Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















3 Ιουλ 2011

ΚΑΛΛΙΟ ΑΡΓΑ: ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΣΗ



Τετάρτη, 29 Ιουνίου 2011
Κάλλιο αργά...
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Του Πέτρου Πιτσίνη
Καλώς την και ας άργησε. Στην πετρελαιοκίνηση αναφέρομαι βεβαίως, η οποία πρόκειται - εκτός απροόπτου - να επιτραπεί πλέον και στους δύο... θύλακες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, όπου εξακολουθεί και απαγορεύεται. Η ανακοίνωση έγινε από τον νέο υπουργό Περιβάλλοντος Γ. Παπακωνσταντίνου και επιβεβαιώνει τις πληροφορίες, οι οποίες ήθελαν την προκάτοχό του κ. Μπιρμπίλη να είναι εκείνη που αντιστεκόταν στην απελευθέρωση της ντιζελοκίνησης. Τέτοια ζωτικής σημασίας θέματα δεν θα έπρεπε να αποτελούν αντικείμενο προσωπικών απόψεων και ιδεολογημάτων κάθε υπουργού, αλλά μέρος της συνολικότερης πολιτικής μιας κυβέρνησης. Κάλλιο αργά, όμως, παρά ποτέ!
Τα πλεονεκτήματα των μοντέρνων πετρελαιοκίνητων οχημάτων έχουν αναλυθεί πολλές φορές στις σελίδες της εφημερίδας μας και δεν θέλω να τα επαναλάβω. Γι' αυτό εξάλλου και τα εκτιμούν στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, όπου τα αυτοκίνητα τέτοιας τεχνολογίας κατέχουν ένα μεγάλο μερίδιο αγοράς. Εδώ όμως θα πρέπει να τονίσουμε ότι όπως στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα έτσι και στα πετρελαιοκίνητα υπάρχουν μεγάλες διαφορές στην αποδοτικότητα των κινητήρων και στις εκπομπές ρύπων. Στη Γερμανία, για παράδειγμα, αποκλείονται από τα κέντρα των πόλεων τα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. παρωχημένης τεχνολογίας και χαμηλών αντιρρυπαντικών προδιαγραφών. Αυτό σημαίνει ότι η απελευθέρωση της συγκεκριμένης τεχνολογίας θα πρέπει να προϋποθέτει την εισαγωγή μόνον «καθαρών» πετρελαιοκίνητων μοντέλων.
Μία άλλη παράμετρος αφορά τις τιμές των καυσίμων, οι οποίες καθορίζονται στο μεγαλύτερο ποσοστό από τους επιβαλλόμενους φόρους. Η μέση τιμή ενός λίτρου ντίζελ κυμαίνεται αυτή τη στιγμή στα 1,47 ευρώ, ενώ της αμόλυβδης γύρω στα 1,67 ευρώ. Το συγκριτικό πλεονέκτημα του πετρελαίου κίνησης απέναντι στη βενζίνη μπορεί όμως να εξανεμιστεί, εφόσον αλλάξει το φορολογικό καθεστώς. Σε μία τέτοια περίπτωση θα την πατήσουν όσοι αγοράσουν ένα πετρελαιοκίνητο Ι.Χ. ποντάροντας κυρίως στη διαφορά τιμής μεταξύ των δύο τύπων καυσίμου και όχι στις σταθερές παραμέτρους της μειωμένης κατανάλωσης και των αραιότερων σέρβις.

ΠΗΓΗ: autoNEA

Δεν υπάρχουν σχόλια: