Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















21 Οκτ 2011

Οι Υπουργοί Υγείας της Αμερικής ενέκριναν σχέδιο δράσης για να μειώσουν τους τραυματισμούς από οδικά δυστυχήματα.

Οι Υπουργοί Υγείας της Αμερικής ενέκριναν σχέδιο δράσης για να μειώσουν τους τραυματισμούς από οδικά δυστυχήματα.

Οι Υπουργοί Υγείας της Αμερικής ενέκριναν νέο σχέδιο δράσης στην οδική βοήθεια σχεδιασμένο να αποτρέψει τροχαία δυστυχήματα, την κύρια αιτία θανάτου σε παιδιά ηλικίας 5 έως 14 χρόνων στο ημισφαίριο, και δεύτερη αιτία θανάτου σε ανθρώπους ηλικίας 15 με 44 χρόνων.
Το σχέδιο εγκρίθηκε κατά την διάρκεια του 51ου Συμβουλίου Διεύθυνσης του Παναμερικανικού Οργανισμού Υγείας ( Π.Ο.Υ).
Ζητά στις χώρες να αναβαθμίσουν την νομοθεσία ώστε να αναφέρεται στους βασικούς παράγοντες κινδύνου για τροχαία ατυχήματα: υπέρβαση ορίου ταχύτητας, κατανάλωση αλκοόλ, η χρήση ζώνης ασφαλείας, κράνους και παιδικού καθίσματος. Άλλες δράσεις προτεραιότητας περιλαμβάνουν την προώθηση πολιτικών για δημόσια και μη μηχανοκίνητα μέσα μεταφοράς, βελτίωση προ-νοσηλευτικών υπηρεσιών για τους τραυματίες και αστική και οδική υποδομή, και ενθάρρυνση των βιομηχανιών να υιοθετήσουν συστήματα τεχνικού ελέγχου για όλα τα οχήματα σε κυκλοφορία για να διασφαλίσουν την συμμόρφωση με τα πρότυπα ασφάλειας.

Στη Αμερική , 80% από τα θύματα των τροχαίων ατυχημάτων είναι άντρες. Κάθε χρόνο, τα τροχαία ατυχήματα προκαλούν 140.000 θανάτους και 5 εκατομμύρια τραυματίες. Από αυτούς τους θανάτους, 39% συμβαίνουν σε πεζούς , ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές , ενώ το 47% είναι επιβάτες οχημάτων.
Επιπρόσθετα με την ταλαιπωρία και τον πόνο που προκαλούν στα θύματα και τις οικογένειες τους, τα τροχαία είναι μεγάλο βάρος για τις υπηρεσίες υγείας και έχουν οικονομικό κόστος για την κοινωνία στο σύνολο της.
Τα τροχαία κοστίζουν στις ΗΠΑ κατ’ εκτίμηση 99 εκατομμύρια $ (2005) και κοστίζουν στην Βραζιλία περίπου 10 εκατομμύρια $ ετησίως, το οποίο αντιπροσωπεύει το 1,2% του ακαθάριστου εθνικού προϊόντος της χώρας.
Ο Π.Ο.Υ για την οδική βοήθεια ενέκρινε αυτή την εβδομάδα προτάσεις για μια σειρά δράσεων για τις χώρες να πραγματοποιήσουν τα επόμενα 5 χρόνια, περιλαμβανομένων :

· Να διορίσει μια κρατική συμβουλευτική επιτροπή ή οποιοδήποτε άλλο γραφείο υπεύθυνο για πολυτομεακό συντονισμό μέτρων για την οδική βοήθεια, με ειδική εστίαση σε εθνικά σχέδια για την Δεκαετία Δράσης για Οδική Ασφάλεια (2011-2020)

· Εφαρμοσμένα μέτρα για την μείωση των παραγόντων κινδύνου περιλαμβανομένου της ταχύτητας , χρήσης αλκοόλ, ναρκωτικών, και άλλων ψυχοδραστικών ουσιών, και περισπασμούς.

Προτείνονται μέτρα που περιλαμβάνουν όρια ταχύτητας, διατάξεις για τα επιτρεπτά επίπεδα αλκοόλ στο αίμα των οδηγών, και αποτροπή οδήγησης κάτω από την επίδραση ψυχοδραστικών ουσιών.

· Αύξηση της χρήσης προστατευτικού εξοπλισμού, ειδικά τα κράνη, ζώνες ασφαλείας και παιδικά καθίσματα.

· Διασφάλιση της οργανωμένης και ολοκληρωμένης προ - νοσοκομειακής φροντίδας για θύματα τροχαίων.

· Βελτίωση της ποιότητας των πληροφοριών σχετικά με τα ατυχήματα, ώστε να παρέχετε καλύτερη πληροφόρηση για τα θύματα, καθορισμό παραγόντων ατυχήματος, περιβαλλοντικοί παράγοντες και αποτελέσματα των θυμάτων.

· Βελτίωση των οδικών υποδομών για την αύξηση ασφάλειας σε όλους τους χρήστες των αστικών δρόμων και των αυτοκινητοδρόμων, ειδικά των πεζών, ποδηλατών και μοτοσικλετιστών.

· Δημιουργία ή ενδυνάμωση ενός συστήματος τεχνικού ελέγχου για όλα τα οχήματα σε κυκλοφορία, περιλαμβανομένου και των δικύκλων και τρικύκλων. Ταυτόχρονα ενθάρρυνση των βιομηχανιών να εναρμονίσουν τα πρότυπα ασφαλείας τους με τα προτεινόμενα από τα Κράτη Μέλη.
Ο Π.Ο.Υ δημιουργήθηκε το 1902 και δουλεύει με όλες τις χώρες της Αμερικής για την βελτίωση της υγείας και της ποιότητας ζωής των ανθρώπων της Αμερικής.
Επίσης λειτουργεί και σαν επίσημο γραφείο στην περιοχή της Αμερικής του Παγκόσμιου Οργανισμού υγείας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: