Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















3 Αυγ 2024

«Δεν πάει άλλο» με το κυκλοφοριακό, τόνισε χθες ο δήμαρχος Αλ. Κολιάδης



«Δεν πάει άλλο», είναι η φράση που περικλείει το... κεντρικό νόημα της συζήτησης που είχε χθες ο δήμαρχος Ρόδου, Αλέξανδρος Κολιάδης, με την πρόεδρο της ΕΥΘΥΤΑ, Ελένη Καρύδη και μέλη της, κατά τη συνάντηση εργασίας που είχαν, με αντικείμενο το κυκλοφοριακό πρόβλημα, ειδικά στο κέντρο της πόλης και κατά την οποία έκανε αποδεκτή την πρόταση για σύσταση Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας στον δήμο!

Επρόκειτο για μία συνάντηση που έλαβε χώρα στην αίθουσα Εθιμοτυπίας του Δημαρχείου, μετά από αίτημα της ΕΥΘΥΤΑ και η οποία κατέληξε σε μία «χαλαρή» συζήτηση έντονου προβληματισμού -όπως ακριβώς γίνεται και ανάμεσα στους πολίτες δηλαδή- για το σοβαρότερο ίσως πρόβλημα που απασχολεί την πόλη αλλά και το νησί γενικότερα: το κυκλοφοριακό και το πάρκινγκ.

Εκτός από την κυρία Καρύδη, στη συνάντηση μετείχαν και αρκετά μέλη και συνεργάτες της ΕΥΘΥΤΑ, όπως ο κ. Πάνος Βενέρης, ο κ. Αγαπητός Ξάνθης, η κα Μάνθα Ζιώγου, δικηγόροι, εκπαιδευτικοί και εκπρόσωπος του ΙΜΕΤ.


Αρχικά, η κα Καρύδη έκανε ένα δώρο με βαθύ συμβολισμό στον δήμαρχο: έναν πίνακα παρόμοιο με αυτόν που είχε δωρίσει η Global Alliance of NGO’ s for Road Safety and Road Victims (σ.σ. μία παγκόσμια συμμαχία μη κυβερνητικών οργανώσεων για την οδική ασφάλεια, στην οποία είναι μέλος η ΕΥΘΥΤΑ), στον Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες. Στόχος Βιώσιμες πόλεις

Το μήνυμα που «περνάει» ο πίνακας αυτός είναι να ξαναβάλουμε στη ζωή μας την ανάπτυξη της βιώσιμης κινητικότητας.

Στη συνέχεια, κατέθεσε στον δήμαρχο υπόμνημα με τις προτάσεις τους, μεταξύ των οποίων είναι και η σύσταση Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας στον δήμο της Ρόδου, κάτι που έγινε αποδεκτό από τον δήμαρχο.

«Αν όχι τώρα, πότε;»
Στην αρχή της συνάντησης δεν μπορούσε να μην γίνει αναφορά στην πρόσφατη παρουσίαση της ‘Α φάσης της μελέτης για το Τοπικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΤΠΣ) και κατά πόσον αυτό μπορεί να συμβάλει στην ασφάλεια του οδικού δικτύου με τον κ. Βενέρη, ως ειδικός, να λέει ότι αυτό θα βάλει τους άξονες για το οδικό δίκτυο-άλλωστε, υπάρχει και συγκοινωνιολόγος ανάμεσα στους μελετητές.

Η κουβέντα... μοιραία κάποια στιγμή ήρθε και στη νέα είσοδο της πόλης, το…θρυλούμενο έργο της Μεσογειακής χάραξης που συζητιέται εδώ και δεκαετίες, με τον δήμαρχο πάντως να είναι κατηγορηματικός, λέγοντας ότι δεν πρόκειται να γίνει.

Όπως αποκάλυψε, έχει ήδη μιλήσει με τρεις υπουργούς για το έργο αυτό και η μόνιμη επωδός είναι ότι δεν υπάρχουν τα χρήματα.

Κατά τη συνάντηση αυτή, ο δήμαρχος, ο οποίος πρόσφατα αποκάλυψε ότι σε δημοσκόπηση που διενήργησαν για «εσωτερική χρήση», κατέστη σαφές ότι οι δημότες ιεραρχούν το κυκλοφοριακό ως το νούμερο ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν στην πόλη και το νησί, έδωσε και το στίγμα των όσων σχεδιάζουν ως δημοτική αρχή.


 

Όπως διεφάνη από τα όσα είπε, έχουν ρίξει βάρος σ’ αυτό το θέμα. Καταρχάς, επαναφέρουν μελέτη του 2012 την οποία και θα επικαιροποιήσουν. Επίσης, τα καραβάκια θα φύγουν από το σημείο που βρίσκονται σήμερα στο κέντρο της πόλης και θα μεταφερθούν στου «Κόβα» όπου θα κατασκευαστεί βραχίονας.

Αναφέρθηκε, βέβαια, και στην εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που είχαν δρομολογηθεί από εποχής του αείμνηστου Φώτη Χατζηδιάκου -πρόσφατα έκανε σχετικές ανακοινώσεις ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, Βασίλης Βαγιανάκης- και περιλαμβάνουν τη μονοδρόμηση της οδού από του Κόβα προς το κέντρο της πόλης.

Μάλιστα, για τον χρόνο που θα ξεκινήσει η εφαρμογή τους, αύριο, Παρασκευή, ο δήμαρχος έχει συγκαλέσει σύσκεψη, στην οποία θα μετέχουν εκπρόσωποι του Λιμενικού Ταμείου, της Διεύθυνσης Συγκοινωνίας του δήμου, των Τεχνικών Υπηρεσιών, της Αντιδημαρχίας πόλεως και τριών-τεσσάρων εμπλεκόμενων φορέων, ώστε να αποφασίσουν από κοινού πότε είναι η καλύτερη περίοδος.

Δίνοντας το στίγμα της πολιτικής που θα ακολουθήσει σ’ αυτό το θέμα που εδώ και πολλά χρόνια αποτελεί «καυτή πατάτα» για κάθε δημοτική αρχή, ο κ. Κολιάδης ξεκαθάρισε ότι η θέση του είναι ότι πρέπει να δούμε τι μπορεί να γίνει άμεσα και όχι να περιμένουμε τα «μεγάλα», όπως είναι η Μεσογειακή χάραξη, διότι έτσι διαιωνίζεται η σημερινή κατάσταση.

Από την πλευρά της, η κα Καρύδη έθεσε (και προφορικά) στον δήμαρχο, θέματα που περιλαμβάνονται στο υπόμνημα, όπως το γενικευμένο πρόβλημα με τη σήμανση που έχουμε σε όλο το νησί, τα…ανύπαρκτα πάρκινγκ περιμετρικά της πόλης, την επιτακτική ανάγκη δημιουργίας κυκλικών κόμβων, πώς θα έπρεπε να γίνονται οι διαβάσεις πεζών και του είπε χαρακτηριστικά ότι διαπιστώνουν «αδυναμία κατανόησης ότι η οδική ασφάλεια είναι επιστήμη».

 

 

Όπως αντιλαμβάνεται κανείς, ο μεγαλύτερος προβληματισμός εκφράστηκε, τόσο από τα μέλη της ΕΥΘΥΤΑ όσο όμως και από τον ίδιο τον δήμαρχο, για το κέντρο της πόλης στο οποίο εδώ και αρκετά χρόνια η κατάσταση έχει γίνει αφόρητη.

Μεταξύ άλλων, η κα Καρύδη του είπε, ότι επιβάλλεται τόσο από την κλιματική αλλαγή όσο και από το ΣΒΑΚ τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς να μην μπαίνουν στο κέντρο και το μείζον ερώτημα που τίθεται είναι κατά πόσον Αρχές και οδηγοί είναι διατεθειμένοι να αλλάξουν τις συνήθειές τους και εν τέλει να αποκτήσουν κουλτούρα οδικής ασφάλειας.

«Την πόλη μας την έχουμε παραδώσει στο αυτοκίνητο», είπε χαρακτηριστικά η κα Ζιώγου, η οποία και μ’ αυτά που διαπιστώνει ως εθελόντρια στο Νοσοκομείο ανέφερε ότι κάθε μέρα γίνονται τροχαία.

Δεν ήταν δυνατόν, βέβαια, κατά τη συζήτηση αυτή να μην γίνει και αναφορά για την επανασύσταση της δημοτικής Αστυνομίας που, ως γνωστόν, έχει δρομολογηθεί για του χρόνου, με τον κ. Κολιάδη όμως να λέει ότι το πιθανότερο είναι να πάει για το 2026!

Η κα Καρύδη έθεσε για ακόμα μία φορά το αίτημά τους τα τελευταία χρόνια να οριστεί όριο ταχύτητας τα 30χλμ. στην πόλη.

Μιλώντας για τα σχέδιά τους, ο δήμαρχος ανέφερε ακόμη, ότι είναι επιτακτική ανάγκη να δημιουργηθεί λιμανάκι και στη Λάρδο, το οποίο να συνδεθεί οδικά με την Κάμειρο, ως «plan B» της Μεσογειακής χάραξης. Από εκεί θα μπορέσει να γίνεται τροφοδοσία της Νότιας Ρόδου ενώ θα αποφορτίσει σημαντικά και τη δυτική πλευρά.


Απ’ ό,τι είπε πάντως στα μέλη της ΕΥΘΥΤΑ, από τον ερχόμενο Μάρτιο αναμένεται να δούμε να υλοποιούνται τα πρώτα σχέδια σχετικά με το πάρκινγκ, όπως το διαμορφωμένο πάρκινγκ στην Ακαντιά, ενώ ο δήμος διερευνά και τη χρήση άλλων οικοπέδων στη γύρω περιοχή που όμως, αν και κάποια από αυτά ανήκουν στο Δημόσιο, το ιδιοκτησιακό καθεστώς είναι «μπλεγμένο».

 

Έκανε, επίσης, γνωστό ότι προσπαθούν να εξασφαλίσουν ευρωπαϊκή χρηματοδότηση ύψους 10 εκατομμυρίων ευρώ για την αγορά ηλεκτροκίνητων λεωφορείων. Μάλιστα, από μελέτη που έχουν κάνει, προκύπτει ότι χρειάζονται δεκαπέντε λεωφορεία, μικρά και μεγάλα, τα οποία θα δρομολογηθούν με αφετηρία την περιοχή των Σφαγείων προς το κέντρο αλλά να γνωρίζει το επιβατικό κοινό ότι θα φεύγει λεωφορείο ανά πέντε λεπτά.

Ωστόσο, ο δήμαρχος δεν έκρυψε την απογοήτευσή του για τη νοοτροπία που έχουμε, αφού θα πρέπει... να πείσουν τους δημότες να τα χρησιμοποιούν!

Πάντως, ο κ. Κολιάδης εμφανίστηκε αποφασισμένος να δοθεί ένα τέλος στην παράνομη στάθμευση, ειδικά την προκλητική, στο κέντρο της πόλης και να μην υπάρχει πλέον η... τριτοκοσμική εικόνα που δημιουργείται τις ώρες αιχμής στη «βιτρίνα» της πόλης, όπως η πλατεία Δημαρχείου. «Δεν μ’ ενδιαφέρει το πολιτικό κόστος», διεμήνυσε κατηγορηματικά.

Στην τοποθέτησή του ο κ. Ξάνθης είπε, μεταξύ άλλων, ότι η πόλη πρέπει να εξεταστεί ενιαία ενώ η φέρουσα ικανότητα είναι το βαρίδι της εξέλιξης του τόπου. Ανέφερε μάλιστα χαρακτηριστικά, ότι αυτή την περίοδο έχουμε 220 χιλιάδες ημερήσιους τουρίστες στο νησί και θα πρέπει να προσθέσουμε και τους 125 χιλιάδες κατοίκους (σύμφωνα με την τελευταία απογραφή).

Στο κλείσιμο, ο δήμαρχος ανέφερε ως παράδειγμα, ότι ανάμεσα στα σχέδιά τους είναι, τον χειμώνα, τις Κυριακές να κλείνει για τα οχήματα η κεντρική οδός της 7ης Μαρτίου και να βάζουν μουσικές, ώστε να κατεβαίνει στο κέντρο ο κόσμος από όλο το νησί και να το ευχαριστιέται.

«Να σπάσουμε αβγά. Αν δεν το κάνουμε τώρα, πότε;», είπε χαρακτηριστικά ενώ όλοι συμφώνησαν ότι τώρα είναι «ώριμη» η εποχή για να γίνουν δραστικές παρεμβάσεις.

Το υπόμνημα
Στο υπόμνημα που κατέθεσε η ΕΥΘΥΤΑ στον δήμαρχο, μεταξύ άλλων, αναφέρει τα εξής:

«Άλυτος γρίφος διαχρονικά... η κυκλοφορία στην πόλη μας!

Απελπισία, άγχος, εκνευρισμός, ταλαιπωρία, επιθετική οδήγηση, κατανάλωση καυσίμων, μεγάλη ρύπανση, τρακαρίσματα, ποδήλατα χωρίς ποδηλατοδρόμους, κατάληψη πεζοδρομίων από δίκυκλα, αυτοκίνητα, τραπέζια, καρέκλες, εμποδίζοντας την ελεύθερη μετακίνηση των πεζών και ΑμεΑ, πεζοί στο δρόμο, έλλειψη ζωνών ήπιας κυκλοφορίας με αποτέλεσμα την ενθάρρυνση της ανάπτυξης μεγάλης ταχύτητα στην πόλη, και όχι μόνον!

Μπλοκαρισμένες διασταυρώσεις, ανόητα μποτιλιαρίσματα, καμία τήρηση προτεραιότητας, στάθμευση όπου και όπως και να' ναι, διπλοπαρκάρισμα, επιτόπιες απαγορευμένες στροφές, έλλειψη κατανόησης, έλλειψη σεβασμού και όχι μόνον.

Απελπισία, ταλαιπωρία, εκνευρισμός όταν δεν ξέρεις αν πρέπει να πας αριστερά ή δεξιά γιατί δεν σε βοηθάει η σήμανση, λανθασμένη ή ανύπαρκτη η πληροφόρηση, δρόμοι χωρίς πεζοδρόμια, δρόμοι με λακκούβες ή τεχνικά σαμαράκια, ελλιπής φωτισμός, σημάνσεις για ΑμεΑ χωρίς κυκλικούς κόμβους σε νέους δρόμους.

Ένα συνεχές αλαλούμ για το οποίο ευθύνεται διαχρονικά η Τοπική Αυτοδιοίκηση, με την επικρατούσα αντίληψη για την οδική ασφάλεια, για τη γραφειοκρατία, για τον σχεδιασμό της πόλης, των δρόμων, για τον κυκλοφοριακό κατευνασμό της, για το ότι οι δρόμοι πρέπει να είναι ασφαλείς για τους χρήστες της.

Ένα στοιχείο γνώσης και υποχρέωσης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για να αποκτήσει ο όρος της οδικής ασφάλειας το πραγματικό της νόημα. Δρόμοι ασφαλείς, χώροι παρκαρίσματος, καλύτερες συγκοινωνίες, έξυπνα έργα διευκόλυνσης κυκλοφορίας πεζών και οδηγών, ποδηλατοδρόμοι, πεζοδρόμια για τις ευάλωτες ηλικίες, ΑμεΑ, διαγραμμίσεις, γενικά σήμανση, αστυνόμευση, βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς και της ψυχολογίας στην κίνηση, που είναι υποχρέωση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με στόχο την ανακούφιση των πολιτών, των οδηγών, των πεζών, των επισκεπτών και όχι επιβαρυμένη αστική κυκλοφορία, προκειμένου το οδικό περιβάλλον να είναι φιλικό στους χρήστες.

Με δεδομένο το γεγονός ότι οι Αυτοδιοικητικές Αρχές διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη και στην εφαρμογή της πολιτικής για την οδική ΑΣΦΑΛΕΙΑ, συνεπάγεται ότι είναι υπεύθυνες για την οργάνωση και τη διαχείριση της κυκλοφορίας στην πόλη τους, τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις την ανάπτυξη προσαρμοσμένης στρατηγικής στις τοπικές συνθήκες για την οδική ασφάλεια, με στόχο την επίλυση των τοπικών προβλημάτων που αφορούν την ποιότητα ζωής των πολιτών, σχεδιάζοντας Βιώσιμες πόλεις.

Η Ρόδος, η ναυαρχίδα του τουρισμού όπως θέλουν να τη χαρακτηρίζουν, διαχρονικά δεν ασχολήθηκε με το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ- Νόμος 4784/2021 ΦΕΚ Α΄ 40/16-03-2021) όπως υλοποίησαν το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) πολλές πόλεις της χώρας μας, οργανώνοντας τις μετακινήσεις των πολιτών, εστιάζοντας στην εξυπηρέτηση των μετακινήσεων ατόμων κατά προτεραιότητα, έναντι της εξυπηρέτησης των οχημάτων στο διαθέσιμο αστικό χώρο, με στόχο την καλύτερη ποιότητα ζωής.

Επανερχόμαστε, γιατί η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαχρονικά και στα πλαίσια των Παγκόσμιων Εβδομάδων Οδικής Ασφάλειας του Ο.Η.Ε ως μέλος Παγκόσμιων και Ευρωπαϊκών φορέων, στις συναντήσεις της με την Τοπική Αυτοδιοίκηση πάντα με έγγραφα κατέθετε τις προτάσεις της σχετικά με τα οφέλη ενός Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, με δεδομένο ότι τα ΣΒΑΚ αποτελούν τόσο στο παρόν όσο και στο άμεσο μέλλον, αναπόσπαστο εργαλείο των φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των λοιπών εμπλεκομένων φορέων, για την στρατηγική αντιμετώπιση των θεμάτων βιώσιμης κινητικότητας και βελτίωσης της ποιότητας ζωής των πολιτών.

Έχουν ενταχθεί 112 πόλεις, μεταξύ αυτών και πόλεις της χώρας μας στο πρόγραμμα “Κλιματικά Ουδέτερες Πόλεις” μέχρι το 2030. Περίπου το 12% του πληθυσμού της Ευρώπης στεγάζεται στις πόλεις που δεσμεύτηκαν να υιοθετήσουν μέτρα και πρότυπα που μειώνουν ριζικά τις ενεργοβόρες εκπομπές στο περιβάλλον και αναβαθμίζουν ουσιαστικά το αστικό τους συγκρότημα, βελτιώνοντας σε μεγάλο βαθμό την ποιότητα ζωής των κατοίκων τους. Η Ρόδος απούσα...

2022: η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία (ΕΛΣΤΑΤ) εντάσσεται στον χάρτη υψηλής επικινδυνότητας, αφού καταλαμβάνει την πρώτη θέση με δείκτη αριθμού νεκρών 131,2 ανά 1.000.00 κατοίκους, όταν ο μέσος όρος της χώρας ήταν 62,5.

Στις συναντήσεις μας, τόσο με την Τοπική Αυτοδιοίκηση όσο και με τους υπουργούς, υφυπουργούς, γενικούς γραμματείς του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κατέθετε σχετικά αιτήματα - υπομνήματα για την Ανάπτυξη Βιώσιμης Κινητικότητας στην πόλη μας, μιας πόλης με ιστορία και πολιτισμό.

Υποστήριζε διαχρονικά την τήρηση των υφιστάμενων νομοσχεδίων στην ανακοίνωση έργων υποδομής στην κατασκευή ή τη συντήρηση δρόμων, αναδεικνύοντας τις ελλείψεις σε σχέση με την οδική ασφάλεια. Αναφέρονται ενδεικτικά μέρος των αιτημάτων-επισημάνσεων της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ-Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας:

• Τη σύνταξη ενός σύγχρονου στρατηγικού περιεχομένου πολεοδομικού σχεδιασμού για την πόλη της Ρόδου που να καλύπτει τις ανάγκες της, όχι με «πολεοδομικά κλισέ» αλλά με σύγχρονες προσεγγίσεις που να ενσωματώσει όλες τις επιμέρους προσπάθειες που στο μεταξύ επιβάλλεται να γίνουν με στόχευση τη «βιώσιμη κινητικότητα».

• Τη δημιουργία ποδηλατόδρομου, (ΣΒΑΚ) επεκτείνοντας σε δεύτερη φάση το δίκτυο και σε άλλα σημεία της αλλά και εκτός αυτής, ενώνοντας παράλληλα περιοχές ειδικού ενδιαφέροντος (όπως για παράδειγμα η λειτουργική διασύνδεση των αρχαιολογικών χώρων της πόλης με δίκτυο πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων).

• Η απόδοση μέρους του υφιστάμενου οδικού δικτύου κυκλοφορίας και στάθμευσης οχημάτων στους πεζούς. Έχει καταφανώς αναδειχθεί η αναγκαιότητα αναμόρφωσης των πλατειών Ελευθερίας και Αντιναυάρχου Ιωαννίδη, καταργώντας τις θέσεις στάθμευσης και δημιουργώντας πραγματικές πλατείες.

Το ερώτημα «και πού θα παρκάρουμε» έχει ήδη απαντηθεί από πολλές αντίστοιχες πόλεις της χώρας. Και βέβαια, η όλη αυτή προσπάθεια πρέπει να συνδυασθεί με την αναβάθμιση και επαναπροσδιορισμό κάτω από άλλη λογική, των μέσων μαζικής μεταφοράς και των αντίστοιχων δρομολογίων που σήμερα λειτουργούν μάλλον αποτρεπτικά, προσδιορίζοντας παράλληλα περιφερειακούς χώρους στάθμευσης.

 Ένταξη της Ρόδου στο πρόγραμμα «ΠΟΛΙΣ» που αφορά ολιστικές παρεμβάσεις στα ιστορικά κέντρα με πλούσιο πολιτιστικό απόθεμα που συμμετέχουν δήμοι με ισχυρό υπόβαθρο ιστορικό και μνημείων σε συνεργασία με το Σωματείο «ΔΙΑΖΩΜΑ».

 Περιμετρική οδός πόλεως Ρόδου-Τμήμα Α΄ Β΄ Γ’& Δ΄. Έργο πνοής η νέα είσοδος που θα συμβάλλει στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της πόλης, της ναυαρχίδας του τουρισμού.

• Η νέα είσοδος της Ρόδου - ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΧΑΡΑΞΗ. Σύνδεση της πόλης Ρόδου με αεροδρόμιο (ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΧΑΡΑΞΗ).

• Οι οριζόντιες κυκλοφοριακές σημάνσεις (διαγραμμίσεις) σβησμένες.

• Βελτίωση οριζόντιας και κάθετης σήμανσης - Θερμοπλαστικά υλικά (8πλάσια διάρκεια ζωής από βαφές).

• Τα πρώτα 15 χιλιόμετρα του δυτικού επαρχιακού δικτύου (Ρόδου – Καμείρου) διέρχονται μέσα από αστικές περιοχές με διασταυρώσεις, και χρήσεις που δημιουργούν κυκλοφοριακό κομφούζιο με καταγραφή στο ιστορικό σοβαρών δυστυχημάτων.

• Πεζοδρόμια για όλους τους πολίτες και όχι για δένδρα, κολώνες ΔΕΗ, και στάσεις λεωφορείων.

• Διαβάσεις πεζών με ευρωπαϊκές προδιαγραφές».

ΠΗΓΗ: https://www.rodiaki.gr

 


 
 

 



 

 



 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: