν επιμελητής στο παλιό νοσοκομείο συνεργάστηκα μαζί της , από την θέση που κάποτε κατείχε ως διευθύντρια της υγειονομικής σχολής του νοσοκομείου μας ,την Eleni Karidi
    ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΔΏ, ΤΟΥΤΗ ΤΗΝ ΜΕΡΑ :
    ΤΕΛΟΣ ΣΤΑ ΕΥΧΟΛΌΓΙΑ.
    ΑΣ ΚΆΝΕΙ Η ΡΟΔΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΉ.
    ΝΑ ΓΊΝΕΙ Η ΠΡΏΤΗ ΠΟΛΙΣ ΠΡΩΤΥΠΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΆΔΑ.
    ΤΟ ΠΡΏΤΟ ΝΗΣΊ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΛΈΨΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΝΙΚΗΣΕΙ ΤΟΝ ΘΆΝΑΤΟ ΣΤΗΝ ΆΣΦΑΛΤΟ.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: